uitvaartverzekering te laag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:16

verootjoo schreef:
Dat verschilt per persoon denk ik. Ik vind de kosten te overzien en wij komen niet in de problemen als we dat opeens moeten betalen :) dus waarom dan jarenlang betalen voor een verzekering. Hou ik dat geld liever ook zelf.

Ik hou het geld nu ook zelf. Want binnen nu overlijden van mij betaal ik hen geen 8500

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:18

Tiggs schreef:
verootjoo schreef:
Dat verschilt per persoon denk ik. Ik vind de kosten te overzien en wij komen niet in de problemen als we dat opeens moeten betalen :) dus waarom dan jarenlang betalen voor een verzekering. Hou ik dat geld liever ook zelf.

Zeker met al die 'trucjes' die de verzekeringen steeds uithalen...

Precies, grappenmakers...
wij zijn sowieso voor weinig verzekerd. Alleen voor dingen waarvan we de kosten echt niet kunnen dragen mocht er iets gebeuren.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:19

Dat ja, je weet niet wanneer het komt. Wat Yarden betreft; als je een uitvaartverzekering met bedrag hebt en niet eentje die meeschaalt met als de kosten voor een uitvaart stijgen, zit je (als ik het goed heb begrepen!) goed en krijg je geen brief.

Zorry

Re: uitvaartverzekering te laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:23

Vandaag de begrafenis voor mijn oma geregeld.
Helaas niet genoeg verzekerd dus overige bedrag betalen we zelf.

Maar de begrafenis komt nu op ongeveer 11d euro.
Dit is wel Inc een familie graf afgekocht voor 30 jaar.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:34

MyChoice schreef:
Ik heb een levensverzekering. Kost me 16.17 per maand. Keert 5 ton uit als ik dood ga. Lijkt me genoeg om mijn uitvaart van te betalen. Als ik dan zie hoeveel sommige mensen betalen voor 6-10 duizend verzekerd......

Heh hoe werkt dit? €17 x 12 mnd x 75 jaar (bijvoorbeeld, stel dat je dan sterft) is € 15.300 aan premie en daar krijgen je nabestaanden € 500.000 voor?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:35

Ik zou met 8200 euro nu klaar zijn...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:37

Daancha schreef:
MyChoice schreef:
Ik heb een levensverzekering. Kost me 16.17 per maand. Keert 5 ton uit als ik dood ga. Lijkt me genoeg om mijn uitvaart van te betalen. Als ik dan zie hoeveel sommige mensen betalen voor 6-10 duizend verzekerd......

Heh hoe werkt dit? €17 x 12 mnd x 75 jaar (bijvoorbeeld, stel dat je dan sterft) is € 15.300 aan premie en daar krijgen je nabestaanden € 500.000 voor?

Vaak leg je vast voor 20-30 jaar

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:43

quera schreef:

Ja precies, dus die uitkering is er niet als je niet binnen die termijn sterft. En dan zitten je nabestaanden alsnog met kosten. Een dergelijke verzekering voor als je 'gegarandeerd' sterft binnen X jaar omdat je al ouder bent bij afsluiten kost geen €16,17 per maand lijkt me. Die verzekeraars zijn Sinterklaas niet natuurlijk.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:57

Daancha schreef:
quera schreef:

Ja precies, dus die uitkering is er niet als je niet binnen die termijn sterft. En dan zitten je nabestaanden alsnog met kosten. Een dergelijke verzekering voor als je 'gegarandeerd' sterft binnen X jaar omdat je al ouder bent bij afsluiten kost geen €16,17 per maand lijkt me. Die verzekeraars zijn Sinterklaas niet natuurlijk.

Nee maar als je zoals mij voor je ziekte al hebt afgesloten zijn ze dadelijk bij mij wel sinterklaas ;) als ik hem nu zou moeten afsluiten ben ik een godsvermogen kwijt.

En na 20-30 jaar blijft dit gewoon staan.
Laatst bijgewerkt door quera op 04-07-19 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:58

Levensverzekering keert uit als je sterft. Hoe ouder je bent hoe duurder hij wordt. Tot je 80e ben je dan verzekerd als je sterft. Daarna niet meer. Maar tegen die tijd staat er meer dan genoeg op de spaarrekening en anders halen ze het maar uit de verkoop van het huis :D

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:04

Ja snap ik in jouw geval Quera, zeker weten. Maar ik reageer kritisch omdat het niet een volwaardige vervanger is van een uitvaartverzekering met gegarandeerde uitkering in het geval van een standaard situatie.

Ikzelf heb een verzekering bij yarden (bedrag en geen pakket), er is nu genoeg spaargeld maar ik kan niet in de toekomst kijken. Weet ook niet wie er achterblijven en of zij dan zo makkelijk bij onze rekeningen kunnen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:51

Ik ben ook nog niet verzekerd... als ik nu ga betalen mijn ouders het maar. Mogen ze me als heiden zelfs in de kerk laten begraven. Als bedankje. En straks hoop ik genoeg spaargeld te hebben haha.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:25

Eleionomae schreef:
Ik heb half geld en half uitvaart met een totaal van 11k wat jaarlijks wordt geïndexeerd.

Mijn zoon is tot zijn 21e gratis mee verzekerd maar heb voor hem ook al een verzekering afgesloten zodat hij wanneer hij volwassen is zelf niet nog iets hoeft af te sluiten met een hele hoge premie. Voor hem geld het zelfde qua bedrag en verdeling.

Staar je niet blind op die indexatie! wij dachten ook goed verzekerd te zijn, maar toen mijn man afgelopen oktober overleed bleek dat die hele indexatie 1 grote wassen neus is! ik moest ruim 2000 euro bijbetalen voor een uitvaart zonder "toeters en bellen"
De waarde van onze polis bedroeg met indexatie 6611,00 euro bij lange na niet genoeg dus voor een eenvoudige uitvaart

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:34

Het ligt dan denk ook aan de regio? Wij waren ong 5500 euro kwijt aan een eenvoudige crematie. Er kwam een klein beetje uit een (inderdaad) oude polis en de rest hebben we bijbetaald.
Er staat nu spaargeld mocht er iets met mama gebeuren. Voor mezelf heb ik niks geregeld.

Ik meen ook dat de kosten van een uitvaart uit de nalatenschap betaald moeten/kunnen worden, toch?
Dus ook al zouden mijn nabestaanden niet bij mijn spaargeld kunnen (wat ze uiteindelijk dan wel weer erven oid), degene die de uitvaart verzorgt ontvangt de kosten uit die nalatenschap.. maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:36

Ik heb het eens een keer uitgezocht en ik heb uitgerekend dat je uiteindelijk veel te veel betaalt. Als ze hem tussendoor dan ook nog niet bijstellen. Het bedrag dat je uiteindelijk betaalt is veel hoger dan wat je nodig hebt. Dus besloten het niet te doen. Er blijft altijd genoeg over om mij van te begraven of te cremeren. Hoeft niet zo bijzonder en uitgebreid. Ik vind dat zo’n onzin. Je merkt er toch niks meer van.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:46

Iedereen overlijd, dus oi is dit juist de enige verzekering waar je zeker gebruik van gaat maken. Als je heel oud wordt, hád je het bedrag ook bij elkaar kunnen sparen. Maar als je vrij jong overlijdt, dan is je inleg lager dan de uitkering. Daar gaat het eigenlijk over.

Wij zijn verzekerd bij Monuta. Onze kinderen staan mee op de polis, maar betalen nog niets. Ik meen dat ze vanaf hun 21e wel moeten/kunnen gaan betalen voor verlenging van hun polis, dan krijgen ze korting tov wanneer ze later zelf een polis afsluiten.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:24

Cer schreef:
Ik meen ook dat de kosten van een uitvaart uit de nalatenschap betaald moeten/kunnen worden, toch?
Dus ook al zouden mijn nabestaanden niet bij mijn spaargeld kunnen (wat ze uiteindelijk dan wel weer erven oid), degene die de uitvaart verzorgt ontvangt de kosten uit die nalatenschap.. maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen?

Bij mijn oma is het inderdaad wel zo gegaan. Er was geen voldoende grote verzekering, maar het overgebleven bedrag, is uit de nalatenschap betaald, wij hebben niks voor hoeven schieten of zelf hoeven betalen. De erfenis was uiteraard wel iets kleiner, maar goed, dat is natuurlijk ook prima en logisch. Puntje is wel dat er dan voldoende nalatenschap moet zijn om de uitvaart te kunnen betalen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:37

Ik heb ook geen verzekering. Je kan al gecremeerd worden voor 1500-2000 euro. Ik wil ook geen koffie en cake, waarbij je zo'n beetje uit de aula wordt gekeken. Ze gaan maar lekker thuis condoleren met wat eigen gebrachte lekkers. Ook wil ik gecremeerd worden en dus is iets over mij heen voldoende (kist is niet verplicht).

Afscheid nemen kan op zoveel manieren en dit hoeft echt niet zo duur te zijn.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:01

MyChoice schreef:
Levensverzekering keert uit als je sterft. Hoe ouder je bent hoe duurder hij wordt. Tot je 80e ben je dan verzekerd als je sterft. Daarna niet meer. Maar tegen die tijd staat er meer dan genoeg op de spaarrekening en anders halen ze het maar uit de verkoop van het huis :D

Er zijn toch ook verzekeringen die op een datum uitkeren als je leeft of anders als je voor die datum overlijd? Heten die anders dan ik dacht dat dit ook onder levensverzekering viel.