zwanger worden/zijn (als het niet vanzelf gaat of fout liep)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: zwanger worden/zijn (als het niet vanzelf gaat of fout liep)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:32

Het past misschien niet helemaal in dit topic, maar ik heb het gevoel hier heel alleen in te staan.
Ik heb een prachtige gezonde dochter waar ik heel blij mee ben. Maar door mijn aandoening (epilepsie) zal het bij 1 kind blijven. Met medicijnen verlagen, veel rust en veel hulp toen ze er eenmaal was is alles goed gegaan, maar om nog een kind te willen is niet verstandig. Omdat ik bijna nooit mensen tegenkom die in zo'n situatie zitten voel ik mij best alleen. Vaak is het inderdaad zo dat mensen niet zwanger kunnen worden/een zwangerschap niet uit kunnen dragen. Ik kan zwanger worden, maar het is niet verstandig en het doet zo'n pijn. Nu ik ouder word wordt het wat beter, maar af en toe kan het verlangen zo opvlammen.

TS en de andere dames die miskramen hebben moeten meemaken, heel veel sterkte.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:43

denice schreef:
Samiyah schreef:
Dankje :) Nee nog geen bloedverlies, 2 dagen geleden al ingenomen dus kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat het nog gaat gebeuren...

Nee, ik dan eerlijk gezegd ook niet, binnen een aantal uren moet er wel iets van bloed komen denk ik. Snel je gynaecoloog bellen hoor, anders zit je er letterlijk mee.

Sterkte blokje.

Misschien niet helemaal duidelijk van me. Maar dat van mij was 19 oktober 2012 dus alweer een poos terug.

Bij mij zit er niet veel verdriet meer. Ik had toentertijd al 1 zoontje en heb daarna nog een zoon en dochter gekregen en ben nu zwanger

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:26

mariettek schreef:
DiantaM schreef:
Wat veel mensen duidelijk niet begrijpen is dat een wens naar een tweede, derde of vierde kind net zo sterk kan zijn als de wens naar het eerste kind. En het verdriet is dus ook net zo groot. Sterkte TS.

De wens kan zeker even groot zijn en verdriet mag absoluut.

Maar toch zit er een groot verschil tussen nooit kinderen kunnen krijgen en een volgend kind nooit kunnen krijgen. In de eerste situatie zul je nooit moeder worden, nooit zwanger zijn, nooit kleinkinderen kunnen krijgen, nooit een gezin vormen. In de tweede situatie zul je nooit je optimale gezin kunnen vormen. Absoluut heftig, maar onvergelijkbaar.

Edit: Ik durf dit heel stellig te beweren omdat ik eerst jaren in het eerste schuitje heb gezeten en nu in het tweede schuitje terecht ben gekomen.

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en ik vond het tweede juist heftiger. Omdat ik daarmee mijn zoon een broertje en of zusje ontzegde. En terwijl ik bij de eerste vooral voelde dat ik pech had, voelde het bij de tweede als falen. Het is dus heel persoonlijk.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 06:08

Anna79 schreef:
Het past misschien niet helemaal in dit topic, maar ik heb het gevoel hier heel alleen in te staan.
Ik heb een prachtige gezonde dochter waar ik heel blij mee ben. Maar door mijn aandoening (epilepsie) zal het bij 1 kind blijven. Met medicijnen verlagen, veel rust en veel hulp toen ze er eenmaal was is alles goed gegaan, maar om nog een kind te willen is niet verstandig. Omdat ik bijna nooit mensen tegenkom die in zo'n situatie zitten voel ik mij best alleen. Vaak is het inderdaad zo dat mensen niet zwanger kunnen worden/een zwangerschap niet uit kunnen dragen. Ik kan zwanger worden, maar het is niet verstandig en het doet zo'n pijn. Nu ik ouder word wordt het wat beter, maar af en toe kan het verlangen zo opvlammen.

TS en de andere dames die miskramen hebben moeten meemaken, heel veel sterkte.

Dat is ook moeilijk.

Sterkte

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:17

Dank je Elvira!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:36

Ik verplaats je topic naar MWS

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:31

Wij zaten ook in het schuitje. Een dik anderhalf jaar geprobeerd voor een broer of zus voor ons dochter. Wat een lijdensweg. Wat een verdriet. Nu intussen 18 weken zwanger maar ik ben nog steeds heel erg bang dat het fout gaat. De eerste weken kon ik ook niet veel anders dan huilen, van ontlading, van verdriet, opgestapelde emoties? Geen idee. Ik krijg het nog steeds ijskoud als we de parking van het ziekenhuis oprijden en vaak huil ik nog een keer. Ik kreeg die tijd ook veel te horen dat ik mij dat zo niet mocht aantrekken, we hadden immers al een dochter, het ging dus zeker nog wel een tweede keer lukken en indien niet, was er wel al eentje. Dat ging echte elke keer steevast door mijn hart. Ik had nog zo veel plaats in mijn hart voor nog een kindje, misschien zelf twee. Wie had daar dan het recht om ons te zeggen dat ons verdriet niet terecht was? Ik/wij heb(ben) heel hard afgezien, ik kan dat gevoel nog steeds ophalen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:37

Wij hebben in februari een pup gekregen. Af en toe krijg ik opmerkingen als: dat is ook wel fijn voor jullie dochter. _-:( Kan ik zo slecht tegen.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:38

Anna79 schreef:
Wij hebben in februari een pup gekregen. Af en toe krijg ik opmerkingen als: dat is ook wel fijn voor jullie dochter. _-:( Kan ik zo slecht tegen.

:r
Sommige mensen snappen niet wat ze zeggen.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:29

Anna79 schreef:

Of.... dan gaan jullie toch lekker meer op vakantie?
Het was aan ons om ons leven een richting te geven zonder kinderen.
Daar heeft een ander vandaan te blijven.
Eerst het een plekje geven en dan komt de rest vanzelf. Zo is het ook gegaan :)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:01

ElviraKelan schreef:
Anna79 schreef:

Bizar hè? Ik stond de eerste keer echt met mijn mond vol tanden :n

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:19

ElviraKelan schreef:
Anna79 schreef:

Bizar hè? Ik stond de eerste keer echt met mijn mond vol tanden :n

Dit soort opmerkingen zijn ook bizar.
Goed bedoeld neem ik aan maar volkomen misplaatst desondanks pijnlijk

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:32

Ja precies, ik denk dat mensen niet goed weten wat ze moeten zeggen...
Onze quotes staan trouwens omgedraaid :?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:50

11 miskramen, wat een nachtmerrie.
Ik had niet zo‘n grote kinderwens dat ik dat doorgestaan zou hebben, maar wat een aanslag op je lijf en emotionele gezondheid zal dat zijn. Een vriendin van mij had een hele vroege en die is er al maanden aangeslagen door geweest, ik wil me niet eens een voorstelling maken hoe dat is na 11x :(:)
Ik wens jullie sterkte en een gezond kind.

Overigens kramen mensen altijd onzin uit. Ik moest laatst ook aanhoren dat er gelukkig nog andere kinderen in de buurt woonde. Of ook geweldig: je hebt 2 handen :roll:

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:54

Anna79 schreef:

Oeps heb ik dat gedaan?

Dat denk ik idd ook maar zeg dan gewoon niets

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:18

ElviraKelan schreef:
Anna79 schreef:

Oeps heb ik dat gedaan?

Dat denk ik idd ook maar zeg dan gewoon niets

Ja precies; zwijgen is soms goud