Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caaatje schreef:ik heb exact hetzelfde verhaal gehad, ik had een zware nierinfectie in beide nieren, bij mij is dit heel laat pas opgevallen aangezien er gedacht werd aan een ribontsteking en dit door een incompetente huisarts ook zo was opgeschreven. ik ben toen met 41 graden met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat ik niet meer reageerde, ze hebben toen met contrastvloeistof nog een scan gemaakt. ik had vreselijke pijn in mijn onderrug/flank links en ontzettend veel koorts. ik kreeg alles intraveneus en ben anderhalve week moeten blijven.
ik hoop dat je snel vindt wat er mis is en laat je vooral niet afwimpelen!
gomir schreef:En wat denkt de internist dan wel wat je had? Tendomyogene pijn had nu weleens beter moeten worden en volgens mij doet dat niet zoveel op je temperatuur (en ik vind 37,4 onder paracetamol en naproxen icm de zweetaanvallen na inname ook suggestief voor koorts).
Aan de co-assistenten vraag ik in zulke gevallen altijd om drie andere oorzaken te noemen voor hevige flankpijn, koorts, ziek die ontstaat tijdens orale antibiotica voor een blaasontsteking![]()
Ik kan wel 3 zebra's verzinnen hoor (daar ben ik namelijk extreem goed in), maar meestal is dat echt gewoon een nierbekkenontsteking. En de kweek onder antibiotica is dan wel negatief, maar huisarts heeft toch een positieve kweek met E. coli in diezelfde periode?
Al nieuws van de huisarts over het overleg met de internist?
gomir schreef:Wat vervelend! Wat voor medicatie ga je nu krijgen? Met paracetamol, een NSAID en oxycodon zit je al behoorlijk ver in de WHO-pijnladder namelijk. Of krijg je nu diazepam in de hoop dat de spierspanning (en dan dus ook de pijn) daarmee afneemt?
Sannens schreef:Ik ben coassistent en volg graag dit topic om er lering uit te trekken. De manier hoe je alles beschrijft is erg fijn en ook Gomirs uitleg is goed te volgen.
Is het niet een idee om eens voor een Second opinion naar een andere internist te gaan? Vooral omdat die ‘tendomyogene pijn’ een vreemde diagnose lijkt voor flank pijn met koorts en een bewezen e. Coli?