Nemen jullie extra gezondheidsmaatregelen ivm Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Nemen jullie extra gezondheidsmaatregelen ivm Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:52

Dat wat Jennifuur zegt inderdaad, daar sluit ik me bij aan. Ben bang dat ze daarvoor al ziek was. Incubatietijd is enkele dagen tot twee weken.

Erg vervelend dat jullie nu in quarantaine moeten. Ik zit zelf ook thuis, afgelopen week preventief i.v.m. verkoudheid en de komende weken omdat mijn hogeschool dicht is en de muren komen nu al op me af. Te veel tijd om na te denken doet geen leuke dingen met mijn mentale gesteldheid

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:54

Wij hebben net een briefje voor de tandarts gehad. Die gaan we wel even een poosje uitstellen.
Manlief heeft een afspraak in het ziekenhuis binnenkort, maar we maken wel een nieuwe. Het is niet dringend.
Thuiswerken, mensen uit de weg blijven bij boodschappen doen (doen we toch maar eens per week) en in huis klussen. Paarden gaat gewoon door, daar is verder niemand, en rijden doe ik ook gewoon. Is toch altijd buiten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:35

kwita schreef:
Heb jij als mede Brabander het bericht goed gelezen? oma was dus die zelfde avond al ziek....wat zou het probleem zijn denk je ( alle symptomen waren aanwezig, de test was afgenomen maar daarvoor al positief bevonden voor de diagnose door een ggd arts)

Wat is de link met Brabant denk jij? Dat is niet leuk ,dat snap ik maar tja het is wel zo daar zijn de meeste Corona besmettingen.

Voor zover Bekend is de incubatietijd een stuk langer dan een paar uur dus Helaas is de kans dat ze het al eerder opgedaan heeft een stuk groter dan dat haar bezoek dat zou hebben gedaan
Neemt niet weg dat ik heel veel betershap wens voor oma , dat ze Er Maar snel weer bovenop
en dat het jullie verder Bespaard blijft

En Ja, ook ik
Vind het niet slim van het bezoek om toch te komen , Ik blijf zelfs expres bij mijn schoonouders weg omdat pa momenteel geen beste weerstand en conditie heeft

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:49

Astorga schreef:
Iris82 schreef:
En kennelijk geen ibuprofen gebruiken als je milde klachten hebt. Mocht het toch het corona virus zijn, dan help je het daarmee.

Heb je daar een bron van?
Waarom alleen geen ibuprofen en andere NSAID's wel?

‘Ontstekingsremmers kunnen infectie met coronavirus juist verergeren’

De Franse minister van Volksgezondheid Olivier Véran waarschuwt via Twitter burgers voor het gebruik van ontstekingsremmers als ibuprofen en cortisone. Paracetamol is wel veilig.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/ontsteki ... verergeren

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 23:02

Ik had juist begrepen dat paracetamol ook niet ideaal is omdat de koorts belangrijk is tegen het virus, en dat je die eigenlijk alleen moet gebruiken als je echt te hoge koorts krijgt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:49

xPabloBokt schreef:
kwita schreef:
Alles wat ik deed is gisteren teniet gedaan op het werk door een stel brabantse oelewappers die even een uitje wilden en gewoon even naar oma kwamen.....!
Dus ja nu zijn wij ook de sjaak, gewoon omdat ik mijn werk doe ......Waar zit je dan met je verstand he.
En het worst case scenario oma had gisteravond om 23.00 uur al koorts dus zonder test zou zij met copd zomaar eens kunnen gaan hemelen.....
Dus ja ik en mijn gezin zijn dus ook 2 weken lang de sjaak....wij nemen wel voorzorgsmaatregelen, en ik mag dus wel gaan werken maar het zit me niet lekker. Bah bah waarom zijn er mensen die gewoon zo dom alles negeren!

Wat is precies het probleem als ze geen symptomen vertonen? Verstandig is anders dat ben ik met je eens, maar alleen maar uit je plaat gaan omdat mensen uit Brabant komen is naar.. ik woon er zelf en krijg hier geen leuk gevoel van.

In het verpleeghuis waar mijn moeder woont (1 van de velen tehuizen van een grote zorgorganisatie) mogen Brabanders sinds dit weekend niet meer op bezoek komen. Dat is 1 van de maatregelen tegen het corona virus :(:)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:51

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:56

8nnemiek schreef:
Ik had juist begrepen dat paracetamol ook niet ideaal is omdat de koorts belangrijk is tegen het virus, en dat je die eigenlijk alleen moet gebruiken als je echt te hoge koorts krijgt.

Paracetamol moet je altijd alleen gebruiken als je een ondraaglijke pijn hebt of hoge koorts. Het is geen geneesmiddel, het onderdrukt pijn en koorts. En je moet het beperkt gebruiken, want ook gewoon belastend voor je lever.
En koorts is je natuurlijke afweer tegen alle virussen. De reden waarom we hoge koorts willen drukken is omdat het bijkomende neurologsche klachten geeft.

Ik snap niet dat er nog mensen zijn die ibuprofen gebruiken zonder specifiek doktersvoorschrift.

Er is een virusremmer dat het verloop een paar dagen kan verkorten, maar er is niks dat het geneest.

Net als bij gewone griep, moet je gewoon de hele dag door warme dranken drinken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:18

Joman schreef:
Extra vitaminen ben je al te laat mee. En overigens helpt het ook niet. Als je ziek bent, kan een enorm hoge dosis vitamine c helpen, dan moet je denken aan 30.000 eenheden. Dit kan maar een week en onder ziekenhuis behandeling.

Wel nee.

Een ziek zoogdier (muv mens en cavia) maakt zelf vitamine C aan.
Die hoeveelheid komt voor een mens neer op 15 gram per dag slikken.

Veel minder heeft doorgaans al uitstekend effect, vooral als je de pillen slikt met vruchtensap. En echt fruit en echte groente - die stoffen bevatten die de vitamine C effectiever maken.
Ik beperk mij in tijden van griep of gedoe tot twee a drie gram.
De bewijzen zijn er in overvloed dat je daarmee het ziekteproces verkort/ de klachten vermindert.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:39

Ga niet meer mantelzorgen bij mijn demente nog thuiswonende moeder . Woon zelf in Brabant, mijn moeder in zuidholland. Mijn zussen nemen nu ook mijn taken waar. Voelt niet fijn, maar hebben het samen zo even besloten voor de veiligheid. :(