Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alja schreef:Als ik jou was zou ik niet om mijn leeftijd denken maar juist om de omstandigheden.
Je hebt al drie kinderen en nu wil je miss een kind van iemand die je net kent/ waar je nog superverliefd / roze bril van op hebt.
Ik zou eerst een langere en dus stabielere relatie willen hebben voordat ik aan een kind zou denken.
beatje schreef:Mijn vriendin had een oude moeder,die moeder kon geen kinderen krijgen en met 45 dachten ze dat ze in de overgang was,maar verrassing ze was zwanger. Mijn vriendin was een heel gewenst kind,maar zelf vond ze het vreselijk zeker nadat ze ouder werd en mensen dachten dat haar moeder haar oma was.Je zit dan toch in een andere levens fase.Mijn vriendin is nu zelf moeder ze was 30 dus haar moeder was ook al behoorlijk op leeftijd toen ze klein kinderen kreeg en heeft ze ook maar kort mogen mee maken.
Persoonlijk denk ik dat rond je 35 ste en in ieder geval onder je 40ste oud genoeg is.
Ik zou er zelf echt geen meer willen hebben..
Prairy schreef:Ik heb er geen (bewust kindvrij) maar toen ik nog niet gesteriliseerd was en ik nog last had van maatschappelijke druk, rond mijn 28-30e, vond ik voor mezelf 35 toch echt wel de laatste leeftijd om nog kinderen te willen krijgen.
Ik ben zelf kind van jonge ouders en (mede) daardoor ook grootouders. Ik heb altijd hele leuke dingen kunnen doen met mijn grootouders. Dat zou ik voor mijn kinderen dan ook gewild hebben. Mijn ouders zijn nu 58 en 63. Ze gaan al zeker 15 jaar hun eigen gang omdat mijn zusje en ik dus ook veel jonger waren toen we het huis uit gingen. Die vrijheid is ze ontzettend veel waard.
Als ik kijk naar mijn nichtje en neefjes, die geboren zijn toen ik 14-15-16 was, dan hebben die echt veel minder met mijn opa en oma kunnen doen als ik. En dat vind ik jammer. Je vriend is 'al' 47, ik vind dat persoonlijk te oud, met oog op kinderen.
Ik snap nooit zo goed waar die voortplantingsdrang vandaan komt om maar iets van jezelf te moeten hebben, wat is er mis met de kinderen die je nu al hebt, waarom kunnen die niet genoeg zijn, voor jullie samen? Of een pleegkind een goed thuis geven bijvoorbeeld?
En ja, dat is oprechte nieuwsgierigheid, ik ben nogal van de ' tweedehandsjes ' bijv met dieren, die geef ik liever een goed thuis dan dat ik ermee zou gaan fokken. Voor mij gaat dat voor kinderen dus ook op.
Nabster schreef:Prairy schreef:Ik heb er geen (bewust kindvrij) maar toen ik nog niet gesteriliseerd was en ik nog last had van maatschappelijke druk, rond mijn 28-30e, vond ik voor mezelf 35 toch echt wel de laatste leeftijd om nog kinderen te willen krijgen.
Ik ben zelf kind van jonge ouders en (mede) daardoor ook grootouders. Ik heb altijd hele leuke dingen kunnen doen met mijn grootouders. Dat zou ik voor mijn kinderen dan ook gewild hebben. Mijn ouders zijn nu 58 en 63. Ze gaan al zeker 15 jaar hun eigen gang omdat mijn zusje en ik dus ook veel jonger waren toen we het huis uit gingen. Die vrijheid is ze ontzettend veel waard.
Als ik kijk naar mijn nichtje en neefjes, die geboren zijn toen ik 14-15-16 was, dan hebben die echt veel minder met mijn opa en oma kunnen doen als ik. En dat vind ik jammer. Je vriend is 'al' 47, ik vind dat persoonlijk te oud, met oog op kinderen.
Ik snap nooit zo goed waar die voortplantingsdrang vandaan komt om maar iets van jezelf te moeten hebben, wat is er mis met de kinderen die je nu al hebt, waarom kunnen die niet genoeg zijn, voor jullie samen? Of een pleegkind een goed thuis geven bijvoorbeeld?
En ja, dat is oprechte nieuwsgierigheid, ik ben nogal van de ' tweedehandsjes ' bijv met dieren, die geef ik liever een goed thuis dan dat ik ermee zou gaan fokken. Voor mij gaat dat voor kinderen dus ook op.
Dat heet biologie.
anoukwendy schreef:Toen wij in de 4e zaten en dus 16 jaar waren zat ik met een meisje in de klas, haar vader was 65 toen en iedereen dacht dat ze met opa op stap was. Dat vind ik gemeen tegenover het kind.
Maar dat is aan jezelf wat jullie vinden toch?
Denise_Storm schreef:Word jij er gelukkig van? Wordt jouw vriend er gelukkig van? Worden jullie er gelukkig van?
Ja? Doen! Nee? Dan niet!
Je leeft voor jezelf en niet voor de mening van anderen. Onze samenleving is zo bezig met wat anderen vinden. Lekker boeiend, jouw leven, jouw lichaam, jouw keuzes!
Natuurlijk moet je er goed over nadenken, maar baseer je beslissing niet op de mening van anderen.