Hier ook een met een hernia. Vijf weken geleden ging ik door mijn rug, bij het opstaan van de bank met de telefoon aan mijn oor. Beetje ongecontroleerde beweging dus. Daarna twee weken heftige rugpijn, vooral 'snachts. De eerste week nog elke dag voorzichtig, mijn rug recht houdend, een rondje van drie km gewandeld met het hondje (en zelfs nog vijf passen 'gehuppeld' om te kijken of ik er rennend ook last van had. Wie weet viel het mee en kon ik na een paar dagen best weer hardlopen

)
Op een ochtend werd ik wakker en was de rugpijn zo goed als weg. Ik dacht nog dat wonderen dus toch bestaan ....
Helaas, wilde opstaan en viel bijna door mijn rechterbeen heen. Gevoelloos van buiten, heftige zenuwpijnen van binnen. Dacht even dat ik een beroerte had gehad, dus ff checken of alles het verder nog deed. Ja dus.
Maar daarna kon ik twee weken echt nauwelijks lopen. Eén keer per dag naar boven en beneden slepen en verder schuifelen tussen bank, toilet en keuken. Bureaustoel als rollator of rolstoel gebruikend.
Een MRI gehad en inderdaad: hernia.
A.s. maandag heb ik een intake en als corona het toelaat word ik in Keulen geopereerd.
Hoop dat ik na de operatie meteen alweer gedoseerd mag opbouwen en weer op de koets mag klimmen. Misschien voor de zekerheid een fysio bezoeken, want vrees nu wel wat scheef belast te zijn.