Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
doezel2 schreef:succes lijkt me idd heftig.
wat ik me afvraag halen ze alles boven "water" wat je zo goed verstopt hebt dat je het amper tot niets meer weet??
belle_boef schreef:doezel2 schreef:succes lijkt me idd heftig.
wat ik me afvraag halen ze alles boven "water" wat je zo goed verstopt hebt dat je het amper tot niets meer weet??
Ja, want ookal heb je het ver weg gestopt het uit zich wel in emoties en hie je met dingen omgaat. Keuzes die je maakt, cognities due je hebt, etc. Het sluimert onder het oppervlak.
belle_boef schreef:doezel2 schreef:succes lijkt me idd heftig.
Ja, want ookal heb je het ver weg gestopt het uit zich wel in emoties en hie je met dingen omgaat. Keuzes die je maakt, cognities due je hebt, etc. Het sluimert onder het oppervlak.
benangelique schreef:belle_boef schreef:
dat is niet waar. Wat je je niet kan herinneren, wordt door EMDR niet teruggevonden. EMDR gaat aan de slag met de trauma's en emoties die wél bekend zijn.
echte verdrongen herinneringen zijn bijzonder zeldzaam, en als ze al bestaan, zijn ze meestal uit de kinderjaren en niet uit je puberteit.
Het zou best kunnen dat je ergens 'omheen' probeert te denken, maar dat weet je dan zelf eigenlijk ook wel.
Het ophalen van verdrongen herinneringen levert vaak een hele set nieuwe herinneringen op die door de prachtige menselijke geest zelf bij elkaar gefantaseerd worden, en op geen enkele basis rusten. Die herinneringen zijn voor degene die ze maakt, net zo 'echt' als de rest van zijn herinneringen en doen meestal meer kwaad dan goed.
Zanthi schreef:Thanks voor de support jongens, waardeer ik echt!
Citaat:Gister inderdaad weer een sessie gehad. Was behoorlijk heftig. Afspraak voor mij liep 10/15 minuten uit, dus liep mezelf in de wachtkamer al helemaal op te vreten. Heb sinds kort een smartwatch die ik toevallig om had gister. Mijn hartslag zat toen in de wachtkamer al skyhigh en toen moesten we nog beginnen..![]()
Onderliggend aspect wat naar boven kwam bij de tweede herinnering en wat ik er nog niet eerder aan had gekoppeld was het gevoel dat ik me super super alleen voelde.
Die periode lieten de vriendinnen die ik destijds had me keihard vallen, omdat ik toen niet bezig was met puberen, feestjes en vriendjes.
Het nare is dat ik nu een beetje in dat ‘alleen gevoel’ ben blijven hangen. Voel me er niet echt lekker bij. Had het vandaag op werk ook echt ontiegelijk zwaar, terwijl ik eigenlijk lekker makkelijke klusjes had gepland. Iemand tips om dat gevoel kwijt te raken?![]()
Wilde vanochtend ook echt niet mijn bed uit toen de wekker ging.
Citaat:Citaat:
dat is niet waar. Wat je je niet kan herinneren, wordt door EMDR niet teruggevonden. EMDR gaat aan de slag met de trauma's en emoties die wél bekend zijn.