Heel erg bang voor narcose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:06

Narcose zelf is heerlijk. Ik had een kapje en moest tot 10 tellen ... geloof dat ik de 3 net gehaald heb :')
Wel kan je de dagen erna miss wat raar dromen door de narcose. Had ik wel last van maar weet niet of dat altijd is.
Zou er persoonlijk liever nu voor kiezen als je nog niet teveel last hebt dan dat t straks in eens moet omdat je niet anders kan.
Rustig uitleggen waar je schrik voor hebt en zij helpen je wel verder.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:10

De narcose zelf ben ik niet bang voor, maar ik heb wel een naaldenfobie.
Daarnaast reageert de ene heel erg goed erop, de ander niet.

Ik word er zelf kotsmisselijk van. Ik ben nu 3 keer geopereerd in mijn leven en drie keer heb ik na de operatie alles bij elkaar gekotst.
De narcose zelf is echt niks engs. :(:) je word gewoon in slaap gebracht en weer wakker.
En met een goede anesthesist zou alles inderdaad gewoon bespreekbaar moeten zijn :j.
Laatst bijgewerkt door Lous op 05-09-19 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:11

Ik heb aangegeven dat ik super nerveus was en daar hebben ze rekening mee gehouden. Ik was weg voor ik het wist en werd een paar uur later wakker gemaakt met 'wakker worden, u bent net geopereerd'. Toen heb ik haar voor gek verklaard, want dat kon helemaal niet. :')

BertBaley

Re: Heel erg bang voor narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:17

Ik was eigenlijk alleen bang voor het infuus/naalden :') de narcose zelf stelt niet zoveel voor. Het is echt goed te doen hoor, maar ja dat is makkelijk om te zeggen dat snap ik haha _O-

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 11:34

Haha voor naalden ben ik helemaal niet bang gelukkig. Doet mij wel goed om dit allemaal te lezen

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:52

Nog een voordeel, als je het plant, doen ze de operatie laparoscopisch. Dan heb je 6 kleine inieminie wondjes en ook geen litteken. Moet je met spoed, dan kan dat niet altijd en heb je echt een buikwond. Hebben we je al zover dat je belt ~~}>

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 19:21

Haha didikong dankjewel voir je berichtje zo denk ik ook steeds. En dan duurt het genezen ook veel langer heb 2 kleine kinderen en lang niks kunnen doen is dan ook niet handig....

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:01

Precies! En weet je een datum, dan kun je oppas regelen bij opa/oma. Vriend? kan misschien vrij vragen een paar dagen. Zo veel fijner als je het weet, dan als je dadelijk met hoge koorts en koliekaanvallen op kerstavond overvallen wordt. Ook voor je kindjes, want als je opeens "weg" bent dan geeft dat toch altijd meer stress dan als je de kinderen kunt voorbereiden. Ik heb genoeg goede argumenten genoemd nu :)). Nu gaan we gewoon net zo lang vragen of je al gebeld hebt tot je gek wordt _O-.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:52

Ik heb hetzelfde mee gemaakt en nu achteraf kan ik zeggen dat het allemaal reuze mee valt :)

Ik moest namelijk ook geopereerd worden en mijn grootste angst was dat ik in mijn narcose zou blijven en nooit meer wakker zou worden. Ik ben hier namelijk een familie lid aan verloren.
Ik keek er toen zo tegen op dat ik met een paniekaanval en met tranen de narcose in ben gegaan, maar achteraf was het dus nergens voor nodig.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 21:24

Haha je brengt weer een lach op mijn gezicht diddtkong haha. Ondanks dat ik het k.. onderwerp vind

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:22

Ik was nog nooit onder narcose geweest, maar het idee vond ik doodeng. Ik had me er eerlijk gezegd nog nooit in verdiept, dus het was waarschijnlijk ook wel onwetendheid.

Na mijn 1e bevalling kreeg ik complicaties waardoor ik met spoed naar de ok moest. Dus er was geen tijd voor uitleg, maar ook geen tijd om me ergens druk over te maken.
En het is me alles meegevallen. Ik was zo weg. Werd wel moeilijker wakker, maar ik had ook heel veel bloed verloren dus dat had niets met de narcose te maken.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 13:00

Ik ben al een aantal keer onder narcose geweest en heb er geen problemen meer mee. De eerste keer vond ik het wel heel eng omdat ik het idee had dat het voelde als flauwvallen. Bij mij ging ineens het lichtje uit, niets van gemerkt.

14 november ben ik weer aan de beurt en de narcose vind ik niet eng. Meer het gevoel na de operatie en het resultaat en omdat het in mijn gezicht is. Ik vraag het pre operatief onderzoek om een rustgevend pilletje voor de operatie, dat is vaak geen probleem.

Waar ik ook bang voor ben is het misselijk zijn en overgeven na de operatie. Ben altijd bang dat ik geen zakje ofzo heb en ik ben doodsbang voor overgeven.

Het komt allemaal wel goed, maar spanning is er altijd wel bij. Ik laat het gewoon gebeuren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 13:05

appiesjappie schreef:
Haha voor naalden ben ik helemaal niet bang gelukkig. Doet mij wel goed om dit allemaal te lezen

Je angst snap ik heel erg goed. Heb het zelfde en met reden ben ik heel erg bang. Verhaal is verder niet zo interessant.

Er is maar één ding dat je kunt doen, namelijk gewoon gaan→ verstand op nul en blik op oneindig. Gelukkig gaan de meeste narcose heel erg goed en is er weinig of niets aan de hand. Ik zou wel van te voren aangeven dat je zo bang bent.

Het punt is namelijk als je het niet doet, je misschien acuut moet worden opgenomen voor galblaas steen verwijdering. Dan ben je verder van huis en dat is echt niet grappig.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 13:08

Nee inderdaad. Ik vind het echt fijn om te lezen allemaal. Sta al bijna op het punt om te gaan bellen haha

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 13:19

Mooi zo, morgen :))

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:13

Ik heb 1 keer narcose en twee keer roesje gehad. Geen van alle keren ergens last van gehad van dat het eng was. Enige wat ik stom vond was dat ze me wakker maakten uit de narcose en ik was net zo lekker aan het dromen dat ik met t paard over het strand aan het rijden was. Toen kreeg ik morfine en was ik gelijk weer blij _O-

Dus hier ook prima ervaring en je kan t denk ik beter gewoon doen dat je nu keuze hebt wanneer dan wanneer het een keer fout gaat en je op stel en sprong onder het mes moet.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 15:47

Pfff heb ook nog de twijfels of het mijn galblaas wel is die de aanvallen veroorzaken. Heel veel symptomen heb ik wel. Maar niet zo heftig. Ik kan de aanvallen bijvoorbeeld met 2 aspirine af en ze duren hoogstens een half uur terwijl de meeste mensen echt uren of dagen last hebben en morfine moet en gebruiken

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:57

Diddykong schreef:
Nog een voordeel, als je het plant, doen ze de operatie laparoscopisch. Dan heb je 6 kleine inieminie wondjes en ook geen litteken. Moet je met spoed, dan kan dat niet altijd en heb je echt een buikwond. Hebben we je al zover dat je belt ~~}>

Ik zal het nog minder erg maken, want normaal gesproken zijn het maar 4 incisies en ook als je op het spoedprogramma ingepland wordt, dan is de kans erg klein dat het niet bij een laparoscopie zal blijven. Dit is altijd het uitgangspunt, tenzij we op erg ontstoken en verkleefd weefsel stuiten. Of er ineens een grote bloeding optreedt. :)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:21

Shenavallie schreef:
Als het nog met een kapje zou kunnen, dan zou ik het zo weer doen. Vroeger ooit op die manier narcose gehad en het is werkelijk heel relaxed in slaap vallen. Tegenwoordig gaat het met een injectie en dat vind ik zelf doodeng. :o

Dat kan gewoon hoor.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:29

Vorig jaar voor het eerst onder narcose geweest. Ik was echt doodsbang en was ook echt aan het janken. Maar ook ik vond het heerlijk. De arts zei tegen mij ach t is net alsof je een wijntje te veel op hebt. Ik weet nog dat ik toen zei nou t voelt als 2 flessen wijn en weg was ik. Nog nooit zo lekker geslapen en toen ik wakker gemaakt werd was ik pissig want ik wilde nog wel even door slapen. Toen kreeg ik nog een lekker ijsje. Voelde me ook de hele dag super na de narcose mocht vrij snel naar huis. Alleen in de auto was ik een beetje misselijk.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:53

Ik ben een enorme controlfreak dus narcose was voor mij ook echt eng. Maar eigenlijk was het meer van weg en ineens werd ik weer wakker. Kon ik altijd maar zo in slaap vallen. Heb ook een keer lachgas gehad tijdens spoed ks van mijn zoontje, toen hoefde ik gelukkig niet onder narcose. Maar dat vond ik enger, omdat ik mezelf toen weg voelde zakken enzo. Dan voel je dat je de controle verliest. Terwijl met de narcose in het infuus was het gewoon plop weg.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:50

Hoi TS! Ik heb in mijn leven 17 operaties onder narcose gehad. (Ben nu 18)
Ik snap dat je bang bent, later kijk je terug met waarschijnlijk het gevoel wat viel het mee!
Ik zelf vind het erg interessant zo'n operatie kamer en hoe ze allemaal te werk gaan en een gesprek met je aangaan.
Duidelijk aangeven dat je het wat eng vind en de juiste persoon kalmeert je wel!
Het inslaap vallen voelt erg apart maar vind ik niet eng, je begint je in eenkeer dissey te voelen en je bent weg.
Zodra je na de operatie wakker voelt heb je de gedachten dat je met je enkel met je ogen geknipperd hebt en niet geslapen hebt. Wel zo haai en moe ben je wel. Tenminste dat had ik al die operaties :)

Enigste nadeel is dat ze voor volwassene bijna of geen kapjes meer geven. en dat je dus met infuus inslaap gebracht word. Het slaap spul prikt hier in het ziekenhuis altijd wat.

Het komt zeker goed ! (heb geen ervaring met operaties aan blaas, buik)
Als je nog vragen hebt mag je best een berichtje sturen.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:52

Och I love it! Wil ook echt geen afleiding op de OK, wil het graag heel bewust meemaken. Vind het zo fijn :o :')
Lekker wegglijden in de high, hoofd rustig, lichaam ontspannen en tukkie doen.

TS, ook al vind ik narcose echt geweldig, ik snap je angst wel denk ik.
Maar het valt écht (zoals velen al zeggen) reuze mee. Je kan vooraf al wat kalmerends krijgen, zodat je al lekker ontspannen de OK op gaat en dan is het allemaal echt zo gebeurd.
Voor je het weet ben je weer wakker en denk je ‘huh, nu al klaar?’
Succes!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:56

Hypericum schreef:
Och I love it! Wil ook echt geen afleiding op de OK, wil het graag heel bewust meemaken. Vind het zo fijn :o :')
Lekker wegglijden in de high, hoofd rustig, lichaam ontspannen en tukkie doen.

TS, ook al vind ik narcose echt geweldig, ik snap je angst wel denk ik.
Maar het valt écht (zoals velen al zeggen) reuze mee. Je kan vooraf al wat kalmerends krijgen, zodat je al lekker ontspannen de OK op gaat en dan is het allemaal echt zo gebeurd.
Voor je het weet ben je weer wakker en denk je ‘huh, nu al klaar?’
Succes!
Haha, dit inderdaad. Het tintelende gevoel vanuit je onderarm, langzaam naar boven, goofy smile en binnen 8 tellen heerlijk in slaap na een algemeen welterusten :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:05

Hier geen tintelend gevoel gevoeld. Voelde eigenlijk niks. Ja infuus was even naar. Maar daarna gewoon liggen, oogjes dicht en welterusten. En het is klaar als je wakker wordt. Ik vond het wakker worden nog het meest naar, dan heb je het zo koud en moet je plassen.