Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meggiemeg schreef:Joman omdat mensen nu op dit moment niet meer echt helder kunnen denken en overal een corona besmetting achter zoeken. Het is voor die mensen echt heel moeilijk, niet alleen voor zichzelf maar vooral ook voor diegene om hun heen.
Je moet de commentaren horen als mijn man aan het niesen en neus snuiten is, dat komt puur door de hooikoorts maar dat zien de mensen niet, ze zien alleen maar corona, zo bang worden we gemaakt is het niet door de overheid dan is het wel door de mensen om je heen.
happy2014 schreef:Ze moeten er maar op vertrouwen dat ik mijn verantwoording neem.
Joman schreef:meggiemeg schreef:Joman omdat mensen nu op dit moment niet meer echt helder kunnen denken en overal een corona besmetting achter zoeken. Het is voor die mensen echt heel moeilijk, niet alleen voor zichzelf maar vooral ook voor diegene om hun heen.
Je moet de commentaren horen als mijn man aan het niesen en neus snuiten is, dat komt puur door de hooikoorts maar dat zien de mensen niet, ze zien alleen maar corona, zo bang worden we gemaakt is het niet door de overheid dan is het wel door de mensen om je heen.
Dat is toch ook niet meer dan normaal, dat mensen zich zorgen maken als je man aan het niezen en snuiten is? Ik vind dat niet raar. Ga het gesprek met elkaar aan, op afstand. Zeker als het om je buren gaat.
Poekkie schreef:eilleen333 schreef:[quote="Whale"
En wat zou ze dan moeten doen? Zich toch opsluiten in huis om geen ruzie te krijgen met de buren?
[/quote
Of rekening mee houden dat je buiten niet niest. Als die mensen zich daar echt onprettig bij voelen.
Ik heb zelf dan helemaal geen zin in de discussie. Maar dat ben ik. Hup, sloot neusspray erin en lekker buiten zittenof ergens anders een rustig plekje opzoeken.
Kan jij dan niezen 'ophouden'? Ik niet. En neusspray is ook helemaal niet zo gezond als het niet nodig is. Extra medicijnen nemen omdat de buren anders klagen lijkt me medisch erg twijfelachtig.
Inoterry schreef:Mij lijkt het dat als je echt zo bang bent voor corona dat je jezelf verdiept in de symptomen en dan weet je dat niesen en snotteren er geen symptoom van is. Er lopen op dit moment heel veel mensen rond met hooikoorts, die zouden dus allemaal de deur niet meer uit mogen omdat andere mensen hun gezonde verstand aan het verliezen zijn. Als diegene die niest en snottert er gewoon voor zorgt dat de snot nergens op komt waar het niet hoort, wat je onder normale omstandigheden ook hoort te doen, is er niks aan de hand.
Inoterry schreef:En dat is onder normale omstandigheden al ronduit asociaal
Joman schreef:imaudy schreef:Op een filmpje op de pagina van "the sun" is te zien dat niezen over wel 15 meter kan gaan (incl. muren)
Ja. Bij mij op stal niest iemand steevast zelfs zonder een hand voor de mond te doen. Hooikoorts roepen ze dan
Jis_ schreef:Joman schreef:
Ja. Bij mij op stal niest iemand steevast zelfs zonder een hand voor de mond te doen. Hooikoorts roepen ze dan
Met hooikoorts en daardoor niezen besmet je juist makkelijker mensen als je het virus binnen heb gekregen maar (nog) geen symptomen hebt. Dus zo positief zou ik het niet opnemen als iemand zegt ooohhh het is maar hooikoorts.
TS gewoon aangeven dat je alleen maar in een zakdoek niest of elleboog en lekker van je tuin genieten. En elke keer als je niest even sorry roepen.