Wat doen jullie zoal met je kinderen nu ze thuis zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Wat doen jullie zoal met je kinderen nu ze thuis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 17:50

Die vind helpen geweldig, ze helpt ook altijd met koken.
Het vevelen hebben we niet gehad, wel intens verdrietig en heel erg zorgen maken. Inmiddels hebben we iemand gevonden die het goed vind dat onze kinderen een paar keer per week samen in de speeltuin spelen en het verschil is dag en nacht. Nu hebben we ons vrolijke interactieve kind weer terug :)

kwita

Re: Wat doen jullie zoal met je kinderen nu ze thuis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 13:03

Hier hebben we een schema
in de ochtend school Daarna vrij spelen.
geen verwarring en een duidelijke structuur.
Tot nu toe is het goed te doen mede dankzij het goede weer nu word het voor de eerste dag iets lastiger maar ze heeft best veel nieuwe dingen gehad voor haar verjaardag afgelopen zaterdag dus daar kan ze nu mee aan de knutsel...Haar broertje doet het anders regenpak aan en stampen in alle plassen...die heeft het grootste plezier!
Toch als je het gewoon bent valt het zelf lesgeven wel mee, tot dat je de basis van de keer sommen mag uitleggen...dat vond ik best lastig stiekem. We doen verder een keer de opa en oma's bellen in de week en de vriendinnetjes ook soms. Verder merk ik eigenlijk dat de broer en zus best goed met elkaar overweg kunnen al is er wel eens mot maar nooit lang.
ook het koken deden ze al hier, maar ik merk met name de jongste 3,5 heeft een sprongetje gemaakt heeft. En echt handig aan het worden is.
De juf stuurde een mail dat het de bedoeling is om 3x 10 a 15 minuten squla of zoem de bedoeling is ipv 1x per week 45 min. Maar dat ligt aan de beschikbaarheid van de pc want we moeten ook nog iets van werken doen!En gelukkig vind ze geen bal aan het computeren dus dat is prima zo!.
Ik moet zeggen dat ik de rust die het niet naar schoolgaan met zich meebrengt wel heerlijk vind al heeft het wel lang genoeg geduurd zo,ze mist haar juffie zo!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:22

Getrouwd en 1 lieve dochter van 10
Man en ik werken allebei en studeren allebei, zijn om en om thuis

Tijdens de ochtend : ritme, ontbijten, inloggen voor school, huiswerk maken, ook via teams met klasgenoten

Middag: geluk met mooi weer: met de hond er op uit, skeeleren, wandelen, fietsen, bezig voor spreekbeurt, online opdrachten voor de scouting maken
twee vaste vrienden ( we houden de sociale kring klein) met wie ze om en om buiten speelt