Mogelijk zwanger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 14:31

Sow, niet gedacht dat mijn topic zoveel reacties zou geven!

Als eerste, we hebben getest, deze was negatief, vrij direct en duidelijk. Sinds vanmiddag is ook de ongesteldheid gekomen. Ik denk dat ik mezelf iets te druk heb gemaakt in de dagen ervoor en mijn lijf hierdoor raar gereageerd heeft.
Dus en mijn periode is door, plus een negatieve test.

Uiteraard in ons geval een opluchting.. En begrijp me niet verkeerd. We denken met regelmaat aan een 2e kindje, maar beseffen ook wat daarmee veranderd. En dan kiezen we bewust voor 1 kind. In geval van een positieve test, was dit kind absoluut ook welkom geweest. De reactie is alleen even anders, dan wanneer je bewust ermee bezig bent.

En ook ben ik me bewust van de vrouwen die heel graag een kinderwens hebben, maar het helaas niet zo gegeven is. Zelf ook familieleden gehad, plus vriendinnen die tegelijk met mij zwanger waren en hun kindjes verloren in een miskraam, terwijl ik wel mijn dochter mocht voldragen. Dat was toen ook een hele rotte periode.
Helaas kan ik daar niet altijd rekening mee houden en mogen we soms echt even aan onszelf en onze eigen situaties denken ipv altijd de gevoelige snaren te ontwijken. Neemt niet weg dat ik ontzettend dankbaar ben voor mijn vruchtbaarheid. En dan is ons "oeps avondje" uiteraard niet zo verstandig als de planning 1 kind is.
Maar we kennen ons al 8 jaar bijna, en hebben daar ook jaren tussenzitten met geen enkele bescherming. De enige keer dat bewust was, was ook de poging tot zwanger worden. En die was gelukt.
Sinds onze 1e zwangerschap gebruiken we wel altijd bescherming, op die laatste avond na in het begin.
Laatst bijgewerkt door Orsje op 15-08-19 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Re: Mogelijk zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:34

Fijn dat het zo is, zoals je hoopte.
En TS, je bent echt helemaal niemand verantwoording schuldig over wel of geen kinderwens. Dat is aan jou en je partner.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:35

Test al gedaan? Begrijp niet wat morgen ander maakt dan vandaag. Je kunt het maar beter snel weten, kan je snel beginnen met wennen aan het idee :)

Je kan iemand niet ‘dwingen’ om blij te zijn met iets waar je niet zelf voor gekozen hebt. Sterker; wij hadden er wel zelf voor gekozen, en ik was mn hele zwangerschap niet blij.
Hormonen doen gekke dingen.

TS wil gewoon even haar verhaal kwijt, ongelooflijk hoe mensen dit gelijk persoonlijk maken. Hoe banketstaaf het ook is en hoe enorm oneerlijk; maar er zijn nu eenmaal mensen die zo zwanger zijn en er zijn mensen die niet makkelijk zwanger kunnen worden. En helaas is dat vaak niet eerlijk verdeeld.

Edit: gelijk gepost. Gelukkig nu negatief :) Dat scheelt weer wat stress.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:41

Nou ik zou mij niet gezegend noemen als ik 'nu' zwanger zou zijn. Ik zou er aan kapot gaan zowel als ik er voor zou gaan als dat ik het weg zou halen. Ik hoop dus ook dat de voorbehoedsmiddelen heel goed hun werk blijven doen, zodat ik niet eens voor die keus hoef te staan.
Verder vind ik het een beetje klinken als dat ik een kind zou moeten krijgen, omdat het een ander niet lukt en maar blij mee moet zijn? Dat zou wat zijn. Het is ook niet zoals een paard die je kan verkopen als het toch te veel blijkt te zijn. :=

Fijn dat jullie nog aan de 'planning' kunnen houden ts!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:45

Fijn dat het voor nu negatief was en er niet ineens heel veel ongepland gaat veranderen!

Beetje naar ook dat iemand zich gezegend moet voelen, terwijl dat in degene haar situatie helemaal niet zo is.

Maar voor nu lekker genieten met jullie drietjes en de stress/spanning was gelukkig voor niets!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:13

Fijn TS, rustig ademhalen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:45

Gelukkig dat het negatief was TS! Waarom geen koperspiraaltje laten plaatsen? Geen hormonen, wel bescherming waar je 5 jaar niet aan hoeft te denken. Want ook al heb je heel erg weinig seks, het is wel prettiger zonder condoom. Dan heb je ook geen paniekmomentjes meer tot je beslist er voor te gaan, en dan haal je hem weg en kan je er direct voor gaan!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:49

Lara_Silver schreef:
Want ook al heb je heel erg weinig seks, het is wel prettiger zonder condoom.

Lijkt me toch dat dat persoonlijke voorkeur is :P

Fijn dat het negatief was TS! Goede les om er voortaan aan te denken denk ik zo :D Inderdaad wel eens een koperspiraal overwogen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:59

Nah, ik ken in mijn omgeving al een handjevol mensen met een spiraalkind := ik stel mijn vertrouwen daar dus echt niet op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:01

Lara_Silver schreef:
Gelukkig dat het negatief was TS! Waarom geen koperspiraaltje laten plaatsen? Geen hormonen, wel bescherming waar je 5 jaar niet aan hoeft te denken. Want ook al heb je heel erg weinig seks, het is wel prettiger zonder condoom. Dan heb je ook geen paniekmomentjes meer tot je beslist er voor te gaan, en dan haal je hem weg en kan je er direct voor gaan!

In het kinderkleding topic een tweeling ondanks spiraal dus mweh.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:50

TS, Dat is fijn voor jullie!

En ik vind het alleen maar positief dat je juist niet zo licht denkt over kinderen krijgen en een 2e als een grote beslissing en verandering ziet. Dan ben je misschien nog wel bewuster bezig.

Voorbehoedsmiddelen zijn leuk en werken, maar niet altijd. In onze familie iemand die binnen 1,5 jaar 2x een kind kreeg ondanks een spiraaltje. Nummer 3 en 4 toen. Heel gewenst, maar niet gepland.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:53

Het lijkt me dat iedereen zelf mag weten hoe ze seks hebben en of ze wel of geen anticonceptie gebruiken.

Ik test ondanks mijn spiraal ook regelmatig, voor de zekerheid. En als die test positief zou zijn, kunnen we daar op tijd naar handelen.

Niks is 100% veilig, behalve non worden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:57

KimD schreef:
Het lijkt me dat iedereen zelf mag weten hoe ze seks hebben en of ze wel of geen anticonceptie gebruiken.

Ik test ondanks mijn spiraal ook regelmatig, voor de zekerheid. En als die test positief zou zijn, kunnen we daar op tijd naar handelen.

Niks is 100% veilig, behalve non worden.

KimD, niet helemaal mee eens. Er zijn wel bepaalde groepen mensen die een stukje meer begeleiding nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:13

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-19 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:14

Een 2e kindje is aanpoten. Uit meerdere onderzoeken blijkt: na een 1e kindje worden meeste stellen iets ongelukkiger en na een 2e nog iets ongelukkiger, maar 6 jaar daar weer na, gelukkiger dan stellen/mensen zonder kinderen.

Het is superdruk en een investering aan eigen tijd. Maar de jongste is nu 1,5 en ik sport nu weer 4x per week.

P.s. Leuke podcast: de tweede van de makers van de correspondent.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:31

Onze 2e is pas 4 maanden maar ik vind het veel minder heftig dan bij de 1e. Ze gaat tot nu toe wel lekker mee in ons ritme.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:19

Lara_Silver schreef:

Nee hoor geen paniek momentjes meer dan ben je er 9 mnd vanaf :')
Of wel mijn verhaal ging dus over een spiraal baby.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:24

Blijheid schreef:
Fijn TS, toch opgelucht ademhalen

En om nog even wat feitelijke onjuistheden weg te nemen hier; het spiraaltje is zeer veilige anticonceptie. Veiliger dan de pil en sterilisatie. Zie oa https://www.thuisarts.nl/anticonceptie/ ... -gebruiken

Dat kan wel wezen, maar mijn tante had 2 kinderen en werd zwanger ondanks een spiraal van nr3. 14 Maanden later werd nr 4 geboren, ondanks een spiraal. Zij is daarna gesteriliseerd.

Het gaat niet alleen om cijfers. Als mensen echt geen kinderen ( meer ) willen, zou je het liefst garantie willen en die heb je met geen enkel anticonceptie middel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:36

superpony schreef:
Blijheid schreef:
Fijn TS, toch opgelucht ademhalen

En om nog even wat feitelijke onjuistheden weg te nemen hier; het spiraaltje is zeer veilige anticonceptie. Veiliger dan de pil en sterilisatie. Zie oa https://www.thuisarts.nl/anticonceptie/ ... -gebruiken

Dat kan wel wezen, maar mijn tante had 2 kinderen en werd zwanger ondanks een spiraal van nr3. 14 Maanden later werd nr 4 geboren, ondanks een spiraal. Zij is daarna gesteriliseerd.

Het gaat niet alleen om cijfers. Als mensen echt geen kinderen ( meer ) willen, zou je het liefst garantie willen en die heb je met geen enkel anticonceptie middel.

Nee, maar ze helpen je wel een keuze maken tussen verschillende anticonceptiemethoden. Ook bij een spiraal heb je een kans van 1 op 1000 op zwangerschap dus ja, er is altijd een kans. Sterilisatie gaat echter ook nog wel eens mis, zie de cijfers in de eerdere link die ik postte.
Garantie heb je dus eigenlijk nooit.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 21:34

Spiraal heb ik wel eens over nagedacht. Echter houd ik totaal niet van gefrunnik in en aan mijn lijf. Met de zwangerschap van mijn dochter kon ik deze knop mooi "uit" zetten, omdat alles er nu eenmaal bij hoort. Na de geboorte is die knop weer braaf "aan" gegaan.

Ik neem dus het condoom voor lief en ervaar daar nu geen ongemakken meer mee. Helemaal in het begin veroorzaakte dit juist irritatie waardoor we ermee gestopt waren. Naderhand bleek dit door ontspannings problemen te komen, wat nu niet meer ter sprake is.

Maargoed, we hebben de eerste 6 jaar van de relatie zonder pil en 75% zonder bescherming gedaan. De daad werd altijd erbuiten verricht. (we waren altijd alert op de risico's hiervan) Is dus ook altijd goed gegaan. Toen manlief dan eindelijk 1 keer mocht, was de pret voor hem al snel gedaan, want daarna was ik zwanger met een libido van 0,0%.
Hoe dan ook blijft dit het verleden.

Daarna weer altijd braaf met condoom, behalve laatst.
We hebben ons lesje voor nu weer goed geleerd ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 23:42

Maar straks moet je elke 5 jaar een uitstrijkje en een spiraaltje zetten is echt hetzelfde. Heb 3x een spiraal laten zetten, 1x koper, 2x mirena en voel je echt niet.

Een condoom is echt niet zonder risico's als je echt 100% geen kind wil. Spiraal ook niet, maar wel weer beter dan condooms.

Je moet het zelf weten, maar vanwege de handeling zou ik het in ieder geval niet laten, want dat stelt niks voor.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 23:53

superpony schreef:
Maar straks moet je elke 5 jaar een uitstrijkje en een spiraaltje zetten is echt hetzelfde. Heb 3x een spiraal laten zetten, 1x koper, 2x mirena en voel je echt niet.

Een condoom is echt niet zonder risico's als je echt 100% geen kind wil. Spiraal ook niet, maar wel weer beter dan condooms.

Je moet het zelf weten, maar vanwege de handeling zou ik het in ieder geval niet laten, want dat stelt niks voor.

Dit zou ik zeker niet te hard beweren, er zijn genoeg verhalen te vinden van vrouwen die er wel degelijk wat van voelden en het uiterst pijnlijk vonden.
Wel is het zo dat vrouwen die al eens zijn bevallen over het algemeen minder last hebben maar om te zeggen dat je er niets van voelt, is wellicht wat optimistisch gesteld.

Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% zonder risico.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 00:06

Ja inderdaad. Ik heb 2 weken geleden mijn spiraal laten zetten, en ik heb werkelijk nog nooit zoiets pijnlijk meegemaakt. Had dat totaal niet verwacht ook. Dus ik zou het niet te luid roepen dat je er niets van voelt. Daarna heb ik ook twintig minuten moeten neerliggen omdat ik anders wegdraaide. (Mijn blindedarmontsteking en plaatsen van een picclijn zonder dat de plaatselijke verdoving al voldoende was ingwerkt vielen echt in het niet hierbij)

Fijn ts dat de test negatief was!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 00:10

Ik zie een hoop reacties over het spiraaltje. Allemaal even de roze bril af, geen énkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig. Je heb pilbaby's, spiraal baby's en zelfs condoom baby's met een beetje pech. Persoonlijk zelf en nog 3 vriendinnen (allemaal kinderloos) die er één hebben en wij voelen hem dus helemaal niet. Ja tijdens en na het aanbrengen een dag. Ik vind een handig ding omdat ik van de hormonen af wou maar toch beschermd wou zijn. En verder ieders lichaam ieders keus natuurlijk.