Als je graag een tweede kindje wil...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:51

elnienjo schreef:
Anne. schreef:
En trouwens, als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat enig kind zijn echt zo afschuwelijk niet is ;)

*\o/* Team enig kind! *\o/*

Ja hoor, ik ook, en altijd heel gelukkig geweest! Ik vond en vind het nog steeds heerlijk.

Mijn wederhelft heeft een broertje, maar die twee verschillen zo van elkaar dat ze met elkaar omgaan als vreemden van elkaar. Die hadden beide net zo goed enig kind kunnen zijn. :7

Anoniem

Re: Als je graag een tweede kindje wil...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:57

of je kind opgroeit in een warm gezin/situatie heeft niks te maken met het hebben van een broer of zus. zo te lezen doe je het super goed!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:41

Maxima_S schreef:
Dat is ook maar net hoe je ernaar kijkt...ben ik mijn lichaam of heb ik er een.

Als je een lichaam hebt, dan ben je deze niet en betekend dat er naast een baby ook een ziel geboren wordt.

Er zijn voldoende mensen op aarde die ook een ziel een mogelijkheid willen schenken een aards leven te ervaren.

Daarmee snijdt het mes dus aan twee kanten en kan het zelfs zo zijn dat ouders die niet voor kinderen of nog een kindje „kiezen“ hiermee een ziel deze mogelijkheid niet (ben hen) geven.

Tis maar hoe je het bekijkt...

De wereld is al overbevolkt genoeg en voor degenen die in die zieltjestheorie geloven dan kunnen die zieltjes ook gewoon op hun beurt wachten al is de wachtrij nog een paar eeuw. Als er veel minder zieltjes tegelijk hier zijn wordt de aarde minder verkloot en kunnen er op langere termijn meer zieltjes van genieten.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:00

Wauw :')
Dus jij wilt zeggen dat ik de aarde verkloot omdat ik 2 meiden heb? Très triest..

Ts, ik snap je gevoel, maar denk dat je door je verlangens van alleen een kind van deze vader een heel moeilijk pakket gemaakt hebt. Ik vind het super dat je er zo over denkt, dat je je kind(eren) gelijke kansen en gelijke opvoeding wilt geven, daar zouden veel mensen iets van kunnen leren. Neem de tijd om het een plekje te geven of om anders te besluiten. En tot die tijd, geniet van je mupje nu :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:04

Pluttersput schreef:
Wauw :')
Dus jij wilt zeggen dat ik de aarde verkloot omdat ik 2 meiden heb? Très triest..

Nee, ik reageerde op die achterlijke post waarin staat dat sommige mensen geloven dat ze maar zoveel mogelijk moeten voortplanten omdat het anders zielig is van de zieltjes die nog niet aan de beurt zijn.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:32

Ik weet niet waar je iets gelezen hebt over arme zieltjes? Want het gaat er helemaal niet over dat iedereen maar ongelimiteerd kinderen moet krijgen...

Je kunt soms voelen dat er een ziel bij je is danwel iemand die overleden is die je hebt gekend of een nieuwe ziel die nog onbekend is.

Ik reageerde op het verhaal dat je als ouders egoitisch bent als je nog een kinderwens hebt. Als je echt in je gevoel zit dan „weet“ je of er nog een wil komen of niet..

In dat opzicht kan je het ook anders bekijken....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:56

Maxima_S schreef:
Ik weet niet waar je iets gelezen hebt over arme zieltjes? Want het gaat er helemaal niet over dat iedereen maar ongelimiteerd kinderen moet krijgen...

Je kunt soms voelen dat er een ziel bij je is danwel iemand die overleden is die je hebt gekend of een nieuwe ziel die nog onbekend is.

Ik reageerde op het verhaal dat je als ouders egoitisch bent als je nog een kinderwens hebt. Als je echt in je gevoel zit dan „weet“ je of er nog een wil komen of niet..

In dat opzicht kan je het ook anders bekijken....

Ik noem dat gewoon hormonaal zijn.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:47

We kunnen de post van Maxima wel belachelijk maken, maar haar mening betreft net zo goed een geloof als degenen die schrijven dat de maatschappij te fiets up is om kinderen in groot te brengen. Ieder zijn visie. Men, wat maakt zo'n onderwerp altijd veel los :Y)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:47

VogeltjeM schreef:
We kunnen de post van Maxima wel belachelijk maken, maar haar mening betreft net zo goed een geloof als degenen die schrijven dat de maatschappij te fiets up is om kinderen in groot te brengen. Ieder zijn visie. Men, wat maakt zo'n onderwerp altijd veel los :Y)

Ik vind de post van Maxima leuk. Zo had ik het nog niet bekeken,al geloof ik ook in zielen.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:39

Ik vind het altijd interessant dat zoveel mensen het leven alleen uit fysieke chemische reacties uitdrukken.

Er is al zo vaak en veel bewezen dat telepathie in dieren een normale manier van communicatie is en dat er een verbinding is tussen rassen gelijke ook als deze zich op een andere plaats bevinden.

Wij ervaren onszelf als intelligenter dan dieren omdat we het bewustzijn hebben onszelf te ervaren buiten de situatie als in toekomst/verleden etc.

Waarom zouden wij mensen buiten wat we fysiek ervaren niet veel meer contact mogelijkheden hebben? Er gebeurd veel meer om ons heen dan we kunnen zien, horen, fysiek kunnen waarnemen.

Maar dat gaat wel ernstig off topic ;-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:54

Maxima_S schreef:
Ik vind het altijd interessant dat zoveel mensen het leven alleen uit fysieke chemische reacties uitdrukken.

Er is al zo vaak en veel bewezen dat telepathie in dieren een normale manier van communicatie is en dat er een verbinding is tussen rassen gelijke ook als deze zich op een andere plaats bevinden.

Wij ervaren onszelf als intelligenter dan dieren omdat we het bewustzijn hebben onszelf te ervaren buiten de situatie als in toekomst/verleden etc.

Waarom zouden wij mensen buiten wat we fysiek ervaren niet veel meer contact mogelijkheden hebben? Er gebeurd veel meer om ons heen dan we kunnen zien, horen, fysiek kunnen waarnemen.

Oh dat geloof ik zeker. Maar ik geloof niet dat er een zieltje om me heen vliegt die er voor zorgt dat ik dan zwanger wil worden zodat het zieltje een lichaam krijgt.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:08

Haha nee, het hoeft er inderdaad niet voor te zorgen dat je zwanger wilt worden ;-) je kunt het vriendelijk negeren, daarvoor hebben wij de „vrije wil“ gekregen. Maar het kn er wel voor zorgen dat je een relatief ongegronde kinderwens hebt ;-)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:30

Maxima_S schreef:

Ik ben het met je eens. In de zin van,dat er veel meer is dan het direct fysiek waarneembare.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:30

Dat is denk ik ook een wat spirituelere uitleg van het gevoel hebben dat je gezin niet compleet is, dat er nog een kindje ontbreekt, dat je voelt dat er nog een kindje bij hoort / bij wil komen.

Isa Hoes omschreef dat ook zo, dat ze dat gevoel had dat haar dochtertje Vlinder om hun heen hing als het ware, vandaar de naam. Ik vind het wel een mooie gedachte :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:36

Ts, ik snap je verdriet.
Ik wilde heel graag een 2e kindje.
Maar ik kreeg vage klachten. Met man afgesproken om eerst uit te zoeken wat de klachten waren.
Dit heeft lang geduurd. En toen de diagnose er was kreeg ik het advies nooit meer zwanger te worden omdat kans op overlijden voor mij te groot was.

Ik heb echt tijd nodig gehad om te rouwen dat kind 2 er nooit zou komen.
Uiteindelijk kreeg het verdriet een plek. Ik ben dolblij met ons enig kind.
Hij heeft vrienden zat, is heel sociaal. En een broer of zus zegt hij niet te missen.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:32

Maxima_S schreef:

Heb je hier een bron van?
Dit zou ik érg graag willen lezen! :j

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:48

Is dat nodig? Je mag gaan zoeken hoor, ik weet dat het waar is, voldoende ervaring met mijn dieren,dieren van anderen etc.

Ik ben niet zo‘n wetenschap junkie omdat dat voor mij hoort bij het vernederen van het leven tot puur fysieke en chemische processen...

Als je kijkt naar wetenschappers als dieter broers of ook ad broere dan krijg ik in elk geval een beter gevoel bij wetenschap ;-)

Hier wel een link over hoe quantum fysica Veronderstelt dat wij in een soort van computerspel leven, machtig interessant en deprimerend tegelijk....maar weer bovenal zeer offtopic....

Oh en martin vrijland wordt zeer verguisd in de mainstream media dus het zal wel een gekkie zijn ;-)

https://www.martinvrijland.nl/en/news-a ... ypothesis/