Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mando schreef:Sowieso geen synthetische kleding aan trekken maar katoen.
Syneo 5 helpt tegen zweten.
Niet gebruiken als je net onthaard heb.
Het is niet goedkoop maar helpt als een gek.
Verder gebruik ik rexona dat werkt ook goed.
Mijn schildklier werkt ook niet dus ik transpireer ook heel erg.
Overgang zal ook wel meespelen
Marije_jiplover schreef:Mijn man is gestopt met alle deodorant.
En hij ruikt nauwelijks nog naar zweet, terwijl hij fysiek werk doet en daarbij ook flink zweet.
Al dat soort chemische middeltjes, die maken het soms alleen maar erger.
Zweten is ook gewoon een natuurlijke reactie van je lijf om warmte kwijt te raken, dus middelen gebruiken die het zweten stoppen, zijn niet altijd even gezond voor je.
FrNo schreef:Nuud deoderant vind ik zelf fijn, dit werkt ook anders dan gewone deo.
Cemlys schreef:Dat dus, het is vaak toch een kwestie van hygiene, schone kleren en niet teveel rommel gebruiken. Odorex heb ik vroeger wel eens gebruikt voor een examen, als ik niet met klotsoksels wou zitten maar gezond lijkt het me niet. Je lichaam moet toch zn afvalstofjes kwijt
Marie_Anne schreef:Cemlys schreef:Dat dus, het is vaak toch een kwestie van hygiene, schone kleren en niet teveel rommel gebruiken. Odorex heb ik vroeger wel eens gebruikt voor een examen, als ik niet met klotsoksels wou zitten maar gezond lijkt het me niet. Je lichaam moet toch zn afvalstofjes kwijt
Zoveel mensen doen de aanname dat je wel niet hygiënisch zult zijn of niet dagelijks schone kleren aantrekt als je veel zweet en dan ook nog naar zweet ruikt![]()
Dat iets bij jou op een bepaalde manier werkt, wil niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt.
De een zweet wat meer, de ander wat minder, bij de een ruikt dat heel sterk, bij de ander niet.
Het heeft niets te maken met hygiëne en het wordt ook niet veroorzaakt door de "rommel" die men gebruikt. We zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde. Verder hebben dingen als hormonen en stress ook invloed.
Zo naar, dit soort opmerkingen.
Cemlys schreef:Marie_Anne schreef:
Zoveel mensen doen de aanname dat je wel niet hygiënisch zult zijn of niet dagelijks schone kleren aantrekt als je veel zweet en dan ook nog naar zweet ruikt![]()
Dat iets bij jou op een bepaalde manier werkt, wil niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt.
De een zweet wat meer, de ander wat minder, bij de een ruikt dat heel sterk, bij de ander niet.
Het heeft niets te maken met hygiëne en het wordt ook niet veroorzaakt door de "rommel" die men gebruikt. We zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde. Verder hebben dingen als hormonen en stress ook invloed.
Zo fijne reactie zeg. Ik zeg niet dat je dan niet hygiënisch bent, maar dat je met extra hygiene of anders wassen ook al een groot deel kan verbeteren. Odorex is gewoon rommel, het werkt dat zeker, maar het zorgt er wel voor dat je zweetklieren op die plek uitgeschakeld worden, dat kan niet helemaal gezond zijn. Ik ben voor heel wat allergisch dus ik let inderdaad op wat ik koop. Ik gebruik geen gewone deo meer, alleen de 'lekker uit een potje', daar zit inderdaad geen rommel in en ik heb geen last meer van teveel zweten of nare geurtjes aan het eind van de dag.
leeslampje schreef:Lees hier een paar keer dat de deo van Lekker in een potje goed werkt. Hier iemand die snel en veel zweet, en lekker in een potje deed helaas helemaal niks voor mijVind ik dus geen aanrader.
ItsMe2 schreef:leeslampje schreef:Lees hier een paar keer dat de deo van Lekker in een potje goed werkt. Hier iemand die snel en veel zweet, en lekker in een potje deed helaas helemaal niks voor mijVind ik dus geen aanrader.
Zo kan je zien dat het per persoon weer enorm verschilt.
Zoals aangegeven, het zweten wordt niet minder, maar het stinkt niet meer bij mij. Dat in combinatie met goede persoonlijke hygiëne is het voor mij ideaal.
Marie_Anne schreef:Cemlys schreef:Dat dus, het is vaak toch een kwestie van hygiene, schone kleren en niet teveel rommel gebruiken. Odorex heb ik vroeger wel eens gebruikt voor een examen, als ik niet met klotsoksels wou zitten maar gezond lijkt het me niet. Je lichaam moet toch zn afvalstofjes kwijt