oorknopje in oorlel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:34

Waarom ga je niet gewoon vragen aan iemand die er verstand van heeft wat je t beste kan doen..... Die hebben meer sieraden liggen in verschillende lengtes en als zij wel zeggen dicht laten groeien dan weet je ook genoeg.....
Ik snap echt even niet waarom je zo moeilijk doet voor iets wat makkelijk opgelost kan worden.
Zeker omdat t een kadotje is en je t gok ik erg leuk zal staan :)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:36

Trui schreef:
groeit ie dan niet dicht stel er moet wel een nieuwe in? dat ie dan al dicht is?

Jawel

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:37

zsm naar een fatsoenlijke piercer gaan en hopen dat die er voor jou een labret met genoeg lengte in wil doen. Mij is altijd geleerd dat je hem er niet uit moet halen, want dan sluit je de ontsteking op. Met meer ruimte zal je oor weer rustiger worden en de zwelling afnemen.

superpony

Re: oorknopje in oorlel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:40

Ik heb al gereageerd, maar nog een keer.

Kies even voor gouden ringetjes. Ik heb dezelfde ellende gehad en heb alleen maar gouden ringetjes in.

Ook mn 2e gaatje links gaf altijd problemen en wilde ik dicht laten groeien, maar bleef dik en vuil uit komen. Daar ook nu een jaar een ringetje door gedaan en is helemaal klaar.

Een tatoo/piercing shop zetten ook gaatjes in intieme delen en die kijken heel nauw naar hygiene en dergelijke, dus kan je echt gewoon heen gaan en dit laten zien.

Overigens zit je nu op bokt en kan je die tijd daar beter voor gebruiken. Tattoo/piercing shops zijn vaak ook wel wat later open, mocht je nu aan het werk zijn ofzo.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 16:13

sorry maar wat snappen jullie niet aan dat ik écht niet komende dagen naar een piercer/juwelier kan :’)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:21

Trui schreef:
sorry maar wat snappen jullie niet aan dat ik écht niet komende dagen naar een piercer/juwelier kan :’)

Jouw oor, niet het mijne....

Of je maakt wat tijd in je drukke schema, gaat naar een piercingshop, verkrijgt daar advies en passende oorbellen voor dit stadium. Want deze zijn echt veel te klein, zeker voor een genezende wond die dit toch is. Doordat ze steeds te diep komen krijgen de wondranden ook geen tijd om te helen. Dit zal resulteren in de wijde gaatjes en extra littekenvorming.

Of je haalt ze er uit en zorgt ervoor dat de huid kan genezen zonder steeds geïrriteerd te raken. En ja, dan zul je ze t.z.t opnieuw moeten laten zetten.

Sterilon is troep en door de bijtende werking zal het genezingsproces vertragen. Ook bewegen van de oorbel doet dit geen goed (en te diep erin trekken al helemaal niet).

Of je nu wilt of niet, dit zijn eigenlijk wel de opties die je hebt voor een mooie piercing.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:21

Dan zelf een lange labret bestellen en toch zelf vervangen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:28

Trui schreef:

Dat snap ik echt niet nee.
Je oor begint te zweren.....
Dan zit er maar 1 ding op..ofja 2.
1 je haalt m er zelf uit en wacht tot t genezen is en gaat dan wel of niet nog eens proberen.
2 je laat t lekker zo zitten en hebt dan kans op ergere symptomen.

Iets met prioriteiten stellen ;)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:29

MyChoice schreef:
Dan zelf een lange labret bestellen en toch zelf vervangen.

Dit zou ik dus helemaal niet doen. Bacteriën die je per ongeluk zo je oor mee in neemt..... Dan kan je t net zo goed zo laten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:30

Tsja het is maar waar je prioriteiten liggen. Voor zoiets maak je gewoon tijd ;)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:33

Ts mbt het laten schieten. Ik heb mijn 6 gaatjes laten schieten, en daar spijt van.
Als er bij komen laat ik ze piercen. Een stuk nauwkeuriger en beter gedaan.
Mijn piercings zijn beide door kraakbeen gegaan en die genezen beter en zitten beter dan mijn oorbellen. Die zitten helaas scheef.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:34

Trui schreef:

Kunnen of willen.......Als je een ontsteking krijgt of erger, zal je wel ergens heen moeten. Nu ergens heen gaan, kan je dat voorkomen.

Je wil niet geholpen worden. Domme actie geweest. Bokt kan je dingen vragen en ervaringen delen, maar jr probleem gaat niet weg als je niks doet.

En zoals gezegd hebben tattoo shops vaak andere openingstijden.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:35

Wat snap je er niet aan dat jouw lichaam geen boodschap eraan heeft of je de komende dagen wel of niet ergens heen kan gaan?

Er zijn heel veel tips gegeven in dit topic wat je eraan kan doen. Wellicht zat daar niet de magische tip bij waar je op hoopte. Aan jou nu de eer om te beslissen om met die tips wat te doen of af te wachten en te kijken hoe veel verder het nog gaat ontsteken.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 16:43

superpony schreef:
Trui schreef:

Kunnen of willen.......Als je een ontsteking krijgt of erger, zal je wel ergens heen moeten. Nu ergens heen gaan, kan je dat voorkomen.

Je wil niet geholpen worden. Domme actie geweest. Bokt kan je dingen vragen en ervaringen delen, maar jr probleem gaat niet weg als je niks doet.

En zoals gezegd hebben tattoo shops vaak andere openingstijden.

KUNNEN! ik KAN niet weg. en sat komt niet door een druk schema, dat komt omdat ik aan de andere kant van het land intern zit.

Ik zit intern op een boerderij/stal deze week. ik heb geen auto geen fiets en de mensen hier brengen me ook niet even naar een juwelier.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 16:44

wat als ik nu mijn eerste knopje in t helende gaatje doe? is de beste optie nu? dat is geen zweerknopje maar wel groter dus kan niet in het gaatje komen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:45

En met dit warme weer gaat je lichaam sowieso reageren, dus is het niet handig.

Je klinkt jong, wat zeggen je ouders?? Ik zou mn kind ook even oppakken en ergens mee naartoe nemen, ongeacht leeftijd. Afwachten tot het erger wordt, is ook niks.

Ik zie je reactie, Overal zitten piercing shops. Je zal iets moeten. Of naar een shop of wachten en naar de dokter. Je krijgt sowieso problemen hiermee.

Mars

Maar als je op élk advies wat hier gegeven wordt een weerwoord hebt, wat wil je dan dat mensen nog zeggen? Want dan wordt t nogal moeilijk.

Boras

Ts, dat je er nog op ingaat ook.
Je bent deze mensen geen verantwoording schuldig.
Ze hebben hun mening al klaar, wat je ook schrijft. Je was namelijk al erg duidelijk over niet kunnen.

Beterschap met je oor!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 16:46

superpony schreef:
En met dit warme weer gaat je lichaam sowieso reageren, dus is het niet handig.

Je klinkt jong, wat zeggen je ouders?? Ik zou mn kind ook even oppakken en ergens mee naartoe nemen, ongeacht leeftijd. Afwachten tot het erger wordt, is ook niks.

Ik zie je reactie, Overal zitten piercing shops. Je zal iets moeten. Of naar een shop of wachten en naar de dokter. Je krijgt sowieso problemen hiermee.

ik ben 16 :)

ja mijn ouders komen even naar de andere kant van t land om me te halen ja :+

ik doe niks met het advies?!? ik KAN niks met het advies. En dat probeer ik jullie duidelijk te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:47

Heb ik ook een keer gehad met een piercing, door de zwelling was het staafje tekort en dus heb ik er een langere in laten zetten. Kleine kans dat het vanzelf over gaat, grote kans dat het erger wordt (vooral met het warme weer). Als het om je gezondheid gaat zou ik toch maar even vragen of ze je naar een goede liever kunnen brengen. In ruil voor geld is er vaak veel mogelijk ;) En eruit halen en dichtgroeiem is niet verstandig omdat het waarschiijnlijk ontstoken is

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 16:49

geld is het probleem niet. ze hebben hier een pensionstal/ boerderij te runnen. die hebben al te weinig tijd om boodschappen te doen dus laten alles komen :’)

maar nogmaals, ik ga zaterdag naar de winkel. Kan ik tot die tijd mijn oorbellen uit m’n eerste gaatje erin doen? dus geen zweerknopjes maar wel groter dus die kunnen er niet in komen ‘s nachts

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:50

Heb je het al aan deze mensen gevraagd?
Als het serieus gaat ontsteken brengen ze je hopelijk ook naar een arts?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:51

Trui schreef:
geld is het probleem niet. ze hebben hier een pensionstal/ boerderij te runnen. die hebben al te weinig tijd om boodschappen te doen dus laten alles komen :’)

maar nogmaals, ik ga zaterdag naar de winkel. Kan ik tot die tijd mijn oorbellen uit m’n eerste gaatje erin doen? dus geen zweerknopjes maar wel groter dus die kunnen er niet in komen ‘s nachts

Nee, te veel risico op bacteriën

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:52

Oh kom nou ts. Overal in t land zitten piercing shops of huisartsen.
Pak de fiets van die mensen of ga met OV.
Neem aan dat het voor je gezondheid belangrijk genoeg is dat ze je desnoods wel rijden daar.
Geloof echt niet dat ze nee zeggen.

Ga niet zelf klooien door er andere sieraden in te doen aangezien daar bacteriën bij komen kijken.
Dan ben je nog verder van huis. Ook als ze er niet geschikt voor zijn

Is er niemand op die stal die jou even kan rijden. Zelfs mensen met een pensionaris hebben wel een uurtje tijd. En anders leen je een fiets.
Oud en wijs genoeg om iets te regelen lijkt mij.

Gaat wel om je gezondheid...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:54

Gut kind. Dan leen je een fiets, loop je naar een busstation of wat dan ook. De mensen waar je intern zit snappen vast wel, dat je met een ontsteking in je oor er wat aan moet laten doen.

En ruk anders dat ding eruit, laat het dicht groeien en ga het vooral niet nog een keer proberen.