Tips tegen zweetgeur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: Tips tegen zweetgeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:32

Hier nog een Nuud fan. Was even wennen, maar zo fijn om niet meer te stinken. Mijn man had ook altijd problemen met zweetlucht, maar ook door Nuud is hij nu geurvrij.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:09

Ik heb het niet zo erg als wat ik van sommigen hier lees, ik heb het alleen als ik flink bezig ben geweest of bij sporten :) maar ik ben ook fan van Rexona maximum protection zoals meerdere hier in het topic.

Deze heb ik altijd, de sport. Regelmatig in de aanbieding bij de etos en kruidvat, 1+1, dan kost hij 4 euro per stuk.
https://www.etos.nl/producten/rexona-wo ... gKOqPD_BwE

Daarmee heb ik tijdens joggen en hardlopen, en op stal nergens meer last van.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:59

Mando schreef:
Sowieso geen synthetische kleding aan trekken maar katoen.

Syneo 5 helpt tegen zweten.
Niet gebruiken als je net onthaard heb.
Het is niet goedkoop maar helpt als een gek.
Verder gebruik ik rexona dat werkt ook goed.

Mijn schildklier werkt ook niet dus ik transpireer ook heel erg.
Overgang zal ook wel meespelen _O-

Ik gebruik ook syneo 5 en vind het echt een wonder middel. Ik blijf droog en stink absoluut niet :)

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:28

Jaaaa ik zweer bij Deo van We love the planet. Het is realitief zuinig in gebruik en het belangrijkste het werkt de hele dag. Van de zomer greep ik uit gemak een dag naar mijn oude deo, deze werkte maar een paar uur en dat geeft toch een onprettig gevoel. Ik heb daar bij We love the planet nooit last van, sporten of niet maakt niet uit.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:59

Ik zweer ook bij Syneo5! Echt topspul is het! spuit het 1x op en werkt bij mij tussen de 3-5 dagen. Ik gebruik eigenlijk geen deo meer. Of heel soms, maar dat is meer voor de vorm als dat het nodig is. Echt ideaal spul. Kost wat, maar dan heb je ook echt wat. Ik heb ook andere merken geprobeerd, maar dat werkt net niet tegen over syneo5

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:06

Mijn man is gestopt met alle deodorant.
En hij ruikt nauwelijks nog naar zweet, terwijl hij fysiek werk doet en daarbij ook flink zweet.
Al dat soort chemische middeltjes, die maken het soms alleen maar erger.

Zweten is ook gewoon een natuurlijke reactie van je lijf om warmte kwijt te raken, dus middelen gebruiken die het zweten stoppen, zijn niet altijd even gezond voor je.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:12

Marije_jiplover schreef:
Mijn man is gestopt met alle deodorant.
En hij ruikt nauwelijks nog naar zweet, terwijl hij fysiek werk doet en daarbij ook flink zweet.
Al dat soort chemische middeltjes, die maken het soms alleen maar erger.

Zweten is ook gewoon een natuurlijke reactie van je lijf om warmte kwijt te raken, dus middelen gebruiken die het zweten stoppen, zijn niet altijd even gezond voor je.

Dat dus, het is vaak toch een kwestie van hygiene, schone kleren en niet teveel rommel gebruiken. Odorex heb ik vroeger wel eens gebruikt voor een examen, als ik niet met klotsoksels wou zitten maar gezond lijkt het me niet. Je lichaam moet toch zn afvalstofjes kwijt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:10

Ik vind dat lastig (te snappen)

Want ondanks dat ik hygienisch bezig ben, vrijwel dagelijks een schoon shirt aan trek en absoluut niet ben van tierelantijntjes en rommeltjes ruik ik echt als ik syneo5 niet gebruik. Dus of ik moet nog harder schrobben, of ik doe wat verkeerd

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:14

FrNo schreef:
Nuud deoderant vind ik zelf fijn, dit werkt ook anders dan gewone deo.

Deze is top. Heeft geen geur. Maar zorgt gewoon dat je oksels niet zo allemachtig stinken. Ik heb er zelf ook last van. 8x4 hielp mij redelijk. Alleen Nuud is vele malen beter. Gebruik t nu 2 jaar. In aanschaf lijkt t duur. Maar je doet enorm lang met zo'n tubetje.
Met andere deo's had ik ook vaak enorme gele vlekken in mn shirts. echt ranzig.

Gewoon Nuud en een beetje van je parfum die je lekker vind.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:16

En bij Nuud blijf je gewoon zweten, dus je kunt je afvalstoffen kwijt en de warmte. Maar de bacteriën worden door microzilver geneutraliseerd, waardoor het zweet niet gaat stinken.
Ook je kleren gaan niet naar zweet ruiken.

En wat hierboven ook staat, Nuud is geurloos, dus je kunt makkelijk een parfum op doen, zonder dat je parfum en deo door elkaar ruikt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:39

ItsMe2 schreef:
Ik vind die deo “lekker in een potje” ideaal. Zit geen troep in zelfs na de hele dag werken en natijd naar het paard geen zweetlucht.

Gebruik ik ook! Maar weet niet of het voor extreme zweetlucht werkt :o Hij doet het in elk geval goed met "standaard zweters" en er zit geen rommel in!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:43

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:45

Ik zweet echt heel snel. Zelfs gewoon bij een dag ‘kantoorwerk’ waarbij ik dus minimale beweging heb zweet ik. En met deze deo zweet ik wel, maar ruikt/stinkt het niet.
En dat vind ik het ideale aan deze deo.. je zweet wel (belangrijke functie van je lichaam in mijn ogen) maar het gaan niet stinken.
En ja hoor, mijn persoonlijke hygiëne is prima in orde ;)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:01

Ik zweet ook écht heel snel en overmatig. Het lastigste vind ik ook de geur maar ook de okselvijvers. Vaak is het erger bij stress en het hindert me echt dagelijks. Ik gebruik nu sinds 2 weken op aanraden van bokt de Odorex depper, en het helpt echt! Ik gebruik het maximum 2x per week, want er zit wel allerlei brol in die je lichaam niet nodig heeft. Maar ik zweet echt niet meer of toch veel minder en daar heb ik het wel voor over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:34

Cemlys schreef:
Dat dus, het is vaak toch een kwestie van hygiene, schone kleren en niet teveel rommel gebruiken. Odorex heb ik vroeger wel eens gebruikt voor een examen, als ik niet met klotsoksels wou zitten maar gezond lijkt het me niet. Je lichaam moet toch zn afvalstofjes kwijt

Zoveel mensen doen de aanname dat je wel niet hygiënisch zult zijn of niet dagelijks schone kleren aantrekt als je veel zweet en dan ook nog naar zweet ruikt #)

Dat iets bij jou op een bepaalde manier werkt, wil niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt.
De een zweet wat meer, de ander wat minder, bij de een ruikt dat heel sterk, bij de ander niet.
Het heeft niets te maken met hygiëne en het wordt ook niet veroorzaakt door de "rommel" die men gebruikt. We zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde. Verder hebben dingen als hormonen en stress ook invloed.

Zo naar, dit soort opmerkingen. :\

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:42

Marie_Anne schreef:
Cemlys schreef:

Zoveel mensen doen de aanname dat je wel niet hygiënisch zult zijn of niet dagelijks schone kleren aantrekt als je veel zweet en dan ook nog naar zweet ruikt #)

Dat iets bij jou op een bepaalde manier werkt, wil niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt.
De een zweet wat meer, de ander wat minder, bij de een ruikt dat heel sterk, bij de ander niet.
Het heeft niets te maken met hygiëne en het wordt ook niet veroorzaakt door de "rommel" die men gebruikt. We zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde. Verder hebben dingen als hormonen en stress ook invloed.

Zo naar, dit soort opmerkingen. :

Zo fijne reactie zeg. Ik zeg niet dat je dan niet hygiënisch bent, maar dat je met extra hygiene of anders wassen ook al een groot deel kan verbeteren. Odorex is gewoon rommel, het werkt dat zeker, maar het zorgt er wel voor dat je zweetklieren op die plek uitgeschakeld worden, dat kan niet helemaal gezond zijn. Ik ben voor heel wat allergisch dus ik let inderdaad op wat ik koop. Ik gebruik geen gewone deo meer, alleen de 'lekker uit een potje', daar zit inderdaad geen rommel in en ik heb geen last meer van teveel zweten of nare geurtjes aan het eind van de dag.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:53

Cemlys schreef:
Marie_Anne schreef:

Zo fijne reactie zeg. Ik zeg niet dat je dan niet hygiënisch bent, maar dat je met extra hygiene of anders wassen ook al een groot deel kan verbeteren. Odorex is gewoon rommel, het werkt dat zeker, maar het zorgt er wel voor dat je zweetklieren op die plek uitgeschakeld worden, dat kan niet helemaal gezond zijn. Ik ben voor heel wat allergisch dus ik let inderdaad op wat ik koop. Ik gebruik geen gewone deo meer, alleen de 'lekker uit een potje', daar zit inderdaad geen rommel in en ik heb geen last meer van teveel zweten of nare geurtjes aan het eind van de dag.

Nee, extra hygiëne en anders wassen kan dat dus niet bij iedereen verbeteren. Was het maar zo'n feest.
En echt: fijn voor jou dat jij geen last van nare geurtjes meer heb met dat spul, maar dat werkt niet voor iedereen zo. Helaas.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:12

Ik ben eens met bovenstaande. Ben zelf (al zeg ik het van mezelf) ZEER hygiënisch. Was mijn oksels dagelijks. Ik douche veel en gebruikte nooit rommel. Altijd deo van SANEX zonder aluminium en alcohol, dat geld ook voor zeep zonder zeep, alcohol en andere brol. Ook regelmatig scheren. Ik draag een t-shirt nooit langer dan 2 dagen en draag ook dure kleding met zo weinig mogelijk polyester etc. Ik dronk al zo weinig mogelijk koffie omdat koffie ook een trigger is. Maar niks hielp. Dan toch uiteindelijk de overstap naar Odorex gemaakt, ik gebruik het max. 2 keer per week en ik ben me er van bewust dat het niet helemaal gezond is, maar als niks anders nog helpt dan is het maar zo. En ja, hier ook verschillende deo's geprobeerd.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:15

Lees hier een paar keer dat de deo van Lekker in een potje goed werkt. Hier iemand die snel en veel zweet, en lekker in een potje deed helaas helemaal niks voor mij :n Vind ik dus geen aanrader.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:29

leeslampje schreef:
Lees hier een paar keer dat de deo van Lekker in een potje goed werkt. Hier iemand die snel en veel zweet, en lekker in een potje deed helaas helemaal niks voor mij :n Vind ik dus geen aanrader.

Zo kan je zien dat het per persoon weer enorm verschilt.
Zoals aangegeven, het zweten wordt niet minder, maar het stinkt niet meer bij mij. Dat in combinatie met goede persoonlijke hygiëne is het voor mij ideaal.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:54

Ik denk dat teveel hygiëne ook een punt kan zijn.
Net zoals dat haar veel sneller vet wordt wanneer je het dagelijks wast, denk ik dat als je teveel en te vaak en te hard schrobt onder je oksels, dan kan dat ook wel eens het tegenovergestelde effect bereiken.

Als ik tenminste naar mijn man kijk, die zweet echt wel, met zijn fysieke beroep.
Doucht gewoon 1x per dag en besteed niet idioot veel aandacht aan z'n oksels.
Gebruikt nooit deodorant meer.
En hij ruikt gewoon niet meer.
Vroeger, toen hij nog wel deodorant gebruikte en veel minder fysiek werk deed, rook ik hem wel degelijk met enige regelmaat.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:00

ItsMe2 schreef:
leeslampje schreef:

Zo kan je zien dat het per persoon weer enorm verschilt.
Zoals aangegeven, het zweten wordt niet minder, maar het stinkt niet meer bij mij. Dat in combinatie met goede persoonlijke hygiëne is het voor mij ideaal.

Dat is ook hoe het op de site staat. Je zweet wel gewoon maar de nare zweetlucht is er niet meer/veel minder.
Ts vraagt om tips tegen de zweetgeur.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:02

Dan was ik niet duidelijk genoeg, excuses: lekker in een potje werkt voor mij niet genoeg tegen de geur. En dat zal per persoon heel anders zijn hoor :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:15

Marie_Anne schreef:
Cemlys schreef:

Helemaal mee eens!