Even een kort maar blij bericht, het werkt! En ja, ook hier roze olifantjes!
En die slok water werkte hier ook heel goed, ik had zelfs water meegenomen in de auto om steeds een slok, dus het lijkt dan toch mijn kies. Maandag terug naar de tandarts.
Sterk spul die tramadol, ik had het nadat het mis ging met mijn verstandskies weghalen. Ik heb 4 dagen al 'wieeeeeh' roepend op de bank gezeten.
Ik hoop dat het bij jou maandag ook zo duidelijk is als bij mij de laatste keer. Niks zo naar als kiespijn, zegt de ervaringsdeskundige
Boterbloem90
Geplaatst: 21-03-20 21:28
Ik heb de berichten, behalve van ts, niet gelezen.
In de zomer had ik een soort gelijke ervaring. Opeens zoveel pijn bij mijn kaak/kiezen. Het voelde alsof het mijn achterste kiezen waren. Ik tandenknars niet en ook geen klap erop gehad, gewoon opeens ontstaan. Ik dacht eerst aan een oorontsteking, aangezien deze aardig vol zaten dacht de ha dit ook. Oordruppels gekregen en uitgespoten, maar na weken bleef dit aanhouden. De pijn kan plotseling opkomen en zo snel weer weg zijn. Soms leek het op kramp en kon mijn wang dikker worden. Op een moment kon ik mijn kiezen niet meer op elkaar krijgen van de pijn. Toen een verwijzing naar een kno arts gekregen die tot de conclusie is gekomen dat mijn kauwspieren onder spanning staan. Na 2 afspraken bij een orofaciale fysiotherapeut en oefeningen ben ik er zo goed als vanaf.
Mocht je het willen proberen heb ik een filmpje van een oefening. Wanneer ik deze deed voelde ik de pijn weg trekken. Ik heb er helaas een aantal maanden mee gelopen en daardoor flink afgevallen.
Ik weet inmiddels waar de pijn vandaan komt, achterste kies, luid en duidelijk. Kan er niks op verdragen. Tramadol werkt maar een beetje inmiddels, had maar 10 pillen gekregen en heb er al 4 op. Pijn blijft.
Ik heb alleen jouw berichten gelezen, had vorig jaar ineens dezelfde klachten maar dan aan m’n voortanden. Echt gewoon niet te doen. Bleek dat ik door stress m’n kaken hard dichthield, vooral snachts (niet knarsen maar echt op elkaar) daardoor had 1 kies constant druk en is die zenuw gaan opspelen. Bij de tandarts hebben ze een stuk van die kies afgeslepen en daarna was de pijn snel weg. Voor mij is het nu goed opletten dat ik m’n kaken niet weer op elkaar klem en ontspannen blijf.
Storm
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-20 11:32
Bedankt voor het meedenken Marjan!
Ik ben nu ook ziek van de tramadol denk ik, is een bijwerking staat op de bijsluiter, ik ben aan het overgeven. Iemand tips daartegen? Ik mag niet autorijden dus ik kan niks halen bij de apotheek.
Minder tramal innemen. Ik weet niet met welke instructie het is voorgeschreven, maar 4x innemen in 15 uur lijkt me vrij veel wanneer je er maar 10 hebt meegekregen. Slik je ook paracetamol?
Ik heb er gister rond 6 uur 1 ingenomen. Toen ik ging slapen, rond 4 uur vannacht werd ik wakker van de pijn. En om 10 uur vandaag. Ik slik er ook pcm bij ja.
Anoniem
Geplaatst: 22-03-20 11:45
Soms kan cola ook een beetje helpen tegen de misselijkheid, maar ik weet niet of het nu gaat helpen. Klinkt naar joh, hopelijk ben je er snel van af. Sterkte!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-20 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Saintelette
Geplaatst: 22-03-20 11:45
Kun je niet rondbellen voor een andere spoedtandarts?
Ga in ieder geen 100mg diclofenac meer pakken hoor. Dat brandt recht door je maag heen. Max 75mg 2x per dag. En dat is al heel veel.
Gebruik je ook paracetamol en diclofenac erbij?
Storm
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-20 12:00
Ik heb de normale tramadol, kortwerkende.
Heb wel pcm genomen en de pijn zakt nu wat weg, geen diclofenac meer. Ik gebruik wel een maagbeschermer. Alleen neemt de misselijkheid erg toe. Werkt een reistabletje hier ook tegen?
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 22-03-20 12:06
Dit klinkt echt exact als wat ik heb gehad: ontstekingen in de wortels van mijn kiezen waardoor ook de zenuwbaan geirriteerd was/open lag. Echt, ik wilde mijn hoofd tegen de muur beuken van ellende pfff. Zelfs een overdosis ibuprofen (ja ik weet het, heel erg fout maar ik kon niet anders) kon er niet tegen op. Ik kreeg gigantische hoofdpijn van de kiespijn en kon amper licht en geluid verdragen. Uiteindelijk kon ik terecht bij de tandarts en die vertelde dat zo'n ontsteking echt gevaarlijk is wanneer het in je bloedbaan terecht komt. Ze hebben bij mij de kiezen eruit gehaald en de pijn was direct weg.
Oh wat vreselijk Chayenne, wat een pijn! Maar inderdaad hetzelfde. Ik hoop mijn kies wel te houden eigenlijk.
anjali
Geplaatst: 22-03-20 12:10
Ga nou niet allerlei verschillende medicijnen doorelkaar nemen zonder daar eerst overleg over te plegen met de arts of artsenpost.Ik snap wel dat je wanhopig wordt van de pijn. Volgens mijn grootmoeder,die al van alles had meegemaakt,is kiespijn de ergste pijn!En ik vind ook wel dat dit een noodgeval is.Je hebt nu erge pech dat het samenvalt met de coronacrisis.
SuzanH
Geplaatst: 22-03-20 12:12
@Storm, wat balen dat je nog tot morgen moet wachten. Tegen de misselijkheid helpt cola vaak, maar soms is het ook maar beter om het er gewoon uit te gooien. Alleen jammer als je net daarvoor je medicatie op hebt.
Hopelijk dat ze je morgen van de pijn af kunnen helpen
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 22-03-20 12:34
Bij mij hielp warme thee nog wel iets verzachtend tegen de pijn. Gek genoeg kon ik warme dranken nog wel redelijk verdragen.
Ik ben uiteindelijk naar de spoedtandarts in Utrecht gegaan om de ontstoken kies eruit te halen. Zit ie bovenin dan toch echt eruit laten halen. "Fijn" dat je weet wie of wat de boosdoener is. Sterkte. O ja vraag ook als ie eruit is om antibiotica, want alveolitis doet zeer.
Ik heb er ook bewust voor gekozen hem eruit te halen, was zo gepiept. Mis er niets aan. En zeker niet de pijn die hij me opleverde de laatste dagen van ons samenzijn.
Hoe kan het dat zoiets ineens gebeurt? Heeft er dan een gaatje zitten woekeren en ineens slaat dat om naar deze helse pijn? Ik ben als de dood dat er iets met mn tanden gebeurt, vandaar mijn vraag.