Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BarbaLala schreef:Ik lees hier een moeder die als mens niet goed in haar vel zit. Waarom ga je niet aan jezelf werken TS?
Het is zeer ongezond zoals jij met zaken omgaat, ten koste van notabene je bloedeigen kind.
Dat vind ik persoonlijk niet alleen erg bizar, maar ook verdrietig.
Ook in je werk zal dit een punt zijn waarop je vastloopt, dat kan haast niet anders.
Jij en jij alleen leert mensen hoe ze met jou om moeten gaan, door je grenzen aan te geven en deze te bewaken.
Mijn tip zou zijn om je kind daar niet zonder jou of je partner heen te sturen, consequenties te verbinden aan de grenzen die jij stelt als deze overschreden worden en om zelf aan de slag te gaan met je persoonlijke problemen zodat je beter in je vel komt te zitten.
Wees het voorbeeld voor je kind.
Laibadji schreef:Daarnet mijn vriend gesproken en hij vindt dat ik 100% gelijk heb.
Ook mijn eigen moeder steunt mij en vond mij al veel te braaf omdat ik naar haar toe wel op mijn strepen sta en mijn mening durf geven. Blijkbaar was ik veel te goedgelovig naar mijn schoonmoeder toen. Hoe meer ik over het gesprek nadenk hoe meer ik merk dat haar tegenargumenten geen steek houden maar dat ze ook weet dat ze tegen onze wensen in gaat.
Het feit dat jullie mijn gevoel bevestigen had ik nodig om deze stap te zetten.
Bedankt hiervoor.
Cayenne schreef:Dat laat je toch zelf gebeuren?
Kom op voor de veiligheid van je kind. Dat is het allerbelangrijkste.
Laibadji schreef:Zij minimaliseert alles. Ziet haar fouten niet in en vindt het allemaal ok. Neen zij zal zeggen wat wij fout doen en ze 'bijt haar tong af want ze wil geen ruzie' met andere woorden wij zijn de slechten.
Heb haar gezegd dat ik haar kleinzoon niet afneemt. Ze mag op bezoek komen of ik ga naar daar op bezoek.
Pffff ik geraak dan zo moeilijk uit mijn woorden en wordt dan zooooo kwaad omdat ik voel dat het mij raakt dat ze ongelukkig is. Ik zou tijdens zo een gesprek mijn idee wijzigen omdat ze mij bespelen. Nu voet bij stuk gehouden maar was een hele uitdaging.