Ik moet naar de kaakchirurg...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:11

upendo schreef:
Dan heb je een verkeerde tandarts te pakken want ze werken met dezelfde verdovingsvloeistoffen en spuiten het op dezelfde plekken.. :=

Er zit idd wel verschil in tandartsen, ik heb nu gelukkig een tandarts die meteen goed verdoofd, eerder moest ik standaard aangeven dat het niet voldoende werkte.
Woensdag is het laatste stukje van mijn verstandskies onder er uit gehaald, dat ging bij de kaakchirurg destijds niet omdat er een zenuw liep, hij heeft het zo goed verdoofd dat mijn oor en kin deels ook verdoofd waren en ik heb geen napijn gehad. Dit was een andere dan bij die 2 ik tegelijk heb laten trekken.
Ik hoefde toen ook niet rustig aan te doen trouwens, mocht niet te veel tillen eigenlijk maar ik heb 40 uur gewerkt en in een kerstweek is dat best pittig. Het is ook niet dik of blauw geworden gelukkig.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:25

upendo schreef:
Morrie schreef:
Ik heb er ook 3 laten verwijderen bij de kaakchirurg en nog een aantal gewone kiezen. Tandartsen mogen van mij geen kiezen trekken.
Ik ga bijna fluitend naar de kaakchirurg en ze moeten me bijna knock-out bij de tandarts naar binnen sleuren.
Het verschil: de verdoving bij de kc werkt tenminste en hij weet wat hij doet. Bij de tandarts is dat wel anders helaas.....
O ja de 4e verstandskies zit ergens onder m’n oog. Die laten ze daar mooi zitten.

Dan heb je een verkeerde tandarts te pakken want ze werken met dezelfde verdovingsvloeistoffen en spuiten het op dezelfde plekken.. :=

De kaakchirurg heeft het uitgelegd: hij neemt ruim de tijd en spuit de verdoving langzaam in, dan gaat hij naar een andere patiënt en komt dan terug voor de ingreep. Bij de tandarts is het altijd haastwerk.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:35

Vorig jaar zat ik ook al 4 jaar in dat schuitje. Bang, durfde echt niet. Twee liggende verstandskiezen, half doorgebroken.
Geen last. 4 jaar volgehouden tot iedereen aan mn hoofd ging zeuren dat ze me ooit echt tot grote last gingen zijn en dan zou ik of met spoed meoten (en ontstekingen kunnen niet goed verdoofd worden) of ik zou een tijd moeten wachten voor ik terecht kon,dus pijnlijden.
Uiteindelijk ingelezen, intake gedaan bij een tandarts die ook onder narcose behandelde. Foto gemaakt. Bleek 1 verstandskies 1 groot gat te zijn. Bah! Eruit ermee! Alles werd bij mij tegelijk gedaan en heb twee dagen pijn gehad waarbij ik weinig houding aan kon nemen. Na een halve week ging ik papjes en soep eten en daarna wat yoghurt en geprakte spruitjes met jus haha. Zo lekker warm eten.
Een week later geen pijn meer. Ik hoef nooit meer terug voor een deel2!
Ik had geen hele dikke kaak. Beetje frankenstein hoekig maar niet blauw ofzo. Was met 4 dagen aardig weggetrokken.
De hechtingen begonnen er na 2 dagen uit te komen en dat is irritant dat dat beweegt in je mond. Bij mij was alles heel goed gegaan en niks geraakt oid. Ik zou het weer zo doen. Ik heb niets gehoord, gevoelt, gezien en ook het breken van de kiezen niet gehoord. Partner deed dit gewoon onder verdoving maar die legde het uit alsof iemand een lollybreekt in je mond en dan het gesjor aan je hoofd.

Punt is wel, laatste keer tandarts controle bleek mn goede tandje (kies) een gaatje te hebben. Dat heeft dus die verstandskies gedaan die vol met gaten zat. Die heeft mn goede kies besmet! En nu ben ik doodsbang want moet t laten vullen. Dat vind ik echt stukken enger!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:36

Morrie schreef:
De kaakchirurg heeft het uitgelegd: hij neemt ruim de tijd en spuit de verdoving langzaam in, dan gaat hij naar een andere patiënt en komt dan terug voor de ingreep. Bij de tandarts is het altijd haastwerk.

Onzin, ik heb verschillende tandartsen gehad i.v.m. verhuizingen en het is nooit haastwerk. Dat klopt dan gewoon niet. Ik heb 1 keer een arts gehad die onhygiënisch werkte en 1 keer eentje waarbij ik me niet fijn voelde, daar kom ik dan gewoon nooit meer.

Nu een tandarts die het keurmerk Lieve Tandarts heeft, rekent standaard 3 kwartier voor 1 gaatje en ze hebben tv als je in de stoel ligt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 20:32

Mochten mensen met goede ervaring willen delen waar (en bij wie) ze zijn geweest graag, rondom Zuid-Holland (Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht... Wil er best even voor rijden).
Oja, ik had vanmiddag de eerste paniekaanval al te pakken :') ik had de dokter gebeld met de vraag of ze me iets sterks kunnen voorschrijven. Komt ze met 1 oxazepam 10mg -O- de vorige keer voor mijn wortelkanaalbehandeling had ik er 2 genomen en daar ging ik al finaal doorheen -O-
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 05-04-19 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:35

Ik heb van de week twee verstandkiezen laten verwijderen bij het Ikazia in R'dam. Ik zag er heel erg tegenop, nog lang mee doorgelopen ondanks best wel veel pijn. De behandeling (en ook de verdoving) vielen me heel erg mee, de chirurg was vriendelijk en ging goed om met mijn stress. :D Goede nazorg en pijnstilling, ik heb tot nu toe weinig last.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:03

xSCWx schreef:
Mochten mensen met goede ervaring willen delen waar (en bij wie) ze zijn geweest graag, rondom Zuid-Holland (Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht... Wil er best even voor rijden).
Oja, ik had vanmiddag de eerste paniekaanval al te pakken :') ik had de dokter gebeld met de vraag of ze me iets sterks kunnen voorschrijven. Komt ze met 1 oxazepam 10mg -O- de vorige keer voor mijn wortelkanaalbehandeling had ik er 2 genomen en daar ging ik al finaal doorheen -O-

Ik ben bij deze arts geweest, alleen maar lof dus, zie mijn verhaal hierboven. En kon ook vlot terecht.
https://tandzorgchirurgie.nl/nl/team/otmar-wikkeling/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:49

xSCWx schreef:
Mochten mensen met goede ervaring willen delen waar (en bij wie) ze zijn geweest graag, rondom Zuid-Holland ([***] Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht... Wil er best even voor rijden).

Geen Reinier de Graaf. Ik ben bij het Reinier geweest én Ikazia rotterdam en bij de laatste echt fantastisch geholpen. Alles ging heel vlot, superchille arts en nam echt de tijd voor me.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 23:02

Sterkte!

Ik volg want ik zit in hetzelfde schuitje ....

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 23:02

xSCWx schreef:

Ik ben bij deze arts geweest en is erg mee gevallen, stelde mij op mijn gemak. Ik had erg lastige kiezen net kromme wortels. Verdoving was eigenlijk het vervelendst . Verder niet echt veel last gehad van pijn

https://www.zorgkaartnederland.nl/zorgv ... waardering

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:48

xSCWx schreef:

Oef, ik dacht dat ik een pussy was met dit soort dingen (vandaar dat ik ook echt volledog onder zeil moest/wilde). Maar oxazepam gaat me tever.
Ik ben zonder iets gegaan. Gelukkig had ik toen zakelijk best wel wat aan mn kop en was het ineens de dag van de behandeling en daarna een heerlijke week vrij.
Ik kan je onder narcose echt aanraden. Je merkt helemaal niks. Je wordt wakker en het is klaar en je gaat met gierende banden naar huis.
Als t meezit val je ook nog een leuk kilootje af (was voor mij wel leuk) en dan ben je klaar.

Ik kwam in de behandelkamer en keek mn ogen uit. Ging zitten in n roze stoel. De anestesist pakte mn hand en klopte er heel vriendelijk op. Hij begon over mn puppy (hadden we het telefonisch al over gehad). Ondertussen sloot een dame allemaal plakkers aan op mijn buik en de computer. Zij ging me vanalles uitleggen op de monitor. Ineens voel ik een steek in mn linkerhand, ik kijk... Infuus zat erin. Ik roep auw! Al klaar zegt de anestesist en houd de naald omhoog. Er zat enkel nog een plastic buisje in. De dame lijdt me nogmaals af, anestesist zet een injectiespuit met wit vloeistof op mn infuus en ik hoor mezelf zeggen :wooow mn gezicht tinteld!ennnnn lampje uit....en dat in 2 minuten

Lillian__

Re: Ik moet naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 01:17

Ik heb vorige zomer mijn verstandskies eruit laten halen, ging heel snel. vond het verdoven vervelender dan de hele behandeling. binnen 10 min stond ik weer buiten, had een diepe dwarsligger en de chirurg kon er niet bij omdat ik een kleine mond heb en mijn kaken dicht op elkaar staan dus de assistente/stagair moest het doen :=
Hele fijne man was de arts die ik had.

Ik ging naar het St Anthonius in nieuwegein.

Ik moet eigenlijk nog een x, heb een halve dwarsligger die begint door te komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 06:45

Morrie schreef:

Huh? Dit herken ik niet. Mijn tandarts neemt echt ruim de tijd en doet ook nog eens aan voorverdoven (met een watje en een spulletje erop waardoor je de eigenlijke prik nog minder voelt).
Dan ligt het aan je tandarts als je bij hem nog pijn voelt. Bij zowel mijn kaakchirurg als tandarts voel ik er echt helemaal niets van.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:10

Cayenne schreef:
Morrie schreef:

Huh? Dit herken ik niet. Mijn tandarts neemt echt ruim de tijd en doet ook nog eens aan voorverdoven (met een watje en een spulletje erop waardoor je de eigenlijke prik nog minder voelt).
Dan ligt het aan je tandarts als je bij hem nog pijn voelt. Bij zowel mijn kaakchirurg als tandarts voel ik er echt helemaal niets van.

Mijn tandarts doet dat ook idd :j Eerst voorverdoven. Dat werkt heel snel, dus moet snel de verdoving erin. Dan even laten inwerken en dan pas de behandeling. Als er meerdere verdovingen in moeten doet ze die via het verdoofde gebied dus voel je alsnog alleen de eerste prik.

Predikaat voor lieve tandarts las ik ergens, geen idee dat dat bestond. Maar die kan de mijne dan ook wel krijgen :P De mijne heeft geen keurmerk voor lieve tandarts of angsttandarts, maar ze heeft mij wel prima over mijn tandartsangst heen geholpen. Echt een vakvrouw en heel veel geduld en straalt veel rust uit. Gaat perfect. Hiervoor had ik ook zo’n stressvent met haast. Is echt geen combinatie met mij, dus daar weggegaan en bij deze terecht gekomen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:47

Ik ga me hier ook even melden. Eergisteren gemerkt dat langs linksboven mijn verstandskies er door komt. Vandaag voelt hij er al weer wat verder door te komen, dus het gaat ontzettend snel lijkt het. Ik heb geen pijn ofso, heb het gevoeld met mijn tong maar voelde verder niets. Nu twijfel ik ook om naar de tandarts te gaan, ik heb wel bijna 3 jaar een beugel gehad dus als het allemaal voor niets is geweest zou het zonde zijn. Bij ons (België) gebeurt deze procedure onder narcose, ik was de laatste keer allergisch voor narcose en dat amper 6 maanden geleden (minstens 4 dagen niet wakker te houden en overgeven) dus ik kijk daar echt enorm tegenop.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:51

Ik kom toevallig net terug van de chirurg. :D

4 weken terug de linkerkant laten trekken (boven en onder) - niks gevoeld!

Daarnet de rechterkant laten trekken (ook onder en boven) en deze keer ging het iets minder. Ze hadden de verdoving te dichtbij de zenuw geprikt. Geen pretje.
Trekken duurde nu ook wat langer omdat 1 kies in de kaak lag. Maar na 5 a 10 minuten was ik klaar en stond ik weer buiten! Als ze normaal hadden geprikt was er niks aan de hand geweest.

Dus elke ervaring is anders. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 15:06

Ik heb net een afspraak gemaakt. Het stomme is, ik ben doodsbang voor naalden en dus eigenlijk het meest bang voor de prik(ken). Zodra het verdoofd is zal het me een worst zijn :P ik zit nu dus telkens met mijn nagel in mijn tandvlees te prikken “zo zal het wel ongeveer voelen”...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:11

Ik ben heel goed geholpen bij het OLVG Oost (Amsterdam) en ik had zelf ook dat ie onder het tandvlees lag en schuin.

Je voelt echt helemaaaal niks, je voelt alleen dat ze aan het wrikken zijn omdat ie schuin ligt,
de verdovingen van de Kaakchirurg zijn 2-3x zo sterker dan de spuiten van je tandarts.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:38

xSCWx schreef:
Ik heb net een afspraak gemaakt. Het stomme is, ik ben doodsbang voor naalden en dus eigenlijk het meest bang voor de prik(ken). Zodra het verdoofd is zal het me een worst zijn :P ik zit nu dus telkens met mijn nagel in mijn tandvlees te prikken “zo zal het wel ongeveer voelen”...

Super goed van je!!
En zo grappig ik heb dus totaaaal geen naaldenangst maar ben juist als de dood voor wat daarna gebeurd :') Maar gaat echt goed komen hoor!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:51

Ik vind dat alleen kaakchirurg kan bepalen of ze er echt uit moeten.

Mijn tandarts wilde ook dat ik ze er perse uit liet halen toen ze nog in m'n tandvlees verstopt zaten. Ze zijn alle vier door gekomen. En toen links onder doorkwam even kort een beetje ontstoken maar nu niks geen last meer. Ze zitten ook niks in de weg

Zolang ze niks in de weg zitten vind ik het onzin ze er uit te laten halen. En als ze niet doorkomen valt er ook niks te ontsteken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 18:18

Ach meen je Mars haha, hebben we het precies andersom. Je voelt er na die verdoving gelukkig niks meer van, neem je een muziekje mee? Ik denk dat ik dat wel doe. Rotte van die tandarts behandelingen is ook altijd dat het geluid zo hard klinkt.
Nou mijn lichaam is het niet eens met de afspraak -O- vanmiddag voelde ik me echt niet goed worden terwijl ik in de supermarkt liep. Ben sowieso al een paar dagen verschrikkelijk duizelig maar had nu ook hartkloppingen, warm, dacht dat ik ging overgeven en vlak daarna dacht ik dat ik nokkie zou gaan -O- nog 4 weken te gaan... Ik zou haast rond gaan bellen wie er morgen nog plek heeft

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:24

Je kan het TS!!!

Ik heb ook kaakpijn van mijn verstandskiezen! En ik ga maandag naar de TA. Ik ben echt super panisch voor de tandarts. Ben dan die hele dag ziek van de stress.
Maar ben nu sowieso de hele dag ziek van de stress. Mijn tip is dus: maak je relatie uit want dan ben je sowieso al gestressed en dan valt de extra stress niet op. -:)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 18:26

Hahahaha, goeie tip Marlinde ga ik gelijk doen :D
sterkte!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:33

Ja dacht ik ook he, vond ik positief! Want heb zelfs de afspraak alleen gemaakt zonder aandringen van iemand. En zelf niemand gevraagd mee te gaan.

Ben 23 en 4 jaar uit huis maar ben echt een huilbaby als ik al aan de tandarts denk. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:38

xSCWx schreef:
Ach meen je Mars haha, hebben we het precies andersom. Je voelt er na die verdoving gelukkig niks meer van, neem je een muziekje mee? Ik denk dat ik dat wel doe. Rotte van die tandarts behandelingen is ook altijd dat het geluid zo hard klinkt.

Ik hoef gelukkig niet meer, heb de kaakchirurg 2x overleeft en ging beide keren super!! Had ook verstandskiezen onder tandvlees en die waren er zo uit, geen napijn niks. Tipje, neem een icepack mee, dan kun je onderweg naar huis meteen starten met koelen.