Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lara_Silver schreef:Gelukkig dat het negatief was TS! Waarom geen koperspiraaltje laten plaatsen? Geen hormonen, wel bescherming waar je 5 jaar niet aan hoeft te denken. Want ook al heb je heel erg weinig seks, het is wel prettiger zonder condoom. Dan heb je ook geen paniekmomentjes meer tot je beslist er voor te gaan, en dan haal je hem weg en kan je er direct voor gaan!
KimD schreef:Het lijkt me dat iedereen zelf mag weten hoe ze seks hebben en of ze wel of geen anticonceptie gebruiken.
Ik test ondanks mijn spiraal ook regelmatig, voor de zekerheid. En als die test positief zou zijn, kunnen we daar op tijd naar handelen.
Niks is 100% veilig, behalve non worden.
Lara_Silver schreef:Gelukkig dat het negatief was TS! Waarom geen koperspiraaltje laten plaatsen? Geen hormonen, wel bescherming waar je 5 jaar niet aan hoeft te denken. Want ook al heb je heel erg weinig seks, het is wel prettiger zonder condoom. Dan heb je ook geen paniekmomentjes meer tot je beslist er voor te gaan, en dan haal je hem weg en kan je er direct voor gaan!
Blijheid schreef:Fijn TS, toch opgelucht ademhalen
En om nog even wat feitelijke onjuistheden weg te nemen hier; het spiraaltje is zeer veilige anticonceptie. Veiliger dan de pil en sterilisatie. Zie oa https://www.thuisarts.nl/anticonceptie/ ... -gebruiken
superpony schreef:Blijheid schreef:Fijn TS, toch opgelucht ademhalen
En om nog even wat feitelijke onjuistheden weg te nemen hier; het spiraaltje is zeer veilige anticonceptie. Veiliger dan de pil en sterilisatie. Zie oa https://www.thuisarts.nl/anticonceptie/ ... -gebruiken
Dat kan wel wezen, maar mijn tante had 2 kinderen en werd zwanger ondanks een spiraal van nr3. 14 Maanden later werd nr 4 geboren, ondanks een spiraal. Zij is daarna gesteriliseerd.
Het gaat niet alleen om cijfers. Als mensen echt geen kinderen ( meer ) willen, zou je het liefst garantie willen en die heb je met geen enkel anticonceptie middel.
superpony schreef:Maar straks moet je elke 5 jaar een uitstrijkje en een spiraaltje zetten is echt hetzelfde. Heb 3x een spiraal laten zetten, 1x koper, 2x mirena en voel je echt niet.
Een condoom is echt niet zonder risico's als je echt 100% geen kind wil. Spiraal ook niet, maar wel weer beter dan condooms.
Je moet het zelf weten, maar vanwege de handeling zou ik het in ieder geval niet laten, want dat stelt niks voor.