Lang haar los dragen. Hoe dan?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 21:38

8nnemiek schreef:
Wat herkenbaar, TS!
Ik heb vooral heel veel last van pluis, en dan vooral die korte, nieuwe haartjes boven op mijn hoofd.. maar ik heb ook erg dun en toch heel veel haar, waardoor het boven op mijn hoofd vrij plat zit maar op mijn schouders juist heel pluizig en ver uit staat..
Hier ook al veel geprobeerd, van mousse en gel en sprays tot stijltang en krulspelden.
Het enige dat soms redelijk werkt is op de kop gaan hangen en fohnen terwijl ik er met een borstel doorheen ga, maar dan niet kurkdroog fohnen.
Uiteindelijk loop ik 99% van de tijd met een knotje of staart rond idd.

Dit is precies mijn haar!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:39

Ik doe het met haarlak altijd in model, en daardoor valt het minder snel naar voren in mijn gezicht. En vaak zet ik 1 kant de voorste pluk ook vast met een speldje/klipje. Zodra ik buiten kom, doe ik mijn haar altijd even vast in een grote haarklem want anders hangt het daarna vast in mn labello oid en gaat het model er ook uit.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:54

Aan je foto te zien heb je krullen, kijk eens naar de CG methode!
Via pb wil ik je best uitleggen hoe het werkt, het is echt niet moeilijk of mega duur.

Ik had mijn ontembare haar altijd vast en kon er niks mee. Ik heb het GOED laten knippen en ben begonnen met de CG methode en ben zelf verbaasd. Kan mijn haar de hele week los dragen(soms in een clipje of half opgestoken ivm gemak) en kam het zo door onder de douche.
Ben ook helemaal blij met mijn prachtige krullen nu.

Magrathea

Re: Lang haar los dragen. Hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:58

Ik doe helemaal niks met mijn haar, gewoon los :+
Het model is mooie geknipt ja, en de weinige klitten die ik heb geen ik niet zoveel om, zie je toch niet.
En dat in je gezicht hangen of wapperen... je went er denk ik aan? Ik heb er in elk geval nooit last van :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 22:06

SuperAssie schreef:
Aan je foto te zien heb je krullen, kijk eens naar de CG methode!
Via pb wil ik je best uitleggen hoe het werkt, het is echt niet moeilijk of mega duur.

Ik had mijn ontembare haar altijd vast en kon er niks mee. Ik heb het GOED laten knippen en ben begonnen met de CG methode en ben zelf verbaasd. Kan mijn haar de hele week los dragen(soms in een clipje of half opgestoken ivm gemak) en kam het zo door onder de douche.
Ben ook helemaal blij met mijn prachtige krullen nu.

Ja op een goede dag krult het mooi.
Als ik was, condition en fohn is het recht.
Op een average day is het pluis.

Afbeelding

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:05

Afbeelding

Hier nog een lid van de langharige pluisjes commissie :j

Wat ik nu eigenlijk altijd doe is douchen/haren wassen, anti klit spray met arganolie van de action (ik zweer hier echt bij), borstelen. Dan in een strakke staart, haarlak erin als het nat is (zowel bovenin als onderin). En dan gewoon laten drogen. Door die haarlak in nat haar, wordt het niet zo'n opgedroogd hard haarlak geval, maar droogt het wel mooi "in elkaar".

Als het droog is enkel borstel door bovenste stukje, beetje haarlak bovenin en meer doe ik er s ochtends niets meer aan. Krijg toch regelmatig complimenten van: "woooow jouw haar!" :=

Edit: het is op dit moment overigens nog wel een stukje langer dan op de foto.
Laatst bijgewerkt door DideH op 06-03-20 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:08

Betere producten vinden! Zoek maar eens op de curly girl methode! Ik heb lang haar (nu minder lang dan gewenst) en het valt netjes naar achter. Met wind oid doe ik het vaak even snel vast.

Kwam bij deze foto net van de kapper die het te kort geknipt had. ;(Afbeelding

Zo was het...

Afbeelding

Ik doe alleen het elke dag uitkammen en 2x per week / 1x per 5 dagen wassen Max. :o

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:17

Als ik het los draag dan gebruik ik vaak wel de stijltang, dan valt het gewoon veel beter en ziet het er verzorgd uit.
Op mijn werk moet het vast, en als ik met de honden ga lopen dan doe ik ze ook vast ( want hallo wind, en hallo haren in mijn mond :') ).

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E916A0D

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E93AB75
Los, in de ochtend stijltang gebruikt, vaak halverwege de dag begint de slag alweer terug te komen ( en ook de pluis )

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E946E13
Hier had ik mijn haren in een vlecht gehad 's nachts

Hoop dat de links werken trouwens.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:24

Negerzoen schreef:
Mijn oplossing is om het alleen binnen los te dragen, als ik naar buiten moet voor welke reden dan ook dan doe ik het in een staart of knot :=

Dit dus :')
Ik heb lang dik haar met een beetje slag. En ik echt een hekel aan knopen in mijn haar. Op mijn werk moet het vast btw. Dus jaa doe het dan thuis al vaak in een knot staart of vlecht.

Mijn haar zit trouwens het perfects als het net gewassen is en nog een beetje vochtig is.

Ik fohn mijn haar eigenlijk nooit, want dan gaat het pluizen als een gek.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 01:00

Voor krullend haar maken producten echt enorm uit. Vroeger had ik mijn haar altijd vast in een knot want het pluisde enorm. Mijn bijnaam was schaap. Maar ik ben op youtube gaan zoeken en vond manesbymell en daarmee tips en tricks om voor mijn haar te zorgen. Een heel gedoe met proteine, zonder en hoe en wat met conditioner en andere dingen.

Wat voor mijn haar enorm hielp zijn een paar simpele dingen
Ik slaap nooit met mijn haar los altijd in een knot boven op mijn hoofd.
Ik kam mijn haar alleen met conditioner erin onder de douche.
Ik gebruik deep conditioners en haarmaskers.
Krul creme die is heel belangrijk
en Gel die is ook heel belangrijk wil ik er goed uitzien. En dit heeft mij haar enorm geholpen heb het nu bijna altijd los tenzij ik naar de paarden ga.

En een goede kapper, niet een die zegt dat je geen lagen in je haar kan krijgen en dan niet uitlegt waarom dat zo is. Ik heb idiote tips gehoord van kappers die echt geen verstand hebben van ook maar een beetje krullend haar.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 01:15

Ik heb van mezelf krullen. Als mijn haar koet is (boven schouderlengte) dan krult het vanaf de wortel (poofie head) en als het langer is dan wordt het zwaarder en krijg je krullen die netjes naar beneden hangen.
Mijn haar klik bijna niet. Hoe dat komt weet ik niet. Ik was mijn haar om de dag en gebruik dan syoss shampoo en oil and care van andrelon zo'n pompje.
Dan kammen, voorkant droog fohnen en dan stijlen voorkant. Anders komt er door de krullen een rare slag in.
Sochtends als ik wakker wordt gewoon borstelen en stijlen. Onderin valt altijd krul.
Als het nat wordt krijg ik pijpenkrulletjes heel vervelend.
Ik had altijd een lok die ik ook stijlde. Nu is die bijgegroeid want was hem zat.
Nu draag ik het gewoon los en het valt zoals het valt. Ik haal het af en toe naar 1 kant met mijn hand maar het valt gewoon.
Als het na 1,5 vettig wordt dan was ik de voorkant even en dan fohnen en stijlen. Werkt gelijk antipluis voor mij.
En mijn haar zit ook echt in mijn mond met een zicht wind hoor. En het krult bij regen of mist. Bloedirritant.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:22

Ladyson schreef:
Ik doe het met haarlak altijd in model, en daardoor valt het minder snel naar voren in mijn gezicht. En vaak zet ik 1 kant de voorste pluk ook vast met een speldje/klipje. Zodra ik buiten kom, doe ik mijn haar altijd even vast in een grote haarklem want anders hangt het daarna vast in mn labello oid en gaat het model er ook uit.

Ik heb net even fanatiek mijn hoofd van links naar rechts gedraaid, maar mijn haar komt door de haarlak tijdens het draaien niet voorbij mijn ogen. Ik weet niet of dat bij jou nu wel gebeurd?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:25

Heb niet alle reacties gelezen maar ga je eens verdiepen in de CG methode. Loopt hier ergens ook een topic over. Je hebt nu al slag, ik denk dat dit nog mooier kan worden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:38

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:56

Werkt die methode alleen als je krullen hebt? Of ook bij haar met slag erin?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:59

Yenni schreef:

Ook met slag. Gaat erom dat je de juiste producten gebruikt om je haar niet te zwaar/licht/droog/vet te maken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:04

Ah oke dan zou het voor mij ook nog wel een optie zijn.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:05

Yenni schreef:

Ik heb slag en geen krullen. Maar ook voor stijl haar werkt het prima. Geen troep meer in m’n haar.

Mijn haar is ook lang en heel dik, maar mijn oren zijn te klein om daar een paar strengen achter te dragen (uit m’n gezicht). :+

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:10

De voorplukken niet te kort en niet te lang.
Bij mij is het altijd zo dat het met een speldje opzij te steken is, zodat het ook leuk zit.
Hiervoor heb ik wat leuke spelden met rozen en zo.

Kam het altijd op dezelfde manier opzij, zodat het haar vanzelf zo gaat zitten en dan kan van daaruit er dingen mee gedaan worden.
Korte scheiding, lange scheiding, toeperen etc.

20 minuten, dat haal ik nooit, met max 10 minuten zit het

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:32

Ik heb altijd al lang haar gewillen en had er zooo veel plannen mee. Maar in de praktijk gaat dat toch anders!
Ik heb zo van dat dun, elastiekerig haar. Je kijkt er naar en het springt in de knoop.
Meestal borstel ik het niet eens en zit het in een warrige dot bovenop m'n hoofd :+

Ik krijg letterlijk kriebels van dat loshangende haar haha.
Met een diadeem kan ik het nog net aan :+

Ik merk wel verschil qua shampoo's en conditioner, wat volume betreft.
Ik heb nu een gepersonaliseerde shampoo en conditioner van Rituals, en daar is mijn haar erg blij mee!

Ook doet het type haarborstel erg veel. Ik heb zo'n tangle teaser, ik heb er meteen 3 gekocht want ik kan een leven zonder deze borstels echt niet meer aan :') Ik moet niet meer huilen als ik deze gebruik haha.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 11:09

Ik ga zeker eens researchen op curly girl method.

Ben vandaag naar de kapper geweest. Laagjes laten knippen, advies gekregen en iets meer vorm rond mn gezicht. Ben er erg blij mee. En heb al 2 uur mn haren los. Haha laten we het opbouwen.

Ben ook direct betere shampoo gaan halen.
Heb van het merk Maui gekocht. Geen parabenen, siliconen, sulfaten etc dus dat zou beter moeten zijn voor het haar.

Dank voor het delen vd facebook groep! Ga er nu naar kijken.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:16

Ik draag het standaard elke dag zo:

Afbeelding

Altijd in een half staartje naar achter, of met een knip.

(Op de foto was mijn haar wel heel warrig, ik stond op een boot en het waaide enorm)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:16

Ik ben heel benieuwd of het bij jou gaat lukken, dan is er voor mij misschien ook nog hoop :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:31

Ik zou mijn haar ook graag los willen dragen, maar als ik het leuk in model heb zitten. Dan na een paar uur hangt in de klit en futloos om mijn hoofd heen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:34

love_western schreef:
Ik zou mijn haar ook graag los willen dragen, maar als ik het leuk in model heb zitten. Dan na een paar uur hangt in de klit en futloos om mijn hoofd heen :

Wat daar opzich wel mee kan helpen is je haar in een knot of vlecht doen, en dat er na een halfuurtje weer uithalen. Ik heb dan weer een mooie slag/volume voor een paar uurtjes!