Nickolay schreef:Je zegt haar vader en niet je partner, betekend dit dat jullie niet meer bij elkaar zijn?
Verder zijn die paar dagen echt geen probleem, zoals de rest ook al aan geeft
Ze woont ermee samen zegt ze dus ik neem aan van wel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ik zou het zelf ook niet doen
Maar de vraag was of het schadelijk is, en dat is het denk ik niet als het kind bij een ander goed gehecht persoon blijft
goeroe schreef:verootjoo schreef:Ik zou het zelf ook niet doen
Maar de vraag was of het schadelijk is, en dat is het denk ik niet als het kind bij een ander goed gehecht persoon blijft
Ik begrijp de vraag en de behoefte aan wetenschappelijk onderbouwde informatie wel, maar op één persoon na heeft volgens mij nog niemand in dit topic een bijdrage kunnen leveren die daarbij in de buurt komt. De meeste reacties vallen in de categorie 'het kind gaat er (letterlijk en figuurlijk) heus niet dood aan'. Prima, maar dat wil niet zeggen dat het onschadelijk is, laat staan dat het goed is. Persoonlijk denk ik dat veel jonge kinderen in Nederland hun moeders minder zien dan eigenlijk in hun belang is en dat we dat onterecht normaal zijn gaan vinden. Misschien is het maar een kleine prijs voor de vrouwenemancipatie die zowel de vrouw als de maatschappij natuurlijk vooral heel veel goeds gebracht heeft. Of dit altijd ook in het belang van het kind is waag ik te betwijfelen. Volgens mij is daar ook voldoende wetenschappelijke onderbouwing voor, maar voor de vraag van TS is dat denk ik niet zo relevant. Zoals met zoveel van dit soort vraagstukken heb je fanatieke voor- en tegenstanders en daarom hoop ik dat TS op haar moederinstinct durft te vertrouwen, los van de keuze die ze uiteindelijk maakt. Als moeder de keuze maken waarvan je denkt dat die in het belang is van je kind is het beste wat je volgens mij kunt doen.
Ik begrijp de vraag en de behoefte aan wetenschappelijk onderbouwde informatie wel, maar op één persoon na heeft volgens mij nog niemand in dit topic een bijdrage kunnen leveren die daarbij in de buurt komt. De meeste reacties vallen in de categorie 'het kind gaat er (letterlijk en figuurlijk) heus niet dood aan'. Prima, maar dat wil niet zeggen dat het onschadelijk is, laat staan dat het goed is. Persoonlijk denk ik dat veel jonge kinderen in Nederland hun moeders minder zien dan eigenlijk in hun belang is en dat we dat onterecht normaal zijn gaan vinden. Misschien is het maar een kleine prijs voor de vrouwenemancipatie die zowel de vrouw als de maatschappij natuurlijk vooral heel veel goeds gebracht heeft. Of dit altijd ook in het belang van het kind is waag ik te betwijfelen. Volgens mij is daar ook voldoende wetenschappelijke onderbouwing voor, maar voor de vraag van TS is dat denk ik niet zo relevant. Zoals met zoveel van dit soort vraagstukken heb je fanatieke voor- en tegenstanders en daarom hoop ik dat TS op haar moederinstinct durft te vertrouwen, los van de keuze die ze uiteindelijk maakt. Als moeder de keuze maken waarvan je denkt dat die in het belang is van je kind is het beste wat je volgens mij kunt doen.
Autumnn schreef:Ik dacht eerlijk gezegd dat 't topic een grapje zou zijn![]()
Natuurlijk houd je kind er niks aan over, gewoon gaan. Geef je kind een knuffel en klaar. Lijkt me juist ook goed voor haar dat papa of mama soms weg is (omgaan met veranderingen, zelfstandigheid)
Selka schreef:De man van mijn vriendin is zeeman en iedere keer 4 weken thuis / 4 weken op zee al sinds de geboorte van de kinderen. Het zijn leuke niet
getraumatiseerde kindjes. No worries.
Ladygiroc schreef:Wat denk je van kinders die CO-ouders hebben? Die zien toch ook dagen hun ene ouder niet.
dorientjuh schreef:Ik vind het voor mezelf ook wel lastig hoor, maar gezien ik zelf onveilig gehecht ben, vind ik het heel belangrijk om in oog te houden wat voor mijn dochter goed / niet goed is.
verootjoo schreef:Ladygiroc schreef:Wat denk je van kinders die CO-ouders hebben? Die zien toch ook dagen hun ene ouder niet.
Dat er ook zulke constructies bestaan betekent niet dat het goed is voor kinderen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat zoiets heftigs als een scheiding wel degelijk schade kan toebrengen.
Dus om daar nou een voorbeeld aan te nemen...