Body Hair Everywhere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:43

Natuurlijk heeft het ook met het beeld in de samenleving te maken. Nu je het weer steeds meer ziet draaien mensen toch ook weer wat meer bij. Het zat in het alternatieve hippie hoekje, als je als vrouw met een spriet onder de arm werd gespot werd je gelijk met de nek aangekeken. Nu is dat beetje bij beetje aan het veranderen.

Overigens scheer ik wel maar dat komt ook omdat ik anders eerder ga stinken. Mijn zusje scheert haar benen en oksels niet, schaamhaar trimt ze. Ook prima :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Body Hair Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:50

Ik vind het niet mooi en verzorgd staan, een hoop haar onder de oksels, bij de bikinilijn en op de benen. Maar als die persoon dat wel prettig vindt, be my guest. Ik zal geen mening in iemands gezicht ventileren of gaan lopen kletsen erover.

Zelf heb ik de boel wel kaal. Ik ben ontzettend lui, dus heb een hele poos niet geschoren, maar ik voelde me daar zo ontzettend onprettig bij, dat ik nu gewoon lekker de boel wel scheer. En ik vind het heerlijk. Lekkere gladde benen, mooie gladde oksels zonder geurtjes, gladde schaamstreek, yes! Bij mij helpt een deoroller na het scheren ontzettend goed om bultjes e.d. te voorkomen in de schaamstreek.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:56

Ik scheer mn oksels elke twee weken, net als mijn benen in de zomer (blonde dunne haartjes dus tot die tijd zie je het niet, tenzij je er met een vergrootglas naar gaat kijken).
In de winter scheer ik mijn benen niet, dat werkt beter ivm wintereczeem.

Bikinilijn hou ik gewoon een beetje bij, maar nooit helemaal bloot. Dat vind ik net zo goed geen gezicht als wildgroei

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:03

Jammer dat er vrouwen zijn die ongeschoren niet durven te zwemmen en dergelijke.. dat zou gewoon moeten kunnen zonder dat er mensen vies gaan lopen doen. Hier een huisgenoot die haar benen en oksels ook niet scheert (vooral in het kader van feminisme en f*ck maatschappelijle druk), en laat mensen maar denken. Echt super stoer, want helaas vergt dat nog wel wat durf tegenwoordig.
Ik heb ook gehoord dat de hype van een kale 'poes' er ook voor heeft gezorgd dat meer mensen zich plastisch laten opereren daar. Waarschijnlijk omdat het opeens allemaal helemaal zichtbaar is, waar mensen dan een beetje van 'schrikken', omdat het er dan niet altijd uitziet als het ideaal. Imo hoort een beetje schaamhaar er gewoon bij. Het maakt iemand er volwassener eruit zien en persoonlijk vind ik dat een stuk sexier dan al die pre-puberale kale hofjes :o Ik heb het dan ook niet eens over een volle bos ofzo, al is het maar een netjes getrimd plukje..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:05

Lynnepinny schreef:
Jammer dat er vrouwen zijn die ongeschoren niet durven te zwemmen en dergelijke.. dat zou gewoon moeten kunnen zonder dat er mensen vies gaan lopen doen. Hier een huisgenoot die haar benen en oksels ook niet scheert (vooral in het kader van feminisme en f*ck maatschappelijle druk), en laat mensen maar denken. Echt super stoer, want helaas vergt dat nog wel wat durf tegenwoordig.
Ik heb ook gehoord dat de hype van een kale 'poes' er ook voor heeft gezorgd dat meer mensen zich plastisch laten opereren daar. Waarschijnlijk omdat het opeens allemaal helemaal zichtbaar is, waar mensen dan een beetje van 'schrikken', omdat het er dan niet altijd uitziet als het ideaal. Imo hoort een beetje schaamhaar er gewoon bij. Het maakt iemand er volwassener eruit zien en persoonlijk vind ik dat een stuk sexier dan al die pre-puberale kale hofjes :o Ik heb het dan ook niet eens over een volle bos ofzo, al is het maar een netjes getrimd plukje..

Heb je nu door dat je eigenlijk net zo hard oordeelt over de kale hofjes :D? Laat mensen lekker zelf kiezen. Ik ben blij met mijn kale hofje, en mijn vriend zeer zeker ook :9 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:15

MairiMacBran schreef:
Nou, dit topic geeft dus perfect weer waarom ik zelfs met 30 graden niet ga zwemmen of in korte broek loop.
Want het zijn uiteraard slechts persoonlijke meningen enzo, maar dit wordt dus achter je rug, of zelfs gewoon recht in je gezicht geventileerd.

Mensen zullen altijd een mening hebben. Is het niet over al dan niet haren, bulten, stoppels, vetjes, rimpels, andere lichamelijke kenmerken of wat dan ook. Je laten beperken door die meningen vind ik echter ook een keuze. Helaas maken veel mensen die keuze uit onzekerheid. Maar hoewel ik bijna overal wel een mening over heb, heb ik er vooral respect voor als iemand zichzelf niet beperkt/laat beperken door meningen van anderen. Als ik je aan zee zou zien met zoveel scheerirritatie zou het waarschijnlijk mijn oog trekken, zou ik denken oh zeewater zal wel fijn zijn daarvoor, goed dat ze gewoon gaat en daarna ben ik afgeleid door iets anders.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:17

Van mijn man mag ik overal jungle hebben :+
Scheer mijn benen dan ook alleen hoog zomer (voelt stiekem wel fijn :Y) ) en down under trim ik, kaal vind ik vreselijk.
Oksels moet ik wel goed bij houden gezien mensen anders niet meer in mijn buurt kunnen komen zonder gasmasker _O-

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:21

@San, Ik laat mensen zeker kiezen, het maakt mij uiteindelijk niet uit wat mensen doen hoor ;)
Ik kom gewoon op voor mensen die het niet durven omdat er zoveel kritiek op wordt geuit. Hoe ik op de middelbare school ben gepest omdat ik wat meer armhaar had dan de rest bijvoorbeeld is echt shockerend en heeft ook een naar beeld bij me achtergelaten. Nog steeds zelfs, en ik ben inmiddels bijna 22. Dat vind ik echt niet normaal, net als een ander gesprek op de middelbare waar iemand het had over een sportgenoot die een beetje schaamhaar liet staan. Daar werd echt over gewalgd door meer mensen, wat ik nog steeds wel regelmatig hoor. Zo jammer vind ik dat, dat veel mensen zoiets niet kunnen accepteren zonder nog net niet over hun nek te gaan. Ook hier zie ik er veel mensen vies over doen, terwijl helemaal kaal scheren eigenlijk pas vrij kort een populaire trend is die vooral vanuit Amerika is komen overwaaien..
Andersom hoor je er eigenlijk nooit wat over, dus ik vind dat ik het wel even mag zeggen :o Maar je moet uiteindelijk lekker doen wat je zelf wilt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:22

Lynnepinny schreef:
@San, Ik laat mensen zeker kiezen, het maakt mij uiteindelijk niet uit wat mensen doen hoor ;)
Ik kom gewoon op voor mensen die het niet durven omdat er zoveel kritiek op wordt geuit. Hoe ik op de middelbare school ben gepest omdat ik wat meer armhaar had dan de rest bijvoorbeeld is echt shockerend en heeft ook een naar beeld bij me achtergelaten. Nog steeds zelfs, en ik ben inmiddels bijna 22. Dat vind ik echt niet normaal, net als een ander gesprek op de middelbare waar iemand het had over een sportgenoot die een beetje schaamhaar liet staan. Daar werd echt over gewalgd door meer mensen, wat ik nog steeds wel regelmatig hoor. Zo jammer vind ik dat, dat veel mensen zoiets niet kunnen accepteren zonder nog net niet over hun nek te gaan. Ook hier zie ik er veel mensen vies over doen, terwijl helemaal kaal scheren eigenlijk pas vrij kort een populaire trend is die vooral vanuit Amerika is komen overwaaien..
Andersom hoor je er eigenlijk nooit wat over, dus ik vind dat ik het wel even mag zeggen :o Maar je moet uiteindelijk lekker doen wat je zelf wilt.

Dit klopt natuurlijk niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:26

Heb je wel eens iemand horen zeggen, ik ga over mijn nek want iemand is kaal? Ik nog nooit

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:28

karuna schreef:
Heb je wel eensiemand horen zeggen, ik ga over mijn nek want iemand is kaal? Ik nog nooit

Ik dan weer wel. Niet zo zeer 'ik ga over mijn nek', maar wel gadver wat lelijk, of dat wat Lynnepinny zegt en alle varianten daarop.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:29

Ik vind een vrouw in korte broek/rok nou eenmaal verzorgder overkomen als de benen onthaart zijn dan wanneer ze dat niet zijn.

Datzelfde geldt voor de oksels en een mouwloos shirt: ontharen is imo verzorgder.

Downunder krijgt de buitenwereld nou eenmaal minder van mee, maar ik wax me daar. Dat vind ik verzorgder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:29

Iets lelijk vinden tjsa dat kan. Overgeven omdat je een kale doos ziet, nog niet meegemaakt. Ook roddelen mensen niet achter iemands rug en wijzen iemand na vanwege een kale oksel.

Ik mag mijn linkerbeen niet eens ontharen :n ben ik daarmee onverzorgd? Ik word er om veroordeeld zelfs door mensen. Maar zal mijn korte broek wel aandoen. Maar word steeds vaker erdoor bekeken

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:32

Ik heb echt extreem donker maar ook breekbaar haar, dus zelfs als ik epileer of wax, na een week is het er weer, gelukkig dan wel wat zachter dan na scheren.

Maar ja ik scheer en epileer voor de maatschappelijke of sociale druk. Is ook echt het enige waar ik onzeker over kan zijn, die stomme donkere haren. Ik vind zelf dat iedereen lekker moet doen wat hij/zij wilt. Als ik haar zie, denk ik niet meteen, oh dat is een vies persoon. Of die zal wel stinken. Je kan prima gewassen zijn en haar hebben lijkt me. Maar voor mezelf, ik vind zelfs hardlopen met stoppels al een dingetje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:34

:(:) daar gaan we wel heen lijkt. Je wordt een paria bij het hebben van haar. Dus gaan steeds meer mensen door de druk doen wat ze liever niet zouden willen.

Wat zijn mensen toch wreed naar elkaar.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:36

Het is gewoon wennen. In het begin valt het heel erg op. Ik had een teamgenoot met autisme met voetbal. Zij had ook overal haar, ze was er totaal niet mee bezig. In het begin viel dat heel erg op omdat ze de enige was maar later was het gewoon zo.

Al heb ik haar via haar vader wel geadviseerd om haar oksels te scheren want ze stonk behoorlijk ondanks dat ze wel dagelijks douchete en deo ging gebruiken. Daardoor wilde mensen liever niet bij haar in de buurt komen.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 28-06-19 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:37

Het belangrijkste vind ik dat je vrij bent om te doen wat je wilt en waar je je goed bij voelt. En daarbij, dat haar groeit er niet voor niks :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:39

_San87_ schreef:
Heb je nu door dat je eigenlijk net zo hard oordeelt over de kale hofjes :D? Laat mensen lekker zelf kiezen. Ik ben blij met mijn kale hofje, en mijn vriend zeer zeker ook :9 .

Ik noem het altijd een Pim Fortuyn :')

Freya6 schreef:
Het belangrijkste vind ik dat je vrij bent om te doen wat je wilt en waar je je goed bij voelt. En daarbij, dat haar groeit er niet voor niks :)

Nou mijn haren zijn echt wel verkeerd geprogrammeerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:39

karuna schreef:
Iets lelijk vinden tjsa dat kan. Overgeven omdat je een kale doos ziet, nog niet meegemaakt. Ook roddelen mensen niet achter iemands rug en wijzen iemand na vanwege een kale oksel.

Ik mag mijn linkerbeen niet eens ontharen :n ben ik daarmee onverzorgd? Ik word er om veroordeeld zelfs door mensen. Maar zal mijn korte broek wel aandoen. Maar word steeds vaker erdoor bekeken

Dat heb ik nog nooit meegemaakt, ook toen ik mijn haar wel liet staan en vind ik ook echt schokkend. Mensen zijn inderdaad naar naar elkaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:40

MarcoBorsato schreef:
_San87_ schreef:

Ik noem het altijd een Pim Fortuyn :')

_O-.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:45

Janine1990 schreef:
Lieke schreef:
Tja, de norm is nou eenmaal dat je het als vrouw weg haalt. En als je tegen de norm ingaat vinden mensen dat vaak raar. Maar het is eigenlijk alleen maar een modeverschijnsel dat lang blijft hangen.

Maar als jij het niet weg wilt halen, dan heeft niemand daar wat van te vinden. Helaas doen we dat in de praktijk wel.

Norm is volgens mij schoon voor de dag komen, niet hoe je je lichaamsbeharing hebt...

Ervaring is voor mij echter dat mensen met veel lichaamsbeharing niet al te fris ruiken. Daar baseer ik mijn oordeel tenminste op. Zo te lezen ben ik niet de enige.

Of hygiëne for that matter. Hoe meer haar hoe meer plek voor bacteriën. Nouja, kom je weer op de geur uit uiteindelijk...

haar houdt juist bacteriën tegen. in elk geval bij de poes.

https://www.google.nl/amp/s/nl.newsner. ... heren/amp/

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:48

Ik epileer mijn benen, dan moet ik er maar eens in de 2/3 weken moeite in steken. Dus ze zijn niet zijdeglad maar who cares? Ik in ieder geval niet.

Mijn oksels scheer ik heel af en toe maar dat valt me wel mee hoe hard het groeit.

PS: het schoot me net te binnen dat toen ik een puber was het een enorme strijd was dat ik mijn benen en oksels wou scheren. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik het stiekem deed en er niet over gesproken werd. Ik kom niet uit een gereformeerd gezin ofzo, gewoon normale mensen, dit is denk ik ook waarom ik nu ik wat ouder ben en niet meer zo onder invloed van sociale druk het me niet aantrek wat de situatie is.

Als ik voor net weg moet of op date ga wordt wel alles gladgetrokken, behalve mijn benen want die zijn geepileerd.
Laatst bijgewerkt door Schuur_ op 28-06-19 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:53

thirteenn schreef:
Janine1990 schreef:

Norm is volgens mij schoon voor de dag komen, niet hoe je je lichaamsbeharing hebt...

Ervaring is voor mij echter dat mensen met veel lichaamsbeharing niet al te fris ruiken. Daar baseer ik mijn oordeel tenminste op. Zo te lezen ben ik niet de enige.

Of hygiëne for that matter. Hoe meer haar hoe meer plek voor bacteriën. Nouja, kom je weer op de geur uit uiteindelijk...

haar houdt juist bacteriën tegen. in elk geval bij de poes.

https://www.google.nl/amp/s/nl.newsner. ... heren/amp/

De schaamluis is dan wel weer uitgestorven dankzij t scheren :7.

Allemaal leuk en aardig, maar ik vind voor mezelf een hele bos haar niet fijn voelen. Heb gelukkig nog nooit een vaginale schimmel of soa gehad en heb geen last van een zweetkut. 7 enge redenen, sorry, maar zo eng zijn die niet hoor :D.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:54

Waarom is er alleen de keus tussen 'een hele bos' en 'helemaal kaal'?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:56

Qimm schreef:
Waarom is er alleen de keus tussen 'een hele bos' en 'helemaal kaal'?

Is er niet. Maar ik kan me zo voorstellen dat een streepje hetzelfde effect geeft als een kale, dus heb ik die niet genoemd.

Het zogenoemde kokosmatje is in mijn ervaring dusdanig getrimd dat, lijkt mij, de voordelen van beharing weggenomen worden. Maar misschien heb ik het mis.