Mijn man, mijn held,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Mijn man, mijn held,

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:38

Erg he? Echt vreselijk, dat is zooo frustrerend. Ja, nogal wiedes dat hij geweld gebruikt heeft. "Wil je dit alsjeblieft niet doen, stouterd" zal echt niet geholpen hebben.
Omgekeerde wereld is het soms.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 23:42

Ach politie wil gewoon dat ze aangifte komen doen want getuige heeft al gezegd dat ze in de auto gekropen waren. Dus dat lijkt me voldoende tegen bewijs

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:43

Citaat:
Hoe vaak hoor je van uitlekken van gegevens?

Ik weet nog niet, ik ben ervan overtuigd dat de politie al weet wie of wat, want ze gaven duidelijk aan, op de hoogte te zijn van problemen daar.

Vraag mij alleen af of de politie iets kan zonder een aangifte.

Ik hoor niet zoveel over lekker bij de politie. Heb er gelukkig weinig mee te maken.
In mijn geval heb ik aangifte gedaan om iemand er niet zomaar mee weg te laten komen. De dader zal mij gerust kunnen vinden maar dat zien we dan wel weer.
Uit angst geen aangifte doen vond ik, in mijn geval, een zwaktebod.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:45

He bah, wat een tuig. :n
Ik kan me daar zo boos om maken. Zoek een baan!
En wat een dappere actie van je man. Je weet pas echt hoe je in zo'n situatie reageert zodra je het zelf meemaakt dus het heeft in mijn ogen weinig zin om commentaar op zijn reactie te hebben.
Fijn dat hij de politie en het personeel van het tankstation achter zich heeft staan.
Ik tank bij voorkeur ook altijd bij een bemand tankstation want je weet nooit wie je daar treft en mijn elleboog en ik zijn echt niet zo dapper. Hoewel, dat verwacht ik in ieder geval.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 04:23

Nou, ik denk niet dat ie er vanuit hoeft te gaan dat de andere partij zich komt melden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 05:26

Ts, ik zou zeker aangifte doen :) Ik weet niet hoe het in Nederland gaat, maar in België stapelt een straf zich op. Vorige zomer was er aan de kust een tafelschuimer actief. Normaal krijg je hiervoor enkele uren werkstraf en een lichte geldboete. Door de vele aangiftes heeft ze een effectieve celstraf gekregen (ondertussen in de psychiatrie in behandeling)

Dus ik zou dat zeker doen :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 05:59

Een tafelschuimer? Wat is dat? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 06:01

Iemand die wat te eten/drinken besteld in een brasserie ed. en moedwillig de rekening niet betaald :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:04

fransje23 schreef:
Nu, krijgen ze helemaal geen straf!
Beter een taakstraf als niets, lijkt mij? Bovendien als er meer in hun dossier staat kan de straf zwaarder uitpakken.
Misschien nog eens rustig over nadenk, het hoeft niet meteen.

Overigens zet de politie je naam en adres niet in de aangifte. Althans bij mij niet.

Je naam en adres komen zeker wel in de aangifte. Als je erom vraagt kan je woonadres worden weggelaten. Maar dat moet je maar net weten, want dat wordt helaas niet altijd verteld als iemand aangifte doet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:08

Jillz1 schreef:
Boras schreef:
Afkomst zeer bekend in Nederland..... Toen was je me kwijt.

Kijk maar eens naar opsporing verzocht. Dan kom je er er wel achter waar ik het gevonden heb. dus jammer dat jij het kwijt bent geraakt maar nog veel jammer dat het helaas wel weer zo blijkt te zijn.

Als je niet wilt zeggen dat het Marokkanen waren dan kun je beter zeggen 4 mannen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:46

Marie_Anne schreef:
Overigens zet de politie je naam en adres niet in de aangifte. Althans bij mij niet.

Je naam en adres komen zeker wel in de aangifte. Als je erom vraagt kan je woonadres worden weggelaten. Maar dat moet je maar net weten, want dat wordt helaas niet altijd verteld als iemand aangifte doet.[/quote]

Bij mij adviseerde ze het zelf :j Mijn adres is het adres van Bureau slachtofferhulp in de aangifte. Dus het kan wel goed gaan. :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:47

wat een verhaal wat een kanjer je man, vreselijk dat dat hem is overkomen. Doe gewoon aangifte, al heb ik met de politie niet een hele hoge pet op....helaas ervaring.
Laat je telefoonnummer en adres op anoniem/geheim zetten anders kan het via de aangiftes bij de tegenpartij terecht komen helaas eigen ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:08

Mindim schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Wat heftig zeg, gelukkig goed afgelopen.
Ik denk dat je jouw zin beter kunt aanpassen naar 4 mannen/gasten ipv 4 buitenlanders.

Waarom, opsporing verzocht staat er bol van. Criminelen mag je om mij met foto benoemen, als buitenlander, licht getint of iets ze helpt vangen dan prima.

Maar dit is geen opsporing verzocht, TS doet geen oproep om de daders op te sporen, ze wil haar verhaal delen en dan heeft het geen meerwaarde om zoiets te benoemen.
Of ze nou geel, grijs of blauw waren, dat mensen zoiets doen is sowieso onacceptabel.

@TS: ik zou toch wel aangifte doen hoor!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:13

Wat een top actie van je vent! Begrijpelijk dat hij geen aangifte wil doen, Nederland staat nou niet bekend om de hoge straffen en als je zelf geweld hebt gebruikt word het helemaal lastig. Wat in mijn ogen helemaal krom is, je moet je eigen spullen gewoon kunnen verdedigen.

Hebben jullie vannacht een beetje kunnen slapen? Ik wil jullie sterkte wensen met het verwerken hiervan Y;(

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:19

Dapper gehandeld van je man. En ik vind het wel mooi dat dat schorem eens lik op stuk heeft gekregen.
Ik begrijp dat je twijfelt over aangifte.
Echt de straffen stellen niks voor.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:23

Zonnebloem92 schreef:
Maar dit is geen opsporing verzocht, TS doet geen oproep om de daders op te sporen, ze wil haar verhaal delen en dan heeft het geen meerwaarde om zoiets te benoemen.
Of ze nou geel, grijs of blauw waren, dat mensen zoiets doen is sowieso onacceptabel.

Waarom mag het niet benoemd worden, moet de waarheid weer de doofpot in?
Het is inderdaad onacceptabel, welke kleur ze ook hebben, maar toch lees ik zelden dit over Aziaten, om maar een andere buitenlandse groep te noemen.
En het is een feit, dus lekker laten benoemen. Ik denk juist dat doordat we het al 30 jaar n de doofpot hebben gestopt het nu zo overtallig in opsporing verzocht is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:56

Iedereen reageert anders in zo'n geval, je man heeft inderdaad kordaat opgetreden. Het had voor hem wel anders af kunnen lopen want het was 4 tegen 1, maar vaak kan je dat soort volk ook wel weer overbluffen omdat ze dit soort acties niet verwachten omdat ze juist in de meerderheid zijn.
Mijn man heeft het gehad dat hij 's nachts rond 03.15 uur wilde tanken bij een onbemande pomp, stond wel een auto maar dat was niet zo vreemd, er zijn daar meerdere tankplekken. Hij wilde uitstappen kwam er iemand vanachter de shop vandaan met een mitrailleur en richtte deze op hem, mijn man heeft straal gas gegeven en is weg gereden. Bleek dat ze de shop aan het leeg roven waren. Hij heeft de politie nog gebeld maar dat is uiteindelijk op niets uitgelopen.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 08:56

_Penotti schreef:
Zonnebloem92 schreef:

Waarom mag het niet benoemd worden, moet de waarheid weer de doofpot in?
Het is inderdaad onacceptabel, welke kleur ze ook hebben, maar toch lees ik zelden dit over Aziaten, om maar een andere buitenlandse groep te noemen.
En het is een feit, dus lekker laten benoemen. Ik denk juist dat doordat we het al 30 jaar n de doofpot hebben gestopt het nu zo overtallig in opsporing verzocht is.

Ik wil toch even inhaken op het stukje dat ik ze als buitenlander benoem.

Ik heb dat zo gedaan omdat helaas het idd vaak zo is, we kunnen er niet meer omheen dat het vaak " licht getinte of donkerdere mensen zijn" of Polen of asielzoekers of noem maar op. Ik praat nu niet over 1 specifiek geloof of ras dus daar hoeft niemand verder mij nu op aan te spreken.

De rotte appels ( die er overal zijn) zorgen er wel voor dat wij nu iig voortaan ze allemaal eens goed bekijken, beoordelen en wellicht al veroordelen. De volgende keer staan er misschien twee doodnormale tieners of jonge mannen met Hoody over de kop die niks kwaads bedoelen en ja dan zullen wij daar niet meer dichtbij stoppen.

En daar zorgen die rotte appels dan voor dat de normale en goede mensen hier op aangekeken worden.

Maar je hebt wel heel erg je kop in het zand gestoken als het niet opvallend is hoe vaak dit voorkomt in NL. Ik wordt al misselijk als ik naar opsporing verzocht kijk. Weer een oude man of vrouw in elkaar getimmerd door licht getinte mensen. En ja daar zit vast ook wel eens een Hollander bij, ook daar heb je rotte appels tussen.

Verder ga ik hier niet meer op in.
Het verhaal is duidelijk nu.
En heeft niks met racisme te maken, ons bedrijf werkt met veel, eerlijke en hele leuke buitenlandse mensen, van pool tot Spanjolen, tot Turken ( toevallig geen Marokkanen, daar lijkt het toch vaak wat lastiger om mee te werken, misschien is dat toeval? )Ik weet niet hoe dat zo komt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:08

TS respect voor je man, ik roep altijd wel dat ik hetzelfde zal doen, maar dat ligt toch altijd anders in de situatie.

Ik zou hier wel een melding van maken op het politiebureau en ook eventuele aangifte. Wat ze mij toen in een andere zaak vertelde, hoe meer meldingen op papier en of aangiftes hoe sterker het de zaak kan maken.

Zou er namelijk niet aan moeten denken dat deze situatie nog een keer voorkomt, maar dat er dan bijv een klein kindje in de auto zit en er wel wapens bij gebruikt worden :o En ja dit is misschien vergezocht.... maar hoe vaak hoor je het.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 09:15

Aangifte kan ook tot een zaak komen, en wij willen niet op enige manier dat ze onze gegevens krijgen of traceren.
Helaas is het bij een bekende ook mis gegaan en die zijn nog lang bedreigd na een stomme verkeersruzie.

Helaas gaan ze toch geen of amper straf krijgen dus waarom ons gezin erbij betrekken?

Nederlandse overheid treedt niet op tegen dit soort criminaliteit. Je kunt beter voor eigen rechter spelen dan op hun vertrouwen.
Ik ben het met me man eens, ze hebben vrij spel omdat ze amper " angst" hoeven te hebben voor de rechtsstaat hier.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 09:18

Politie is ervan op de hoogte en ze zouden de omgeving daar beter controleren, ze wisten dat daar al meer voorgevallen is

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:20

Jillz1 schreef:
Ik ben het met me man eens, ze hebben vrij spel omdat ze amper " angst" hoeven te hebben voor de rechtsstaat hier.

Plus dat ze gebruik maken van hun positie dat ze met 4 personen zijn tegen over vaak 1 persoon, dus overdonderen ze je, ze verwachten niet dat 1 persoon wel tegen ze in gaat, dat overdonderd hun dan weer waardoor ze vaak wel weg gaan.
Maar je hebt gelijk, de straffen (als ze die al krijgen) zijn te mild voor de ellende die ze een ander aan doen. Het moet niet mogen dat persoonsgegevens uitlekken waardoor ze je alsnog weten te vinden.
Wil er wel bij zeggen dat als je wilt je uiteindelijk via een omweg echt wel achter gegevens kunt komen met simpel een kenteken van een auto, dus het hoeft niet altijd bij de politie te liggen dat je gegevens uit zijn gelekt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:29

Een enge situatie TS, waarin niemand hoopt ooit te komen natuurlijk.
Je man heeft gewoon op instinct gehandeld, ik vind het heel erg knap van hem. Ik snap ook heel erg goed dat de schrik pas later komt, op moment supreme denk je daar niet aan.

Wel of geen aangifte doen is volledig aan je man, daar kan niemand anders over beslissen.

@Meggiemeg, jeetje zeg.. :n Dat is ook doodeng! :oo

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:31

Jillz1 schreef:
Politie is ervan op de hoogte en ze zouden de omgeving daar beter controleren, ze wisten dat daar al meer voorgevallen is

Vind dit wel stuitend, hoe lang nog tot er een dode bij valt.. snap dat jullie geen aangifte willen doen maar t is belachelijk dat je hier in NL gewoon niet vanuit kan gaan dat een dader niet achter je gegevens komt. Dit soort .... lui die weten dat gewoon en kunnen daarom ook hun gang blijven gaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:41

Ts knap en dapper gehandeld van je man.
Hopelijk kunnen jullie het geestelijk ook van jullie afzetten.

Politie zal echt wel iets willen doen.
Maar de straffen zijn laag in Nederland.

Jullie opzoeken dat denk ik niet. Doorgaan met hun rotpraktijken, dat denk ik wel.