HELP, hoe overleef ik hoofdpijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:39

Whizz schreef:
Als jouw hoofdpijn spanningshoofdpijn is dan ligt de oplossing in het verlagen van je spierspanning. Al het andere is symptoombestrijding, wat heel prettig kan zijn trouwens. Als je niet van nature een hoge spierspanning hebt dan kan het misschien wel worden opgelost. Ik heb ooit van een fysio geleerd om heel hard op de twee knobbels die onderaan achter op de overgang van je schedel en je hals zitten te drukken. Dat kan echt helpen en wat Furyke zegt, de wasknijper! Sterkte loveuggs, ik leef met je mee!

Werkt als je van nature geen hoge spierspanning hebt best aardig. Maar veel mensen hebben hoge spierspanning omdat ze een zekere mate van hypermobiliteit hebben, en dat vindt je lichaam 'gevaarlijker' dan te hoge spierspanning...

Whizz

Re: HELP, hoe overleef ik hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:43

Is het dan een reactie op de hypermobiliteit skippy? Bedoel je dat? Hoe dan ook het is echt waardeloos, zoveel hoofdpijn, bah!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:46

Whizz schreef:
Is het dan een reactie op de hypermobiliteit skippy? Bedoel je dat? Hoe dan ook het is echt waardeloos, zoveel hoofdpijn, bah!

Zo legt de fysio het mij wel uit ja.
Mijn gewrichten zijn niet stabiel genoeg - met name die in mijn schouders. Rechterschouder al 2x uit de kom geweest en daardoor nu helemaal instabiel, kan met rechts geen kracht meer zetten boven de parallellijn met de grond ook.
Omdat mijn lichaam instabiele gewrichten heeft, willen mijn skeletspieren de boel toch wel heeeeeel graag bij elkaar houden, om te voorkomen dat er steeds dingen uit de kom schieten of bewegingen maken die ongezond zijn voor je gewrichten. En dus staan die spieren altijd strak.

Je ziet het ook wel eens bij mensen met instabiele heup-gewrichten, die dan hele strakke spieren in die regio hebben.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:49

...mogelijk zul je het dan heel erg moeten hebben van 'houding'.

En centered riding heeft een oefening om 'het hoofd vrij te maken', en de Alexander techniek werkt hier ook mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:53

Skippy, dat is bij mij (gedeeltelijk) ook de oorzaak. Niet helemaal, maar de andere oorzaak kunnen ze niet vinden. Alle tips die hier langs zijn gekomen heb ik al geprobeerd, na 10 jaar elke dag hoofdpijn. Zo erg dat het door artsen invaliderende hoofdpijn genoemd wordt. Mijn hele lichaam is niet stabiel genoeg, dus combinatie van osteopaat, fysio, slapen en een enorm lage belasting per dag.

Bij mij was de conclusie ermee leren leven en dagritme aanpassen, helaas.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:55

Ik heb ook mijn levenslang al hoofdpijn. Daarbij ook nog regelmatig migraine. Bij mij helpt de chiropractor wel. Naast mijn de bewegelijkheid van mijn wervels zorgt ze voor mijn spieren dmv massage en dry needling.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:01

Janneke2 schreef:
...mogelijk zul je het dan heel erg moeten hebben van 'houding'.

En centered riding heeft een oefening om 'het hoofd vrij te maken', en de Alexander techniek werkt hier ook mee.

Dit werkt inderdaad wel als een tierelier! Centered riding doe ik al paar jaar, gisteren met barstende migraine, kotsmisselijk even op mijn paard gestapt voor half uurtje stap en draf, daarna kon ik weer redelijk functioneren.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:08

Ik heb ook last van spanningshoofdpijnen. Ik draag vaak een bril met wat donkere glazen waardoor mijn hoofdpijn flink is afgenomen. Het geeft mijn ogen en hoofd zoveel rust.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 09:10

Bij mij werkt paardrijden ook tegen de hoofdpijn hoor! :)
Als ik hoofdpijn heb zie ik er vaak tegenop, maar als ik dan na een uur van mijn paard af kom, is mijn hoofdpijn het eerste half uur verdwenen. :+ Pas zodra ik in de auto naar huis zit komt de hoofdpijn vaak weer opzetten (en vaak ook dubbel zo hard :=) Soms heb ik geluk en blijft het weg. :j

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:11

Olympia schreef:
Ik heb ook last van spanningshoofdpijnen. Ik draag vaak een bril met wat donkere glazen waardoor mijn hoofdpijn flink is afgenomen. Het geeft mijn ogen en hoofd zoveel rust.

Zo'n een heeft mijn stalgenootje ook op denk ik. Zij heeft na een ongeluk veel last van hoofdpijnen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:12

Hoofdpijn kan zoveel oorzaken hebben.
Is je gebit helemaal in orde? Misschien zit er toch ergens een onsteking waardoor er een zenuw geirriteerd is. Dit trekt door naar je hele hoofd.

Is je houding helemaal goed? Een iets scheve houding is ook overbelasting op de spieren in je nek en ook dat trekt door naar je hoofd. En ook een ander kussen wat hier al eens genoemd werd kan je helpen.

Al je vitamines in orde? Bijvoorbeeld vit. B en D tekort en wellicht ook andere vitamines kunnen hoofdpijn veroorzaken.

Ben je een keer gevallen of heb je je hoofd gestoten?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:23

LoveUggs schreef:
Ik ben al bij de opticien geweest. Aan mijn ogen niet ligt het eigenlijk niet. Een kleine afwijking van -0.25. Daar heb ik nu dus een bril voor, maar die zorgt er alleen voor dat ik rustiger kan kijken. Een bril met blauwfilter is misschien nog een optie idd!

.

Gemakkelijker om je beeldscherm op je computer en telefoon op blauwfilter te zetten. :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 09:30

Scum schreef:
Hoofdpijn kan zoveel oorzaken hebben.
Is je gebit helemaal in orde? Misschien zit er toch ergens een onsteking waardoor er een zenuw geirriteerd is. Dit trekt door naar je hele hoofd.

Is je houding helemaal goed? Een iets scheve houding is ook overbelasting op de spieren in je nek en ook dat trekt door naar je hoofd. En ook een ander kussen wat hier al eens genoemd werd kan je helpen.

Al je vitamines in orde? Bijvoorbeeld vit. B en D tekort en wellicht ook andere vitamines kunnen hoofdpijn veroorzaken.

Ben je een keer gevallen of heb je je hoofd gestoten?

Gebit is tiptop in orde, tandarts is altijd erg enthousiast, kan 100 worden met dit gebit zegt hij altijd :+

Houding durf ik niet te zeggen, zal vast niet helemaal goed zijn.

Vitamines etc is allemaal helemaal goed, niks bijzonders aan, heb destijds ook bloed laten prikken voor die hoofdpijn..

Gevallen oid niet. :n dus in principe geen gekke dingen.

janouk schreef:
LoveUggs schreef:
Ik ben al bij de opticien geweest. Aan mijn ogen niet ligt het eigenlijk niet. Een kleine afwijking van -0.25. Daar heb ik nu dus een bril voor, maar die zorgt er alleen voor dat ik rustiger kan kijken. Een bril met blauwfilter is misschien nog een optie idd!

.

Gemakkelijker om je beeldscherm op je computer en telefoon op blauwfilter te zetten. :D

Dat is idd gemakkelijker :+