Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joykel schreef:Ik heb er inmiddels 3 gehad en het plaatsen was geen pretje maar dat is maar heel even. Het gemak de jaren erna maakt dat ruimschoots goed.
Inmiddels moet ik mijne weer laten vervangen maar mijn huisarts wil nu niet meer eruit halen en nieuwe plaatsen in één afspraak. Hij wil hem eruit halen en dan twee maanden later nieuwe plaatsen, dit zou beter zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het in het ziekenhuis wel in 1 afspraak, want dan ga ik een verwijskaart vragen..
Cer schreef:Jeetje ... TS heeft de spiraal opgehaald en moet m nog laten plaatsen en leest hier alleen maar horror verhalen én een link naar een topic met nog meer horrorverhalen...
Super opbeurend![]()
Gelukkig wel een aantal mensen die er geen last van hebben![]()
Ik heb m ook.. 2x bij gyneacoloog laten plaatsen. Moet ook vanwege een afwijkende baarmoederligging.. 1e x was te doen maar niet fijn.. 2e x bij de HA mislukte de plaatsing en was het heel pijnlijk (maar je gaat er niet dood aan). Toen naar de gyneacoloog geweest, met verdoving geplaatst en dat ging fluitend!
Nergens last van, geen napijn, en niet meer ongesteld![]()
Eerlijk, ik heb m eigenlijk alleen omdat ik niet niet niet niet, maar echt niet, ongesteld wil worden, en dat werkt bij mij buitengewoon goed gelukkig(ja ik wil ook niet zwanger worden, maar daar schijnt t geen garantie voor te zijn lees ik zo af en toe )
TS, laat je weten hoe het gegaan is??
Ontspannen, dan komt t vast goed! Zooitje pijnstillers en je staat zo weer buiten
chanicha schreef:Mijn dochters hadden de Mirena maar allebei hebben ze hem laten verwijderen omdat ze er best van aankwamen. Mijn jongste meer dat mijn oudste en toen de spiraal eruit was vlogen de kilo’s eraf. Er schijnt ook een spiraal met minder hormonen te zijn dan de Mirena.
Urbiezira schreef:Goede tips, dankjewel! Nu ben ik een echte stresskip dus dat ontspannen gaat nog wel moeilijk worden.Hier een koperspiraaltje, maar het plaatsen was voor mij echt niks aan. Huisarts stond versteld van hoe rustig ik was. Ze was heel kundig en deed alles met heel veel beleid, dus dat heeft vast geholpen, maar ik vond het heeeeel prima te doen. Beetje steek in je buik, alsof je een heftige kramp hebt, maar als je goed blijft ademhalen is dat meer irritant/zeurderig dan pijnlijk.
Qua zetten raad ik je aan om het inderdaad tijdens je menstruatie te doen, dat schijnt echt te schelen. Verder inderdaad pijnstilling nemen ongeveer 30/45 minuutjes vooraf. Daarnaast, neem je tijd om even ontspannen te gaan liggen! Klinkt raar, maar dat is het halve werk. Adem “naar” je bekkenbodemspieren toe, en ontspan ze. Je kan daar thuis alvast mee oefenen; als je weet hoe je die moet aanspannen en ontspannen dan blijf je veel makkelijker relaxed. Veel zit ‘m in de spanning die je (onbewust) opbouwt, dus hoe meer je oefent op die ontspanning hoe makkelijker het zal gaan.
Verder kan je lichaam een volautomatische reactie hebben op de “inbreuk”, is natuurlijk geen normale situatie dat er zo iets in je baarmoeder geplaatst wordt. Zo kán het dus dat je het gevoel krijgt flauw te moeten vallen (had ik overigens niet). Blijf dus ook rustig even liggen daarna, lekker blijven ademen en ontspannen, en niet te snel willen opstaan.
En eigenlijk, het duurt maar kort en hoeft gelukkig niet elke week, dus probeer je er verder ook niet te veel zorgen over te maken. Er zijn velen voor je gegaan, en velen zullen nog na je gaan! Komt helemaal goed
Cer schreef:Echt, dat ontspannen liggen bij een arts met iets wat down under gebeurt.. (spiraal, uitstrijkje) is me echt nog nooit gelukt
naomiiiii schreef:Cer schreef:Kunnen ze verdoven????Kunnen ze niet verdoven Malenka? Dat scheelde bij mij 100% !
Ik voelde helemaal niks en liep fluitend naar buiten