Krachttraining/powerlifting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Krachttraining/powerlifting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:13

Ligt dat niet aan je core ook? Geen idee eigenlijk, mijn probleem is vooral diepte (of ja... tot parallel heb ik geen moeite mee, maar net daaronder bij hoog gewicht is tricky) en dat ik soms gewicht van m'n hakken af haal/naar voren val. Maar daar moet ik gewoon op letten.

Enkel- en heupmobiliteit zijn heel vaak het probleem.

Squats gister gingen trouwens wel heel lekker :D Heb een stap terug genomen qua gewicht om meer te focussen op vorm en dat gaat lekker. Gister 4x4 met 87.5kg (83%) en de verleiding om naar 90kg te gaan weerstaan haha.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:17

Eulogy schreef:
Ligt dat niet aan je core ook? Geen idee eigenlijk, mijn probleem is vooral diepte (of ja... tot parallel heb ik geen moeite mee, maar net daaronder bij hoog gewicht is tricky) en dat ik soms gewicht van m'n hakken af haal/naar voren val. Maar daar moet ik gewoon op letten.

Enkel- en heupmobiliteit zijn heel vaak het probleem.

Squats gister gingen trouwens wel heel lekker :D Heb een stap terug genomen qua gewicht om meer te focussen op vorm en dat gaat lekker. Gister 4x4 met 87.5kg (83%) en de verleiding om naar 90kg te gaan weerstaan haha.

Tof! Zit jij niet aan een wedstrijdje te denken? Of heb ik er overheen gelezen? Je zit namelijk echt lekker zwaar!

Met bovenlijf naar voren kan inderdaad te maken hebben met je core maar denk zelf als eerst misschien aan dat je je billen niet genoeg naar achteren drukt. Dus niet perse dieper, wel meer naar achteren. Die fout zie ik vaak bij mensen die de squat net aanleren, dat ze de neiging hebben om te hangen. Maar zonder filmpje is het wat lastig te zeggen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:29

Jep, heb 2 weken geleden m'n eerste wedstrijd gehad en over 5.5 week weer :D Vond het zo leuk! Wedstrijd 2 weken geleden was heel erg om te oefenen/wennen (stond een tijd op de wachtlijst dus had niet specifiek voor die wedstrijd getraind omdat ik niet dacht een plek te krijgen), ik hoop heeeeel erg over 5.5 week de 300kg te halen en me te plaatsen voor Nationals :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:48

Wat voor schoenen gebruik je nu eigenlijk voor squats lino?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 16:36

Emmaa_ schreef:
Wat voor schoenen gebruik je nu eigenlijk voor squats lino?

Asics hardloopschoenen. Wil volgende keer eens m’n Nike air max one proberen, die hebben natuurlijk wat hogere zool aan achterzijde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:39

Voor squats zou ik persoonlijk geen hardloopschoenen gebruiken.. Misschien eens kijken wat er gebeurt als je het op blote voeten/sokken doet?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:26

Ook geen Nike air. Juist zo'n "hard" mogelijke zool.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 17:34

Euhh, geen één van m’n eigen schoenen dus :') dan idd maar eens op sokken proberen.
Edit: wacht ik heb nog vans, die kunnen wel goed daarvoor denk ik.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:40

Hallo dames! Ik zal niet veel posten denk ik, maar ik meld mij toch even. Want ik vind het erg interessant om te zien hoe jullie krachtsport toepassen.

Spoiler:
Dit ben ik op een strongman fitness challenge wedstrijd een maand geleden, wel in een dames klasse. Erg leuk om een keer mee te maken.
Ik ben bezig om nog sterker te worden zodat ik beter mee kan komen, want op sommige onderdelen was ik toch nog niet sterk genoeg/te weinig ervaring.
Voor het vrachtwagen trekken dan weer gelukkig wel :D
Hopelijk zijn de foto’s een beetje te zien.
Afbeelding
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:48

Cool!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:48

Ohh das vet zeg! :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:57

Denk dat ze bij mij gewoon gas moeten geven om m vooruit te krijgen. hahaha

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:03

Cool, respect!! _/-\o_

Ook ik ben in afwachting van een nieuw schema. Ik heb mijn streefgewicht bereikt, ben strakker en energieker. Nu perfectioneren.
Ik merk dat krachttraining en weightlifting ook zeer goed is voor mijn rug.
Uiteraard moet ik niet mijn grenzen over gaan. Maar die voel ik zelf prima aan :j
En er word goed op me gelet door de trainers op de sportschool.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:10

Ik heb in het begin ook bij het squatten op sokken gestaan. Ik zie bij ons ook veel allstars/vans of speciale schoenen.

Bij ons op de sportschool zijn er best veel vrouwen in het krachthonk, dat was 3 jaar geleden heel anders.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 21:43

Bopje wat gaaf! Ik heb tijdje op sportschool gesport waar ze daar ook veel voor trainden. Gezien de plaatsnaam op vrachtauto misschien wel bekend. Pure power gym in Meppel.

Mama3, bij ons ook wel paar vaste dames in krachthonk. Maar wel in minderheid. Al vind ik het niet erg, kan het ook prima vinden met de vaste kerels die er rondlopen.

Vanavond armen/schouders. Samen met rug favoriet om te trainen. Ging lekker, ben gewichten aan verhogen, gaat me beter af dan verwacht.

Ook nog even zonder gewicht m’n squats geoefend, bankje eronder en wat gespeeld met stand van voeten. Met voeten wat verder uit elkaar en tenen iets meer naar buiten gaat het al veel beter! Volgende benen/billen training maar vans aan met deze houding proberen met gewicht.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:10

Yooo girl even een vrachtwagen wegtrekken =:)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:05

Inderdaad bij gebrek aan lifters op Vans/All Stars of sokken :j In elk geval geen hardloopschoenen of andere schoenen met veel demping.

Zaterdagavond met m'n vriend naar een andere sportschool geweest, we kwamen aan bij gewone sportschool rond uur of 8 's avonds... even vergeten dat ze om 8 uur dicht gaan op zaterdag :+ Dus toen hebben we voor £8 pp een dagpas voor een andere sportschool gekocht haha. Op weinig slaap, had vrijdagavond gedronken, het was vrij laat en was zowel m'n riem en krijt vergeten. Niet fantastisch voorbereid dus, maar 4x4 102.5kg deadlifts gingen desondanks echt verbazingwekkend lekker! Gaat heel fijn dit blok dus ik ben benieuwd :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:10

Eulogy, lift jij met of zonder straps? En in welke positie heb jij je handen? 2 gelijk of 1 voor en 1 achter?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:16

Zonder, vind ze niet fijn bij deadlifts. Zit er wel over te denken ze misschien te gebruiken bij RDL's en zo.

1 voor en 1 achter :j

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:14

Gaaf hoor, zo zwaar kunnen liften, maakt me wel een beetje jaloers maar is wel een mooi streven :P. Vandaag ben ik weer sinds 2 maanden ofzo geweest, ging niet erg slecht. Ik zit met m'n deadlifts op 60kg max, heb wel 65 gekund maar denk dat ik snel weer op dat niveau ben. Vooral als ik nu echt serieus bezig ga :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:12

Ik kan gewoon niet liften met mixed grip.
Ook niet gewoon. Hahaha. Maar toch beter als mixed. Lijk wel motorisch gestoord. Krijg de bar niet eens van de grond zo. Zo vaag.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:20

Needje schreef:
Ik kan gewoon niet liften met mixed grip.
Ook niet gewoon. Hahaha. Maar toch beter als mixed. Lijk wel motorisch gestoord. Krijg de bar niet eens van de grond zo. Zo vaag.

Je draait je sterke arm wel om? Of je zwakke?
Ik heb dat met bepaalde vormen. Mijn conventional deadlift doe ik 2 handen gelijk, maar met RDL móet ik mixed hebben anders zwaai ik alle kanten op.

Vandaag weer een nieuwe sumo PB gezet: 55kg! *\o/*

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:04

Volgens mij is t toch standaard om de zwakke hand te draaien? Ik heb geen idee. haha.
Maar ik hou ze dus lekker gelijk.
Wel gebruik ik straps bij hogere herhalingen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:59

Wat een leuk topic, ik ga gretig bijlezen :)

Vanaf 2015 heb ik 1.5 jaar aan krachttraining gedaan en ik had mezelf tot best een mooi lijf getraind. Helaas is de klad erin gekomen (relatiebreuk, tijdelijke woonplaatsen, spullen in dozen etc). Nu weer aan het oppakken.
Ooit gestart met oefeningen van Insanity, jillian michaels en nog zo'n dame, maar later mijn eigen split trainingen 'geschreven' en ook aan de hand van een krachttrainings boek over trainingsleer.

Nu nog een zacht uit vorm lichaam van 78 kg, als het zo gaat als eerder zal ik eerst in gewicht toenemen maar daarna strakker worden. Weegschaal is geen leidraad hierin hoor.

Tof die vrachtwagen pull hierboven!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:35

Needje schreef:
Volgens mij is t toch standaard om de zwakke hand te draaien? Ik heb geen idee. haha.
Maar ik hou ze dus lekker gelijk.
Wel gebruik ik straps bij hogere herhalingen.

Je draait dus je sterke arm om bij een mixed grip. :+ Deze heb je nodig om hem recht te houden namelijk.