Hoe wil jij herinnerd worden...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 16:55

Ibbel schreef:
De realiteit zal wel zijn dat ik 'dat demente kattenvrouwtje dat 3 weken dood op bed heeft gelegen voor ze haar vonden' word.
Ik heb geen kinderen, dementie zit in de familie, zorg is er tegen de tijd dat ik het nodig zou hebben niet meer, dus dit wordt mijn voorland, ben ik bang :=

Zorg dan in ieder geval dat er genoeg vlees aan je zit. Dan hebben je katten nog wat te eten in die drie weken :Y) O:)

Ibbel

Re: Hoe wil jij herinnerd worden...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:57

Ja, dat had ik er nog bij moeten zetten: "en waar de katten alvast aan begonnen waren." :+

Maar meestal vergeten ouwe demente wijffies te eten, dus dat vlees zal ook wel tegenvallen tegen die tijd :))

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 17:24

Ibbel schreef:
Ja, dat had ik er nog bij moeten zetten: "en waar de katten alvast aan begonnen waren." :+

Maar meestal vergeten ouwe demente wijffies te eten, dus dat vlees zal ook wel tegenvallen tegen die tijd :))

Nou laten we voor die katten dan maar hopen dat je ook vergeet dat je ze al eten hebt gegeven en dat er heel veel volle bakjes staan :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:46

lizy29 schreef:
Ik hoop vooral dat ze mijn leven zullen vieren als ik er niet meer ben. Lekker eten en drinken en haal samen herinneringen op of maak gebruik van de mogelijkheid om familiebanden weer aan te halen.

Ook dit. Dat heb ik ook. Geniet van het leven vind ik zo belangrijk daar heb ik zelfs mijn avatar voor veranderd.

Afbeelding

Wel ben ik zelf iemand, die regelmatig aan mijn ouders en opa en ma denkt en andere mensen die zijn overleden. Op de een of andere manier vind ik dat belangrijk.
Onlangs zag ik een film over indianen die een heuse voorouder cultuur hebben en geloven dat hun overledenen nog ergens zijn. Dat vind ik mooi.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:51

Maakt me eigenlijk niets uit.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:39

Ibbel schreef:
De realiteit zal wel zijn dat ik 'dat demente kattenvrouwtje dat 3 weken dood op bed heeft gelegen voor ze haar vonden' word.
Ik heb geen kinderen, dementie zit in de familie, zorg is er tegen de tijd dat ik het nodig zou hebben niet meer, dus dit wordt mijn voorland, ben ik bang :=

:D Hier hetzelfde.
Alleen vrees ik dat ik zelfs niet binnen de termijn van 3 weken gevonden zal worden :')

Deed mij ook meteen hieraan denken :=
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... spartandhp

Heel triest natuurlijk, maar nog steeds realiteit helaas

Ibbel

Re: Hoe wil jij herinnerd worden...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:45

Ik ga ervan uit dat ik, tegen de tijd dat ik alleen overblijf, nog wel zo 'bij' zal zijn dat ik zelf nog een vangnet creëer, zodat in ieder geval de dieren die ik dan nog heb (ook) door anderen verzorgd/gecontroleerd worden.
Verder hoop ik van ganser harte dat tegen de tijd dat ik dement word (als dat gebeurt) de euthanasie-wetgeving dusdanig is dat ik 'ingeslapen' word als ik de weg meer dan 50% van de tijd kwijt ben, en dat dat dan gebeurt op een verklaring die ik eerder, nog wel bij m'n volle verstand, heb opgesteld.
Mijn moeder had haar laatste jaren echt niet gewild, en ik wil ook niet zoals zij eindigen. Ook al wist ze in het eindstadium letterlijk niets meer en zal ze daar weinig van meegekregen hebben.

Maar misschien val ik wel dood van mijn paard op m'n 90ste, nog volkomen helder van geest :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:50

Dat hoop ik echt met je mee, Ibbel. Vooral ook dat van die euthanasie wetgeving.
Alleen ik krijg er een beetje een hard hoofd in want vorige week is in belgie een proces voor assisen
gestart tegen 3 artsen die euthanasie uitgevoerd hebben. Volledig volgens het wettelijke protocol. :7