WMO huishoudelijke hulp klacht indienen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LienC

Re: WMO huishoudelijke hulp klacht indienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:44

Qua maaltijden, ik heb geen idee wat je budget is, maar bij bijvoorbeeld VanSmaak kan je grote(re) porties bestellen. Sommige mensen eten hier twee keer van, yoghurt/vla na en dan ben je heel goedkoop uit :)

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 19:55

LienC schreef:
Qua maaltijden, ik heb geen idee wat je budget is, maar bij bijvoorbeeld VanSmaak kan je grote(re) porties bestellen. Sommige mensen eten hier twee keer van, yoghurt/vla na en dan ben je heel goedkoop uit :)

Ik heb ong 40 euro per week voor al mijn boodschappen. incl huishoudelijke dingen enzo.
En ik woon in een uithoek in de provincie groningen.
Maar ik zal eens kijken op die website.

Vanuit Rzijn eten we hier gezamenlijk voor 2,50 per maaltijd, maar dat is helaas maar 1x per 3 maanden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:57

In 1.5 uur alles goed doen? Het is maar klein, maar dan nog vind ik het best snel. Ja, stofzuigen kan wel, maar alles dweilen? Mijn woonkamer is 32 vierkante meter, keuken 6, en de hal iets van 3. Dan heb je min of meer dezelfde oppervlakte. Als ik het goed doe, dus dweilen, planten, vensterbank, stofzuigen, enz en dan nog een wc, dan is 1.5 uur erg snel hoor. In 3 uur kan het wel makkelijk en dan zou er tijd over zijn voor wat anders. Bepaalde dingen als een vensterbank hoeven natuurlijk niet elke week. Dweilen doe ik 1 keer per 2 weken ongeveer en stofzuigen wel vaker. De bank stofzuigen ook wat minder vaak weer, maar de wc moet toch echt wel. Dus globaal lukt het in 1.5 uur wel. Maar goed niet.
Ik hoop toch echt dat je vanaf volgende week wel gewoon 3 uur krijgt. Het is wel vervelend als je gaat zien dat het niet meer geheel schoon is.

wenneke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:01

Zelf als huishoudelijke hulp gewerkt ook met die lijsten en elke week werd er een periodiek ding meegenomen zoals een raam koelkast zo'n dingen ze loopt de kantjes ervan af ...slaapkamer hoort wekelijks ook keuken een sopje wc vloeren etc

Dus gewoon op je strepen gaan staan

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:03

Ze leveren in ieder geval wel in die buurt. En even op je profiel gespiekt, toevallig ben ik wel bekend met de WMO daar :) Stuur gerust een PB, ik weet dat daar in ieder geval een aantal schappelijke WMO consulenten zijn mocht je er niet uitkomen.

Edit: afhankelijk van je inkomen, voedselbank of de Wijnstok (in je woonplaats)? Bij de laatste vragen ze 2 euro als bijdrage voor een pakket, maar verder geen eisen :)
Laatst bijgewerkt door LienC op 21-02-20 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:04

Wat jammer dat je zo ver weg woont, anders deed ik de boodschappen voor je mee.. maar je woont echt aan de andere kant van het land helaas..

Toen ik poetste werkte ik ook altijd de volle mep uren. En ramen wassen, mocht officieel niet, maar ik deed het wel. Mensen werden er zo blij van.. goed dat je voor jezelf op komt!

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 20:09

Germie, ze zou er 3 uur per keer moeten zijn. Niet 1,5 uur.

AAh wat lief van je Pluttersput. Boodschappen doen gaat nu goed. Het eten is nu meer door de spanning.
Vorige week ook 3 km gewandeld in het bos, dat was echt lang geleden dat dat zo relaxt en makkelijk ging.
Met de fysio bezig om mijn conditie te verbeteren. En dat gaat steeds iets beter.
Ik doe mee met een sportprogramma bij de fysio, op verwijzing van de huisarts. 6 maanden lang 2x per week een uur sporten/bewegen. Nu nog 3 maanden en daarna zelf verder.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 20:13

LienC schreef:
Ze leveren in ieder geval wel in die buurt. En even op je profiel gespiekt, toevallig ben ik wel bekend met de WMO daar :) Stuur gerust een PB, ik weet dat daar in ieder geval een aantal schappelijke WMO consulenten zijn mocht je er niet uitkomen.

Edit: afhankelijk van je inkomen, voedselbank of de Wijnstok (in je woonplaats)? Bij de laatste vragen ze 2 euro als bijdrage voor een pakket, maar verder geen eisen :)

Hihi ik ben zelf vrijwilliger bij de Wijnstok. Elke dinsdag middag ga ik daar nu op de koffie en kom met een tas vol weer thuis. Hopelijk knap ik genoeg op om er ook echt weer wat te gaan doen. Nu is het meer voor de sociale contacten.

Met mijn consulente had ik heel goed contact, woonde hier nog geen 2 dagen en ze was al aan huis geweest. Helaas werd ze daarna ziek, heb nog wel contact gehad met haar collega om de dagbesteding en coaching te regelen. Maar er niet meer aan gedacht om ze voor dit te vragen.
Contact loopt echt goed met ze gelukkig

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:15

Nickolay schreef:
Germie, ze zou er 3 uur per keer moeten zijn. Niet 1,5 uur.

AAh wat lief van je Pluttersput. Boodschappen doen gaat nu goed. Het eten is nu meer door de spanning.
Vorige week ook 3 km gewandeld in het bos, dat was echt lang geleden dat dat zo relaxt en makkelijk ging.
Met de fysio bezig om mijn conditie te verbeteren. En dat gaat steeds iets beter.
Ik doe mee met een sportprogramma bij de fysio, op verwijzing van de huisarts. 6 maanden lang 2x per week een uur sporten/bewegen. Nu nog 3 maanden en daarna zelf verder.

Daarom verbaast het mij ook niet dat je ziet dat het nu niet meer zo schoon is als je zou willen. Die 3 uur heb je echt nodig en ja, daar is voor getekend, dus ik hoop dat je dat dan ook krijgt volgende week. DAt het niet weer maar 1.5 uur is en wel 3 uur betalen.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:15

De wereld is klein, haha ;)
Ik gok even, maar degene die lang ziek was is weer beter daar :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:21

Ts, goed dat je een mailtje hebt gestuurd.
Echt voor jezelf opkomen hoor.

Ik heb in het verleden ook gedoe gehad met thuiszorg.
Nu hebben we particulier dames die schoonmaken. Gaat prima.
Maar dan betaal je dus veel meer.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 20:25

LienC schreef:
De wereld is klein, haha ;)
Ik gok even, maar degene die lang ziek was is weer beter daar :)

Ik heb je een pb gestuurd met de naam

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:26

TS, is het een idee om online boodschappen te doen bij bijv. de Jumbo (al geloof ik dat er meerdere winkels zijn die het aanbieden zoals bijv. de Coop)?
Heb zelf jaren lang gewoon boodschappen in de winkel bij de Lidl gedaan, maar dat kost altijd zoveel energie en tijd dat ik sinds december overgestapt ben op online bestellen bij de jumbo en dat is echt heerlijk! Bestel het en hoef het dan alleen nog maar op te halen :) . Zo hoef ik alleen voor in de winkel te zijn en niet meer de winkel in. Boodschappen doen en koken is daardoor een stuk leuker geworden :j .

En hopelijk kom je eruit met het bedrijf en je hulp! Heb zelf ook hulp in de huishouding via de WMO, maar over haar heel erg tevreden. Eerste uur help ik mee, tweede uur ga ik naar boven zodat zij beneden rustig kan dweilen etc :) . Zij kan in 2uur tijd de badkamer, woonkamer, keuken en slaapkamer doen en dan ziet het er echt altijd super netjes en schoon uit :) .
Zij komt 1x in de 2 weken en dan 2uurtjes.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 20:31

xYaartje schreef:
TS, is het een idee om online boodschappen te doen bij bijv. de Jumbo (al geloof ik dat er meerdere winkels zijn die het aanbieden zoals bijv. de Coop)?
Heb zelf jaren lang gewoon boodschappen in de winkel bij de Lidl gedaan, maar dat kost altijd zoveel energie en tijd dat ik sinds december overgestapt ben op online bestellen bij de jumbo en dat is echt heerlijk! Bestel het en hoef het dan alleen nog maar op te halen :) . Zo hoef ik alleen voor in de winkel te zijn en niet meer de winkel in. Boodschappen doen en koken is daardoor een stuk leuker geworden :j .

En hopelijk kom je eruit met het bedrijf en je hulp! Heb zelf ook hulp in de huishouding via de WMO, maar over haar heel erg tevreden. Eerste uur help ik mee, tweede uur ga ik naar boven zodat zij beneden rustig kan dweilen etc :) . Zij kan in 2uur tijd de badkamer, woonkamer, keuken en slaapkamer doen en dan ziet het er echt altijd super netjes en schoon uit :) .

Ik snuffel nu vooral tussen de 35% korting producten, dus dat gaat alleen in de winkel volgens mij. Hier in de buurt alleen een Coop en Jumbo. Coop 2 km en Jumbo 12 km rijden. Coop is echt een buurtsuper met toeristen prijzen, ga ik liever zo min mogelijk naar toe.
Maar ik zal eens online kijken bij de Jumbo

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 00:54

Nickolay schreef:
xYaartje schreef:

Ik snuffel nu vooral tussen de 35% korting producten, dus dat gaat alleen in de winkel volgens mij. Hier in de buurt alleen een Coop en Jumbo. Coop 2 km en Jumbo 12 km rijden. Coop is echt een buurtsuper met toeristen prijzen, ga ik liever zo min mogelijk naar toe.
Maar ik zal eens online kijken bij de Jumbo

Heb net even gekeken en zie wel dat ze bij de Jumbo korting op de website hebben (bij aanbiedingen), maar durf helaas niet te zeggen of de kortingen die ze in de winkel hebben ook op de website te zien zijn, maar je kan inderdaad gewoon altijd even kijken en vergelijken :) . Ik heb zelf ook een bedrag van max. 40euro per week (en weet helaas maar al te goed hoe het is om zuinig te leven) te besteden aan boodschappen en dat kan met een beetje creatief zijn prima bij de Jumbo :) .
Dat snap ik helemaal dat je dan zo min mogelijk naar de Coop wilt gaan. Als die de toeristenprijzen hanteren ben je daar best wel duur uit geloof ik.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:39

En terug gebeld en tot een oplossing gekomen?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 10:11

Thorn2006 schreef:
En terug gebeld en tot een oplossing gekomen?

Ze zou gaan overleggen met de huishoudelijke hulp. En belt mij vrijdag hoe het is gegaan.

Eerst begon ze de huishoudelijke hulp in bescherming te nemen door te zeggen dat ze niet altijd de hele lijst kunnen doen, want het is een lange lijst.
Toen ik aangaf dat ik alleen verwacht dat ze de 3 uur volmaakt en de klussen doet die daarin passen, gaf ze me gelijk. Er hoeft van mijn ook niet elke keer de hele lijst gedaan te worden. Maar vele klussen zijn nu in 9 maanden nog nooit gedaan en er is elke keer 1,5 uur tijd over.

Morgen ochtend komt ze. Gaat voor mij een spannende ochtend worden. Ik ben altijd gespannen wanneer ik iemand ergens op moet aanspreken

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:14

Logisch toch, ik hou daar ook niet van. Hopelijk is ze ook door het bureau aangesproken en werkt ze netjes de 3 uur vol.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:05

Ik werk zelf in de thuiszorg. En vanochtend 3 uur in een klein huisje.
Boven bed verschoond, nat gestoft en gezogen.
Beneden banken en tv kastje en de volière van hun plek gehad, daarachter ook gezogen en gedweild, koelkast schoongemaakt, badkamer, toilet, keuken gedaan, banken schoongemaakt, alles goed gezogen en gedweild. En dan had ik ook nog tijd voor een bakkie.
Goed op je strepen gaan staan. Je krijgt niet voor niets thuiszorg.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 09:55

hmmm ze belt net af met autopech. (had me on half 9 een whatsapp bericht gestuurd, maar die had ik nog niet gezien) Volgende week laatste kans. Misschien mag ik niet zo denken, maar het voelt wel heel erg toevallig.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:57

Oké nou ja dat kan altijd gebeuren, al kan ik me goed voorstellen dat het wel voelt alsof het heel toevallig is. Maar moet je dan echt een week wachten, dan zitten er alweer 3 weken tussen, dat vind ik wel erg lang.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 10:17

zonnebloem18 schreef:
Oké nou ja dat kan altijd gebeuren, al kan ik me goed voorstellen dat het wel voelt alsof het heel toevallig is. Maar moet je dan echt een week wachten, dan zitten er alweer 3 weken tussen, dat vind ik wel erg lang.

Ja ze hebben geen vervanging, dus week wachten. Dan komt ze wel ook die week erop.
Mijn huis ziet er ook niet uit. Maar ik haal zo in ieder geval wel een stofzuiger er doorheen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:18

Zo heb ik eens 6 weken zonder hulp gezeten en wel vaker 2 weken zonder, terwijl ze hier elke week horen te komen... vreselijk, vooral omdat ik die stofzuiger niet zelf kan. Ja, bij houden door elke dag een klein stukje te doen, maar niet hele huis of zelfs hele woonkamer.

Hopelijk komt ze volgende week en gaat het vanaf nu gewoon goed

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:37

Nickolay schreef:
Ik heb sinds mei 2019 huishoudelijke hulp via de WMO.
In de papieren staat 3 uur per 2 weken. Nu is ze elke keer na 1,5 uur al weg.

Is ze elke week na 1,5 uur weg? Want dan zou het wel moeten kloppen aangezien ze 3 uur per 2 weken aanwezig moet zijn.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:38

Ze komt om de week 1,5 uur.....