Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Montgri
Berichten: 657
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:15

Mijn doel is vooral aankomen in gewicht eigenlijk haha. Ik ben nu een krappe 61kilo (en ben 1,74). Werk 4 dagen per week op stal, dus veel stallen uitmesten en gemiddeld tussen de 15 a 17km per dag lopen. Op me vrije dagen ben ik te vinden in de sportschool. Heb nu sinds 2 maanden een abonnement, dus sta er nog best pril in. Maar merk dat ik nu toch wel verder afval inplaats van aankom haha. Opzich logisch, al de restjes vet brand ik er nu vanaf volgens mij, heb wel het idee dat me armen en schouders nu iets beginnen te vullen.
Heb me tot nu toe vooral gefocust op cardio, want me conditie is ook hopeloos. Ben nu langzaam aan kracht er bij aan het pakken. Ik kan ook niet te snel gaan, want me schouder is mijn zwakke plek haha.
Billen heb ik niet, dus daar ligt me focus ook op momenteel whaha, mag wel iets meer worden.

Eerlijk gezegd hoef ik niet te worden zoals op de foto’s zoals in de beginpost, dat vind ik dan persoonlijk niet mooi. Maar ieder zo zijn ding toch?! Ik ga voor atletisch gespierd/slank. Wel zichtbaar, niet extreem.
En qua eten ben ik echt heel lastig. Ik eet wat ik wil, wel ook voldoende gezond hoor! Maar tegen een hamburger, ijsje of zak chips zeg ik ook weer geen nee.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:18

justdiesel schreef:
MarlindeRooz schreef:
Kwestie van afvallen dan worden je spieren sterker. Kan je wel zwemmen?


Ik weeg 66 kilo bij een lengte van 1.67 dus afvallen is niet echt nodig, het zijn puur slappe spieren.
Zwemmen kan ik wel alleen vind ik er geen reet aan :+
Mijn buik is ook echt slapper geworden sinds ik zittend werk heb.

Dan heb je nog te veel vet want je kan buikvet niet wegtrainen. En ik snap dat je zwemmen niet leuk vindt, vind ik ook niet. Maar dan is er voor jou dus wel een optie om gespierder te worden... Die is alleen niet leuk. :=

moonfish13
Berichten: 18257
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:21

Ik moet ergens komende tijd naar een nieuwe arts toe, ik hoop dat ik daar motivatie in vind.
Door medicijnen zou ik moddervet moeten zijn, ben ik niet maar ik hou ook wel van een ijsje oid.
Bij mij gaat het niet om gewicht of vet, ik ben meer dan prima zo maar omdat men zegt dat straktrainen voor mij quasi onmogelijk is...
Ja dan maak je een beestje wakker, nu denk ik ook echt van je moet als afgetrainde slanke god binnen lopen daar. :')
Iets met afzetten tegen de vooroordelen. :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:22

Ja snap ik Moonfish! Ik ben zelf erg hypermobiel en had eigenlijk ook altijd gewrichtspijnen. Zeker met mijn zware werk soms... Maar sinds ik sport heb ik veel minder last!

Heb even een weekje rust genomen omdat verhuizen er echt inhakte fysiek, was helemaal op. Dus morgen weer fris beginnen bij een nieuwe sportschool. Ik ga bij Big Gym (zwolle) sporten, dus mocht iemand een keer samen willen trainen vind ik dat erg leuk! :D

Manderino

Berichten: 1309
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:52

Wat leuk dit topic!

Ik heb sinds een maand of 4 een heel nieuw leven, paard verkocht, heb m,n relatie verbroken dus huis verkocht, en woon weer even thuis, en ik dacht weet je wat! Ik ga mezelf afbeulen in de sportschool, en ik vind het geweldig! En mijn ouders ook, die hebben vroeger ook echt gebodybuild, hoe leuk is het om je lichaam te veranderen en je doelen te bereiken!

Ik ben zelf vrij klein en tenger, ik ben nu 3 maanden bezig, ong 4 a 5 dagen in de week gemiddeld 2 uur per keer, ik vind het enorm verslavend, ik zit nu aan van die spiermassa’s shakes want ik ben bang dat ik steeds droger wordt en dunner, op mn werk krijg ik gewoon te weinig calorieën binnen, en thuis kan ik niet bepalen wat we elke avond gaan eten, dus dan maar even zo.

Dit is mijn streven, vrouwelijk maar wel afgetraind
Afbeelding
Afbeelding

Leuk om mee te lezen hoe jullie het doen!

Eulogy
Berichten: 5757
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 00:27

:wave:

Ik train nu zo'n 3/4 jaar echt fanatiek, vorig jaar een bikini wedstrijd gedaan en dit jaar powerlifting :j

moonfish13
Berichten: 18257
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 00:49

Manderino, ik heb het idee dat zij met haar armen weinig doet en vooral richting dat figuur werkt?
Ken je deze vrouw van social media en wat voor training doet ze?

MerleSimone

Berichten: 5739
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 01:01

Eulogy schreef:
:wave:

Ik train nu zo'n 3/4 jaar echt fanatiek, vorig jaar een bikini wedstrijd gedaan en dit jaar powerlifting :j

Gaaaf! Ik zie jou wel eens posten in het sportschool topic! Ben erg benieuwd naar jouw shape stiekem haha :')

Hier was ik voor mijn doen vrij 'droog', lijntjes werden mooi zichtbaar en dit wil ik graag weer (meer foto's zijn niet bokt proof qua outfit haha lees : ondergoed )

Afbeelding


Momenteel is het meer dit :')

Afbeelding

Primavera

Berichten: 2809
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:52

Hallo :wave:

Hier ook een fanatieke sportschool verslaafde sinds mn 18e *D


Helaas een jaar uit gelegen ivm een rugblessure maar nu weer langzaamaan aan t oppakken :D .

Ik heb een vrij goed lichaam (1.63, 58kg) maar wil graag weer mn drogere lichaam terug (destijds rond de 52kg). Werk aan de winkel dus :D

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Primavera op 05-08-19 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Berichten: 24256
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:53

MerleSimone, zoals jij zat, zit ik nu zo ongeveer :j.
Alleen ik heb de lat nogal hoog liggen wat buik betreft, beetje meer lijntjes/spiertjes zichtbaar is waar ik nu aan werk/graag zou willen.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:13

Ik zat dus te zoeken naar een degelijke shape update foto maar ik maak er zo weinig dat ik ze amper kon vinden :+

Vorig jaar zomer:
Afbeelding

Afgelopen winter (oude gym, net voordat ik een half jaartje PBP startte):
Afbeelding

Maandje terug (nieuwe gym, na PBP en nu met eigen schema’s)
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb als stok achter de deur een half jaartje PBP gedaan puur om de consistentie en schema’s een beetje op te bouwen. Tegenwoordig maak ik m’n eigen schema’s. Ik heb een oude blessure waardoor ik hier en daar wat aanpassingen maak, maar ik doe voornamelijk (99%) kracht training. Op dit moment weer aan het opbouwen na een vrij heftige antibiotica kuur. Ik ben 1.77 en zit nu rond de 63 kilo :)

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:21

Ik meld me ook! Altijd een beetje met ups en downs bezig geweest met krachttraining, maar nu bijna een jaar fanatiek bezig. Ik begin nu echt verschil te merken wat weer extra motiveert!

Mijn doel is een lichaam zoals in de post van Manderino, gespierd maar vrouwelijk. Ik merk dat mijn buik vrij makkelijk gaat, echter heb ik van mezelf erg platte billen :Y) Daar ligt dus mijn focus vooral op dit moment.

Eten kost mij ook het meeste moeite.. Op werkdagen gaat het prima, dan zit ik gewoon in een prima ritme. In het weekend houd ik alleen wat teveel van lekker eten en een wijntje haha.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:16

Ik heb precies hetzelfde m9ara, door de weeks gaat het eten goed en in het weekend een stuk minder. Dan is m'n ritme weg :Y) .

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:17

Looking good Courses!

Van welk merk is jouw sportkleding? Opzich jammer, bij onze gym zijn mouwloze shirts/tanks/tops verboden.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:19

Judass schreef:
Looking good Courses!

Van welk merk is jouw sportkleding? Opzich jammer, bij onze gym zijn mouwloze shirts/tanks/tops verboden.

WAT

Zoek een andere gym. Zijn ze nou helemaal gek geworden. :+

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:28

DezeNaam schreef:
Wat een belachelijke reacties topsylover. :(:) Als het een geruststelling kan zijn; ik kende vroeger een gast die gespierde en/of 'mannelijkere' vrouwen erg aantrekkelijk vond. :j En ik deel die smaak. :))

Thanks btw <3 en Pauline. In het begin trok ik me er nog wel wat van aan, en voor 1 man ben ik zelfs helemaal gestopt met trainen. ( |o |o |o ) Maar sinds dat over is ga ik alleen nog maar voor mannen die mijn benen net zo mooi vinden als ikzelf!
Hier nog even wat foto's van hoe ik er op dit moment uitzie:

Afbeelding
Dit is mijn zwakke arm zelfs :wow:

Afbeelding

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:32

Judass schreef:
Looking good Courses!

Van welk merk is jouw sportkleding? Opzich jammer, bij onze gym zijn mouwloze shirts/tanks/tops verboden.


Wat raar dat dit niet mag... Grotendeels van mijn kleding komt van Body engineers. 2 shirtjes van gymshark en alles is mouwloos.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:35

Ja best wel vervelend, vooral in de zomer!
Maar het is de prettigste gym hier in de buurt, dus ik heb maar te dealen met dit strenge regime -O-

Iris1702

Berichten: 3130
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:41

Hoi dames,

Hier nog een fanatieke krachtsporter :D
Nooit gedacht dat ook ooit te zeggen want ik heb altijd een enorme hekel gehad aan sporten.
Altijd een jojo geweest qua gewicht en ik kon heel moeilijk gewicht verliezen daarom heb ik jaren op dieet shakes geleefd maar zelfs daardoor viel ik niet meer af.

Uiteindelijk de keuze gemaakt om toch te gaan sporten en toen ben ik begonnen met groepslessen total body en X-core. Ik kreeg er plezier in :j maar de resultaten schoten helaas niet echt op. Uiteindelijk besloten om professionele hulp in te schakelen en ben ik begonnen met krachttraining i.c.m. een voedingsschema. Ik moest opeens meer gaan eten, doodeng! :')
Maar ik zag mijn lichaam iedere maand veranderen op de progressiefoto's, ik kreeg spieropbouw en ik viel daarnaast ook af en daardoor kreeg ik er steeds meer plezier in. Inmiddels kan ik niet meer zonder. :):)

Ik train minimaal 4x per week en daarnaast doe ik ook cardio.
Mijn doel was slanker worden voor mijn bruiloft afgelopen 5 juli. Ik ben in een periode van 1.5 jaar 8.5 kilo afgevallen en had uiteindelijk een vetpercentage van 14%. Helaas geen blokjesbuik of hele strakke benen i.v.m. veel huidoverschot de elasticiteit van mijn huid is helaas niet zo goed na 2 zwangerschappen en de nodige gewicht schommelingen. Maar ik wil heel graag een buikwandcorrectie laten doen, dus wie weet ooit.... O:)

Na de bruiloft heb ik 3 weken vakantie gehad dus nu ben ik begonnen aan het schadeherstel en daarna is het nieuwe doel de calorieën opbouwen naar onderhoud en proberen op gewicht te blijven. Dit is voor mij de grootste uitdaging.

Maar naast het afvallen heeft het me zoveel meer gegeven, ik ben zelfverzekerder, mijn mindset is veranderd en het geeft me de mogelijkheid even mijn hoofd leeg te maken even een momentje alleen voor mij. Sinds kort ben ik veranderd van gym naar een gym met meer mogelijkheden op kracht gebied, geeft ook weer een nieuwe boost en meer uitdaging.

Groetjes Iris

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:13

Judass schreef:
Looking good Courses!

Van welk merk is jouw sportkleding? Opzich jammer, bij onze gym zijn mouwloze shirts/tanks/tops verboden.


Thanks! Ik sport uitsluitend in Gymshark :) Setjes hierboven zijn ook van hun!

Wat een aparte regel bij je gym, ik kan me echt niet voorstellen om nog in shirts oid te trainen. Gaat mij veel te erg schuren :+

Lous

Berichten: 24256
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:04

Courses, heb jij misschien ook een adres waar je Gymshark kleding kan kopen zonder een credit card nodig te hebben? :o

Mandy92
Berichten: 1564
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:06

Lous schreef:
Courses, heb jij misschien ook een adres waar je Gymshark kleding kan kopen zonder een credit card nodig te hebben? :o



Ik kom even binnenvallen, meld me later even uitgebreid!

Maar op Gymshark kan je sinds een tijd met iDeal betalen :)

MerleSimone

Berichten: 5739
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:10

Lous schreef:
MerleSimone, zoals jij zat, zit ik nu zo ongeveer :j.
Alleen ik heb de lat nogal hoog liggen wat buik betreft, beetje meer lijntjes/spiertjes zichtbaar is waar ik nu aan werk/graag zou willen.

Ja ik wil dat stiekem ook, maar dan moet ik heeel veel discipline en motivatie gaan vinden :')

Eten is bij mij ook het moeilijkst ja.. Hoop dat ik ritme terug vind als ik weer ga werken volgende week (werk jij mcdonald's dus zelfs daar is het moeilijk haha).

Leuk om elkaar te motiveren!

Matheno

Berichten: 7967
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:14

Ik doe op internationaal niveau mee aan armworstelen, en dus sta ik ook vaak in de sportschool :j


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:20

Wat leuk zo'n topic!!
Nadat ik mijn paard begin dit jaar verkocht heb ivm tijd tekort, ben ik naar de sportschool ingedoken om er straks niet als een rollade uit te zien.

Sport 4 a 5 x per week, waarvan 2x upperbody en 2 x lowerbody. Soms nog 1 keer extra om een uur te wandelen.
3x per week ook nog 10 min hardlopen opbouwen, ik begon echt met nul conditie, kan nu al 10 min rennen, zo trots op mezelf :D

Ik vind vooral de crossfit dames zoals Katrin Davidsdottir en Tia Toomey fantastisch.
Verder volg ik op insta:
Hanna Oberg
Afbeelding

LisaFiitt
Afbeelding


Verder heb ik wel moeite met het volgen van een eet schema.....