Verkouden: Mag ik in de tuin zitten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:40

Pff jeetje, wat een discussie.
Als je in je tuin zit, en je niest, doe je dat in je elleboog. Ga gewoon niet naast de schutting staan niezen, klaar. Overleg even met je buren en stel ze gerust. Waarom is dit in hemelsnaam onderwerp van gesprek.

meggiemeg

Re: Verkouden: Mag ik in de tuin zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:48

Joman omdat mensen nu op dit moment niet meer echt helder kunnen denken en overal een corona besmetting achter zoeken. Het is voor die mensen echt heel moeilijk, niet alleen voor zichzelf maar vooral ook voor diegene om hun heen.
Je moet de commentaren horen als mijn man aan het niesen en neus snuiten is, dat komt puur door de hooikoorts maar dat zien de mensen niet, ze zien alleen maar corona, zo bang worden we gemaakt is het niet door de overheid dan is het wel door de mensen om je heen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:49

Als je buren hebt die zo 'paniekerig' reageren en je bent daar gevoelig voor, kan ik me voorstellen dat je je afvraagt of het wel 'ok' is om te niezen in je tuin :) Maar ik vind dat gewoon ok als je inderdaad niet je snot over de schutting slingert :') Maar dat doe je normaal gesproken ook niet lijkt me 8-)

Ik heb vreselijke hooikoorts en heb de laatste week heel de dag door niesbuien, rooie ogen en een loopneus, dus ik ga nu ook niet echt op mijn gemak naar de winkel omdat mensen me echt stom aankijken. In hun ogen ben ik verkouden, maar ik ben gewoon allergisch mensen :')
Ik nies wel netjes zoals het hoort overigens, maar dan nog storen mensen zich eraan en ergens snap ik de bezorgdheid dan wel weer omdat mensen gewoon nu (overdreven) op hun hoede zijn.

edit: dus om te voorkomen dat mensen zich ergeren en ik me steeds moet verantwoorden kom ik nu nergens, maar stuur vriendlief de deur uit en als het even kan bestellen we alles.
Laatst bijgewerkt door Wennii op 09-04-20 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:50

meggiemeg schreef:
Joman omdat mensen nu op dit moment niet meer echt helder kunnen denken en overal een corona besmetting achter zoeken. Het is voor die mensen echt heel moeilijk, niet alleen voor zichzelf maar vooral ook voor diegene om hun heen.
Je moet de commentaren horen als mijn man aan het niesen en neus snuiten is, dat komt puur door de hooikoorts maar dat zien de mensen niet, ze zien alleen maar corona, zo bang worden we gemaakt is het niet door de overheid dan is het wel door de mensen om je heen.

Dat is toch ook niet meer dan normaal, dat mensen zich zorgen maken als je man aan het niezen en snuiten is? Ik vind dat niet raar. Ga het gesprek met elkaar aan, op afstand. Zeker als het om je buren gaat.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:53

happy2014 schreef:
Ze moeten er maar op vertrouwen dat ik mijn verantwoording neem.

Het is natuurlijk logisch dat dat precies is wat mensen niet doen. Op een vreemde vertrouwen. En ze hebben gelijk. Zeker in zo'n gevaarlijke situatie als een pandemie.
Zoveel mensen die zich niet aan de regels houden, die niet vaker hun handen wassen, die met een verkoudheid denken "ach is niet zo erg" en toch naar de supermarkt gaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:04

Joman schreef:
meggiemeg schreef:

Dat is toch ook niet meer dan normaal, dat mensen zich zorgen maken als je man aan het niezen en snuiten is? Ik vind dat niet raar. Ga het gesprek met elkaar aan, op afstand. Zeker als het om je buren gaat.

Mijn man geeft dan ook aan dat het hooikoorts is, maar ja sommige zijn gewoon niet voor rede vatbaar helaas.
Als we goed kijken naar de symptomen van corona weten we ook dat niesen en snotteren daar geen onderdeel van is.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:09

Mij lijkt het dat als je echt zo bang bent voor corona dat je jezelf verdiept in de symptomen en dan weet je dat niesen en snotteren er geen symptoom van is. Er lopen op dit moment heel veel mensen rond met hooikoorts, die zouden dus allemaal de deur niet meer uit mogen omdat andere mensen hun gezonde verstand aan het verliezen zijn :? . Als diegene die niest en snottert er gewoon voor zorgt dat de snot nergens op komt waar het niet hoort, wat je onder normale omstandigheden ook hoort te doen, is er niks aan de hand.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:10

Ik heb ook last van hooikoorts, dan kan ik wel een keer een nies inhouden, maar als ik een 3 tot 4 keer achter elkaar moet niezen, dan echt niet :+ Met hooikoortstabletten is het wel iets minder, maar soms heb ik nog steeds van die aanvallen. Dan zou ik mezelf dus moeten opsluiten :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:12

Poekkie schreef:
eilleen333 schreef:
[quote="Whale"

En wat zou ze dan moeten doen? Zich toch opsluiten in huis om geen ruzie te krijgen met de buren?
[/quote
Of rekening mee houden dat je buiten niet niest. Als die mensen zich daar echt onprettig bij voelen.
Ik heb zelf dan helemaal geen zin in de discussie. Maar dat ben ik. Hup, sloot neusspray erin en lekker buiten zitten ;) of ergens anders een rustig plekje opzoeken.

Kan jij dan niezen 'ophouden'? Ik niet. En neusspray is ook helemaal niet zo gezond als het niet nodig is. Extra medicijnen nemen omdat de buren anders klagen lijkt me medisch erg twijfelachtig.

Ja, ik kan niezen ophouden. Of iig zo niezen dat je het over een schutting echt niet hoort. Na 31 jaar hooikoorts wordt je handig ;)
Maar t maakt mij niet uit, TS mag het zelf weten :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:18

Als je buren zo bang zijn voor corona zou het ze gesierd hebben te vragen hoe je voelt, hoe het gaat en of ze iets voor je kunnen doen. In plaats van je "in huis te jagen". Dat maakt dat je ook eerder iets voor je buren over hebt.

Het kan in deze tijd heel goed hooikoorts zijn waar je last van hebt. Als het hooikoorts is kun je dat (redelijk) in toom houden met een anti-histamine. Veel mensen, ik ook, reageren goed op cetirizine. Ik accepteer anders ook maar gewoon de tranende ogen en het proesten, maar ik heb nu cetirizine gehaald. Dit is vrij verkrijgbaar, ook bij veel supermarkten. Zo verkopen o.a. de Lidl en de Aldi het.
Ik zou zeggen: de moeite van het proberen waard.

Als je heel erg proest en niet goed naar de supermarkt of drogist durft, kan je misschien even iemand vragen 2 doosjes te halen? (Een doosje = 7 tabletten = voor 1 week.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:19

Inoterry schreef:
Mij lijkt het dat als je echt zo bang bent voor corona dat je jezelf verdiept in de symptomen en dan weet je dat niesen en snotteren er geen symptoom van is. Er lopen op dit moment heel veel mensen rond met hooikoorts, die zouden dus allemaal de deur niet meer uit mogen omdat andere mensen hun gezonde verstand aan het verliezen zijn :? . Als diegene die niest en snottert er gewoon voor zorgt dat de snot nergens op komt waar het niet hoort, wat je onder normale omstandigheden ook hoort te doen, is er niks aan de hand.

Niezen is wel de manier om het te verspreiden natuurlijk, dus ik begrijp die angst best :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:28

Niezen is geen symptoom van Corona inderdaad, maar wel een manier om de ziekte te verspreiden. Het RIVM raadt niet voor niets aan thuis te blijven met een neusverkoudheid. Je kan zonder klachten te hebben, toch het virus bij je dragen en het dan dus op die manier alsnog verspreiden.

Maar gelukkig mag je heus nog wel in je tuin zitten. Niet direct naast de schutting zitten en in je elleboog niezen en lekker van het zonnetje genieten!
Laatst bijgewerkt door Roquen op 09-04-20 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:28

Als je niest zonder je ellenboog er voor te houden, of met je hand je neus afveegt en daarna ergens anders aanzit wel. Maar als ik iemand zie niesen die gewoon in de ellenboog of in een zakdoek nies, schiet ik echt niet in de stress. Vond van de week die man die mijn richting uit kuchte zonder iets voor zijn mond aanzienlijk minder schattig, ook al zat er net iets meer dan anderhalve meter tussen >;) .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:32

Tip om niezen tegen te houden: druk je tong tegen je verhemelte. Dan kun je het even uitstellen. En eventueel naar binnen lopen om te niezen. Daarna weer lekker het zonnetje in :j

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:51

Op een filmpje op de pagina van "the sun" is te zien dat niezen over wel 15 meter kan gaan (incl. muren) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:55

imaudy schreef:
Op een filmpje op de pagina van "the sun" is te zien dat niezen over wel 15 meter kan gaan (incl. muren) :+

Ja. Bij mij op stal niest iemand steevast zelfs zonder een hand voor de mond te doen. Hooikoorts roepen ze dan :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:58

En dat is onder normale omstandigheden al ronduit asociaal -O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:09

Ik neem aan dat TS er wel voor zorgt dat ze een doos met tissues bij zich heeft als ze buiten in de tuin zit. Dat is wel zo fris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:09

Inoterry schreef:
En dat is onder normale omstandigheden al ronduit asociaal -O-

Ja, praat me er niet van. Heb er al eens melding van gemaakt, maar blijkbaar voelen mensen zich thuis (is een privéstal), zo op hun gemak dat ze daar niet bij stilstaan. Ook al komen er mensen over de vloer. Gedrag verandert niet helaas.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:12

En dan nog, thuis, dan nies ik gezellig tegen de deur aan en komt er even later visite :x :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:13

Inoterry schreef:
En dan nog, thuis, dan nies ik gezellig tegen de deur aan en komt er even later visite :x :x

Ja, wij zijn het eens :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:44

Joman schreef:
imaudy schreef:

Ja. Bij mij op stal niest iemand steevast zelfs zonder een hand voor de mond te doen. Hooikoorts roepen ze dan :+

Met hooikoorts en daardoor niezen besmet je juist makkelijker mensen als je het virus binnen heb gekregen maar (nog) geen symptomen hebt. Dus zo positief zou ik het niet opnemen als iemand zegt ooohhh het is maar hooikoorts.

TS gewoon aangeven dat je alleen maar in een zakdoek niest of elleboog en lekker van je tuin genieten. En elke keer als je niest even sorry roepen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:52

Jis_ schreef:
Joman schreef:

Met hooikoorts en daardoor niezen besmet je juist makkelijker mensen als je het virus binnen heb gekregen maar (nog) geen symptomen hebt. Dus zo positief zou ik het niet opnemen als iemand zegt ooohhh het is maar hooikoorts.

TS gewoon aangeven dat je alleen maar in een zakdoek niest of elleboog en lekker van je tuin genieten. En elke keer als je niest even sorry roepen. :')

Waar staat dat iemand dat positief opneemt?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:02

Als niezen de maatstaf wordt om naar buiten te mogen, dan mag ik nooit meer naar buiten.

Zou gewoon lekker in de tuin gaan zitten, genoeg afstand en niezen in je elleboog en dan moet t wel goedkomen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:19

Laat ze lekker in hun eigen tuin blijven , jij in de jouwe. Dan is er geen probleem.

Overdrijven is ook een vak van je buren.

Zolang er afstand is en een schutting waar je niet over heen hangt.