Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Warboel schreef:Ik heb jaren bij Specsavers gezeten, tot m’n vaste opticien daar weg ging en er een stel prutsers overbleef. Serieuze problemen gehad daardoor.
Nu bij een kleine locale opticien in Alphen a/d Rijn, fantastische zaak. Wordt er altijd super goed geholpen en de problemen met m’n bril zijn weer opgelostZijn ook niet te duur.
Ik heb best lastige ogen, hoge sterkte (-7), prisma en m’n ogen houden de opticien steeds voor de gek. Ze accomoderen zo snel dat er vaak verkeerd gemeten wordt. Als ik dan weer eens verkeerde glazen in m’n bril heb krijg ik een soort spasmes in m’n ogen, super vervelend.
Ik heb meestal 1 a 2 keer per jaar nieuwe glazen nodig dus ik vind een goede opticien gewoon ontzettend belangrijk. Ga zeker niet een recept naar zo’n goedkope online brillenboer sturen, is vast veel goedkoper maar dat wordt sowieso ellende.
Janinevv schreef:Hoihoi
Puur uit nieuwsgierigheid, waar kochten jullie je bril? Ik ben zelf al heel lang bril dragend, ik ga weer oogmeting doen.
Kiezen jullie altijd voor een kleiner opticien of ook de grotere zoals specsavers pearl etc..
En waarom wel of niet?
Ben nu al aantal jaar bij kleinere opticien maar toch niet echt tevreden en je betaald ook de hoofd prijs, zelf nu idee van eens te kijken voor grotere opticien keten.
Ben benieuwd!
Warboel schreef:Ik heb jaren bij Specsavers gezeten, tot m’n vaste opticien daar weg ging en er een stel prutsers overbleef. Serieuze problemen gehad daardoor.
...
Vanillia schreef:Ik ging 'vroeger' altijd naar een grotere zelfstandige opticien, toen die werd overgenomen ben ik gewisseld naar een kleinere en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Bij de oogmeting daar kwamen we erachter dat ik erg lastig te meten ben omdat mijn ogen te snel accomodoren. Als je mij zo'n standaard test geeft roep ik bij ieder sterker glas dat dat fijner is, waardoor ik dus al jaren met een te sterke bril liep. Ook hadden ze bij de andere mijn cilinder niet gevonden.
Inmiddels 3 jaar bij deze opticien en ik heb minder last van hoofdpijn en minder vermoeide ogen, maar ik ben wel veel duurder dan bij een keten inderdaad. Van de andere kant, voor iets wat je de hele dag op je hoofd hebt vind ik dat wel de meerprijs waard.
Overigens heb ik met mijn recept van de opticien een keer een bril besteld bij Ace & Tate en ik merk toch wel duidelijk verschil tussen mijn 'dure' bril en die van Ace & Tate. Ik kijk er minder prettig door en heb na een dag op de computer tot hoofdpijn, daar heb ik met de duurdere absoluut geen last van.
Froukje schreef:Peony schreef:Hans Anders. Ik betaal elke maand €7,00, en mag ieder jaar een nieuwe bril uitzoeken.
Dat heeft de Hans Anders goed bekeken.. Voor de helft van het geld kun je tijdens een actie ook een bril halen, 2 zelfs voor die 84 euro die je jaarlijks betaald nu.