Herken jij een TIA/CVA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 23:08

Hutcherson schreef:
Zie mijn uitgebreidde post daarover.

Voor die 30% ga ik het niet gokken iemand aspirine te geven. :n

Ik ken meerdere mensen die een bloeding hebben gehad waarvan er 1 echt nadelige gevolgen heeft ondervonden.
Geen kasplantje, maar wel veel hulp nodig.

Mijn tante is er na haar hersenbloeding ook niet beter op geworden, maar zij was toen al 80+ en al niet meer zelfredzaam.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 23:19

DaraBariton schreef:
Liesje1611 schreef:
Ik heb dus ééns in de zoveel jaar een migraineaanval dat echt enorm lijkt op de symptomen die Dennis had in het filmpje. Een deel (meestal links) van mijn lichaam valt uit, ik kan slecht praten, woordenschat verdwijnt, krijg enorme hoofdpijn en moet spugen.
Toen ik dit voor het eerst kreeg op mijn 14e is mijn moeder met gierende banden naar het ziekenhuis gereden, waar ze me onder de MRI hebben gelegd en een ernstige migraineaanval constateerden. Maar nu ik deze beelden zo zie denk ik dat ik me de volgende keer toch naar het ziekenhuis laat rijden tijdens zo’n aanval.. :n Het lijkt écht eng veel.

Hier ook migraine met aura en uitvalsverschijnselen. (Hemiplegische migraine ) De symptomen leken erg op die uit het filmpje van de jongen.
Tintelingen, aan een kant van mijn lichaam geheel gevoeloos, niet kunnen praten. Eerste keer dat ik het had was best wel eng. Nu weet ik het wel maar toch voelt het naar.

Ah nooit geweten dat het zo heette.. Thanks! Ik heb nu al zo’n 4 jaar geen aanval meer gehad, en daarvoor ook maar 5x tussen mijn 15e en 18e. Ben er nog niet achter wat het nou triggert. :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 23:30

Ja, die had/heb ik dus ook. Bij mij triggert spierspanning.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 15:33

Super dat zoveel mensen het herkennen! :D