GDG schreef:Wat ik denk? Dat je het veel teveel iedereen naar de zin wil maken. Is dat iets wat je van jezelf herkent?
Ik vind het namelijk veel te makkelijk om te zeggen: de ADD'ers hebben nooit hulp van buitenaf gewild dus hebben we dat niet ingezet. Sorry, maar die hulp schakel je toch gewoon in omdat zij en jij en het gezin het nodig hebben? Werkt het dan niet door hun anti-houding dan kun je er altijd nog mee stoppen, maar het niet proberen dat gaat er bij mij niet in.
Dan je opmerking over dat de andere twee niet betrokken willen worden bij hulp. Ook hier weer: waarom laat je je daardoor tegenhouden? Het gaat duidelijk niet goed, niet alleen niet met de ADD'ers maar ook niet met jou, met je man en met je andere twee kinderen (in de relaties onderling). Dus waarom niet die hulp inschakelen? Stoppen kan altijd nog maar wie weet gaan ook je andere twee kinderen er veel aan hebben (niet per sé in het meer begrip hebben voor de ADD'ers maar vooral voor henzelf, zich lekkerder voelen in het gezin).
Jij 'lost' het nu allemaal op, maar duidelijk is dat eigenlijk niemand tevreden is met jouw oplossing, jijzelf incluis. Dus schakel die hulp in alsjeblieft, voor je gezin.
Herken je hier helemaal niets in Jillz?