Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supervixen schreef:Waarom zou je niet de calorieën die je eet in die paar uur verdelen over de dag? Waarom zou het perse beter zijn om die tussen 10 en 18u te eten ipv tussen 7 en 20u?
Niet aanvallend bedoeld, maar gewoon interesse?
Wat zijn dan de voordelen?
De mensen die nooit ontbijten laten dus nu een avondsnack weg en plakken er de naam IF op? Omdat dat hip is?
Supervixen schreef:Waarom zou je niet de calorieën die je eet in die paar uur verdelen over de dag? Waarom zou het perse beter zijn om die tussen 10 en 18u te eten ipv tussen 7 en 20u?
De mensen die nooit ontbijten laten dus nu een avondsnack weg en plakken er de naam IF op? Omdat dat hip is?
Memories schreef:Supervixen schreef:Waarom zou je niet de calorieën die je eet in die paar uur verdelen over de dag? Waarom zou het perse beter zijn om die tussen 10 en 18u te eten ipv tussen 7 en 20u?
Omdat er in de wetenschap gezondheidsvoordelen gekoppeld worden aan het stoppen van je kcal in een paar uur per dag. *Klik voor wetenschappelijke artikelen* Maar ook persoonlijke dingen, ik vind het bijv. makkelijker om me aan mijn max kcal te houden met IF vs reguliere kcal restrictie.
Heeft niks met "hip" te maken dus.
Ik loop een beetje te prutsen met mijn IF schema. 16:8, 18:6 is te weinig voor mij. 22:2 was dan weer te heftig en 's ochtends niet vol te houden. Denk dat ik weer terug ga naar 20:4. Maar probleem blijft voor mij wel dat ik te gefocust ben op wanneer ik weer 'mag' eten en daar mijn dagplanning een beetje omheen bouw. Iemand die daar ideeën over heeft?
Air schreef:Ik had wel begrepen dat het vasten teniet wordt gedaan als je tijdens het vasten iets anders drinkt dan water of thee?
Imre schreef:Als er caloriën inzitten moet je het tijdens je fast niet nemen. Of het nou eten of drinken is. Kokosolie in je koffie lijkt me ook niet bepaald calorie-arm.
Bij mij helpt IF ook goed tegen eindeloze honger en eetbuien.
Suzanne F. schreef:Over al die calorieën en wat te drinken maak ik me niet druk hoor. Ik eet en drink gewoon wat ik wil. Daarom is dit ook totaal niet moeilijk voor mij. Ik eet soms gewoon 1 x per dag, rond 15.00 uur. Ligt er net aan. Ik neem trouwens wel vitamine tabletten omdat ik weet dat ik anders voedingstoffen tekort kom. En afvallen doe ik er niet mee trouwens dus het is geen garantie dat je hier ook mee afvalt. Sommige mensen vallen juist af door de hele dag kleine porties te eten. Verschilt per persoon denk ik. Maar dit moet je niet doen om af te vallen, zeker niet als het moeite kost doordat je honger krijgt.
Marie_Anne schreef:Ik zit er ook over te denken om dit te gaan doen, zou dan 13.00 tot 21.00 willen eten. Ik vond dit al een tijdje interessant, maar na de aflevering Dokters van morgen helemaal. Het zou mij echt om de gezondheid gaan.
Ik deed dit vroeger eigenlijk altijd van nature, maar omdat iedereen toen zei dat het zo slecht was om niet te ontbijten, heb ik mezelf dat aangeleerd. En ik zie er best tegenop om daar nu weer mee te stoppen. Ik fiets 's morgens een half uur naar het werk, ik vraag me af of dat goed te doen is of dat het in het begin zwaar is.
Ik volg jullie even voor inspiratie en ervaringen in ieder geval.
Hannanas schreef:Suzanne F. schreef:Over al die calorieën en wat te drinken maak ik me niet druk hoor. Ik eet en drink gewoon wat ik wil. Daarom is dit ook totaal niet moeilijk voor mij. Ik eet soms gewoon 1 x per dag, rond 15.00 uur. Ligt er net aan. Ik neem trouwens wel vitamine tabletten omdat ik weet dat ik anders voedingstoffen tekort kom. En afvallen doe ik er niet mee trouwens dus het is geen garantie dat je hier ook mee afvalt. Sommige mensen vallen juist af door de hele dag kleine porties te eten. Verschilt per persoon denk ik. Maar dit moet je niet doen om af te vallen, zeker niet als het moeite kost doordat je honger krijgt.
Maar dan pas jij geen intermitted fasting toe zoals bedoeld Suzanne.
Het is wel de bedoeling dat je een normale voedings-inname hanteert. Dus alle macro’s en voldoende calorieën, alleen in beperkte tijd. Je hebt geen vitaminen extra nodig omdat je alles binnen krijgt. In jouw geval kan ik snappen dat je niet afvalt vanwege een eventuele spaar/noodtoestand waar je je lichaam ingooit en anderzijds is fasting in essentie ook niet bedoeld om af te vallen.
lovelyfiefy schreef:ik kom even volgen.
vind het een bijzonder iets.
want ik zie mezelf dit echt niet volhouden.
dan mag ik dus 8 uur op een dag eten, maar ik sta soms om 5uur op omdat ik vroeg werk.
Hoe hou je dat dan vol tot na je avond eten?
Ik heb een actieve baan, loop tussen de 7 a 10km per dag.
en dan nog al het sjouw werk etc wat er bij komt kijken.
ben wel benieuwd hoe je dat dan doet zeg maar.
Suzanne F. schreef:En afvallen doe ik er niet mee trouwens dus het is geen garantie dat je hier ook mee afvalt. Sommige mensen vallen juist af door de hele dag kleine porties te eten. Verschilt per persoon denk ik. Maar dit moet je niet doen om af te vallen, zeker niet als het moeite kost doordat je honger krijgt.