Contact zus verbroken wegens onenigheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:06

Lieffiefi schreef:
Dat klopt. Maar moet je dan een gup te slapen hebben waarvan beiden ouders er geen vertrouwen in hebben?
Is dat niet het recept voor meer onenigheid..?

Of is het juist een moment om het er over te hebben en het wellicht uit te praten? Nu gooi jij ook de deur dicht, jouw zus staat er zo te lezen voor open (laat haar dochter bij je slapen).
Snap jouw zus ook wel dat ze een sorry gepast vond. Enne, als jij de band met je zus belangrijk vind, wat is er mis mee om sorry te zeggen? Ik zeg ook wel eens sorry ondanks dat ik vind dat het niet mijn fout was. Maar om daar nu gelijk een vriendschap/zussenband voor te verbreken gaat mij persoonlijk te ver. Zet je trots opzij, zeg sorry en ga door met het leven. Het leven is te kort om hier een ding van te maken! Stel jij of zij komt morgen onder een auto, vergeef je het jezelf nooit om hier ruzie door te hebben.
Je kan het TS! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:13

Staat er iets in mijn onderschrift dan? :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Re: Contact zus verbroken wegens onenigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:25

@djali, onderschrift ts ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:33

Majabeestje schreef:
Als er strijd is kan je er zelf in blijven hangen of niet. Wie er ook gelijk heeft..
Mijn moeder zei altijd 'Wil je gelijk hebben of gelukkig zijn?'
Beetje overdreven ;) maar ik gebruik het toch wel eens.

'

Dit dus..
Wat een onzin dit zeg, het wordt onnodig enorm hoog opgeblazen. Er staat totale irrelevante informatie in de openingspost voor dit verhaal. Toeslagen hebben hier niks mee te maken..
Dit lijkt inderdaad meer over onderliggende problemen te gaan op deze manier.

Jullie hebben het altijd super leuk met je nichtje, rijden graag op en neer om tijd met haar door te kunnen brengen.
Er gebeurd iets engs, wat gelukkig goed afloopt. Een les voor iedereen die er zat. Ga verder. Laat het los..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:44

Ik vind ook dat je het te hoog opblaast. Ok, moeder zat ernaast. Maar als ze constant op jou vriend zijn vingers had gekeken en had gezegd wat hij moest doen en wat niet mocht etc, was jou reactie dan geweest: Oh ze is een bezorgde moeder. Of: Ze vertrouwt ons niet? Ik heb het gevoel dat, wat jou zus ook doet in dit verhaal, het toch niet goed is. Ik vind het spijtig dat jij jou frustratie ook direct naar jou nichtje doorspeelt. Het gaat niet lekker tussen jou en jou zus dus dan moet jou nichtje ook maar niet komen.

Vragen om excuses is inderdaad raar. Het is niet expres gebeurt. Maar ik snap ook hun kant. Jou vriend gaat even op zijn gsm zitten. Interesseert het hem wel wat er net is gebeurt? Dat zou ik toch denken.

Als de spanningen zo hoog oplopen kun je 2 dingen doen. Of contact volledig verbreken of alles wat neutraler proberen zien en niet direct op jou paard zitten.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:51

Vind het trouwens niet echt sjiek van je om alle privézooi van je zus hier openbaar te gooien. Wat heb jij er mee te maken dat ze liever geen medicatie slikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:52

Hahaha oké := :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:55

De vraag is hier imo niet ‘wie heeft gelijk’ of ‘wiens schuld was het’ maar ‘laat ik deze kwestie onze familieband en band met mn nichtje verpesten’.

Dus wil je excuses maken en je nichtje blijven zien en de familieband behouden. Of vind je dat niet belangrijk, dan doe je het niet :)

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:07

Als dit bij mij kind zou gebeuren zou ik ook zeker geschrokken zijn maar had ik hierin ook aan mezelf gevraagd waarom ik dit naast mij liet gebeuren. En daarnaast, met kinderen kan er nou eenmaal wel eens iets fout gaan.

Ik vind dat jullie beide een beetje overdreven reageren, zij in het verhaal excuses eisen. En jij in het blokkeren en haar niet meer willen laten logeren. Ik zou het gewoon eerst even laten rusten en dan later nog eens over praten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:08

Het leven is veel tekort om hierover het contact te verbreken.

Bel elkaar, spreek af en praat erover.
.

Je nichtje is inderdaad de dupe.

Inderdaad iedereen weet met lolly of snoep in de mond kan een kind stikken net als een volwassene.
Ouders hadden gelijk de lolly weg moeten pakken bij wijze van spreken maar je vriend had ook wijzer moeten zijn.
Iedereen maakt fouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:13

Iedereen maakt fouten, het is maar net hoe je er mee omgaan. Communicatie is hierbij heel belangrijk, maar als jullie elkaar blokkeren kom je nooit verder natuurlijk. Jullie zijn beide volwassen dus waarom niet gewoon met elkaar om tafel zitten om erover te praten?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:14

Stel je op als volwassene, praat het uit en zet je er overheen. Was onhandig van je vriend, waarschijnlijk niet opzettelijk maar domweg niet over nagedacht.
Dat jullie elkaar niet begrijpen en een andere kijk op het leven hebben is toch prima? Leven en laten leven. Mijn broertje staat ook anders in het leven, niet mijn keuzes maar als hij daar gelukkig mee is prima toch?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:57

Iemand die zelf geen kinderen heeft staat niet stil bij de gevaren van een lollie of welk snoep dan ook.
Denk dat ik na zo'n drama gedoe ook geen zin meer had met logeerpartijen van het nichtje,want met kinderen kan er nu eenmaal van alles gebeuren en je kan ze niet in een glazen kastje zetten.
Ik zou ook geen sorry zeggen voor iets waarvoor ik geen sorry nodig vind.Dan ben je gewoon kei hard aan het liegen.
Wel zou ik om deze reden niet breken met mijn zus,ik zou het even laten rusten en dan zien hoever je de draad weer op kan pikken.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 17:18

Wat een uiteenlopende reacties.
Ik geef bepaalde dingen weer om aan te geven hoe de band is met mijn zus.
Haar besluit om bepaalde hulp af te houden is prima, ze is volwassen.
Wij verschillen in bepaalde zaken bijzonder heftig. De zaken die ik noem zijn misschien niet chique maar geven wel weer hoe het is, vanuit mijn optiek.
Net zo goed als dat zusterlief gister het een en ander open en bloot heeft besproken met vriendinnen. Wat ook prima is.

Vooropgesteld: hoe hard ook. De band die ik heb met mijn zus is een soort gedogen.
En dat is alleen maar zo vanwege die kleine spruit. Dit is al jaren zo. Waarom? Dat weten we beiden niet. Waarschijnlijk doot verschillende denkwijzen en principes.
Dus ik begrijp compleet dat sommoge mensen denken: "djees, die is hard!"
Terwijl, wat anderen terecht opmerken dat er vast meer aan de hand is.
Want dat klopt. Maar, dat maakt niet dat ik, oprecht, alle reacties waardeer en er ook wel iets mee doe.

Zo heb ik net uitgebreid met moederlief gesproken en die toch ook echt een duidelijke mening heeft en die, net als jullie, ventileerd.
Dat gesprek doet me goed. Niet omdat ik bevestiging krijg in wat dan ook. Dat zoek ik niet.
Ik zoek een manier die bijv. Mij meer gesierd had, zonder dat ik daarbij aan mijn eigen denken voorbij ren.
En die vind ik hier in diverse reacties.
In ons gezin is 'sorry' een sorry. En een appje dat ze van me houdt, is een app dat ze van me houdt.
Dus heel pragmatisch. Dit is wat het is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:23

Vind het al heel apart dat jullie geacht worden die kleuter te halen en brengen terwijl zij gratis een oppas/logeeradres aan jullie hebben. Laat hen dan op z'n minst zelf het vervoer regelen.
Groot gelijk dat je het oppassen stop hebt gezet, je krijgt nog stank voor dank ook blijkbaar! Of je het contact met je zus volledig moet verbreken vind ik ook wat ver gaan, maar zou in elk geval zeker bij je besluit blijven niet meer op de kleuter te passen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:31

elnienjo schreef:
Vind het al heel apart dat jullie geacht worden die kleuter te halen en brengen terwijl zij gratis een oppas/logeeradres aan jullie hebben. Laat hen dan op z'n minst zelf het vervoer regelen.

Er staat nergens dat dit van TS geacht wordt? Misschien wordt dat aangeboden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:38

elnienjo schreef:
Groot gelijk dat je het oppassen stop hebt gezet, je krijgt nog stank voor dank ook blijkbaar! Of je het contact met je zus volledig moet verbreken vind ik ook wat ver gaan, maar zou in elk geval zeker bij je besluit blijven niet meer op de kleuter te passen.

Dat jij kinderen helemaal niks vindt is allang duidelijk hier op bokt :+

Anderen vinden het wel leuk en zo te lezen heeft TS een band met haar nichtje en vindt zij het ook gezellig als nichtje komt logeren, en is dit dus meer dan alleen een goedkoop oppasadres. Er staat nergens dat TS verplicht wordt het kind te halen en te brengen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:51

Soms kan je je ook excuseren voor de situatie, los van of je er echt schuld aan hebt.
Ik denk dat koppigheid en oud zeer idd meespelen hier en dat het kind er de dupe van is. Want jeetje, waar gaat dit eigenlijk over? Is het koppig zijn zo belangrijk dat het zelfs de familieband moet opblazen? Er is iets gebeurd wat niet heel handig was, get over yourself, zeg sorry, en door.

En dan zijn we er verbaasd om dat de wereld zo hard is, dat mensen niet meer met elkaar leren praten...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:06

Citaat:
Ze appte nog dat ze van me hield en dat ze alleen maar haar zorgen wilde uiten. Dat zij ook wel wisten dat M deze intentie niet had.
Ik heb geantwoord dat als dat zo was ze ook geen vreemd excuses zouden eisen.

Zij appt heel redelijk en lief en jij reageert hartstikke bot.
En waarom zou je niet kunnen toegeven dat het misschien niet zo handig was en dit niet meer gebeurt.
Want eerlijk is eerlijk, stoeien met een kind dat een lolly in de mond heeft is ook gewoon wel een beetje dom.
Wat is het probleem om te zeggen; sorry dat was idd niet zo handig.

Het feit dat het kind wél gewoon mag logeren bij jullie geeft al aan dat ze er voldoende vertrouwen in hebben maar wel even een check willen of het bij jullie ook duidelijk is dat dit geen handige actie was van je vriend.

Ik krijg een beetje het idee dat jij jezelf boven je zus stelt.Jij bent de verstandigste en zij degene die domme beslissingen maakt. In dit geval heeft zij wel degelijk een punt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:23

elnienjo schreef:

Ik vind het niet apart maar wel heel bijzonder dat jij het apart vindt. Misschien heb je het niet door maar je reactie is in een stijl van '' op de barricaden, actie, dit pikken we niet''. Kan toch wat relaxter, het is december nota bene :D {:) :D {:) :D {:)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:48

elnienjo schreef:

Jou reactie slaat echt kant nog wal.
Het gaat ts hier om haar zus en niet om "die kleuter".
Ts vind namelijk "die kleuter" leuk en heeft dat voor haar over.
Dat jij dat niet zou doen is algemeen bekend hier op bokt.
Maar dat heeft totaal niks te maken met ts haar probleem!

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:40

Gillbo schreef:
Ik krijg een beetje het idee dat jij jezelf boven je zus stelt.Jij bent de verstandigste en zij degene die domme beslissingen maakt. In dit geval heeft zij wel degelijk een punt

Dit gevoel krijg ik inderdaad ook...

Ik hoop dat het goed komt, TS. Maar als je in het echt net zo koppig overtuigd blijft van je eigen gelijk als hier op Bokt zal dat moeilijk worden....
Waar er twee vechten, hebben twee schuld.
Doe wat water bij de wijn en herstel de relatie weer. je zal er denk ik anders echt spijt van krijgen als je je nichtje niet ziet opgroeien en die later amper nog weet wie je bent, want uit je openingspost maak ik op dat je je nichtje wel graag ziet. Is deze ruzie het je waard om van haar te vervreemden?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:57

En niemand valt hier over die loly??? Moeders wil haar eigen stomme fout wegvagen door je vriend de schuld te geven. Waarom moet een kind per see een loly?? Er is zat ander snoepgoed wat deze reactie nooit zal geven.

Geef een kind van die leeftijd op zo'n moment een dropveter of zo...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 01:14

Gillbo schreef:
Citaat:
Ze appte nog dat ze van me hield en dat ze alleen maar haar zorgen wilde uiten. Dat zij ook wel wisten dat M deze intentie niet had.
Ik heb geantwoord dat als dat zo was ze ook geen vreemd excuses zouden eisen.

Zij appt heel redelijk en lief en jij reageert hartstikke bot.
En waarom zou je niet kunnen toegeven dat het misschien niet zo handig was en dit niet meer gebeurt.
Want eerlijk is eerlijk, stoeien met een kind dat een lolly in de mond heeft is ook gewoon wel een beetje dom.
Wat is het probleem om te zeggen; sorry dat was idd niet zo handig.

Het feit dat het kind wél gewoon mag logeren bij jullie geeft al aan dat ze er voldoende vertrouwen in hebben maar wel even een check willen of het bij jullie ook duidelijk is dat dit geen handige actie was van je vriend.

100% eens met je scherpe zienswijze.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 08:07

Even tussendoor, er staat nergens stoeien, maar gekke bekken trekken:
Citaat:
Ze waren een beetje gekke bekken aan het trekken en mn nichtje had een lolly in haar mond

Bij gekke bekken trekken denk ik aan de tong uitsteken of scheel kijken. Om eerlijk te zijn zou ik daarbij geen gevaar zien met een lolly. Dat zal inderdaad wel komen doordat ik (nog) geen kinderen heb. Dus ik kan me zeker voorstellen dat de vriend dit ook niet echt door heeft.
Ook denk ik dat mensen daarbij vergeten dat hij juist snel heeft gehandeld waardoor het goed is afgelopen.
Als vervolgens de ouders het kind nemen om te troosten en alles weer goed is en het kind mag gaan spelen met cadeautjes, dan zie ik ook niet in waarom het zo erg is om even het nieuws te lezen.

Maar zo heb ik dus de OP gelezen. Ik kan me voorstellen dat je zus het anders heeft ervaren.

Ik ben het er zeker mee eens dat jullie beiden dit gewoon achter jullie moeten zetten en het goed moeten maken. Want een familieband verbreken zogezegd om een stomme lolly is ook wel overdreven. Voor het nichtje maar ook voor de rest van jullie familie.