Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:49

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:38

tjaakje schreef:
Het stalen neuzen die verbuigen is echt broodje aap verhaal. Kennis van me is met een 3-tons heftruck op z'n versleten schoenen gaan staan als test. Gebeurt echt helemaal niks mee. Zoveel kracht krijgt een paard niet voor elkaar.
Heel veel werkschoenen en -laarzen hebben nog steeds stalen neuzen en vooral ook stalen zolen. Let daarop als je iets wilt kopen wat warm blijft. Mijn ervaring met stalen neuzen en zolen: neemt de buitentemperatuur op en je stookt ze met je eigen voeten niet meer warm. Ik heb sinds kort Sixton laarzen met wollen voering en composiet neus en zool. Heerlijk warme en beschermde voeten.

Ik heb toch zelf al wel een lelijke ervaring met stalen neuzen. Tenen er niet af hoor, maar staal toch wel degelijk door een paard verbogen... Ik neem het risico in ieder geval niet :D

Dennis

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:58

Ik heb sinds dit jaar (na jaren outdoor laarzen van verschillende merken) een paar veiligheids laarzen en ben er helemaal blij mee!
https://www.gevavi.nl/nl/gs9005-gevavi- ... bruin.html

Neoprene voering, fijner dan wolletjes waar allemaal hooi en stro in blijft hangen. Ik ben er helemaal blij mee.

Als extra tip zou ik denken aan een skibroek. Als je benen warm blijven blijven je voeten ook veel makkelijker warm. Als menner zit ik veel stil op de wagen, maar met een skibroek heb ik het nooit meer koud (hooguit koude handen). En ook met lesgeven blijf ik veel warmer met mijn skibroek aan.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:08

Tuffa, hier zijn nu mijn 2e paar Suffolks na ieder 5 jaar te zijn meegegaan aan vervanging toe, twijfel nu tussen opnieuw deze of de versie met eleganter look. Echt super loop er bijna hele dagen op, stallen doen, lesgeven en rijden.
https://www.tuffaboots.com/product/country-rider/

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:16

Ik loop altijd op dubarry laarzen, heerlijk warm en onverwoestbaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:31

AnneJ1995 schreef:
tjaakje schreef:
Het stalen neuzen die verbuigen is echt broodje aap verhaal. Kennis van me is met een 3-tons heftruck op z'n versleten schoenen gaan staan als test. Gebeurt echt helemaal niks mee. Zoveel kracht krijgt een paard niet voor elkaar.
Heel veel werkschoenen en -laarzen hebben nog steeds stalen neuzen en vooral ook stalen zolen. Let daarop als je iets wilt kopen wat warm blijft. Mijn ervaring met stalen neuzen en zolen: neemt de buitentemperatuur op en je stookt ze met je eigen voeten niet meer warm. Ik heb sinds kort Sixton laarzen met wollen voering en composiet neus en zool. Heerlijk warme en beschermde voeten.

Ik heb toch zelf al wel een lelijke ervaring met stalen neuzen. Tenen er niet af hoor, maar staal toch wel degelijk door een paard verbogen... Ik neem het risico in ieder geval niet :D

Stalen neuzen bestaan niet meer... Het is kunststof en dat breekt wat minder schade kan toebrengen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:38

Er loopt een topic over muck boots. Die wilde ik eerst, maar vanwege dat topic toch twijfels en niet gedaan.

Ik loop al jaren het hele jaar rond op Ariat Terrilude h2o, maar doe er nog geen jaar mee en zijn ze al lek, dus dat valt dan tegen. Ze zitten wel lekker en kan er ook goed op lopen. Maar ook voetbed wordt snel minder en heb ik echt wel nodig.

Heb gewone kaplaarzen van Dunlop en vind het vervelend om mn broek daarin dubbel te vouwen. Draag de spijkerbroeken waar ik mee rij normaal en die zijn geen skinny en gaan over mn ( western ) laarzen normaal als ik rij.
Ook vind ik het echt vervelend dat ik een halve baal hooi mee naar binnen neem.

Werk laarzen wel bekeken en die vind ik ook erg wijd en zwaar. En mis echt een goed voetbed vaak om ook echt goed te kunnen lopen.

Stalen neus hoef ik niet per se. Heb jaren met paarden gewerkt en nooit stalen neuzen gehad.

Mijn man werkt in een garage en draagt ook al zijn hele leven non stop werkschoenen met stalen neus, maar gebeurt niks mee hoor. Vroeger toen ze jong waren, reden ze ook over elkaars voeten. En hij heeft echt niet snel koude voeten daarin, Is bij hun echt niet warm en ze moeten ook nog kunnen rijden.

Afgelopen winters met de echt koude dagen gewoon mijn moonboots aangetrokken. Ga toch niet op wintersport meer en ze zijn heerlijk warm en hebben grip vanwege die zuignapjes. Maar ze lopen niet geweldig. Ik red me wel en loop 5 a 6km met de honden, maar ik red het omdat ze niet zwaar zijn. Niet omdat ze fijn lopen.

Leer, nubuck etc wil ik echt niet.

Heb wel gekeken naar die van crocs. Heb sinds kort de sloffen van croc met schaap en ze lopen lekker en zijn goed warm in ons oude, nog niet geisoleerde huis.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:52

Ik ben al bezig met mijn 3e paar muckboots. Heb de hoge laarzen waarmee je ook kan rijden, lage laarsjes en nog een paar wat tussen in zit. Ik zal niet snel meer een ander merk kopen, heerlijke laarzen. Altijd warme, droge voeten en lopen ook nog lekker

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:58

Janine1990 schreef:
AnneJ1995 schreef:

Stalen neuzen bestaan niet meer... Het is kunststof en dat breekt wat minder schade kan toebrengen.

Even met een magneet door een werkkleding zaak lopen leert dat stalen neuzen wel degelijk (nog) bestaan...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:03

tjaakje schreef:
Even met een magneet door een werkkleding zaak lopen leert dat stalen neuzen wel degelijk (nog) bestaan...

Ja, zijn dat de neuzen? Of is dat de plaat die in de zool zit?
Die ook altijd een issue is bij airport security :7

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:11

Magneet plakt op de neus en niet op de zool. Ik ben juist vanwege koude tenen (even weer on-topic buigen) op zoek gegaan naar werklaarzen zonder staal, neus en zool. Mijn favoriete merken hadden dat simpelweg niet. Buckler laarzen zijn er alleen met stalen neuzen. De Grisport laarzen hebben een kevlar tussenzool, maar een stalen neus.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:12

Hmmm, dan ben ik al jaren verkeerd voorgelicht :P

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:25

Ach, mijn pony staat bijna wekelijks wel een keer met haar lompe poten op mijn stalen neuzen, nog nooit iets aan verbogen. Het heeft pas één keer pijn gedaan en dat was toen ze net achter het stalen gedeelte terecht kwam.
Ik heb haar liever op mijn laars staan, dan op mijn allstars dat weet ik wel.

En daarbij dan dus: nooit koude voeten.
Ik heb hiervoor ook dubarry's gehad omdat die fantastisch zouden zijn, maar mén wat heb ik daar koude voeten in gehad.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:36

Ik ga mee in de Muckboot!
Heb ze met kerst gekregen en nu al om! Eerder zweetvoeten dan koude voeten en in allerlei soorten en maten!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 22:57

Ik neig nu heel erg naar muckboot of Dubarry. Dubarry's zijn flink aan de prijs, maar schijnen dus wel heel erg lang mee te gaan. Iemand die weet hoe dit zit bij veel modder?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:02

Weet ik niet maar hoor wel dat men er soms nog koude voeten in heeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:44

Nou ja datzelfde geldt ook voor muck boots. Ik heb er koude voeten in.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:49

Hetzelfde met mijn Dunlops, daar heeft blijkbaar ook niet iedereen warme voeten in.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:50

prugelpiet schreef:
Ik neig nu heel erg naar muckboot of Dubarry. Dubarry's zijn flink aan de prijs, maar schijnen dus wel heel erg lang mee te gaan. Iemand die weet hoe dit zit bij veel modder?

Geloof dat ze wel tegen blubber kunnen. Zou ze alleen wel passen, ik vond de pasvorm verschrikkelijk en er zit geen fijn voetbed in. Ik had meer verwacht, voor die prijs, zeg maar.

Verder lees ik lekker mee, ik ben ook op zoek :Y)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 01:52

superpony schreef:
Ik loop al jaren het hele jaar rond op Ariat Terrilude h2o, maar doe er nog geen jaar mee en zijn ze al lek, dus dat valt dan tegen. Ze zitten wel lekker en kan er ook goed op lopen. Maar ook voetbed wordt snel minder en heb ik echt wel nodig.

Ik heb dezelfde ariats, ook die gingen helaas binnen een jaar lek. Heb toen een klacht gestuurd naar Arait via Agradi waarik ze gekocht heb en heb toen direct nieuwe gekregen. Heb een paar foto's als bewijs van mijn natte sokken pp de plekken waar die lek was meegestuurd. En kreeg meteen nieuwe, Super nette service!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 02:04

Annem84 schreef:
superpony schreef:

Ik heb dezelfde ariats, ook die gingen helaas binnen een jaar lek. Heb toen een klacht gestuurd naar Arait via Agradi waarik ze gekocht heb en heb toen direct nieuwe gekregen. Heb een paar foto's als bewijs van mijn natte sokken pp de plekken waar die lek was meegestuurd. En kreeg meteen nieuwe, Super nette service!

Oke, laatste kwamen wel van Agradi, maar heb er nu al zoveel elk jaar weggegooid.......En ik vind ook echt het voetbed best snel minder worden als je er elke dag op loopt.
Wel heel netjes dat je nieuwe hebt gekregen. Die van mij zijn geen jaar oud, maar zien er wel uit als 5jr oud denk ik. Dus twijfel of ze me nieuwe zouden geven.

TS, die Durbarry's zou ik toch niet mijn geld op in zetten bij modder en nattigheid. Zowel ik met ariat en mijn man met werkschoenen, hebben dus schoenen die als waterdicht worden verkocht, maar dat echt niet blijven als je elke dag bij de paarden loopt. En dan staan die van ons niet eens op stal, dus we lopen nauwelijks door urine bijvoorbeeld.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:23

Ik heb nog niet de gouden tip voor je, maar heb wel slechte ervaringen met een aantal laarzen die hier genoemd zijn.

Wat voor mij het verschil maakt: als laarzen warm genoeg zijn om hele dagen op te lopen/stallen te mesten, zegt dat niets over hun geschiktheid als je stil staat. Ik sta ook stil, maar dan als instructeur op een hondenschool. Ik he al heel wat 'outdoorlaarzen' versleten en allemaal zijn ze voor mij te koud. Ik ben nu ook aan het kijken naar veiligheidslaarzen/snowboot met een gedegen temperatuur rating, in de hoop deze winter geen koude voeten te hebben. Voor nu zijn mijn ariats nog wel te doen, maar echt koud is het nog niet geweest.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:26

Ik heb ook de ariat grasmere laarzen.. Zijn ook lekker warm

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:27

Zelf geen Dubarry's ivm het slechte voetbed. Maar ik ken iemand die elke 1,5 jaar nieuwe nodig heeft omdat ze dan wel helemaal op zijn.
Maar zo zijn er ook die er jaaaaren mee doen. Ik denk dat je voor elk merk laars wel goede en slechte reviews vindt. Je moet er ook maar geluk mee hebben.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:28

prugelpiet schreef:
Handig om te vermelden: Ik heb het sowieso altijd koud :+

Bedankt voor de suggesties! Ik ga even snuffelen :)

Ik heb er ook aan gedacht uggs te kopen, maar mocht er dan onverhoopt een pony over mijn tenen lopen blijft daar natuurlijk niet zoveel van over :=

Ugg adirondack! Ik wil ze ook. Een oud stal genoot die altijd buiten staat is er heel blij mee.

Ik heb zelf de ariat Windemere al jaren. Super fijne laars maar niet mega warm.
Heb ook Durberry en die zijn net zo warm als de Ariats. Heb ook de Dunlop blizzard. Daarin zijn mijn voeten het eerste uur lekker warm. Daarna krijg ik zeiknatte voeten omdat het synthetische troep is.
Daarom wil ik graag die uggs.