Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Hier ook een trage schildklier en schildklier medicijnen maar de rest klachten blijven. Ik kwam Vera tegen en die weet alles over schildklierklachten.Haar boek happy hashimoto heeft mij erg geholpen, nu zuivelvrij, glutenvrij, geen soya, koffie en geensuiker. Het gaat steeds beter.
Imaginaerum schreef:Ik kon geen recenter topic vinden, maar voor de ervaringsdeskundigen: wat zouden jullie doen?
Ik slik al jaren T4 bij omdat ik een hypo heb, maar na zes jaar op dezelfde dosis zijn mijn schildklierwaarden ineens omgeslagen. Ik kwam erachter door burn-outverschijnselen en heel veel hartkloppingen, waar ik mijn absurde werkdruk in combinatie met studie, kind en paarden iets te lang de schuld van gaf.
Mijn TSH bleek op 25 januari 0,04 mE/l (referentie 0,27-0,4 mE/l) te zijn en mijn fT4 24,5 pmol/l (referentie 11,0-22,0 pmol/l). Ik moest toen van mijn huisarts van 150 microgram T4 per dag naar 125 microgram T4 per dag en na vier weken opnieuw prikken. Vandaag bleek mijn TSH 0,12 mE/l en mijn fT4 16,8 pmol/l.
Mijn TSH is nog steeds echt te laag maar ik ben bang dat mijn fT4 teveel keldert als ik nog minder T4 ga bijslikken. Ik heb wel iets minder hartkloppingen en nu ook vlagen van enorme vermoeidheid, maar ik ben ook nog steeds gevloerd met burn-outklachten (niet heel gek gezien mijn dagelijkse bezigheden de afgelopen maanden) dus ik weet niet tot in hoeverre dat invloed heeft op elkaar.
Ik spreek morgen de huisarts over wat we gaan doen, maar ik ben benieuwd wat effectieve manieren van aanpak zijn geweest voor andere ervaringsdeskundigen in de zaal hier. Ik heb echt geen zin om weer hypoklachten te krijgen als ik nu nog minder T4 moet gaan nemen. Wat levert naar jullie ervaring de minste klachten op: toch maar minderen met T4 om de TSH te normaliseren of te laag blijven in TSH zodat de fT4 optimaler blijft?
Texas02 schreef:Kun je de T3/T4 capsules ook via de huisarts krijgen? Ik ben ook weer zo moe.. En weer vaak spierpijn en hoofdpijn.. Vorig jaar ging het best goed. Maar nu dus niet meer, ik ben nu weer op het punt waar eigenlijk weer niets lukt. Maar voordat ik naar de huisarts stap moet ik zelf alvast een paar ideeën hebben, want anders gebeurt er weer niets. Ik neem wel eens stiekem een extra Levothyroxine, verdeeld over 2 of 3 dagen. En dat werkt dan even maar dan gaat het weer slechter. En ik heb al geprobeerd om door te gaan met extra nemen maar dan word ik erg zenuwachtig, nerveus en onrustig. Dus dat is niet echt een optie. Wellicht zijn T3/T4 capsules voor mij ook een idee om erbij te nemen.