Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blijheid schreef:Wat betreft de kosten en je paarden; ik begrijp absoluut wat je zegt. Maar, even advocaat van de duivel, wat gebeurt er als je wel doorgaat zoals je nu gaat tot je écht niet meer voor of achteruit kan?
Het lijkt me beter nu keuzes te maken om dat te voorkomen dan het daarop te laten aankomen. Op zo’n moment heb je namelijk geen keuze meer. Dus; wat kan je nu wél doen om je situatie te verbeteren?
Pandora2 schreef:Je begrijpt mij niet.
Met flut diagnoses bedoel ik fibro, cvs, chronisch vermoeid e.d. Omdat dit dingen zijn die artsen gaan roepen als ze het niet weten. En waar dus ook geen directe behandeling voorhanden is.
Anders zou je dit topic namelijk niet openen![]()
En nee, ik bedoel niet even wat meer wandelen en je voeding aanpassen ( waar schrijf ik dat trouwens ? ).
Stress ligt aan de basis. Continue stress ( ook al is het onbewust ) veroorzaakt dit soort klachten.
*knip* .
Pandora2 schreef:Inderdaad. Fibro is '' iets '' neurologisch.
Voortkomend uit een op hol geslagen stress-systeem waardoor je lichaam overdreven gaat
reageren op prikkels met pijn.
Dat is waar ze het tot nu toe over eens zijn wat betreft fibro. Niet meer en niet minder.
Ik heb nergens geschreven dat fibro niets is.
Ouderwets is trouwens soms niet slecht
[***] schreef:Sorry, zit al even te denken over een reactie maar er komt niks wat mij geschikt lijkt. Weet gewoon echt niet wat ik ermee moet. Of hoe ik het moet opnemen.
[***] schreef:Niet proberend de hele discussie nog verder aan te zwengelen .. maar een leven zonder stress is toch niet mogelijk? Zijn er mensen die nooit stress ervaren? En wat is stress eigenlijk? Dus wat kan je daadwerkelijk doen? Ja, zoeken wat voor jou stress geeft en dat proberen te voorkomen, maar doorgaans werkt het niet zoals in je ideale wereld het zou werken. En zelfs dan, ervaar je dan nooit meer stress?
Ik vind het allemaal maar moeilijk. Vraag me ook af of de dingen die ik allemaal heb spontaan zouden verdwijnen als ik geen stress meer zou hebben .. voor zover ik dat al zou kunnen voorkomen in deze wereld.
@ _Tarzan : jij ook veel succes met je traject, hopelijk vind je binnenkort toch antwoorden en iets waardoor je weer verder kan en hopelijk ook weer aan het werk.