Overigens scheer ik wel maar dat komt ook omdat ik anders eerder ga stinken. Mijn zusje scheert haar benen en oksels niet, schaamhaar trimt ze. Ook prima

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lynnepinny schreef:Jammer dat er vrouwen zijn die ongeschoren niet durven te zwemmen en dergelijke.. dat zou gewoon moeten kunnen zonder dat er mensen vies gaan lopen doen. Hier een huisgenoot die haar benen en oksels ook niet scheert (vooral in het kader van feminisme en f*ck maatschappelijle druk), en laat mensen maar denken. Echt super stoer, want helaas vergt dat nog wel wat durf tegenwoordig.
Ik heb ook gehoord dat de hype van een kale 'poes' er ook voor heeft gezorgd dat meer mensen zich plastisch laten opereren daar. Waarschijnlijk omdat het opeens allemaal helemaal zichtbaar is, waar mensen dan een beetje van 'schrikken', omdat het er dan niet altijd uitziet als het ideaal. Imo hoort een beetje schaamhaar er gewoon bij. Het maakt iemand er volwassener eruit zien en persoonlijk vind ik dat een stuk sexier dan al die pre-puberale kale hofjesIk heb het dan ook niet eens over een volle bos ofzo, al is het maar een netjes getrimd plukje..
MairiMacBran schreef:Nou, dit topic geeft dus perfect weer waarom ik zelfs met 30 graden niet ga zwemmen of in korte broek loop.
Want het zijn uiteraard slechts persoonlijke meningen enzo, maar dit wordt dus achter je rug, of zelfs gewoon recht in je gezicht geventileerd.
Lynnepinny schreef:@San, Ik laat mensen zeker kiezen, het maakt mij uiteindelijk niet uit wat mensen doen hoor
Ik kom gewoon op voor mensen die het niet durven omdat er zoveel kritiek op wordt geuit. Hoe ik op de middelbare school ben gepest omdat ik wat meer armhaar had dan de rest bijvoorbeeld is echt shockerend en heeft ook een naar beeld bij me achtergelaten. Nog steeds zelfs, en ik ben inmiddels bijna 22. Dat vind ik echt niet normaal, net als een ander gesprek op de middelbare waar iemand het had over een sportgenoot die een beetje schaamhaar liet staan. Daar werd echt over gewalgd door meer mensen, wat ik nog steeds wel regelmatig hoor. Zo jammer vind ik dat, dat veel mensen zoiets niet kunnen accepteren zonder nog net niet over hun nek te gaan. Ook hier zie ik er veel mensen vies over doen, terwijl helemaal kaal scheren eigenlijk pas vrij kort een populaire trend is die vooral vanuit Amerika is komen overwaaien..
Andersom hoor je er eigenlijk nooit wat over, dus ik vind dat ik het wel even mag zeggenMaar je moet uiteindelijk lekker doen wat je zelf wilt.
_San87_ schreef:Heb je nu door dat je eigenlijk net zo hard oordeelt over de kale hofjes? Laat mensen lekker zelf kiezen. Ik ben blij met mijn kale hofje, en mijn vriend zeer zeker ook
.
Freya6 schreef:Het belangrijkste vind ik dat je vrij bent om te doen wat je wilt en waar je je goed bij voelt. En daarbij, dat haar groeit er niet voor niks
karuna schreef:Iets lelijk vinden tjsa dat kan. Overgeven omdat je een kale doos ziet, nog niet meegemaakt. Ook roddelen mensen niet achter iemands rug en wijzen iemand na vanwege een kale oksel.
Ik mag mijn linkerbeen niet eens ontharenben ik daarmee onverzorgd? Ik word er om veroordeeld zelfs door mensen. Maar zal mijn korte broek wel aandoen. Maar word steeds vaker erdoor bekeken
Janine1990 schreef:Lieke schreef:Tja, de norm is nou eenmaal dat je het als vrouw weg haalt. En als je tegen de norm ingaat vinden mensen dat vaak raar. Maar het is eigenlijk alleen maar een modeverschijnsel dat lang blijft hangen.
Maar als jij het niet weg wilt halen, dan heeft niemand daar wat van te vinden. Helaas doen we dat in de praktijk wel.
Norm is volgens mij schoon voor de dag komen, niet hoe je je lichaamsbeharing hebt...
Ervaring is voor mij echter dat mensen met veel lichaamsbeharing niet al te fris ruiken. Daar baseer ik mijn oordeel tenminste op. Zo te lezen ben ik niet de enige.
Of hygiëne for that matter. Hoe meer haar hoe meer plek voor bacteriën. Nouja, kom je weer op de geur uit uiteindelijk...
thirteenn schreef:Janine1990 schreef:
Norm is volgens mij schoon voor de dag komen, niet hoe je je lichaamsbeharing hebt...
Ervaring is voor mij echter dat mensen met veel lichaamsbeharing niet al te fris ruiken. Daar baseer ik mijn oordeel tenminste op. Zo te lezen ben ik niet de enige.
Of hygiëne for that matter. Hoe meer haar hoe meer plek voor bacteriën. Nouja, kom je weer op de geur uit uiteindelijk...
haar houdt juist bacteriën tegen. in elk geval bij de poes.
https://www.google.nl/amp/s/nl.newsner. ... heren/amp/
Qimm schreef:Waarom is er alleen de keus tussen 'een hele bos' en 'helemaal kaal'?