Eigen haar knippen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:40

Ik heb zojuist voor het eerst mijn haar zelf geknipt. Ik heb geen idee of ik het goed heb gedaan. Maar gelukkig heb ik krullen, dus scheve stukjes vallen niet zo erg op :P Mijn haar voelt in elk geval weer een stuk frisser en zachter aan de onderkant :D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:19

alice0cullen schreef:
Mijn haar zit beter als ik het zelf knip. Heb jaren allerlei kappers te kans gegeven van duur tot goedkoop, en van krullen kapper naar een gewone.

Nu heb ik dus krullen en die kunnen de meeste kappers gewoon niet knippen en voor dat geld doe ik het wel zelf. Als het niet goed gaat dan groeit het wel weer aan.

Hoe doe jij dat dan? Ik heb ook krullen en kom vrijwel nooit blij terug van welke kapper dan ook, nu was ik van plan om maar gewoon eens een jaar niet te gaan maar zoals elke vrouw droom ik van een mooi kapsel ;)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:29

Ik heb naar aanleiding van dit topic, mijn haar ook zelf geknipt volgens die methode van het filmpje,
Ik moet nog even zien wat ik ervan vind :P

Frummels

Re: Eigen haar knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:40

Ik knip mijn haar al jaren zelf. Laatst curtain bangs bij mezelf geknipt voor het eerst en daar ook heel tevreden over :j ik heb erg dun en niet zulk lang gaat dus dat kan makkelijk en is vaak zo gepiept.
Als ik iets super rigoureus wil, ga ik wel naar de kapper. Om het jaar ofzo?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:42

Wat een goeie tip van die ikeasluiting. Die gaat op de lijst. Want nu is mijn haar te dik en beweegt het en dan knip ik scheef

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:48

Ik knip al jaren mijn haar zelf;) Geen zin om geld uit te geven aan de kapper. Heb het ook zelf weleens super kort geknipt.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:52

Ik had laatst ook al het idee om het zelf te knippen maar m'n vriend en beste vriendin haalden me over om het toch maar niet zelf te doen, ik doe namelijk wel vaker zelf dingen die door een 'professional' gedaan moeten worden en dat gaat niet altijd goed :'). Maar ik denk dat ik het wel kan eigenlijk. Nog tips?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:54

Tondeuse van het paard werkt ook. Ik vind het gewoon leuk om de punten bij te trimmen als ik de baard van mijn paard het geschoren haha.
Nee mijn moeder knipt mijn haar want die was vroeger kapster maar ik heb ook super makkelijk haar. Ooit knipte een huppelk*t op school een stuk uit de achterkant van mijn haar. Paar keer schudden met die bos haar en je zag er niks meer van.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:59

Een kapper doet het nooit zo als ik het wil, dus zelf al een hele tijd. Pony deed ik al heel lang maar sinds een keer of 3 ook de rest.
Kam het helemaal naar voren, elastiek erin en dan einde eraf knippen. Ik heb heel lang (tot over de broekriem), zwaar, dik en stijl haar. Je zie gauw een foutje maar het groeit heel snel en ik draag het altijd in een staart of vlecht dus niet zo veel last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:03

Ik doe het ook weleens zelf.
Alleen puntjes, echte andere kapsels doe ik bij de kapper.
Verven deed ik ook altijd zelf.
Uitdunnen ook waar nodig.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:58

Ik ben nu vooral heeel benieuwd naar foto s van jullie zelfgeknipte kapsels :+
Ik heb lang steil haar en mijn moeder knipt het vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:01

Melissa1996 schreef:
Een kapper doet het nooit zo als ik het wil, dus zelf al een hele tijd. Pony deed ik al heel lang maar sinds een keer of 3 ook de rest.
Kam het helemaal naar voren, elastiek erin en dan einde eraf knippen. Ik heb heel lang (tot over de broekriem), zwaar, dik en stijl haar. Je zie gauw een foutje maar het groeit heel snel en ik draag het altijd in een staart of vlecht dus niet zo veel last van.

Jep, zo knip ik mijn puntjes bij. Zorgt er ook voor dat er lichte laagjes in komen. Ik maak een staart zo ver mogelijk naar voor, knip de dode punten eraf en doe het weer los. Wel altijd een kappersschaar gebruiken omdat die vaak wat scherper zijn (en je haar dus minder beschadigen).

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:34

Ik knip regelmatig m’n haar zelf met een kappersschaar, met wisselend succes moet ik zeggen.

De ene keer zit het goed, de andere keer is het te veel en/of scheef en beland ik alsnog bij de kapper.

Onlangs dus zelf geknipt, daarna nog steeds veel dooie punten dus toch maar naar een kapper. Deze kerel begreep me totaal niet en gebruikte ook nog eens een botte schaar, dus na een dikke week nog meer gespleten punten en lelijk model. Dat zelf proberen bij te werken: schots en scheef :') .

Daarna op advies van m’n vriend naar zijn kapper: helemaal gelukkig met m’n kapsel en vanaf nu doe ik het ook maar niet meer zelf maar ga ik naar m’n nieuwe vaste kapper :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:00

Puntjes doe ik zelf
Ook mijn kindjes(jongens) en man scheer en knip ik altijd zelf

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:27

Ik heb even een kappersvraagje. Als ik naar de kapper ga, dan wassen ze mijn haar, en doen ze alles omhoog binden en beginnen ze met de onderlaag en daar knippen ze de puntjes vanaf en zo door tot aan boven dat alles geweest is. (Heb geen laagjes en gewoon stijl haar.) Maar laatst heeft een vriendin mij geknipt en zij deed dit niet maar kamde gewoon mijn haar netjes en knipte zo in een lijn 3cm van mn haar af. Is dat een goeie techniek of word dan idd de onderlaag zeg maar niet ook geknipt? Want waarom doet mn kapster dan zo moeilijk?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:27

Tegen al de adviezen van vrienden en m'n moeder in, heb ik toch m'n haar zelf geknipt en het is prima gelukt! Er mag zelfs nog een heel stuk af maar ik ben bang dat het dan opeens heel erg opvalt en als het dan lelijk is ziet iedereen het.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:40

Ja, ik knip tegenwoordig mijn eigen haar. Vroeger knipte mijn moeder het. Nu doe ik het zelf op de unicorn manier dus strakke staart op het voorhoofd en dan de staart naar beneden trekken tot onder mijn neus en dan afknippen. Omdat mijn haar niet zo dik is hoef ik dat inknippen niet te doen. Is maar dun plukje.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:06

Emoe schreef:
Ik ben nu vooral heeel benieuwd naar foto s van jullie zelfgeknipte kapsels :+
Ik heb lang steil haar en mijn moeder knipt het vaak.

Ja, ik ook.
Heb zelf nog geen kapper gevonden waar ik tevreden mee ben en nu ik in Zwitserland woon durf ik al helemaal niet meer naar de kapper te gaan :P Maar mijn haar is stijl en dun en het komt ruim een decimeter onder mijn schouder uit, dus ben bang dat elk foutje ontzettend gaat opvallen.
Iemand hier die ook zulk haar heeft en een foto van de zelf geknipte coupe?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:35

Ik heb zeer dun & steil (band)haar en ik knip de puntjes (haar tot BH bandje) zelf met zo'n liniaal waar je je haar tussen klemt (voor een paar euro bij AliExpress). Mijn pony knip ik ook zelf, soms uit de losse pols en soms met zo'n kleine liniaal. Het is echt niet moeilijk.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:40

Dus je knipt dan geen laagjes?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:55

juliedo24 schreef:

Ik knip ook nooit laagjes. Mijn haar is erg dun dus als er lagen in zitten dan lijkt het helemaal alsof ik geen haar meer heb := als het bot geknipt is of gesneden dan lijkt het veel voller bij mij. Maar kappers willen er altijd laagjes in maken.. dus doe t liever zelf nu :)

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:58

Dat is bij mij ook inderdaad. Alleen de voorkant is meestal +-10cm korter en dat loopt dan schuin af.
Dus jullie gebruiken dan die lage paardenstaart-methode neem ik aan?

Edit: Grapje, lineaal-methode is net gezegd.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:16

juliedo24 schreef:

Als ik mijn haar voorover doe en dan de liniaal erin doe krijg ik wel laagjes (er gaat meer van de voorkant af), als ik dat niet wil dan blijf ik rechtop staan en doe hem er dan in. Dus vaak doe ik eerst een stuk rechtop staand en daarna voorover hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:30

Alleen met die methode met de staart voorover krijg je nooit echt de achterste ( korte) laagjes goed bijgepunt..
Hoe doen jullie dat

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:31

Ik doe een andere methode dus heb daar geen last van eigenlijk.
Ik maak een lage strakke staart in mijn nek en trek het elastiek dan recht omlaag tot waar ik het wil knippen en dan knip ik alles onder het elastiekje recht af. :)