Waar kochten jullie je bril?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firelover96

Re: Waar kochten jullie je bril?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:31

Vanaf kleins af aan haalde ik altijd mijn bril bij de Eye Wish. Toen ook bij hen de overstap gemaakt naar lenzen. Maar na het wisselen van eigenaar is de service keihard achteruit gegaan en was ik niet meer tevreden.

Nu bij de lokale opticien, zeer kundig personeel en een man die oogarts is geweest bij ons in het ziekenhuis. Ik ga nooit meer naar een andere opticien en zeker niet naar een grote keten (meerdere slechte ervaringen gehad met mijn oma)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 13:46

Wat een verschil in ervaringen net mijn brillen uitgezocht bij specsavers erg blij mee en goed geholpen.

Bij onze lokale opticien toch wat minder tevreden over, veel geld altijd kwijt en niet echt fijne hulp van mederwerkers

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:47

Ik loop al jaren bij de Pearl.

Merk wel dat de kwaliteit per locatie anders is. De Hans Anders en Specsafers vind ik hier niet zo heel goed, winkel spreekt ook minder aan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 13:49

Winged schreef:
Ik loop al jaren bij de Pearl.

Merk wel dat de kwaliteit per locatie anders is. De Hans Anders en Specsafers vind ik hier niet zo heel goed, winkel spreekt ook minder aan.

Hier vind ik de pearl en Hans anders ook minder, maar zal inderdaad erg verschillen per locatie.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:49

Ik heb m'n huidige bril bij Charlie Temple weg en ben er heel blij mee. Mijn lenzen haal ik nog wel bij Greving & Greving.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:50

Ik heb jaren bij Specsavers gezeten, tot m’n vaste opticien daar weg ging en er een stel prutsers overbleef. Serieuze problemen gehad daardoor.

Nu bij een kleine locale opticien in Alphen a/d Rijn, fantastische zaak. Wordt er altijd super goed geholpen en de problemen met m’n bril zijn weer opgelost :D Zijn ook niet te duur.

Ik heb best lastige ogen, hoge sterkte (-7), prisma en m’n ogen houden de opticien steeds voor de gek. Ze accomoderen zo snel dat er vaak verkeerd gemeten wordt. Als ik dan weer eens verkeerde glazen in m’n bril heb krijg ik een soort spasmes in m’n ogen, super vervelend.

Ik heb meestal 1 a 2 keer per jaar nieuwe glazen nodig dus ik vind een goede opticien gewoon ontzettend belangrijk. Ga zeker niet een recept naar zo’n goedkope online brillenboer sturen, is vast veel goedkoper maar dat wordt sowieso ellende.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 13:53

Warboel schreef:
Ik heb jaren bij Specsavers gezeten, tot m’n vaste opticien daar weg ging en er een stel prutsers overbleef. Serieuze problemen gehad daardoor.

Nu bij een kleine locale opticien in Alphen a/d Rijn, fantastische zaak. Wordt er altijd super goed geholpen en de problemen met m’n bril zijn weer opgelost :D Zijn ook niet te duur.

Ik heb best lastige ogen, hoge sterkte (-7), prisma en m’n ogen houden de opticien steeds voor de gek. Ze accomoderen zo snel dat er vaak verkeerd gemeten wordt. Als ik dan weer eens verkeerde glazen in m’n bril heb krijg ik een soort spasmes in m’n ogen, super vervelend.

Ik heb meestal 1 a 2 keer per jaar nieuwe glazen nodig dus ik vind een goede opticien gewoon ontzettend belangrijk. Ga zeker niet een recept naar zo’n goedkope online brillenboer sturen, is vast veel goedkoper maar dat wordt sowieso ellende.

Begrijpelijk!
Ik heb verder geen afwijkening of iets, nu -3,5 en -3,75

Dat zit altijd wel goed, toen bij lokale super dure glazen en was echt geen fijne bril ontzettend rot die draag ik nu dus niet maar heb nu ket de acties leuk kunnen inslaan :)

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:54

De kleine opticien hier in het dorp. Inderdaad wel duur maar altijd goed.

1x bij Pearl een zonnebril op sterkte besteld. Wat een drama... Ze kregen het niet voor elkaar.

Vriendlief dacht 2 maanden geleden een goedkope bril te kopen bij Hans Anders.
Bril 1: verkeerde sterkte en verkeerde cilinder.
Terug gegaan, collega werd soort van belachelijk gemaakt. Nieuwe glazen besteld.

Bril 2: zelfde verhaal.

Bril 3: gedeelte voor veraf was goed, leesgedeelte kon hij niets door zien.
Behalve dat, gaf het veraf deel ook minder zicht opzij. Dus het glas was alleen scherp bij rechtdoor kijken.

Uiteindelijk bril ingeleverd en geld terug gevraagd.

Mijn ouders hebben vorig jaar bij Helder een bril gekocht voor heel weinig geld. Op zich was alles goed, behalve dat de glazen nu al versleten zijn. Dus de coating eraf.

Ik blijf lekker bij mijn "dure" opticien :Y)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:55

Ik ging vroeger naar Hans Anders. Maar de service hier ging achteruit, dus naar specsavers gegaan. Mijn man haalde daar altijd zijn lenzen.
Nu haal ik elke 2/3 jaar een nieuwe bril met gratis zonnebril. Behalve als mijn sterkte niet is veranderd, dan niet :) maar ben daar heel tevreden. Aardige mensen, verschillende prijsklasse, veel keus :j

Xxjonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:19

Janinevv schreef:
Hoihoi

Puur uit nieuwsgierigheid, waar kochten jullie je bril? Ik ben zelf al heel lang bril dragend, ik ga weer oogmeting doen.

Kiezen jullie altijd voor een kleiner opticien of ook de grotere zoals specsavers pearl etc..

En waarom wel of niet?

Ben nu al aantal jaar bij kleinere opticien maar toch niet echt tevreden en je betaald ook de hoofd prijs, zelf nu idee van eens te kijken voor grotere opticien keten.

Ben benieuwd!

Altijd bij greving&greving , ik ben een lenzen drager maar haar daar ook eens in de zoveel tijd mijn brillen weg

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:21

Warboel schreef:
...

Het is dat je niet in mijn buurt woont, anders had ik gedacht dat je het over dezelfde specsavers vestiging had.
Ik zit ook al jaren bij specsavers, maar sinds 2-3 jaar terug is de winkel véél groter geworden en grootste deel van oude personeel vervangen.
En sinds dien is de service echt helemaal niks meer en iedere keer een andere opticien, met voor mijn gevoel weinig ervaring.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:40

Ze hadden bij die vestiging ook de slijperij weggedaan _O- moest ik elke x m’n bril op laten sturen om nieuwe glazen erin te laten zetten. Ja hartstikke leuk maar ik heb maar 1 bril. “Ja mevrouw tegenwoordig heeft iedereen twee brillen, dat is uw eigen schuld hoor” heb nog wel ergens een oude bril liggen en evt een setje lenzen voor noodgevallen maar ik ga toch niet elke keer óf twee brillen aanschaffen óf überhaupt een nieuwe bril als ik nieuwe glazen moet :roll:

De opticien waar ik nu ben heeft gewoon een slijperij dus ik lever m’n bril in, ga even een kwartiertje voor me uit zitten staren en het leven overdenken omdat ik toch niks zie, en dan is m’n bril weer klaar. Easypeasy.

Inmiddels heb ik overigens 4 brillen _O- maar neemt niet weg dat ultra dun geslepen glazen gewoon schreeuwend duur zijn :oo en dat is met mijn sterkte gewoon wel het mooiste.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:43

Is het normaal dat je ook veel betaald voor een uitgebreide oogmeting? Bij onze (kleine vestiging) opticien betaal ik volgens mij 50-60 euro daarvoor, en nu heb ik het idee dat mijn ogen wel achteruit zijn gegaan maar vind dat best prijzig. :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:47

Bij onze Hans Anders is de service gelukkig prima, dus daar ben ik regelmatig geweest.

Ik heb een heel smal hoofd, wat het vrij lastig maakt om een mooi montuur in mijn maat te vinden. Ik ging dus altijd bij meerdere opticiens langs, en de ene keer vond ik een montuur bij de plaatselijke, kleine winkel, de andere keer bij pearl, en dan weer eens bij Hans Anders.
Sinds een aantal jaren heb ik meerdere monturen bij Brillen24 gekocht. Heel goedkoop, en voor die prijs vind ik de kwaliteit prima.
Ondanks mijn hoge sterkte neem ik al lang geen extra dun geslepen glazen meer. Dat valt toch nauwelijks op in de monturen met brede, kunststof rand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:53

Een plaatselijke opticien hier in de buurt. Ik ben een heel moeilijk geval dus durfde geen specsavers, pearl etc aan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:02

Vanillia schreef:
Ik ging 'vroeger' altijd naar een grotere zelfstandige opticien, toen die werd overgenomen ben ik gewisseld naar een kleinere en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Bij de oogmeting daar kwamen we erachter dat ik erg lastig te meten ben omdat mijn ogen te snel accomodoren. Als je mij zo'n standaard test geeft roep ik bij ieder sterker glas dat dat fijner is, waardoor ik dus al jaren met een te sterke bril liep. Ook hadden ze bij de andere mijn cilinder niet gevonden.
Inmiddels 3 jaar bij deze opticien en ik heb minder last van hoofdpijn en minder vermoeide ogen, maar ik ben wel veel duurder dan bij een keten inderdaad. Van de andere kant, voor iets wat je de hele dag op je hoofd hebt vind ik dat wel de meerprijs waard.

Overigens heb ik met mijn recept van de opticien een keer een bril besteld bij Ace & Tate en ik merk toch wel duidelijk verschil tussen mijn 'dure' bril en die van Ace & Tate. Ik kijk er minder prettig door en heb na een dag op de computer tot hoofdpijn, daar heb ik met de duurdere absoluut geen last van.

Hier precies het zelfde. Tel daar een redelijk groot verschil tussen mijn ogen bij (-7 en -3) was echt vragen om problemen bij een keten van opticiens. Mijn opticien is minimaal een uur bezig met mijn ogen opmeten om een realistische sterkte te krijgen. Heb daarbij ook nog een vrij sterke cilinder en een kleine prisma.
Mijn laatste bril was dan ook niet goedkoop maar ben er maar wat blij mee.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:07

Ik heb voor mn vorige bril gewoon vijf offertes bij verschillende opticiens gevraagd. Prijzen zijn zó slecht vergelijkbaar door al die acties... Uiteindelijk gekozen voor de Pearl in mijn huidige woonplaats. Goedkoopste en fijne opticien die meting deed (terwijl ik het filiaal in m’n oude woonplaats juist meed). Ik heb ook ‘gekke’ ogen en aan eentje een operatie gehad. Maar zeer tevreden over mn bril nu. :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:14

Hans anders! Je moet wat geduld hebben en er niet heen gaan als je haast hebt. Ze helpen mij tot nu toe goed. Ook de deals zijn goed en tot nu toe geen klachten over mijn brillen. Had een paar brillenbonnen van het bril plan waar ik lid van ben en een bon van mijn ouders en kon deze allemaal tegelijk zonder problemen inleveren. Daarnaast was er een actie van 1 bril kopen en 2 gratis. Daarnaast ontdekte de verkoper dat er nog een zonnebrillen actie was dus heb echt extreem veel korting gekregen.

3 brillen, waarvan 1 zonnebril. Alles met de dunste en ontspiegelde (meest luxe glazen mogelijk) glazen gekocht. Met al die bonnen 300 euro korting en hoefde nog maar 18 euro bij te betalen. :) Dat is leuk winkelen. :p

Peony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:36

Hans Anders. Ik betaal elke maand €7,00, en mag ieder jaar een nieuwe bril uitzoeken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:41

Bij een onafhankelijke opticien in het dorp :) meer deskundigheid en steunen van de lokale middenstand ipv de ketens

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:42

Peony schreef:
Hans Anders. Ik betaal elke maand €7,00, en mag ieder jaar een nieuwe bril uitzoeken.

Dat heeft de Hans Anders goed bekeken.. Voor de helft van het geld kun je tijdens een actie ook een bril halen, 2 zelfs voor die 84 euro die je jaarlijks betaald nu.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:43

Ik ben vanuit lensdragend bij een kleine particuliere opticien gekomen. De veelal genoemde winkel kon mij geen lenzen leveren waar ik het langer dan 3 uur mee uit hield. Bij de opticien waar nu kom zijn mijn ogen uitgebreid gemeten en komt mij bolling niet in aanmerking voor standaard maat lenzen. Hadden ze bij de eerdere niet op gelet. Inmiddels ook mijn bril daar weg. Kost een berg maar nooit geen klachten en een veel leuker montuur die niemand in de buurt heeft.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:43

Pearle de afgelopen jaren. Met mijn sterkte een vrij prijzige aangelegenheid, dus ik ga voor de volgende eens kijken bij Charlie Temple. Als het niks is dan gaat ie retour en mag mijn spaarrekening er weer aan geloven %)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:05

Froukje schreef:
Peony schreef:

Dat heeft de Hans Anders goed bekeken.. Voor de helft van het geld kun je tijdens een actie ook een bril halen, 2 zelfs voor die 84 euro die je jaarlijks betaald nu.

Maar dan heb je geen (extra, extra) dun geslepen glazen en bij Hans Anders wel met het spaarplan. Ideaal! Ook heb je daar 2 maanden kijkgarantie op je bril. Kijkt hij niet goed, krijg je kosteloos nieuwe glazen of zelfs je geld terug als je dat wilt. Dát is nog eens service.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:23

Eerste brillen komen van de Pearl.
Maar vind de Pearl hier in het dorp niet fijn.
Nu bij een lokale optometrist die ook samenwerkt met een oogarts.
Heb lenzen en een bril voor erbij en die was bij hen zelfs 10 euro goedkoper dan een vergelijkbare bril bij de Pearl, dus het hoeft ook niet perse veel duurder te zijn bij een optiek die niet bij een keten is aangesloten.