Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Birgit01 schreef:En inderdaad regelmatig eens meten als je niet ziek bent. En het eerste wat de huisarts doet is je saturatie meten, dus lijkt me dat ze het dan toch wel nuttig vinden om te meten. Die hebben er ook geen van 500 euro. En nee, ik zou m ook niet bij de action kopen. Als jij je ziek begint te voelen en je begint dan dagelijks te meten, denk ik dat je wel kunt zeggen of het achteruit gaat of niet. Maar goed, volgens mij is de vraag van ts waar je er nog een kunt kopen en niet of dat jullie nuttig lijkt.
_Femkeeex schreef:Natuurlijk zijn het heel kundige mensen,doen ze verschrikkelijk hun best en nemen ze het dood serieus. Maar stel dat er over een aantal weken een schaarste is aan testen en jij hebt symptomen, maar misschien net niet zo erg op dat moment dat je langs mag komen. Zouden ze je dan niet eerder testen als je een te lage saturatie hebt en dat kan aangeven? Ik ben zeker geen huisarts of verpleegkundige, maar ik neem dit heel serieus en ik wil op alles voorbereid zijn.
Birgit01 schreef:Waarom staat ineens iedereen op zijn achterste benen als iemand een saturatiemeter wil kopen. Geloof gelijk dat de meters in het ziekenhuis betrouwbaarder zijn, maar dat geldt voor wel meer thuismeetapparaten zoals bloeddrukmeter en thermometer. Niemand die daarover valt. Het is zeker niet de bedoeling om er Corona mee vast te stellen. Alleen misschien een hulpmiddel om het moment wanneer je echt aan de bel moet trekken vast te stellen ( en ja, soms moet je best je best doen om een keer nagekeken te worden. Zeker op korte termijn. Je kunt tegenwoordig een stuk sneller met je huisdier terecht dan met je zelf, al voor Corona). En mss gewoon als geruststelling voor jezelf. Kan nooit een slechte investering zijn als je er zelf rustiger van wordt.
Jette schreef:Als je klachten hebt mag je sowieso langs de huisarts, of je nou wel of niet je saturatie gemeten hebt. Ik heb zelf astma en voelde me niet goed, mocht meteen langskomen en heb bij de huisarts te horen gekregen dat ik een virale longontsteking heb door waarschijnlijk Corona, maar goed genoeg om gewoon naar huis te gaan en dus ook geen test gehad. Los van of het een bacteriële of virale infectie was. En dan zit ik ook nog in de ‘risicogroep’, verder gelukkig jong en gezond.
Veraaaaah schreef:Jette schreef:Als je klachten hebt mag je sowieso langs de huisarts, of je nou wel of niet je saturatie gemeten hebt. Ik heb zelf astma en voelde me niet goed, mocht meteen langskomen en heb bij de huisarts te horen gekregen dat ik een virale longontsteking heb door waarschijnlijk Corona, maar goed genoeg om gewoon naar huis te gaan en dus ook geen test gehad. Los van of het een bacteriële of virale infectie was. En dan zit ik ook nog in de ‘risicogroep’, verder gelukkig jong en gezond.
Ik heb klachten gehad, en behoorlijk erge, zelfs zitten happen naar adem. Maar ik mocht toch echt niet komen. Kreeg na een week eindelijk een ontstekingsremmende puffer en daarna ging het na 2 dagen al een stuk beter!
Een saturatiemeter kan handig zijn. Maar kan ook onnodig voor paniek zorgen. Denk dat je inderdaad op de site van medicana wel wat kan vinden.
Laura_Zodine schreef:Ik ben de honor band 5, die meet ook saturatie.
Maar zoals al gezegd, als het te laag is merk je dat wel aan benauwd voelen.