Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arethe schreef:Kleine update voor diegene die het interessant vinden en voor mezelf om terug te lezen.
Vandaag gesprek pijnpoli, ze hebben lang de tijd genomen en we zijn tot een nieuw plan gekomen.
Ik ga stoppen (stapsgewijs) met de oxycodon en krijg een andere soort pijnstillers die werken voor zenuwpijn. Kom nu even niet op de naam. Daarnaast heb ik een tens gekregen om deze uit te proberen.
Stoppen met de oxy gaat voor nu met 5 Mg per week, morgen starten. Ik zal wekelijks worden gebeld en dan overleggen we hoe het gaat en of dit eventueel iets rustiger moet. De tens heb ik vandaag geprobeerd, voelt wel prettig. Moet hem minimaal 3x daags 30 min gebruiken.
Zie ergens op tegen het stoppen wegens de ontwenningsverschijnselen. Schijnen heftig te zijn, eenmaal meegemaakt toen ik een dosis was vergeten. Midden in de supermarkt misselijk, zweten, diarree en echt beroerd. Ik hoop dat dit allemaal gaat meevallen.
Als de tens niet voldoende gaat werken dan zullen we een nieuw plan gaan maken.
Duimen jullie een beetje dat het mee gaat vallen voor me?
Quir schreef:Neem tijdens het afbouwen op vaste tijden paracetamol (4x 500) in, Die helpen iets tegen de afkickverschijnselen! Niet dat ze weg gaan, maar gewoon net wat minder. En zorg dat je de laatste altijd s avond pakt, zodat je nog enigszins kunt slapen. Dus als je tijden over gaat slaan, nooit de avond doen tot dat de enige is die je nog hebt.
Onder tussen een expert in afkicken, maar vind het ook nog maar weinig voorstellen nu ik gevonden heb hoe het het makkelijkste gaat.
BloemBloem schreef:Arethe schreef:Kleine update voor diegene die het interessant vinden en voor mezelf om terug te lezen.
Vandaag gesprek pijnpoli, ze hebben lang de tijd genomen en we zijn tot een nieuw plan gekomen.
Ik ga stoppen (stapsgewijs) met de oxycodon en krijg een andere soort pijnstillers die werken voor zenuwpijn. Kom nu even niet op de naam. Daarnaast heb ik een tens gekregen om deze uit te proberen.
Stoppen met de oxy gaat voor nu met 5 Mg per week, morgen starten. Ik zal wekelijks worden gebeld en dan overleggen we hoe het gaat en of dit eventueel iets rustiger moet. De tens heb ik vandaag geprobeerd, voelt wel prettig. Moet hem minimaal 3x daags 30 min gebruiken.
Zie ergens op tegen het stoppen wegens de ontwenningsverschijnselen. Schijnen heftig te zijn, eenmaal meegemaakt toen ik een dosis was vergeten. Midden in de supermarkt misselijk, zweten, diarree en echt beroerd. Ik hoop dat dit allemaal gaat meevallen.
Als de tens niet voldoende gaat werken dan zullen we een nieuw plan gaan maken.
Duimen jullie een beetje dat het mee gaat vallen voor me?
Dat is echt toevallig ook ik ga voor een Tens. Hoop zo dat het gaat werken voor jou en mij! Als het echt werk ga ik overwegen of ik een inwendige tens laat plaatsen.
BloemBloem schreef:Ik zal het topic eens omhoog schoppen met een nieuwe update.
Eindelijk kon ik terecht op de pijnpoli afgelopen dinsdag.
Maandag as krijg ik een Tens, wie had die hier nu ook al?
En 17 oktober ga ik voor een zenuwblokkade. Arts vond het abnormaal dat ik me daar nog niet eerder gemeld hebtBen heel bang voor de blokkade, niet voor de ingreep zelf, maar ik hoop zo dat het wat zal gaan doen. En zo niet? Wat dan? Zo onzeker allemaal!
Er zit gelukkig nu eens schot in de zaak.....
November108 schreef:Mijn moeder heeft al heel wat jaren een inwendige Tens zitten, de uitwendige deed niet genoeg voor haar. Ook volledig afgesleten tussenwervels, begonnen op de pijnpoli met inspuiten en volgens mij als een van de eerdere in NL voor inwendig in aanraking gekomen. Inmiddels zit volgens mij de derde of vierde er alweer in. Mocht er iemand vragen hebben, PB staat open.
normann_love schreef:Hier helaas ook last van versleten tussenwervelschijven.
De pijn in mijn rug begon zo een 5 jaar terug.
Ik ben toen hard van mijn paard afgevallen waarbij ik gelijk erg veel pijn had in mijn onderrug, erg stekende pijn. Na lang op de grond gelegen te hebben voorzichtig toch gaan zitten, alles deed zo een pijn! Maar wilde toch heel graag nog een rondje op Mn paard doen voordat ik angst ervoor zou krijgen ( echt heel erg dom maar denk vanwege adrenaline voor elkaar gekregen erop te kruipen). Met veel pijn nog een rondje gestapt, maar toen toch er maar afgestapt. Want het deed wel heel erg veel pijn! Ben toen een weekje thuis gebleven van stage en toen weer stage gaan lopen (zorg).
Toen de pijn er na 5/6 weken nog steeds was besloten toch maar even langs de huisarts te gaan. Toen werd ik doorgestuurd voor röntgenfoto’s, waaruit bleek dat er in Mijn L2 wervel een (oude) breuk te zien was. Maar daar konden ze toen niks meer aan doen!
Hiermee is alle ellende begonnen. Ben toen op een duur naar een orthopeet in het ziekenhuis gegaan, waar opnieuw röntgenfoto’s zijn gemaakt. Waaruit heel wat problemen naar voren kwamen. Zo heb ik dus ook versleten tussenwervelschijven, heb ik hyperlordose (te holle rug), staan mijn onderste 2 wervels te dicht op elkaar, is er al sprake van slijtage & denken ze dat ik scheuermann heb! Hele lijst dus
Helaas kunnen ze dit slecht behandelen, en komt er ook nog eens bij dat de orthopeet mij voor alles erg jong vind (ben nu 22, toen 18) Heb al paar keer zenuwblokkades gehad, die helaas niet erg veel doen! Heb aan de pijn medicatie gezeten, maar op een duur mee gestopt omdat alleen sterke pijnstillers nog maar helpen.
Nu moet ik over 2 weken weer een MRI-scan om te kijken hoe het er nu uitziet vanbinnen, of het in die tijd achteruit is gegaan of redelijk stabiel is gebleven!
Ben erg benieuwd wat er uit de MRI gaat komen, aangezien ik ook steeds vaker last heb van het doorstralen van de pijn naar mijn benen, lijkt wel of je onder stroom staat dan ☹️
Sorry voor het lange verhaal
KimD schreef:Oke.. Ik herken deze symptomen maar al te goed omdat ik ze zelf heb..
Afgelopen augustus kon ik niet meer lopen, een van mijn beste vriendinnen is fysio en die vroeg me met klem om langs te komen. Ik ben toen weken lang drie keer per week bij haar geweest en bij de chiro. Inmiddels is het gevoel een stuk beter, en ga ik er nog heen vanwege onderhoud.
Ik blijf echter klachten houden die de HA niet zo spannend vind.
Als ik langer dan 10 minuten op de bank of een stoel zit dan valt eerst een gedeelte van mijn bovenbenen in slaap en even later alles. Alles is dan letterlijk 'dood'. Als ik langer wandel dan voel ik op een bepaald moment mijn linker voetzool niet meer, het is dan bij iedere stap alsof iemand met een spuit erin prikt, maar that's it. Met liggen en slapen heb ik nergens last van.
Als ik dit zo lees ben ik bang dat ik toch verder moet gaan hiermee...