Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:54

Voornamelijk ook financiele zaken, de verzorging van mijn paard en de betalingen daarvan.En allerlei administratie. Ik heb veel helpers uit mijn kerkgemeenschap maar van hen ben ik met mijn 66 een van de jongsten.gisteren heeft onze 75-jarige koster nog wat boodschappen voor me gebracht want de bezorgdienst van AH is helemaal vastgelopen. Ik heb zelf geen auto.Maar goed,ik mag eigenlijk nog helemaal niet klagen maar het is eerder het idee dat de situatie veel erger kan worden en dat wat nu nog kan dan ook niet meer zou kunnen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:12

dan zou ik dat nu maar op papier gaan zetten Anjali. Maar dat moet je sowieso toch, ook in andere onverwachte situaties

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:33

Misschien hele stomme vraag. Maar hoe zou je anders doen in geval dat je een keer ziek bent of nog erger je been breekt of dat je twee weken op vakantie gaat?

Zelf heb ik gelukkig een grote sociale vrienden groep die voor elkaar klaar staat en daarnaast heb ik alles geregeld zodat zonder mij ook gerust alles door draait.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:53

@Blussem, 2 jaar geleden heb ik inderdaad met een gebroken knie een half jaar thuis op de bank gezeten.Maar dat was toen niet zo'n probleem omdat de wereld om me heen niet ziek was en gewoon doordraaide. Dus dan is het gemakkelijk om alles te delegeren.Maar dat is nu niet het geval want alles verkeert in onzekerheid.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:59

Heel veel administratie en financiële dingen kan je online of via videobellen regelen. Is dat een idee voor jou?

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:08

rayoow schreef:
Hoe meer ik zie en hoor, hoe moeilijker het mentaal wordt.

Ben van belgie dus mijn trimsalon id gesloten.
Nu aankomende week zou ik en nog steeds beginnen op mijn nieuwe werk naast mijn trimsalon in de nachtshift. Heb er aan de ene kant zin in. Maar ben er bang voor ook.
Mijn moeder is risico patient en ikzelf ook.

Dus mijn hoofd wordt alle kanten opgesleurd.
Ook de gesloten grensen het wordt me even teveel...

Kan niet later opstarten, dan ben il de baan kwijt

Iemand tips hoe ik om moet gaan met de angst om nu een nieuwe baan te beginnen? ;(

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:14

Corona kan overal, thuis komen, op je oude werk en dus ook op je nieuwe werk. Je helpt jezelf het meeste door de voorzorgsregels na te leven, goed voor jezelf te zorgen ( bewegen, slapen en gezond eten)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:26

belle_boef schreef:
Corona kan overal, thuis komen, op je oude werk en dus ook op je nieuwe werk. Je helpt jezelf het meeste door de voorzorgsregels na te leven, goed voor jezelf te zorgen ( bewegen, slapen en gezond eten)

Oude werk is mijn eigen bedrijf. Werk alleen. Nu gesloten tot 5 april zekee
Nieuwe is drukke fabriek met veel collega's. Op anderhalf meter van elkaar blijven is daar niet overal mogelijk.
Angst zet voornamelijk op omdat ik mantelzorger ben en zelf ook risico en de besmettingen hier heel hoog oplopen

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:03

Rayoow, wat zegt je nieuwe werkgever? Mijn zus loopt zelf erg veel risico, haar werkgever kreeg thuis werken niet geregeld, maar ondanks klein kantoor wilde hij absoluut niet dat zij de kans liep om ziek te worden door hem. Zij zit nu thuis in quarantaine.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:11

Dreamybol schreef:
Rayoow, wat zegt je nieuwe werkgever? Mijn zus loopt zelf erg veel risico, haar werkgever kreeg thuis werken niet geregeld, maar ondanks klein kantoor wilde hij absoluut niet dat zij de kans liep om ziek te worden door hem. Zij zit nu thuis in quarantaine.

Ze zeggen dat het allemaal veilig is,
Zou 2 week geleden al beginnen, toen moest ik thuis blijven door mogelijk contact.
Het is verdelen naar supermarkten.
Denk dat ik weinig keus heb als ik de baan wil. Zal me over de angst heen moeten zetten...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:39

Ik kreeg net een alert-berichtje van de rijksoverheid op mijn mobieltje. Maar toen ik het wilde lezen drukte ik op een verkeerd knopje en nu is het weg. Weet iemand wat daarop stond?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:44

NL-Alert: 'Houd 1,5 meter afstand! Bent u ziek of verkouden? Blijf thuis'
Laatst bijgewerkt door senna21 op 22-03-20 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:46

anjali schreef:
Ik kreeg net een alert-berichtje van de rijksoverheid op mijn mobieltje. Maar toen ik het wilde lezen drukte ik op een verkeerd knopje en nu is het weg. Weet iemand wat daarop stond?

Irritant dat je het dan niet terug kunt halen inderdaad :o

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:07

Afbeelding

Dit was ‘m!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:59

Dank je!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:27

Even afreageren hoor.. Wonende in België. Inmiddels zijn alle grenzen gesloten en ik merk dat dit mij emotioneel een klap geeft. Het geeft me zo'n benauwd gevoel, en ik wil gewoon huilen. Ik heb niks in België, behalve mijn (op dit moment thuis)werk en kan nu geen kant meer op. Ik zit al 8 dagen opgesloten alleen in een huis en ik word langzaam aan gek.

Ik maak wel een dagelijks wandelrondje, en heb veel communicatie met mensen online maar ik wil gewoon even een knuffel van de mensen die ik lief heb. fiets.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:38

:(:) knuffel op afstand

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:55

Cubone schreef:
Even afreageren hoor.. Wonende in België. Inmiddels zijn alle grenzen gesloten en ik merk dat dit mij emotioneel een klap geeft. Het geeft me zo'n benauwd gevoel, en ik wil gewoon huilen. Ik heb niks in België, behalve mijn (op dit moment thuis)werk en kan nu geen kant meer op. Ik zit al 8 dagen opgesloten alleen in een huis en ik word langzaam aan gek.

Ik maak wel een dagelijks wandelrondje, en heb veel communicatie met mensen online maar ik wil gewoon even een knuffel van de mensen die ik lief heb. fiets.

Sterkte. Ik woon ook alleen heb al soms hetzelfde. Ik mis gewoon het feit dat er altijd mensen om mij heen zijn, ook al ken je die mensen niet.

Overigens is volgens de who een lockdown ook niet de oplossing:
https://www.nu.nl/coronavirus/6039417/w ... -niet.html

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:56

Knuffel!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:07

Dankjewel allemaal. In heb vanavond een Skype video diner gehouden met 2 vriendinnen die ook alleen zitten in andere landen <3 Dat heeft me goed gedaan!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:32

Cubone schreef:
Dankjewel allemaal. In heb vanavond een Skype video diner gehouden met 2 vriendinnen die ook alleen zitten in andere landen <3 Dat heeft me goed gedaan!

Wat een leuk idee!

Sterkte en een knuffel voor iedereen die zich rot voelt door de eenzaamheid :(:)
Het gaat weer voorbij.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:18

Ik ga van mezelf uit, even alle media uitzetten. Elke dag zit ik met enorme spanning te luisteren naar de huidige cijfers, maar ik wordt er enkel droeviger van omdat er steeds meer en meer mensen bijkomen :(
Voor mijn eigen mentale gezondheid, ga ik even alles bannen van nieuws op tv, radio en artikels.

Zijn er mensen die dit ook doen? Helpt het jullie om je wat veiliger te voelen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:23

Ik heb het echt heel moeilijk op het moment, was al overspannen, gesprekken gaan telefonisch of niet door, m'n branche ligt stil dus waar ik eigenlijk iets van coaching nodig heb voor herstel kan het me voorstellen dat m'n werk daar qua kosten niet aan mee wil werken, stel voor het bedrijf gaat failliet dan heb ik ook geen inkomsten meer dus ik durf het ook niet zelf te betalen. Ik zat al helemaal niet lekker in m'n vel maar nu weet ik het allemaal echt even niet meer :(

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:25

Nee, ik doe het niet, het is namelijk nog wat afleiding. Maar ik word wel meer depri, het gevoel of de toekomst weg is, je weet niet meer wat je morgen kunt doen. Als dit een paar maanden duurt, dan weet ik ook niet of ik dit ga uitzitten. Ik ga niet het slachtoffer worden van opgesloten zitten voor een misdaad die ik niet begaan heb. En daarna? Kun je ooit weer reizen? Heb je nog wel geld?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:25

Morrow_Less schreef:
Ik ga van mezelf uit, even alle media uitzetten. Elke dag zit ik met enorme spanning te luisteren naar de huidige cijfers, maar ik wordt er enkel droeviger van omdat er steeds meer en meer mensen bijkomen :(
Voor mijn eigen mentale gezondheid, ga ik even alles bannen van nieuws op tv, radio en artikels.

Zijn er mensen die dit ook doen? Helpt het jullie om je wat veiliger te voelen?

Ja helpt mij wel, ik probeer gewoon niet te vaak naar te kijken. Wel bijvoorbeeld 1x per dag, maar verder niet. Helaas kan ik de radio ook niet aanhebben want dan komt het natuurlijk steeds voorbij :+

Verder vind ik het maar lastig, ik heb al niet super veel sociale contacten maar nu helemaal niks op mijn vriend na die juist op hele andere tijdstippen gaat werken dan normaal.