ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alenthe05

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:21

Of je echt koorts hebt moet je alles laten staan maar dat kan je n iet, dus er is meer aan de hand. Zou als ik jou was erop aandringen dat je we weer naar de interne of uro mag. Je werkt zelf in het zhs? Dan heb je vast een kruiwagen om makkelijk een afspraak te maken...

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:30

Ik zou bellen hoor, je zeurt echt niet als oxycodon nodig is en inderdaad die koortsremmers doen een hoop.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:46

Maar wat verwachten jullie dat er in het weekend gebeurt in een ziekenhuis met deze klachten?
TS geeft aan dat het met huidige medicatie te houden is, natuurlijk is het veel, maar dit gebruikte ze vorige week ook al. In het ziekenhuis zal deze medicatie worden gecontinueerd of misschien omgezet in morfine injecties. De kans dat er dit weekend onderzoek naar de oorzaak van langer bestaande pijn ingezet zal worden is laag, tenzij er zeer afwijkende bloeduitslagen of tekenen van vitale bedreiging (lage bloeddruk etc) zijn.

Wat de antibiotica betreft is ciproxin ongeveer het enige middel dat als tablet net zo goed werkt als intraveneus, zolang je het niet uitbraakt heeft iv geven dus geen zin. Meer waarschijnlijk zal de antibiotica dan geswitcht worden naar iv-toediening van weer het volgende middel in de rij.

Natuurlijk moet TS hulp zoeken als de situatie verslechtert, maar anders lijkt dit me wel echt iets voor na het weekend bij haar eigen arts.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 15:15

zo een afspraak gemaakt. helaas kon ik vandaag niet meer terecht. Dus morgen bij vervangend huisarts. Vanmorgen geprobeerd wat te werken. Echter werd ik naar 3 uur naar huis gestuurd omdat ik als een wandelend lijk rondliep. Niet heel handig.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:52

Succes bij de huisarts. Hopelijk levert het je iets op!

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 14:48

Nou mijn urine is schoon. Dat is het goede nieuws. Mijn crp was ook prima 5. De huisarts vond mijn temperatuur van 37,4 met paracetamol en naproxen wel wat aan de hoge kant. En maakte zich wel zorgen over de pijn. Dacht zeker dat er mogelijk toch wat met mijn nier of milt aan de hand was. Ging overleggen met de internist en ik word straks terug gebeld

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:52

ik heb exact hetzelfde verhaal gehad, ik had een zware nierinfectie in beide nieren, bij mij is dit heel laat pas opgevallen aangezien er gedacht werd aan een ribontsteking en dit door een incompetente huisarts ook zo was opgeschreven. ik ben toen met 41 graden met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat ik niet meer reageerde, ze hebben toen met contrastvloeistof nog een scan gemaakt. ik had vreselijke pijn in mijn onderrug/flank links en ontzettend veel koorts. ik kreeg alles intraveneus en ben anderhalve week moeten blijven.
ik hoop dat je snel vindt wat er mis is en laat je vooral niet afwimpelen!

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:04

Caaatje schreef:
ik heb exact hetzelfde verhaal gehad, ik had een zware nierinfectie in beide nieren, bij mij is dit heel laat pas opgevallen aangezien er gedacht werd aan een ribontsteking en dit door een incompetente huisarts ook zo was opgeschreven. ik ben toen met 41 graden met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat ik niet meer reageerde, ze hebben toen met contrastvloeistof nog een scan gemaakt. ik had vreselijke pijn in mijn onderrug/flank links en ontzettend veel koorts. ik kreeg alles intraveneus en ben anderhalve week moeten blijven.
ik hoop dat je snel vindt wat er mis is en laat je vooral niet afwimpelen!



bij mij hebben ze helaas de infectie nooit kunnen bevestigen ivm dat mijn urine schoon was bij aankomst op de spoedeisende hulp. Ook was er niets raars te zien op de echo van nieren (alleen veel gasvorming in de darmen hahah). Dus de huisarts zegt ook. Volgens de ziekenhuis arts is het geen nierbekkenontsteking geweest. Maar toch denk ik dat het een nierbekkenontsteking is geweest. En nu na de behandeling daarvan blijft mijn pijn en wordt de laatste dagen alleen maar erger.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:37

En wat denkt de internist dan wel wat je had? Tendomyogene pijn had nu weleens beter moeten worden en volgens mij doet dat niet zoveel op je temperatuur (en ik vind 37,4 onder paracetamol en naproxen icm de zweetaanvallen na inname ook suggestief voor koorts).

Aan de co-assistenten vraag ik in zulke gevallen altijd om drie andere oorzaken te noemen voor hevige flankpijn, koorts, ziek die ontstaat tijdens orale antibiotica voor een blaasontsteking :+
Ik kan wel 3 zebra's verzinnen hoor (daar ben ik namelijk extreem goed in ;) ), maar meestal is dat echt gewoon een nierbekkenontsteking. En de kweek onder antibiotica is dan wel negatief, maar huisarts heeft toch een positieve kweek met E. coli in diezelfde periode?

Al nieuws van de huisarts over het overleg met de internist?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:44

gomir schreef:
En wat denkt de internist dan wel wat je had? Tendomyogene pijn had nu weleens beter moeten worden en volgens mij doet dat niet zoveel op je temperatuur (en ik vind 37,4 onder paracetamol en naproxen icm de zweetaanvallen na inname ook suggestief voor koorts).

Aan de co-assistenten vraag ik in zulke gevallen altijd om drie andere oorzaken te noemen voor hevige flankpijn, koorts, ziek die ontstaat tijdens orale antibiotica voor een blaasontsteking :+
Ik kan wel 3 zebra's verzinnen hoor (daar ben ik namelijk extreem goed in ;) ), maar meestal is dat echt gewoon een nierbekkenontsteking. En de kweek onder antibiotica is dan wel negatief, maar huisarts heeft toch een positieve kweek met E. coli in diezelfde periode?

Al nieuws van de huisarts over het overleg met de internist?


Internist had geen idee. Dacht aan een virus infectie met idd tendomyogene pijn. Wat ik al raar vond. Kan ik zo'n CRP krijgen van een virus infectie? (256)

Huisarts dacht nu mogelijk aan een miltinfarct of nierinfarct. Overleg met internist nog niets van gehoord. Duurt me wel een beetje lang. Hij zei dat hij zou bellen als hij klaar was met de consulten. Dus dat kan nog.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:53

256 is wel een beetje veel voor een virale infectie....En het daalde met 5 dagen antibiotica iv toch :+
Bij pneumonieen met parainfluenza virus willen we nog weleens CRP's van rond de 300 zien, maar dat is de uitzondering. Meestal houdt het bij 80 of 100 wel op bij virale infecties.

Ik zat gezien de pijn ook in de hoek van infarcering te denken, waarbij milt en nier beide mogelijk zijn. Dat zou ook de temperatuur kunnen verklaren, want van celverval krijg je ook wel wat temperatuur.

Die internist zal wel een bomvolle poli hebben en daarnaast nog een rondje langs de verpleegafdelingen moeten voor de consulten. Huisartsen terugbellen staat dan meestal achteraan de to-do list :=

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:58

nou gebeld door de huisarts. Ze schepen me toch weer af met een tendomyogene pijn. Krijg andere medicatie.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:18

Wat vervelend! Wat voor medicatie ga je nu krijgen? Met paracetamol, een NSAID en oxycodon zit je al behoorlijk ver in de WHO-pijnladder namelijk. Of krijg je nu diazepam in de hoop dat de spierspanning (en dan dus ook de pijn) daarmee afneemt?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 16:21

gomir schreef:
Wat vervelend! Wat voor medicatie ga je nu krijgen? Met paracetamol, een NSAID en oxycodon zit je al behoorlijk ver in de WHO-pijnladder namelijk. Of krijg je nu diazepam in de hoop dat de spierspanning (en dan dus ook de pijn) daarmee afneemt?


ik heb niet helemaal goed verstaan wat voor medicament hij zou starten. Ik kende het niet. Moest het slikken en eventueel aanvullen met paracetamol. Dit worden helse tijden ben ik bang. Moest er maar fysiotherapie bij gaan nemen. Ben behoorlijk gefrustreerd op het moment.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 16:36

Uiteindelijk vandaag met tramadol starten. Fysio heeft nog niet terug gebeld. Dus nog geen afspraak staan helaas. Misschien morgen. Vanmorgen leek het er op dat de urine toch weer stonk, troebel was en dat er wat bloed bij in zat. Helaas had ik niet de moet om naar de dokterassistente te gaan om het wederom weer te laten controleren.

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 04:23

Tramadol naast oxycodon of in plaats van?
Of slikte je niet non stop oxycodon dat je nu tramadol krijgt?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 07:37

moonfish13 schreef:
Tramadol naast oxycodon of in plaats van?
Of slikte je niet non stop oxycodon dat je nu tramadol krijgt?

Nee oxycodon slikte ik zo nodig. Die is inderdaad nu gestopt.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 10:34

zo vanmorgen braaf naar de fysiotherapeut geweest. Verhaal uitgelegd en die heeft alles gecheckt. Geeft inderdaad aan dat het gebied rondom de nieren keihard is door spierspanning. Echter dat de spieren niet de oorzaak zijn en dat tendomyogene pijn uitgesloten kan worden. Pff... Kastje naar de muur gestuurd worden.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 09:50

zo vanmiddag opnieuw een afspraak bij de huisarts. Mijn vader gaat met mij mee zodat ik wat steviger in mijn schoenen sta. Ben zo klaar met de pijn.

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:19

Ik ben coassistent en volg graag dit topic om er lering uit te trekken. De manier hoe je alles beschrijft is erg fijn en ook Gomirs uitleg is goed te volgen.

Is het niet een idee om eens voor een Second opinion naar een andere internist te gaan? Vooral omdat die ‘tendomyogene pijn’ een vreemde diagnose lijkt voor flank pijn met koorts en een bewezen e. Coli?

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:00

Succes vanmiddag! Fijn dat er iemand met je mee gaat.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 11:01

Sannens schreef:
Ik ben coassistent en volg graag dit topic om er lering uit te trekken. De manier hoe je alles beschrijft is erg fijn en ook Gomirs uitleg is goed te volgen.

Is het niet een idee om eens voor een Second opinion naar een andere internist te gaan? Vooral omdat die ‘tendomyogene pijn’ een vreemde diagnose lijkt voor flank pijn met koorts en een bewezen e. Coli?


Ik ga vandaag naar de huisarts om een plan van aanpak te maken. Mijn vader is vanmorgen naar hem geweest om zijn zorgen te uiten en blijkbaar was dat genoeg om vanmiddag afspraken te cancelen en mij erin te laten. het woord second opinion gaat zeker vallen tijdens het gesprek. Ik ben bang dat hij mij op vrijdag avond niet naar de spoed gaat sturen vanwege de drukte. Maar de pijn is echt onhoudbaar. die tramadol die ik sinds 2 dagen heb haalt een beetje de pieken er vanaf. Maar ik heb zeker meer pijn dan dat ik eerst had. Ook stinkt mijn urine weer en lijkt troebel. Allemaal niet heel positief.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:35

Heel veel sterkte Marieke... hoop dat er goed plan komt.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:40

Jeetje wat ontzettend naar TS dat het allemaal zo lang aanhoud en er geen duidelijke oorzaak is gevonden.
Ik hoop dat ze spoedig de oorzaak vinden en je gericht kunnen helpen.

Sterkte en beterschap!

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:16

:(:)
Ik duim heel heel hard dat je huisarts snel actie onderneemt.
Tip geen idee waar je woont, maar wij zijn onwijs tevreden over het amc in amsterdam.
Echt urologie is daar he le maal top!