Je eigen medisch dossier in zien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: Je eigen medisch dossier in zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:45

Mijn ziekenhuis plaatst idd ook dingen in het patiëntenportaal met vertraging. Vind ik op zich hartstikke fijn om situaties zoals in o.a. het eerder aangehaalde topic enigzins te vermijden. Maar als medisch onderlegd persoon vind ik het dan weer jammer dat ik pas na 2 dagen de huisarts kan bellen voor de bloeduitslagen terwijl ik weet dat die, in het systeem, al (veel) eerder bekend is en ik dat zelf ook niet direct in kan zien :')
Maar de uitslagen en brieven die er in stonden daar stond voor mij niks nieuws in.

Overigens mag ik op mijn werk ook niet zomaar mijn eigen medisch dossier in zien, ondanks dat ik er zo bij kan. Dus de rapportages en scans etc. Moet dat ook eerst aanvragen. Ook ter zelfbescherming. Zo ken ik een oud-collega die het dossier van haar man had ingezien na onderzoek. Daarop zag ze dat hij vergevorderde kanker had en is dus half ingestort op het werk. Maar het ergste was dat ze vervolgens het hele weekend niks tegen haar man kon zeggen omdat ze pas de week erop de uitslag persoonlijk kregen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 14:09

Ik heb het net door gespit alleen bij radiologie staat wel een tekst geschreven maar ik zie geen foto staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Je eigen medisch dossier in zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:22

Dit zouden ze eigenlijk ook bij dierenartsen moeten invoeren.
Lijkt me superfijn!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 14:25

Ja zou wel fijn zijn, misschien gebeurt het ooit.