Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ik blijf het raar vinden dat het borstkankeronderzoek pas vanaf latere leeftijd is.
Van mij mag dat -net zoals het baarmoederhalskankeronderzoek- echt al een stuk eerder.
Sizzle schreef:Zonnetje, verreweg de meeste tumoren zijn gewoon goed weg te halen zonder grote nabehandeling. Ik kan er met mijn verstand niet goed bij dat iemand dat niet zou doen eerlijk gezegd.
Als ik mijn moeder moet geloven is het minder belastend dan een knieoperatie.
Mijn oma en tante (geen directe familie) waren ook binnen no-time weer terug in hun normale leven.
Dat moet je meer zien aan een verdachte inwendige moedervlek of beginnende huidtumor. Of zou je kleine redelijk onschuldige onuitgezaaide huidtumoren ook niet laten weghalen?
De zware jonge onbehandelbare gevallen zoals bij Quera zijn bijna altijd erfelijk voorbelast en gelukkig zeldzaam.
mvdende schreef:Ik check eigenlijk nooit.
Knappe kanker als hij in mijn 'een 8 jarige heeft 10x meer' borsten weet te komen. Ik heb dus echt helemaal nietsvalt er ook niets te controleren... probeer het wel eens, maar voelen naar bultjes lukt niet omdat er dus niets zit.
Alvaron schreef:Bij mij zijn dus 2 jaar geleden microcalcificaties gevonden bij het bevolkingsonderzoek. Die zijn niet te voelen. Het bleek een voorstadium van borstkanker te zijn. Ik heb een borstbesparende operatie gehad en heb 16 bestralingen gehad. Heb alles niet als belastend ervaren. Ben van een cup C/D naar een kleine B cup gegaan. Het enige is dat het weefsel van de bestraalde borst stugger is, maar verder helemaal nergens last van. Mede dus, doordat het in een zo vroeg stadium ontdekt is.
Talida schreef:Ik heb zoveel fibroadenomen dat ze het in het ziekenhuis zelfs bijzonder vonden. Kan alleen maar hopen dat ik een nieuwe/andere knobbel alsnog kan ontdekken. Of dat een eventuele afwijking zich anders uit waardoor ik het kan opmerken. Heb ze al vanaf mn 20e. Over een paar maanden de big 5-0 dus dan gaan we vast weer voor een check. In het kader van elk nadeel heb ze voordeel denk ik dat ik hierdoor wel nog mooie stevige borsten hebmaar geen kids kan denk ik ook schelen