Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:36

Ik lees ook mee.
Afgelopen jaar 9 kilo kwijt geraakt door gewoon gezond te eten.
Mijn schildklier werkt niet dus afvallen gaat niet zo snel en boven de 50 gaat het ook wat moeilijker. _O-
Boek van Amber Alberda gelezen en ook op die manier afgevallen
Ik eet gewoon normaal 5x per dag.
Havermout is mijn superfood.

Vorig jaar april begonnen met aquarobics daar voel ik me prima bij.
Wil eigenlijk ook naar Zumba maar ben bang dat mijn lijf en energielevel dat niet gaat redden.
Ga het wel proberen.
Morgenavond weer naar aquarobics.. Ik heb het 3 weken niet gedaan dan merk ik dat mijn lijf toch wat vast gaat zitten.

Denk dat ik wel mijn abonnement van de sportschool om ga zetten in onbeperkt zodat als ik wil ook extra kan sporten.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:40

Citaat:
Basislijstje week 1:

Naam - leeftijd - huidig gewicht - doel gewicht

Ladymadonna - 39 - 82,4kg - 75kg
Renee1991 - 28 - 97,2 kg - 70-75 kg
DideH - 25 - 66,5kg - 61kg
Onpaard - 44 - 79.4kg - 70 kg
Indi_Vito - 26 - 98kg - 75kg
Domi_94 - 25 - 69,5 - 63 kg
Romeo2007 - 30 jaar - 99,5 kg (zwanger)- 75kg

Ik begin pas echt met een dieet etc zodra ik ben bevallen en groen licht krijg maar doe alvast wel een beetje mee :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:43

Ik doe ook mee! Vorig jaar 10 kilo afgevallen, maar in december eigenlijk niet op de weegschaal gestaan en ook niet echt gezond gegeten, dus nu er even weer vol tegenaan.

Gewicht houdt ik bij in de Fitbit app, ik heb een (niet meer werkende) armband en weegschaal van Fitbit. Wil eigenlijk wel weer een nieuwe Fitbit armband/horloge. Zal zo even kijken of er iets geschiktst bij zit.

Eten houdt ik bij in de yazio app. Werkt fijn. Maar afgelopen maand dus ook niet bijgehouden. Stom eigenlijk, ik weet dat ik niet goed eet dus stop ik maar met bijhouden.

Vanavond nog een keer bouillon fondue met de restjes. Niet heel ongezond, als ik de sausjes en stokbrood maar laat voor wat het is. En dan vanaf morgen weer aan de bak.

Bewegen is het afgelopen jaar lastig geweest door een flinke whiplash, maar dat gaat nu beter en kan ik even over gaan nadenken hoe ik dat kan invullen. Paardrijden lukt even niet door lange dagen werken en geen verlichting in de bak. En modderbende.

Verder vooral.. niet snoepen, geen koekjes en chipjes, en in mijn geval: geen brood. Ik reageer slecht op brood.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:46

Ik doe ook nog steeds mee! 2019 was niet het jaar om af te vallen, ben helaas flink wat kilo's aangekomen en het sporten heb ik volledig laten vallen. Morgen weer mijn eerste PT sessie dus daar kijk ik naar uit. Qua eten vind ik het nog altijd lastig..

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:48

Ik ben ook van de partij. Dit jaar alleen maar aangekomen, maar nu ga ik komende zomer trouwen dus moet er echt 10-15 kg af. Hopelijk is deze motivatie wel goed om het vol te houden. Ik zou ook graag willen sporten, maar zou echt oprecht niet weten wanneer. Hebben meer mensen hier last van? Ik slaap niet uit, ik kijk geen tv, ik zit niet thuis te niksen.
Ik werk heel veel, doe dagelijks mijn paard (wel half uur reistijd enkele reis), ik eet en ik slaap. 1-2 keer per week iets sociaals zoals even bij familie langs ofzo.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:57

Ik doe mee.
Ik eet vegetarisch. Groot deel van mijn leven te dun en nu te zwaar, nadat ik in de overgang ben.
Wennen om anders te leren eten, want vroeger veel en vet om op gewicht te blijven. Nu moet er 9 kg af

55 jaar, 162m en 74 kg. Streef gewicht 65 kg

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 17:11

Pascalle90 schreef:
Ik ben ook van de partij. Dit jaar alleen maar aangekomen, maar nu ga ik komende zomer trouwen dus moet er echt 10-15 kg af. Hopelijk is deze motivatie wel goed om het vol te houden. Ik zou ook graag willen sporten, maar zou echt oprecht niet weten wanneer. Hebben meer mensen hier last van? Ik slaap niet uit, ik kijk geen tv, ik zit niet thuis te niksen.
Ik werk heel veel, doe dagelijks mijn paard (wel half uur reistijd enkele reis), ik eet en ik slaap. 1-2 keer per week iets sociaals zoals even bij familie langs ofzo.

Het leven bestaat uit keuzes maken... rust is ook erg belangrijk en zo te lezen heb je dat nu niet

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:13

Citaat:
Basislijstje week 1:

Maartje_M - 33 jaar - 60 kg - 54/55kg

voordeel van mijn gewicht weer lager hebben, is minder last van mijn reuma, waardoor ik makkelijker meer beweeg en dus makkelijker op gewicht blijf. Leuke vicieuze cirkel dit :Y)

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:16

Citaat:
Basislijstje week 1:

ScarOfWars - 20 - 65.6 - 65

Hier was het plan om in 2019 20kg af te vallen, ben met kerst een kilo aangekomen (Dus van 64.6 naar 65.6) en eerlijk, ik hoop het gewoon zo vol te houden in 2020!

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:17

LadyMadonna schreef:
Pascalle90 schreef:

Het leven bestaat uit keuzes maken... rust is ook erg belangrijk en zo te lezen heb je dat nu niet

Daar heb je gelijk in, en dat is ook de hele reden van mijn gevreet het afgelopen jaar. Het was alleen financieel gezien echt nodig. Nu gaat dat gelukkig een stuk beter en kan ik over een paar maanden iets minder gek gaan doen qua werkuren.

Anoniem

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:21

Romeo, qua gewicht hebben wij een beetje dezelfde weg te bewandelen. Fijn dat er nog iemand meeleest die echt veel kilo's kwijt wil :j

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:37

Ik voeg me ook hierbij. Heb hetzelfde doel als TS maar moet van iets verder komen.

Ben momenteel 86,6, wil richting de 75 kg. Als belichaming voor mijn doel.

Heb me al ingeschreven bij de sportschool, ga momenteel 2 keer per week. Hoop dit op te schroeven naar 3 als mijn schoolrooster wat flexibeler wordt. Ga ook daar nog voedingsadvies vragen.

Heb er met de feestdagen niet specifiek op gelet, mijn eten, maar ben gelukkig niet aangekomen. Ondanks dat ik het sporten even links heb laten liggen in verband met de drukte.

Als ik zo weer naar opleiding moet hopelijk weer een beter ritme. Dan lukt het me ook beter om goed te eten.

Citaat:
Basislijstje week 1:

xPabloBokt - 23 - 86,6kg - 75kg

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:47

Ik doe ook mee. Vorig jaar ben ik 5 kilo aangekomen en die wil ik er weer af door minder te snoepen :) ik pas sommige kleding nu niet meer.

@Pascalle, wij hebben op het werk een sportschool en ik probeer 2x pw in de pauze te sporten, pak zoveel mogelijk de trap etc. (daarnaast nog paardrijden en hardlopen of wandelen met de hond)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:48

Ik wil me ook graag melden. Ik ben niet super zwaar maar voelde me toen ik ongeveer 8-10 kg lichter was gewoon een stuk beter, dus daar wil ik heel graag weer naar terug.

Ik vul het lijstje liever niet in omdat ik niet denk dat het me gaat helpen, maar ik zou het wel fijn vinden om mee te lezen en af en toe te posten. Ik moet het voornamelijk zoeken in minder snoepen en meer water drinken in plaats van andere dranken, denk dat ik dan al een heel eind kom :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:09

Ik vul het lijstje ook (nog) niet in. Ik hou het voor mezelf bij en denk dat het voor mij niet motiverend werkt als anderen wel veel en snel afvallen en het bij mij langzaam gaat. (Ook schaam ik me een beetje voor mijn gewicht, zoals waarschijnlijk wel meer van jullie)

Als ik een beetje op gang ben en het lukt wel vul ik de lijst misschien wel alsnog in.

Ik hou m'n gewicht bij in de app van fitbit.
Eten vul ik in in myfitnesspal.
Ik ben een paar jaar terug ongeveer 16 kilo afgevallen daarmee. Afgelopen jaren wilde het niet lukken het gelijk te houden/af te vallen. Ik heb nu opnieuw motivatie. Van de 16 zit er zeker 12 weer aan helaas.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:26

Hoi, ik meld me ook even, al ben ik in oktober alvast begonnen ;)
Ben nu 15 kilo kwijt en vanaf mijn zwaarste ooit gewogen, 25 kg. kwijt.

Ik ben de enige dikkerd in mijn (sport) familie, dus moet de strijd in mijn eentje zien te klaren, gelukkig wel met mijn lieve man als juichende supporter naast me. <3
Ik voelde me afgelopen jaar continu niet happy met al die extra isolatie, maar kon mijn bolle koppie niet de baas.

Er moet nog best veel af, want ik heb het dus helemaal uit de klauwen laten lopen. Vandaar dat ik mijn gewicht nog graag even voor mezelf wil houden. Maarrrr...... beloof alles uit de doeken te doen als mijn streefgewicht in zicht komt.

Gelukkig heb ik naar lang zoeken, ergens ver weg opgeborgen in een lade mijn motivatie weer gevonden en besloot er dan ook acuut mee aan de slag te gaan.

De eerste 15 kg zijn er dus af en nja dit alles alleen door het hanteren van de beste (en in mijn bescheiden opinie de enige) methode die er is, minder eten en meer bewegen. Mijn man doet ook (gezellig) mee en we wandelen regelmatig zo’n 6/7 km. Qua eten beginnen we ‘s ochtends met een handje gemengde noten en een yakult, tussendoor fruit, ‘s middags meestal 2 plakken brood of crackers en ‘s avonds gewoon aardappels/rijst, stukje vlees en flink wat groenten.
Om de calorieën in de gaten te (kunnen) houden, gebruik ik de fitnesspal app.

Verder blijven we gewoon af en toe eens wat lekkers nemen (eens in de 2 weken ongeveer) en gaan we 1x per maand uit eten, omdat we daar enorm van genieten. We beperken ons dan echter wel tot een voorgerecht/hoofdgerecht of hoofdgerecht/dessert. We willen dit als onze nieuwe leefstijl implementeren en tot nu toe gaat het heel goed en kost het weinig moeite, zelfs tijdens de feestdagen.

Wat voor mij erg werkt is dat als er verleiding zich aandient, even stil te staan bij het feit of hetgeen wat voor mij ligt, het allerlekkerste eten is wat ik me op dat moment kan bedenken. Is dat niet het geval, dan bedank ik ervoor. Misschien raar, maar voor mij werkt het.

De bewust of onbewuste saboteurs in mijn omgeving kom ik tegemoet met de opmerking: als jij mijn figuur zou hebben, zou je dan ook nu taart eten (of wat er dan maar aangeboden wordt). Niet het meest vriendelijke repliek, maar soms noodzakelijk om het gedram te stoppen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:31

Ik doe ook weer mee, 1.5 jaar geleden 15 kilo afgevallen van 85 naar 70. Daarna in 2019 stabiel tussen de 70-75. Nu na 2 weken feest weer 76.

Doel is onder de 70 kilo te komen en gezonder te leven. Vanaf morgen ga ik weer mee doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:40

Britt_Sisi, ik vond het ook even lastig om mijn huidige gewicht hier neer te zetten... Maar aan de andere kant is het zoals het is en hoop ik dat het me juist helpt/motiveert om af te vallen. Groene cijfertjes for the win!
Tenminste, ik neem aan dat we dat iedere week doen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:45

Citaat:
Basislijstje week 1:

xPabloBokt - 23 - 86,6kg - 75kg
Peanutbutter - 32 - 79,1kg - 70kg

Gezond eten , myfitnesspal calorie beperking 1600 per dag + Eiwitrijk en KHD arm.

Sporten 3 x per week cardio fitness + kracht 1,5uur
Baby van 7 maanden oud en kantoorbaan 3 dagen p.w.
Geen paard meer en met baby wandel ik graag mits het weer of vermoeidheid het toelaat.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:52

Let wel op dat je niet onder je BMR gaat zitten (het aantal calorieën dat je lichaam verbruikt in rust, als je absoluut niets doet). Dat heb ik me laten vertellen door mijn coach bij de sportschool. Als ik er sporadisch onder ga zitten is het niet erg, maar het mag niet dagelijks gebeuren. Dat is namelijk niet gezond. Ik moet 1700 binnenkrijgen om mijn BMR te halen. Verschilt per persoon.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 19:06

Voel je zéker niet schuldig als je geen lijstje in wil vullen. Dat is gewoon heel erg persoonlijk. Het belangrijkste met afvallen is denk ik dat je je er prettig bij voelt, anders is het ook niet vol te houden.

Net m’n avondeten op, en nu as usual, ontzettende cravings naar zoet...
Negeren, negeren, negeren....,

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:08

Wij eten hier zometeen macaroni, wel volkoren en met mager rundergehakt. Tomatensaus en macaronigroenten erdoor, geen kaas. Niet mega gezond maar ook niet slecht.

Vanochtend een volkoren pistoletje op met een dubbeldooier ei en vanmiddag (heel slecht) instant noodles. Verder al de hele dag aan de thee en suikervrije ranja.

Morgen zelf meergranenbrood bakken :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:19

Ik heb vooral alles wat wit is omgezet naar spelt.
Dus brood, macaroni, spaghetti, rijst met spelt en quinoa erg lekker.

Iedere vrijdag is bij ons patatjes dag. In het weekend mag ik gewoon alles eten en dan merk je dat je toch oplet.

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:19

Ik ga ook weer mee lezen en posten.
Ik reageer binnen kort even wat uitgebreider.

Veel succes aan ons!!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:23

Renee1991 schreef:
Britt_Sisi, ik vond het ook even lastig om mijn huidige gewicht hier neer te zetten... Maar aan de andere kant is het zoals het is en hoop ik dat het me juist helpt/motiveert om af te vallen. Groene cijfertjes for the win!
Tenminste, ik neem aan dat we dat iedere week doen toch?

Ik ben nu nog even bang dat het tegenwerkt als anderen heel hard gaan en ik niet. Ik wacht nog even af!

Vorig jaar in het afvaltopic werd ook wekelijks een lijstje gemaakt. Alleen werd het topic toen alsnog een lijstjes topic omdat iedereen de lijst ging quoten. Uiteindelijk had iemand bedacht dat diegene wel de lijst wilde bijhouden en ging het dus via 1 persoon. Wat fijn was want dan bleef het topic wat overzichtelijker!