Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sani schreef:Gezien er gezegd wordt dat softpicks slecht zijn:
Mijn mondhygiëniste heeft mij deze geadviseerd:
[ Afbeelding ]
Deze dus ook slecht?
Volgens heb ik de rode.
LoveGlove schreef:Mondy schreef:Zonder t vervelend te bedoelen krijg ik wel een beetje t idee dat je veel tips (zelfs van mondhygiëniste hier) een beetje laat gaan ?
Waarom niet meteen maandag bellen met mondhygiënist om een afspraak te maken ?
Niet om bang te maken maar mijne gaf aan dat bijv paradontitis niet weg kan gaan, hooguit gestopt.
Zeker met zoveel pijn: afspraak maken, elektrisch poetsen en elke dag !! met ragertjes en tandenstokers tussen de tanden.
Jawel ik doe er wel wat mee hoor. Het is alleen nog geen maandag
Maar waarom elektrisch? Ik wil het wel proberen, maar nogmaals, ik heb de meeste controle als ik gewoon met een handtandenborstel poets.
Janneke2 schreef:...doet een mondhygiënist meer dan alleen die invasieve zaken?
Ontstoken slijmvlies kan met goed beleid wel genezen en ik zie op zich het nut wel in van voedselresten verwijderen.
(Dus waarom paradontitis niet...?)
ierusju schreef:Janneke2 schreef:...doet een mondhygiënist meer dan alleen die invasieve zaken?
Ontstoken slijmvlies kan met goed beleid wel genezen en ik zie op zich het nut wel in van voedselresten verwijderen.
(Dus waarom paradontitis niet...?)
Ik snap niet helemaal wat je vraag is?
Parodontitis is een afweer van je lichaam waarbij je kaakbot wordt afgebroken. En bot dat is afgebroken komt niet meer terug, de afbraak kan alleen stop worden gezet.
LoveGlove schreef:Ik heb weer gecheckt. Nu zitten er op verschillende plekken op mijn tandvlees rode plekken. Vooral rond de rand van de tand. Wat is dit? Die doen namelijk het meest pijn
Janneke2 schreef:En tandvlees is slijmvlies en ik vind het wel wat raar dat er ""alleen maar"" gereinigd wordt en geragd enzo, maar dat ik niets lees over actie beleid om het slijmvlies te herstellen.
Daar help je het onderliggende bot ook niet mee....
LoveGlove schreef:Ik heb weer gecheckt. Nu zitten er op verschillende plekken op mijn tandvlees rode plekken. Vooral rond de rand van de tand. Wat is dit? Die doen namelijk het meest pijn
Janneke2 schreef:En tandvlees is slijmvlies en ik vind het wel wat raar dat er ""alleen maar"" gereinigd wordt en geragd enzo, maar dat ik niets lees over actie beleid om het slijmvlies te herstellen.
ierusju schreef:LoveGlove schreef:Ik heb weer gecheckt. Nu zitten er op verschillende plekken op mijn tandvlees rode plekken. Vooral rond de rand van de tand. Wat is dit? Die doen namelijk het meest pijn
[ [url=m/VgxrH3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ziet het er een beetje zo uit?Janneke2 schreef:En tandvlees is slijmvlies en ik vind het wel wat raar dat er ""alleen maar"" gereinigd wordt en geragd enzo, maar dat ik niets lees over actie beleid om het slijmvlies te herstellen.
Even een beetje kort door de bocht: ontstoken tandvlees is een reactie van het lichaam op iets lichaamsvreemds: de bacteriën in de tandplaque. De reactie hierop is de ontsteking van het tandvlees. Dit is omkeerbaar. Wanneer de oorzaak wordt weggenomen, gaat ook de onsteking weg. Er is verder geen schade aan het slijmvlies of de tanden en onderliggend bot.
Een bepaald aantal mensen ontwikkelt echter parodontitis. Dit is als het ware je eigen afweersysteem die werkt tegen de indringers. Maar niet alleen de indringers worden aangevallen, maar ook je eigen bot. Hierbij breekt het bot dus af. En afgebroken bot komt niet meer terug. Dit is over het algemeen wel te stoppen wanneer alles word gereinigd en de mondhygiëne aanzienlijk verbetert.
Niet iedereen die ontstoken tandveels heeft, ontwikkelt parodontitis, maar ontstoken tandvlees gaat wel altijd aan parodontitis vooraf.
ierusju schreef:Janneke2 schreef:En tandvlees is slijmvlies en ik vind het wel wat raar dat er ""alleen maar"" gereinigd wordt en geragd enzo, maar dat ik niets lees over actie beleid om het slijmvlies te herstellen.
Even een beetje kort door de bocht: ontstoken tandvlees is een reactie van het lichaam op iets lichaamsvreemds: de bacteriën in de tandplaque. De reactie hierop is de ontsteking van het tandvlees. Dit is omkeerbaar. Wanneer de oorzaak wordt weggenomen, gaat ook de onsteking weg. Er is verder geen schade aan het slijmvlies of de tanden en onderliggend bot.
Citaat:Een bepaald aantal mensen ontwikkelt echter parodontitis. Dit is als het ware je eigen afweersysteem die werkt tegen de indringers. Maar niet alleen de indringers worden aangevallen, maar ook je eigen bot. Hierbij breekt het bot dus af. En afgebroken bot komt niet meer terug. Dit is over het algemeen wel te stoppen wanneer alles word gereinigd en de mondhygiëne aanzienlijk verbetert.
Niet iedereen die ontstoken tandveels heeft, ontwikkelt parodontitis, maar ontstoken tandvlees gaat wel altijd aan parodontitis vooraf.