Ik moet meer water drinken, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:16

Ik had zo'n water appje, heel simpel, dat ieder uur (of anders als je dat wilde, maar standaard ieder uur) een melding stuurde dat je moest drinken. Werkte hartstikke goed om de gewoonte aan te leren en nu doe ik het zonder appje ook gewoon. :j

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:25

Ik heb een drinkfles (van het merk Dafi) met een filter erin. Deze filtert het water en zorgt dat alleen de goede mineralen uit het water erin blijven zitten. Water wordt hier veel smakelijker van en ik wissel nog af met thee, zo kan ik genoeg water op. _/-\o_

verootjoo

Re: Ik moet meer water drinken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:29

Je luncht niet en je drinkt niet :? Waar moet je dan van leven? Klinkt nogal ongezond.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:29

Of je koopt zo'n fruit infuser fles.
Daar kun je ook andere lekkere smaakjes in doen als verse munt en steranijs enz.
Deze is bv erg fijn

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 10:30

bedankt voor alle tips, ik ga eens wat proberen :)

(ik ben allergisch voor t verse fruit, vandaar ook dat ik geen vocht via appels etc kan binnen krijgen). ‘appeltje voor de dorst’ ja nee appeltje voor de allergische reactie :’)
Laatst bijgewerkt door Trui op 17-05-19 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:30

Voor mij werkt juist een grote fles beter.

Ik heb nu deze naast me staan Afbeelding

750 ml water, met 1 kneepje van Karvam Cevitam Go, is zonder suiker en lekkere subtiele smaken.

Leeg is meteen weer vullen. Op thee-dagen staat er een 1,5 liter theekan op tafel.

Dit alles om mijn goede voornemens om genoeg te drinken te ondersteunen. En dan nog slaag ik erin om sommige dagen te starten met een kop koffie om 7.00, en dan om 17.00 een keer verbaasd te zijn dat ik hoofdpijn krijg.

Overigens gaan er bij mij eerder alarmbellen af dat ik te weinig moet plassen dan dat ik dorst krijg. En dan ben ik weer even gemotiveerd meer te drinken, tot het weer inzakt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:31

Trui schreef:
bedankt voor alle tips, ik ga eens wat proberen :)

(ik ben allergisch voor t verse fruit, vandaar ook dat ik geen vocht via appels etc kan binnen krijgen). ‘appeltje voor de dorst’ ja nee appeltje voor de allergische reactie :’)

Je bent allergisch voor al t verse fruit :o?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 10:33

behalve banaan maar dat verstopt :’) ja echt. en voor noten etc maar das weer n ander verhaal. voor t een wat meer dan voor t ander, en de hevigheid verschilt ook nog wel eens

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:54

Maar wat eet je dan wel? Want je eetpatroon klinkt ook niet helemaal je van het zeg maar.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 11:01

nee mn eetpatroon is waus

maar goed dit ging over te weinig drinken :o

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:05

Misschien kan je met dit eet- en drinkprobleempatroon beter naar een diëtiste? :(:)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:09

xCODA schreef:
Misschien kan je met dit eet- en drinkprobleempatroon beter naar een diëtiste? :(:)

Dat lijkt mij, ook gezien je leeftijd, beter dan een topic op bokt, hoe goedbedoeld alle tips ook zijn...

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:12

Ik ben ook absoluut geen waterdrinker, puur omdat er geen smaak aan zit. Maar sinds ik er enkele druppels grenadine in doe (puur voor een klein smaakje), drink ik zonder problemen 2l/dag. Misschien dat dit bij jou ook kan helpen? :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:15

Ik heb een tijd een app gehad die elke 2 uur een seintje gaf dat ik moest drinken. Werkte voor mij top!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:24

Trui schreef:
behalve banaan maar dat verstopt :’) ja echt. en voor noten etc maar das weer n ander verhaal. voor t een wat meer dan voor t ander, en de hevigheid verschilt ook nog wel eens

Een echte allergische reactie (door histamine dus) of een andere reactie op fruit?
Dat laatste komt namelijk ook door weinig gevarieerd eten :o

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 11:25

verootjoo schreef:
Trui schreef:

Een echte allergische reactie (door histamine dus) of een andere reactie op fruit?
Dat laatste komt namelijk ook door weinig gevarieerd eten :o

nouja ik krijg t benauwd, moeite met ademen. opgezwollen lippen, jeuk in keel. dat soort dingen

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:32

Om die reden drink ik eingelijk alleen maar roosvicee overdag. En 's avonds thee. Neem ik een fles water mee, drink ik het niet leeg. Stop ik een fles roosvicee in mijn tas, drink ik m wel leeg. Dan maar wat zoeter en suiker, anders drink ik ook niks.

Overigens plas ik ook maar 2 a 3 keer per dag, en ik heb niet het idee dat ik daar minder gezond door ben :+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:36

prugelpiet schreef:
Om die reden drink ik eingelijk alleen maar roosvicee overdag. En 's avonds thee. Neem ik een fles water mee, drink ik het niet leeg. Stop ik een fles roosvicee in mijn tas, drink ik m wel leeg. Dan maar wat zoeter en suiker, anders drink ik ook niks.

Overigens plas ik ook maar 2 a 3 keer per dag, en ik heb niet het idee dat ik daar minder gezond door ben :+

Dat merk je vanzelf als je 10 dagen het ziekenhuis in moet omdat ze je nierstenen niet kunnen vinden :+
Been there!

En nog steeds drink ik veel te weinig. Als ik het voel op komen in mijn nieren ga ik plots als een gek weer drinken en dan gaat het weer weg en kom ik nog niet aan een liter per dag. Ik ben dan maar resoluut gestopt en caffeïne en prik, soort van compromis :+ Dus ik drink geen slechte dingen, maar ook geen water. Eigenlijk gewoon niks :')

Maar die planten app is echt schattig! Ik heb al 2 glazen op en het is nog niet eens middag :D

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:53

Chantalla schreef:
Omdat collega’s zo enthousiast waren, ben ik ook overstag gegaan en heb ik de app Plant Nanny. Elk glas water wat je zelf drinkt, geef je aan in de app en dan gaat je plantje groeien. Ik heb inmiddels al twee plantjes “in de tuin” staan :Y) Klinkt vrij stom maar het motiveert wel!

Ik heb hem gisteren gedownload en ohman wat schattig <3 dit motiveert mij idd wel!

kiwana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:02

'Plant nanny' was voor mij ook een gigantische hulp! Het lijkt echt heel dom, maar vreemd genoeg motiveerde het mij enorm :):)

Na enkele weken wordt het ook een gewoonte om zoveel te drinken. Nu drinkt ik zonder erbij na te denken al 1.5l per dag. Blijven doorzetten dus!

Een andere tip die voor mij heel veel helpt is een fles met een grote opening. Van plastieke flesjes meteen teutje van 2mm drink ik amper, maar van een drinkfles met een grote opening drinkt je direct veel meer.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:06

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 08:52

Wat muntblaadjes, gember, citroen of iets anders bij je water doen. Maakt het lekkerder en veel gezonder dan als die smaakstofjes die je in de winkel kunt kopen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 08:59

Is het niet voldoende om te weten dat het gewoon echt ontzettend ongezond is om geen water te drinken? Je hebt maar één lijf en dat lijf heeft brandstof nodig. Drinken en eten dus.

Ik loop het liefst met een Dopper.

En ja, ik drink ook als ik geen dorst heb.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:30

Het hoeft alleen niet persé puur water te zijn. Als je maar voldoende vocht binnenkrijgt.