Ervaring versleten tussenwervels en scheurtjes hierin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 21:36

Vind ik moeilijk te zeggen. Heb 2 dagen gewerkt, daarvoor was ik ietsje grieperig. Moest meer medicatie innemen donderdag door de pijn en daardoor spugen. Vrijdag opzich goede dag alleen vanuit werk anderhalf uur in auto gezeten om mijn dochter op te halen bij opa en oma en naar huis te rijden met file. Thuis ging het echt echt niet goed. Hele weekend nodig gehad om te herstellen en bij te komen.
Ik merk dat ik het werk steeds slechter trek lichamelijk, ondanks het opletten, afwisselen en nu zelfs een speciale ergonomische kruk. En die rit was gewoon erg veel. Mijn man heeft al aangeboden dit voortaan te doen op de vrijdag dus dat is erg fijn.

Pijnpoli was erg begripvol, mevrouw heeft mijn gehele verhaal genoteerd zodat ik komende week niets kon vergeten en drukte me op het hart dat ik altijd mag bellen als het zo gaat. Al was het voor overleg of om alles even te noteren en afspraak te versnellen.

Zag het vrijdag gewoon echt niet meer zitten. Baal moment dat je jong bent, zovee pijn hebt. Voelde me waardeloze vrouw, moeder en werknemer. Lijf werkt niet mee en hoe moet dat in de toekomst. Op dit moment kan ik er iets reëeler naar kijken maar ik moest van ver komen. Gelukkig hoefde ik deze week maar 1 dag te werken en vallen mijn andere werkdagen onder Hemelvaart. Volgende week dinsdag pas weer werken dus kan even op adem komen en hopelijk thuis iets doen. Want dat stapelt ook op door mijn klachten op het moment.

ponyparadijs

Re: Ervaring versleten tussenwervels en scheurtjes hierin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:21

Mag ik vragen wat je voor werk doet?

Ik heb periodes gehad dat ik helemaal niet kon werken vanwege de pijn.
Heel erg vervelend maar daar doe je niets aan

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 09:29

Ik sta voor de klas in het privé onderwijs. Heb 8 leerlingen dus geen grote of ingewikkelde groep.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:34

Dat valt lichamelijk mee?
Kijk wil niet meteen zeggen dat je geen zwaar werk hebt.
Met rugklachten moet je veel afwisselen.
Dus niet te lang staan of zitten.
Maar vaak afwisselen.
Maar kan dat in jouw werk?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 16:09

Ja ik kan zeker afwisselen, loop vaak rond, zit alleen op de ergonomische zadelkruk en sta vaak uit te leggen. Alleen om een leerling persoonlijk iets uit te leggen moet ik oppassen dat ik niet staand voorover buig maar kruk erbij pak of rechtop sta en het op het bord schrijf bijv.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 23:06

Kleine update voor diegene die het interessant vinden en voor mezelf om terug te lezen.

Vandaag gesprek pijnpoli, ze hebben lang de tijd genomen en we zijn tot een nieuw plan gekomen.
Ik ga stoppen (stapsgewijs) met de oxycodon en krijg een andere soort pijnstillers die werken voor zenuwpijn. Kom nu even niet op de naam. Daarnaast heb ik een tens gekregen om deze uit te proberen.

Stoppen met de oxy gaat voor nu met 5 Mg per week, morgen starten. Ik zal wekelijks worden gebeld en dan overleggen we hoe het gaat en of dit eventueel iets rustiger moet. De tens heb ik vandaag geprobeerd, voelt wel prettig. Moet hem minimaal 3x daags 30 min gebruiken.
Zie ergens op tegen het stoppen wegens de ontwenningsverschijnselen. Schijnen heftig te zijn, eenmaal meegemaakt toen ik een dosis was vergeten. Midden in de supermarkt misselijk, zweten, diarree en echt beroerd. Ik hoop dat dit allemaal gaat meevallen.

Als de tens niet voldoende gaat werken dan zullen we een nieuw plan gaan maken.

Duimen jullie een beetje dat het mee gaat vallen voor me?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:07

Heel veel succes met het afbouwen.
Gelukkig doe je rustig afbouwen.

Ik ben toendertijd in 1x gestopt met de tramadol.
En dat is echt heel stom geweest.
Niet vanwege de pijn maar vanwege de afkickverschijnselen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:56

Neem tijdens het afbouwen op vaste tijden paracetamol (4x 500) in, Die helpen iets tegen de afkickverschijnselen! Niet dat ze weg gaan, maar gewoon net wat minder. En zorg dat je de laatste altijd s avond pakt, zodat je nog enigszins kunt slapen. Dus als je tijden over gaat slaan, nooit de avond doen tot dat de enige is die je nog hebt.

Onder tussen een expert in afkicken, maar vind het ook nog maar weinig voorstellen nu ik gevonden heb hoe het het makkelijkste gaat. :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:09

Arethe schreef:
Kleine update voor diegene die het interessant vinden en voor mezelf om terug te lezen.

Vandaag gesprek pijnpoli, ze hebben lang de tijd genomen en we zijn tot een nieuw plan gekomen.
Ik ga stoppen (stapsgewijs) met de oxycodon en krijg een andere soort pijnstillers die werken voor zenuwpijn. Kom nu even niet op de naam. Daarnaast heb ik een tens gekregen om deze uit te proberen.

Stoppen met de oxy gaat voor nu met 5 Mg per week, morgen starten. Ik zal wekelijks worden gebeld en dan overleggen we hoe het gaat en of dit eventueel iets rustiger moet. De tens heb ik vandaag geprobeerd, voelt wel prettig. Moet hem minimaal 3x daags 30 min gebruiken.
Zie ergens op tegen het stoppen wegens de ontwenningsverschijnselen. Schijnen heftig te zijn, eenmaal meegemaakt toen ik een dosis was vergeten. Midden in de supermarkt misselijk, zweten, diarree en echt beroerd. Ik hoop dat dit allemaal gaat meevallen.

Dat is echt toevallig ook ik ga voor een Tens. Hoop zo dat het gaat werken voor jou en mij! Als het echt werk ga ik overwegen of ik een inwendige tens laat plaatsen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:09

ponyparadijs schreef:
Heel veel succes met het afbouwen.
Gelukkig doe je rustig afbouwen.

Ik ben toendertijd in 1x gestopt met de tramadol.
En dat is echt heel stom geweest.
Niet vanwege de pijn maar vanwege de afkickverschijnselen.

O echt?! Ik had nergens last van :-)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 11:38

Ik moet inderdaad naast de nieuwe medicatie 4x daags 2 paracetamol innemen. Verder ga ik tijdelijk even melatonine slikken zodat ik wel kan slapen.

Net werkgever gesproken want die zag de tens aan kn broek hangen. Zij heeft ervaring met de oxy en het stoppen. Was erg begripvol, moet duidelijk aangeven hoe ik me voel en wat wel en niet gaat. Als ik dag echt beroerd ben mag ik gewoon thuis blijven of wat later komen. Voel me echt opgelucht erover.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 11:39

Quir schreef:
Neem tijdens het afbouwen op vaste tijden paracetamol (4x 500) in, Die helpen iets tegen de afkickverschijnselen! Niet dat ze weg gaan, maar gewoon net wat minder. En zorg dat je de laatste altijd s avond pakt, zodat je nog enigszins kunt slapen. Dus als je tijden over gaat slaan, nooit de avond doen tot dat de enige is die je nog hebt.

Onder tussen een expert in afkicken, maar vind het ook nog maar weinig voorstellen nu ik gevonden heb hoe het het makkelijkste gaat. :=

Bedankt voor je berichtje. Hier heb ik echt wat aan. Zal het in mijn achterhoofd houden en heb inderdaad advies gekregen over de paracetamol en eventueel melatonine voor het slapen. Vandaag nog geen last van bijwerken, zit nu op 2x daags 35 Mg. Nam overdag soms wat extra’s in en dat kan nu niet. Wel gebruik ik de tens echt regelmatig. Vind het heel fijn aanvoelen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:53

Afkicken is echt heel naar, vooral de eerste keer/keren. Maar onthoudt dat het weg gaat, dat hielp mij goed toch door te zetten. Ergste afkickverschijnselen zijn met drie dagen weg, maar het echt weer goed voelen duurt wel wat langer.

Wat voor mij ook goed helpt is eerst de lang werkende (oxycontin) afbouwen, vind die moeilijker dan de kort werkende (oxynorm).

Wat voor middel heb je nu gekregen? Als dat ook een opiaat is, zal het afkicken heel veel minder zijn. Maar aangezien het voor zenuwpijn is zal het amitriptyline of lyrica of iets zijn? Hoop dat die voor jou wel helpen.

Zie trouwens dat ik type foutje maakte, bedoelde 4x 2 van 500 mg paracetamol. Overigens wel op letten dat dat niet te lang is, lever niet zo blij van. Als ik echt koortsig voel pak ik er ook nog een ibuprofen bij. Dat verminderd het zieke gevoel een beetje.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 13:16

Ik heb pregabaline gekregen. Even gespiekt op het doosje. Valt volgens mij niet onder de opiaten. Weinig bijwerkingen behalve kans op duizeligheid en slaperigheid. Tot nu toe gaat het goed, gebruik de tens regelmatig en pijn valt echt mee. Heb echt het idee dat het wat goeds doet.

Heb trouwens geen max gekregen aan het aantal keren of uren dat je hem mag gebruiken (de tens). Alleen een minimum. Weet iemand of er ook een max aan zit?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:12

Dat ken ik als Lyrica, daarmee had ik pas echt ontwenningsverschijnselen. Mara het heeft mij super geholpen, beter dan de Oxycodon

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:26

Inderdaad lyrica (en geen opiaat), maar mijn ervaring was ook tien keer meer afkickverschijnselen dan welke morfine of opiaat ook. :+
Overigens hielp het mij ook helemaal niets behalve echt enorm beroerd zijn en weken na het stoppen nog, amitriptyline hetzelfde.

Overigens is maar net wat je weinig bijwerkingen vind? Zijn er namelijk best veel van Lyrica. :D

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 18:15

:\ De arts zei dat het weinig bijwerkingen had, daar ging ik dus maar vanuit

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 23:25

BloemBloem schreef:
Arethe schreef:

Dat is echt toevallig ook ik ga voor een Tens. Hoop zo dat het gaat werken voor jou en mij! Als het echt werk ga ik overwegen of ik een inwendige tens laat plaatsen.

Helemaal vergeten te reageren op je. Wat een goed nieuws, wanneer krijg je hem? Inwendige tens klinkt ook interessant. Maar ik ken ook verhalen van mensen die hem niet meer nodig hebben uiteindelijk en dan zit je met een tens in je lijf. Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb tot op heden weinig last van bijwerkingen of afkick verschijnselen. Zat altijd tussen de 30-45 Mg en zit nu op 35. Denk dat het pas wat vervelend gaat worden als ik lager ga dan de 30 Mg maar wie weer valt het allemaal wel mee. Wel ben ik echt gigantisch moe en in combinatie met wat langere dagen (do 11 uur gewerkt en vandaag 10) hakt dat er wel in.
Tens is fijn maar een plakker laat snel los terwijl de andere wel goed blijft zitten >;) Snap het niet zo goed.

Vandaag ook lieve berichtjes vanuit familie en ouders van leerlingen gehad. Krijg veel steun en dat is echt zo fijn. Kwam trouwens dit plaatje tegen op de pijnpoli, sprak me zo aan.

Afbeelding

Nu ga ik lekker slapen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:34

Ik zal het topic eens omhoog schoppen met een nieuwe update.

Eindelijk kon ik terecht op de pijnpoli afgelopen dinsdag.

Maandag as krijg ik een Tens, wie had die hier nu ook al?

En 17 oktober ga ik voor een zenuwblokkade. Arts vond het abnormaal dat ik me daar nog niet eerder gemeld hebt :o Ben heel bang voor de blokkade, niet voor de ingreep zelf, maar ik hoop zo dat het wat zal gaan doen. En zo niet? Wat dan? Zo onzeker allemaal!

Er zit gelukkig nu eens schot in de zaak.....

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 23:12

Mijn moeder heeft al heel wat jaren een inwendige Tens zitten, de uitwendige deed niet genoeg voor haar. Ook volledig afgesleten tussenwervels, begonnen op de pijnpoli met inspuiten en volgens mij als een van de eerdere in NL voor inwendig in aanraking gekomen. Inmiddels zit volgens mij de derde of vierde er alweer in. Mocht er iemand vragen hebben, PB staat open.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:20

Hier helaas ook last van versleten tussenwervelschijven.

De pijn in mijn rug begon zo een 5 jaar terug.
Ik ben toen hard van mijn paard afgevallen waarbij ik gelijk erg veel pijn had in mijn onderrug, erg stekende pijn. Na lang op de grond gelegen te hebben voorzichtig toch gaan zitten, alles deed zo een pijn! Maar wilde toch heel graag nog een rondje op Mn paard doen voordat ik angst ervoor zou krijgen ( echt heel erg dom maar denk vanwege adrenaline voor elkaar gekregen erop te kruipen). Met veel pijn nog een rondje gestapt, maar toen toch er maar afgestapt. Want het deed wel heel erg veel pijn! Ben toen een weekje thuis gebleven van stage en toen weer stage gaan lopen (zorg).

Toen de pijn er na 5/6 weken nog steeds was besloten toch maar even langs de huisarts te gaan. Toen werd ik doorgestuurd voor röntgenfoto’s, waaruit bleek dat er in Mijn L2 wervel een (oude) breuk te zien was. Maar daar konden ze toen niks meer aan doen!

Hiermee is alle ellende begonnen. Ben toen op een duur naar een orthopeet in het ziekenhuis gegaan, waar opnieuw röntgenfoto’s zijn gemaakt. Waaruit heel wat problemen naar voren kwamen. Zo heb ik dus ook versleten tussenwervelschijven, heb ik hyperlordose (te holle rug), staan mijn onderste 2 wervels te dicht op elkaar, is er al sprake van slijtage & denken ze dat ik scheuermann heb! Hele lijst dus

Helaas kunnen ze dit slecht behandelen, en komt er ook nog eens bij dat de orthopeet mij voor alles erg jong vind (ben nu 22, toen 18) Heb al paar keer zenuwblokkades gehad, die helaas niet erg veel doen! Heb aan de pijn medicatie gezeten, maar op een duur mee gestopt omdat alleen sterke pijnstillers nog maar helpen.

Nu moet ik over 2 weken weer een MRI-scan om te kijken hoe het er nu uitziet vanbinnen, of het in die tijd achteruit is gegaan of redelijk stabiel is gebleven!

Ben erg benieuwd wat er uit de MRI gaat komen, aangezien ik ook steeds vaker last heb van het doorstralen van de pijn naar mijn benen, lijkt wel of je onder stroom staat dan ☹️

Sorry voor het lange verhaal

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 18:58

Ik heb de berichten helemaal gemist, zal later uitgebreider reageren.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 21:05

BloemBloem schreef:
Ik zal het topic eens omhoog schoppen met een nieuwe update.

Eindelijk kon ik terecht op de pijnpoli afgelopen dinsdag.

Maandag as krijg ik een Tens, wie had die hier nu ook al?

En 17 oktober ga ik voor een zenuwblokkade. Arts vond het abnormaal dat ik me daar nog niet eerder gemeld hebt :o Ben heel bang voor de blokkade, niet voor de ingreep zelf, maar ik hoop zo dat het wat zal gaan doen. En zo niet? Wat dan? Zo onzeker allemaal!

Er zit gelukkig nu eens schot in de zaak.....

Ik heb de tens ook, hielp bij mij meteen erg goed.
Zenuwblokkade heb ik al eerder gehad voor mijn stuitje dus ik vond het niet zo spannend. Was klein apart prikje, eerst verdoving en daarna de blokkade. Hierbij moest ik goed aangeven of ik aparte tinteling in Mn been voelde want dan zaten ze bij de zenuwen. Dit was echt een raar gevoel. Daarna kon ik ook even niet staan, moest daarom in rolstoel tot dit weg was getrokken. Duurde een klein uurtje en daarna mocht ik weg. Heb je iemand die met je mee gaat?

Bij mij deed het helaas weinig.
Ik ben het traject ingegaan om mijn morfine af te bouwen, 5 Mg per week. Ging super tot ik van 10 naar 5 ging en van 5 naar 0. Die weken amper geslapen, echt tot 04:00-05:00 klaar wakker op de bank gezeten, rusteloze armen & benen en gewoon mezelf heel rot gevoeld. Wel doorgezet en ben blij dat ik er vanaf ben.
Ik heb veel meer energie en voel me echt een ander mens, sliep altijd overdag en dat heb ik bijv niet meer nodig.
Toch bleef ik ondanks de tens en mijn nieuwe medicatie aan het einde van de dag een doffe pijn voelen die wat uitstraalde. Toen ben ik in overleg met de pijnpoli voor een peperpleister gegaan, daar zit een concentraat in wat 250x sterker is als sambal. Dit brandt de zenuwen eigenlijk stuk en deze herstellen zich dan weer. Mij gaf het met 2-3 weken merkbaar minder pijn. Ik werk in het basisonderwijs, ben nu weer volop gestart en heb voor het eerst geen last aan het einde van de dag.

Binnenkort moet ik weer op gesprek, ik wil nu graag weten wat ik kan doen om mijn lijf sterker te maken. Ook wil ik het gesprek aan wat zij van een zwangerschap zouden vinden en hoe dit zit qua belasting van mijn rug.

November108 schreef:
Mijn moeder heeft al heel wat jaren een inwendige Tens zitten, de uitwendige deed niet genoeg voor haar. Ook volledig afgesleten tussenwervels, begonnen op de pijnpoli met inspuiten en volgens mij als een van de eerdere in NL voor inwendig in aanraking gekomen. Inmiddels zit volgens mij de derde of vierde er alweer in. Mocht er iemand vragen hebben, PB staat open.

Bevalt je moeder het goed? Ik las nogal wat dingen waar je rekening mee moest houden namelijk of niet meer mocht oa qua gewicht wat je mag tillen. Dat vond ik wel lastig.

normann_love schreef:
Hier helaas ook last van versleten tussenwervelschijven.

De pijn in mijn rug begon zo een 5 jaar terug.
Ik ben toen hard van mijn paard afgevallen waarbij ik gelijk erg veel pijn had in mijn onderrug, erg stekende pijn. Na lang op de grond gelegen te hebben voorzichtig toch gaan zitten, alles deed zo een pijn! Maar wilde toch heel graag nog een rondje op Mn paard doen voordat ik angst ervoor zou krijgen ( echt heel erg dom maar denk vanwege adrenaline voor elkaar gekregen erop te kruipen). Met veel pijn nog een rondje gestapt, maar toen toch er maar afgestapt. Want het deed wel heel erg veel pijn! Ben toen een weekje thuis gebleven van stage en toen weer stage gaan lopen (zorg).

Toen de pijn er na 5/6 weken nog steeds was besloten toch maar even langs de huisarts te gaan. Toen werd ik doorgestuurd voor röntgenfoto’s, waaruit bleek dat er in Mijn L2 wervel een (oude) breuk te zien was. Maar daar konden ze toen niks meer aan doen!

Hiermee is alle ellende begonnen. Ben toen op een duur naar een orthopeet in het ziekenhuis gegaan, waar opnieuw röntgenfoto’s zijn gemaakt. Waaruit heel wat problemen naar voren kwamen. Zo heb ik dus ook versleten tussenwervelschijven, heb ik hyperlordose (te holle rug), staan mijn onderste 2 wervels te dicht op elkaar, is er al sprake van slijtage & denken ze dat ik scheuermann heb! Hele lijst dus

Helaas kunnen ze dit slecht behandelen, en komt er ook nog eens bij dat de orthopeet mij voor alles erg jong vind (ben nu 22, toen 18) Heb al paar keer zenuwblokkades gehad, die helaas niet erg veel doen! Heb aan de pijn medicatie gezeten, maar op een duur mee gestopt omdat alleen sterke pijnstillers nog maar helpen.

Nu moet ik over 2 weken weer een MRI-scan om te kijken hoe het er nu uitziet vanbinnen, of het in die tijd achteruit is gegaan of redelijk stabiel is gebleven!

Ben erg benieuwd wat er uit de MRI gaat komen, aangezien ik ook steeds vaker last heb van het doorstralen van de pijn naar mijn benen, lijkt wel of je onder stroom staat dan ☹️

Sorry voor het lange verhaal

Jeetje wat een naar verhaal. Vooral dat er zoveel dingen tegelijk spelen en het slecht te behandelen is. Als eens over een second opinion nagedacht? Misschien dat iemand anders wel wat zou kunnen doen? Mijn duimen draaien in elk geval dat de mri meevalt en alles niet achteruit is gegaan.
De pijn die beschrijft lijkt op mijn eerdere pijn, kan van een geblokkeerde zenuw komen maar de mijne was/is dan ontstoken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:38

-O- Oke.. Ik herken deze symptomen maar al te goed omdat ik ze zelf heb..

Afgelopen augustus kon ik niet meer lopen, een van mijn beste vriendinnen is fysio en die vroeg me met klem om langs te komen. Ik ben toen weken lang drie keer per week bij haar geweest en bij de chiro. Inmiddels is het gevoel een stuk beter, en ga ik er nog heen vanwege onderhoud.

Ik blijf echter klachten houden die de HA niet zo spannend vind.

Als ik langer dan 10 minuten op de bank of een stoel zit dan valt eerst een gedeelte van mijn bovenbenen in slaap en even later alles. Alles is dan letterlijk 'dood'. Als ik langer wandel dan voel ik op een bepaald moment mijn linker voetzool niet meer, het is dan bij iedere stap alsof iemand met een spuit erin prikt, maar that's it. Met liggen en slapen heb ik nergens last van.

Als ik dit zo lees ben ik bang dat ik toch verder moet gaan hiermee... |(

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 22:08

KimD schreef:
-O- Oke.. Ik herken deze symptomen maar al te goed omdat ik ze zelf heb..

Afgelopen augustus kon ik niet meer lopen, een van mijn beste vriendinnen is fysio en die vroeg me met klem om langs te komen. Ik ben toen weken lang drie keer per week bij haar geweest en bij de chiro. Inmiddels is het gevoel een stuk beter, en ga ik er nog heen vanwege onderhoud.

Ik blijf echter klachten houden die de HA niet zo spannend vind.

Als ik langer dan 10 minuten op de bank of een stoel zit dan valt eerst een gedeelte van mijn bovenbenen in slaap en even later alles. Alles is dan letterlijk 'dood'. Als ik langer wandel dan voel ik op een bepaald moment mijn linker voetzool niet meer, het is dan bij iedere stap alsof iemand met een spuit erin prikt, maar that's it. Met liggen en slapen heb ik nergens last van.

Als ik dit zo lees ben ik bang dat ik toch verder moet gaan hiermee... |(

Het kan nooit geen kwaad om toch een te vragen voor verder onderzoek of een doorverwijzing. Als je er langer last van hebt is het gewoon prettig om te weten wat er is. Ook bijvoorbeeld of de chiro dan wel verstandig is of juist niet.