LoveGlove schreef:Het lijkt me echt klote als je pas zo laat erachter komt dat je asperger hebt
Maar dan denk ik ook wel weer: beter laat dan nooit
Bij vrouwen met een normaal tot hoog iq gebeurt het vaker dat het pas laat ontdekt wordt. Wij leren onszelf 'social masken' en draaien mee tot je veilige wereldje instort en het elastiek breekt.
School heb ik mijn hele leven een verschrikkelijk instituut gevonden, een soort gevangenis waar je verplicht 5 dagen per week naartoe moest. Lagere school was nog wel te doen, want dorpsschooltje dichtbij huis en kon 's middags ook thuis bij m'n moeder gaan eten en na half 4 kon ik afschakelen van de sociale drukte. Gelukkig heb ik geen siblings die de rust thuis konden verzieken!
Ik groeide op in een tijd dat je als kind nog niet onder digitale controle stond dus op het middelbaar was ik er meer niet dan wel. Ik ging wel voor de proefwerken, dus ben daar ook doorgeen gekomen.
En m'n jeugd bracht ik door op de manege, een ultieme autistenhobby, snapte ik een paar jaar geleden.

Lange tijd op een klein bedrijfje gewerkt waar ik veel vrijheid en verantwoordelijkheid had en een eigen kantoor had. Na faillissement begon het af te glijden, want ik was opeens veroordeeld tot de hel van kantoortuinen en ik dacht als ik dit nog 20 jaar moet, laat er dan nu alsjeblieft een eind aan komen!
Toen m'n vader kanker kreeg stortte ik finaal in, ondertussen kreeg ik zelf ook kanker en dat kwam me niet eens zo slecht uit want zie alleen op psychisch maar in de ziektewet te kunnen blijven. Helaas is m'n vader inmiddels overleden maar dankzij een slimme psych die door mijn rouw, depressie en burnout heen wist te kijken heb ik mijn autismediagnose. Ohja, en ook nog dystyme stoornis (chronische depressie) En ondertussen ook een bak aan lichamelijke klachten.
Op zich ben ik wel blij dat mijn ASS niet op jonge leeftijd al ontdekt is, want dan hadden m'n ouders me wellicht minder vrijheid gegeven en (heel lief bedoeld) allerlei behandelingen voor me willen uitzoeken.
Nu ben ik vastgelopen, de maatschappij is gewoon poedersuiker. Sinds ik jong was is de bevolking van Nederland met 7 miljoen toegenomen. Er is steeds minder ruimte, altijd drukte om je heen waar je ook naartoe gaat. Ik vlucht liever weg in internet en als ik het geld ervoor heb naar Amerika om daar te roadtrippen in de zalige uitgestrekte landschappen met nauwelijks bebouwing en vooral heel veel natuur.