Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:KPet schreef:
Zo'n gekke vraag is dat niet, maar ik hoop voor iedereen dat dat niet het geval is. Gelukkig ook ontzettend zeldzaam.
Dat wordt getest in de hielprik, en neem aan dat dan de uitslag binnen 4,5maand wel bekend zou zijn als er iets was.
linnie050 schreef:Dikke knuffel
Het is niet niks om de kleine achter te laten.
Mag je in het ziekenhuis blijven?
MarcoBorsato schreef:Gekke vraag maar smaakt hij zout? Overigens was ik ook zo oud toen ik werd opgenomen, ik bleek astma te hebben. Ben er nu overheen gegroeid dus niks aan de hand, maar als kind erg ziek geweest. Heel veel sterkte!
Britt schreef:.Sterkte! Hopelijk komt er iets uit de observatieperiode waarmee je verder kunt..
Mocht ik iets (wat dan ook) voor je kunnen betekenen, dan doe ik het graag (ik woon ook in Helmond). Ligt hij in het Elkerliek?
blokje schreef:Hielprik heeft mijn nichtje gehad en mijn zoontje ook beide (waarschijnlijk) astma patiënt. Mijn zoontje was steeds te jong voor de testen in mei gaan ze de longfunctie test doen. Maar uit hun hielprik kwam niets (tenminste ik heb nooit wat gehoord) hij heeft al vanaf zijn baby jaren een puff en het laatste jaar pufft hij 2x daags en wehebben een volledig ander kind.
Mijn nichtje stikte rond de 2 a 3 maand ook steeds in der slijm (hoesten ook maar zat niet vol).
Liep ook volledig blauw aan en werd soms al slap. Zij heeft ook long problemen nu (ze is bijna 4 officieel mag je het nog geen astma noemen). De artsen zeggen dat ze dat waarschijnlijk wel heeft.
Zij heeft meerdere keren in het ziekenhuis gelegen ook op de IC aan het zuurstof en een maagsonde (om koolstofmonoxide uit de maag te krijgen) ze stonden toen op het punt om haar te gaan beademen ze is toen speciaal nog naar het UMCG gebracht.
Hoop niet dat jullie uk astma heeft.
joosie schreef:Schrikken zeg! Gelukkig wordt hij nu goed in de gaten gehouden. Als ik jouw verhaal zo lees (veel verslikken en benauwdheid/hoesten, moet ik denken aan een larynxcleft (spleetje tussen het strottenhoofd en de slokdarm, dus dan komt er voeding in de longen).
Hopelijk komen ze er snel achter wat de oorzaak is!
verootjoo schreef:Bedoel je Mucoviscidose? Deze wordt namelijk met een zweettest vastgesteld bij vermoeden van, wat de zoute smaak kan veroorzaken die jij bedoelt.Het ging niet over astma, maar over een andere ziekte, waardoor je die zoute smaakt krijgt. Die komt niet voor bij astma
Retjethorse schreef:verootjoo schreef:Bedoel je Mucoviscidose? Deze wordt namelijk met een zweettest vastgesteld bij vermoeden van, wat de zoute smaak kan veroorzaken die jij bedoelt.Het ging niet over astma, maar over een andere ziekte, waardoor je die zoute smaakt krijgt. Die komt niet voor bij astma
Fijn dat hij is opgenomen TS! Hopelijk komt er snel iets naar voor waar je gericht aan kan werken.