Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tjaakje schreef:Het stalen neuzen die verbuigen is echt broodje aap verhaal. Kennis van me is met een 3-tons heftruck op z'n versleten schoenen gaan staan als test. Gebeurt echt helemaal niks mee. Zoveel kracht krijgt een paard niet voor elkaar.
Heel veel werkschoenen en -laarzen hebben nog steeds stalen neuzen en vooral ook stalen zolen. Let daarop als je iets wilt kopen wat warm blijft. Mijn ervaring met stalen neuzen en zolen: neemt de buitentemperatuur op en je stookt ze met je eigen voeten niet meer warm. Ik heb sinds kort Sixton laarzen met wollen voering en composiet neus en zool. Heerlijk warme en beschermde voeten.
AnneJ1995 schreef:tjaakje schreef:Het stalen neuzen die verbuigen is echt broodje aap verhaal. Kennis van me is met een 3-tons heftruck op z'n versleten schoenen gaan staan als test. Gebeurt echt helemaal niks mee. Zoveel kracht krijgt een paard niet voor elkaar.
Heel veel werkschoenen en -laarzen hebben nog steeds stalen neuzen en vooral ook stalen zolen. Let daarop als je iets wilt kopen wat warm blijft. Mijn ervaring met stalen neuzen en zolen: neemt de buitentemperatuur op en je stookt ze met je eigen voeten niet meer warm. Ik heb sinds kort Sixton laarzen met wollen voering en composiet neus en zool. Heerlijk warme en beschermde voeten.
Ik heb toch zelf al wel een lelijke ervaring met stalen neuzen. Tenen er niet af hoor, maar staal toch wel degelijk door een paard verbogen... Ik neem het risico in ieder geval niet
Janine1990 schreef:AnneJ1995 schreef:
Ik heb toch zelf al wel een lelijke ervaring met stalen neuzen. Tenen er niet af hoor, maar staal toch wel degelijk door een paard verbogen... Ik neem het risico in ieder geval niet
Stalen neuzen bestaan niet meer... Het is kunststof en dat breekt wat minder schade kan toebrengen.
prugelpiet schreef:Ik neig nu heel erg naar muckboot of Dubarry. Dubarry's zijn flink aan de prijs, maar schijnen dus wel heel erg lang mee te gaan. Iemand die weet hoe dit zit bij veel modder?
superpony schreef:Ik loop al jaren het hele jaar rond op Ariat Terrilude h2o, maar doe er nog geen jaar mee en zijn ze al lek, dus dat valt dan tegen. Ze zitten wel lekker en kan er ook goed op lopen. Maar ook voetbed wordt snel minder en heb ik echt wel nodig.
Annem84 schreef:superpony schreef:Ik loop al jaren het hele jaar rond op Ariat Terrilude h2o, maar doe er nog geen jaar mee en zijn ze al lek, dus dat valt dan tegen. Ze zitten wel lekker en kan er ook goed op lopen. Maar ook voetbed wordt snel minder en heb ik echt wel nodig.
Ik heb dezelfde ariats, ook die gingen helaas binnen een jaar lek. Heb toen een klacht gestuurd naar Arait via Agradi waarik ze gekocht heb en heb toen direct nieuwe gekregen. Heb een paar foto's als bewijs van mijn natte sokken pp de plekken waar die lek was meegestuurd. En kreeg meteen nieuwe, Super nette service!
prugelpiet schreef:Handig om te vermelden: Ik heb het sowieso altijd koud
Bedankt voor de suggesties! Ik ga even snuffelen
Ik heb er ook aan gedacht uggs te kopen, maar mocht er dan onverhoopt een pony over mijn tenen lopen blijft daar natuurlijk niet zoveel van over