paniek en psychoses

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:51

Ik heb twee keer een delier meegemaakt met mijn vader en oma.
Maar zoiets kan nog wel een tijdje voort duren.

Het is ontzettend vervelend dat je vader weinig tot geen hulp van buiten af accepteert.
Mijn vader was ook ontzettend eigenwijs pfff.

Daardoor komt wel alles op jouw schouders terecht.
Ik weet niet of je in loondienst werkt, maar je mag voor dit soort calamiteiten altijd kort durend zorgverlof opnemen.
Dit krijg je ook doorbetaald, soms wel iets minder, misschien kan het jouw iets meer rust geven.

Sterkte! hoop dat hij spoedig opknapt!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 13:18

Rizette schreef:
[

Echt niet rot bedoeld. Maar dit is voor jou niet te doen zo ( lijkt mij) En wat op de dag dat jij ziek wordt? Hij accepteert toch ook de thuiszorg nu, kan me voorstellen dat hij zijn grenzen dan ook gaat verleggen en toch ook van anderen hulp gaat accepteren. Het is maar de vraag of en wanneer hij dan op zou worden genomen en dan komt hij nog veel meer mensen tegen en nog wisselend ook.

Ik snap je wel, maar mijn zorg zit nu in dat hij eet en drinkt, de thuiszorg naar binnen kan, de medicatie erin gaat, de muizen niet door t huis heen rennen, en ik snap waar de paniek door komt. De 1e 2 items kosten al mijn energie. Ik heb echt geen puf om nu ook nog een vrijwilliger erbij te regelen.

En nee Toverbal, ik ben ZZP er.

Rizette

Re: paniek en psychoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:09

Die vrijwilliger hoef je er misschien niet zelf bij te regelen. Misschien zijn er vrijwilligers organisaties bekend in de buurt /stad , dan breng je je vraag daar naartoe of ze misschien iets kunnen betekenen. Het is zo maar een tip. Past het niet, past het niet. Ken je het verhaal van de houthakker die hakte maar door en hakte maar door met een botte bijl.? Iemand zei je moet je bijl slijpen, maar de houthakker zei daar heb ik geen tijd voor want ik moet doorhakken anders red ik het niet. Voor je het weet blijf jij ook in je eentje doorgaan. Misschien kun je de controle niet uit handen geven. Maar dat hoeft ook niet alles kan in goed overleg .Er zijn zoveel aardige mensen die best iets voor een ander kunnen doen. Misschien heeft je vader nu heel veel weerstand en is hij straks er topblij mee. Je hoeft je aan mij niet te verantwoorden je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 18:20

En toen had ik vandaag een uiterst meewerkende assistente van de huisarts. Ze vroeg of de temperatuur opgemeten kon worden. Deze vraag heb ik de thuiszorg gesteld. Dat kunnen ze niet. Ze nemen wel een bloeddrukmeter mee, maar geen thermometer. Bah. -:(-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:21

Huisartsen doen nog steeds huisbezoeken. Dus, afspraak maken dat de huisarts langs gaat bij je vader. Kan hij meteen de hele situatie beoordelen ook.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:23

Het is zeker weer teveel gevraagd voor de huisarts om op huisbezoek te gaan? Bizar eigenlijk dat het allemaal zoveel moeite moet kosten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 18:31

zonnebloem18 schreef:
Het is zeker weer teveel gevraagd voor de huisarts om op huisbezoek te gaan? Bizar eigenlijk dat het allemaal zoveel moeite moet kosten.

En dan maar roepen dat onze gezondheidszorg zo goed geregeld is. -O-

Ik ben er klaar mee, ook met t weer, ga mijn paarden uit de drek vissen en een stevige borrel nemen.
Het leek zo lekker te gaan, ik heb een bed verschoond, mijn pa aan de afwas gezet en de stofzuiger erdoor gemikt. Hij was buitengewoon helder.

De assistente zei echt heel lief, "laat t bij mij, ik probeer wat te bedenken". Omdat mijn vader zo helder was, en te activeren, maak ik me niet zo druk, dan maar geen temperatuur bekend. Bij koorts zag hij er ook wel anders uit.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 18:33

Ibbel schreef:
Huisartsen doen nog steeds huisbezoeken. Dus, afspraak maken dat de huisarts langs gaat bij je vader. Kan hij meteen de hele situatie beoordelen ook.

Hij was er toen wij hem uit t ziekenhuis moesten halen. We stonden huilend aan de balie, zit je met een psychotische, verstijfde man in de auto, waar ze thuiszorg langs willen sturen. Die er op dat moment niet in kon komen. Mijn man ging later op gesprek en een kwartier later stond de huisarts binnen.
"Helaas" was mijn vader zeer helder toen de huisarts er was. Dit heb ik wel benoemd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:02

Ik weet niet of je eroverheen hebt gelezen, maar je kunt de thuiszorg een sleutelkastje aan de buitenmuur laten monteren. Heeft een nummerslot, en daar stop je de sleutel van de deur in. Doet je vader niet open, kan de thuiszorg toch naar binnen. Kost een paar tientjes, maar is wel heel erg handig.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 19:14

Ibbel schreef:
Ik weet niet of je eroverheen hebt gelezen, maar je kunt de thuiszorg een sleutelkastje aan de buitenmuur laten monteren. Heeft een nummerslot, en daar stop je de sleutel van de deur in. Doet je vader niet open, kan de thuiszorg toch naar binnen. Kost een paar tientjes, maar is wel heel erg handig.

Weet ik. ;) Ze hebben een sleutel.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:15

De ontstekingswaarde in de urine zijn sws verhoogd. Hij heeft een katheter en dat geeft een (iets) verhoogde ontstekingswaarde. Het is ook niet zinvol om uit de katheterzak urine op te vangen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:23

Mijn vader had een buikkatheter en sceptische bloedvergiftiging opgelopen door continue blaasontstekingen. Die was goed de weg kwijt toen ook geestelijk. Goddank was buurvrouw alert en hij zo in het ziekenhuis. Daar controle op doen is wel wijs denk ik.

Mijn paps is helemaal hersteld daarvan toen gelukkig.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 18:28

Mijn vader doet het verrassend goed de laatste 2 dagen! Ik heb hem aan de afwas gekregen. Ook gaan we maandag samen naar de intake van ggz. En hij ziet t zitten om morgen samen boodschappen te doen. Hij vertelde mijn man dat hij zich had gewassen vanmorgen. Hele positieve berichten dus!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:01

Fijn om te lezen dat het de goede kant opgaat met je vader. Geniet van het boodschappen doen samen. Ik wens jullie een fijn intake gesprek en goede en aangepaste hulp toe voor de nabije en verdere toekomst.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 22:54

Riel schreef:
Fijn om te lezen dat het de goede kant opgaat met je vader. Geniet van het boodschappen doen samen. Ik wens jullie een fijn intake gesprek en goede en aangepaste hulp toe voor de nabije en verdere toekomst.

Dank je wel :j