Dochter heeft weer krentenbaard? Of iets anders? Foto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Dochter heeft weer krentenbaard? Of iets anders? Foto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 22:37

Genja, ze slaapt nu in haar hemd en onderbroek, het zit over de plekken heen. Overdag wil ze zeker wel even in haar blootje lopen, dat vind ze niet erg.

Janneke, mocht ze toch aan de AB moeten, is dat zeker een optie! Vroeger toen ze baby was, heeft ze ook probiotica gehad wegens vreselijke darmkrampjes. Dat hielp goed.

Agee, nee, geen enkele kip in de buurt, bij beide niet. Ze is sowieso niet zo'n heldin bij onbekende dieren, loopt ook nooit zomaar op een hond of ander dier af.

Wyoming, het doet ook weinig hier. Ik heb het vanavond gewassen met de Betadine scrub en er een dikke laag zalf op gesmeerd. Ik (en mijn ex) proberen dit tot woensdag, werkt dit niet, ga ik smeren met zinkzalf om het op te laten drogen. Merk ik dat dat ook niks doet, dan ga ik voor de antibiotica.

Het wondje in haar zij was wel groter geworden maar leek minder schilferig. Wondje in haar lies zag er nog beroerd uit en erg rood.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:50

Pff vervelend hoor. Ik heb het zelf gehad toen ik een jaar of 12 was. De bacterie (Impetigo) leeft vaak in je neusholte (daarom ontstaat het vaak rondom de neus en noemen ze het krentenbaard). Smeren had bij mij geen zin, ik heb 2x een flinke Broxil kuur gehad en later nog eens. Daarna nooit meer last van gehad hoewel ik vatbaar blijf voor huid dingetjes. Waren trouwens grote plekken in m'n oksel en m'n rug, minstens 15 cm doorsnede.

Hopelijk is ze er snel vanaf. Ik snap dat AB niet je voorkeur heeft, maar soms is het beter om zoiets dan maar even kort een heftig aan te pakken dan dat het over een lange tijd onrustig blijft.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:53

Wat trouwens wel een tip is als het over is doe altijd rest van de zalf weg ook van de zinkzalf bv. Hoe netjes je ook werkt de kans dat er iets van de bacterie in de zalf zit is redelijk groot en dan blijf je besmetten.
Daarom bij dit soort dingen als meerder mensen het hebben ook allemaal een eigen tube gebruiken en niet van elkaar .
(Huisarts schrijft dit dan algemeen gewoon voor na een telefoontje )

Ts lekker overdag zo rond laten lopen kan het goed opdrogen. En in bed is dan inderdaad prima