Zoontje 4,5 maand stikt in slijm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Zoontje 4,5 maand stikt in slijm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:17

Ohhh opluchting! En faal dat Ik dat niet weet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:19

Ik weet ook niet waarom ik dat weet, maar ik ben een controlefreak dus als er bloed uit mijn kind z’n hiel wordt gehaald check ik wat ze ermee doen en dat onthoud ik dan :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:19

MarcoBorsato schreef:
Ohhh opluchting! En faal dat Ik dat niet weet.

Nee joh. Kun je niet weten.
Tijden veranderen ook.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:22

Hielprik heeft mijn nichtje gehad en mijn zoontje ook beide (waarschijnlijk) astma patiënt. Mijn zoontje was steeds te jong voor de testen in mei gaan ze de longfunctie test doen. Maar uit hun hielprik kwam niets (tenminste ik heb nooit wat gehoord) hij heeft al vanaf zijn baby jaren een puff en het laatste jaar pufft hij 2x daags en wehebben een volledig ander kind.

Mijn nichtje stikte rond de 2 a 3 maand ook steeds in der slijm (hoesten ook maar zat niet vol).
Liep ook volledig blauw aan en werd soms al slap. Zij heeft ook long problemen nu (ze is bijna 4 officieel mag je het nog geen astma noemen). De artsen zeggen dat ze dat waarschijnlijk wel heeft.
Zij heeft meerdere keren in het ziekenhuis gelegen ook op de IC aan het zuurstof en een maagsonde (om koolstofmonoxide uit de maag te krijgen) ze stonden toen op het punt om haar te gaan beademen ze is toen speciaal nog naar het UMCG gebracht.

Hoop niet dat jullie uk astma heeft.
Laatst bijgewerkt door blokje op 05-04-19 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:24

Astma kun je dan ook niet in het bloed aantonen dus wordt niet meegenomen in de hielprik.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:26

verootjoo schreef:
KPet schreef:

Zo'n gekke vraag is dat niet, maar ik hoop voor iedereen dat dat niet het geval is. Gelukkig ook ontzettend zeldzaam.

Dat wordt getest in de hielprik, en neem aan dat dan de uitslag binnen 4,5maand wel bekend zou zijn als er iets was.

Je zegt hier dat dat wordt getest in de hielprik?!?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:30

Het ging niet over astma, maar over een andere ziekte, waardoor je die zoute smaakt krijgt. Die komt niet voor bij astma :)

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:47

Schrikken zeg! Gelukkig wordt hij nu goed in de gaten gehouden. Als ik jouw verhaal zo lees (veel verslikken en benauwdheid/hoesten, moet ik denken aan een larynxcleft (spleetje tussen het strottenhoofd en de slokdarm, dus dan komt er voeding in de longen).

Hopelijk komen ze er snel achter wat de oorzaak is!
Laatst bijgewerkt door joosie op 05-04-19 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:52

Niet leuk wanneer je kindje in het ziekenhuis word opgenomen maar geeft wel rust want met dit ziektebeeld heb je thuis geen rust meer. Sterkte ermee en hopen dat er iets uitkomt en het verholpen kan worden.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 21:35

linnie050 schreef:
Dikke knuffel
Het is niet niks om de kleine achter te laten.
Mag je in het ziekenhuis blijven?

Gelukkig mag ik erbij blijven, hele opluchting!

MarcoBorsato schreef:
Gekke vraag maar smaakt hij zout? Overigens was ik ook zo oud toen ik werd opgenomen, ik bleek astma te hebben. Ben er nu overheen gegroeid dus niks aan de hand, maar als kind erg ziek geweest. Heel veel sterkte!

Helemaal geen gekke vraag! Is gelukkig niet het geval. Ik heb het nog eens extra nagevraagd, maar dat had inderdaad uit de hielprik moeten komen.

Britt schreef:
Sterkte! Hopelijk komt er iets uit de observatieperiode waarmee je verder kunt..

Mocht ik iets (wat dan ook) voor je kunnen betekenen, dan doe ik het graag (ik woon ook in Helmond). Ligt hij in het Elkerliek?
.

Wat een ontzettend lief aanbod *\o/* Ik hou hem zeker in gedachten. Hij ligt inderdaad daar, chapeau voor de verpleging en de dokters hier!

blokje schreef:
Hielprik heeft mijn nichtje gehad en mijn zoontje ook beide (waarschijnlijk) astma patiënt. Mijn zoontje was steeds te jong voor de testen in mei gaan ze de longfunctie test doen. Maar uit hun hielprik kwam niets (tenminste ik heb nooit wat gehoord) hij heeft al vanaf zijn baby jaren een puff en het laatste jaar pufft hij 2x daags en wehebben een volledig ander kind.

Mijn nichtje stikte rond de 2 a 3 maand ook steeds in der slijm (hoesten ook maar zat niet vol).
Liep ook volledig blauw aan en werd soms al slap. Zij heeft ook long problemen nu (ze is bijna 4 officieel mag je het nog geen astma noemen). De artsen zeggen dat ze dat waarschijnlijk wel heeft.
Zij heeft meerdere keren in het ziekenhuis gelegen ook op de IC aan het zuurstof en een maagsonde (om koolstofmonoxide uit de maag te krijgen) ze stonden toen op het punt om haar te gaan beademen ze is toen speciaal nog naar het UMCG gebracht.

Hoop niet dat jullie uk astma heeft.

Wat vervelend voor je zoontje & nichtje zeg! Is ook allemaal niet niks.
Ik hoop het ook niet, dit is voor mij ook een grote angst omdat het wel degelijk in de familie zit. Maar net wat je zegt, ze spreken bij kinderen (en zeker baby’s) niet over astma. Ik heb het wel aangegeven en het wordt meegenomen.

Voor degene waar ik niet op heb gereageerd, super bedankt voor alle sterkte wensen! Ik lees alles en doet me goed! Je gaat zo aan jezelf twijfelen.

Verder doet hij het gelukkig hier ook, minder ernstig dan thuis maargoed het ligt gelukkig niet aan mij. Hij is hier in super handen, helaas gaat zo’n dag als dit niet in de koude kleren zitten, hij is helemaal uit zijn doen, flink overprikkeld en slapen ho maar. Gelukkig kunnen we gewoon samen knuffelen en tutten ondanks monitoren, dus zo komen we de nacht wel door. Alles voor je kleintje zo

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 21:38

joosie schreef:
Schrikken zeg! Gelukkig wordt hij nu goed in de gaten gehouden. Als ik jouw verhaal zo lees (veel verslikken en benauwdheid/hoesten, moet ik denken aan een larynxcleft (spleetje tussen het strottenhoofd en de slokdarm, dus dan komt er voeding in de longen).

Hopelijk komen ze er snel achter wat de oorzaak is!

Bedankt voor de tip! Dit klinkt ook erg heftig. Ik heb hem erbij gezet om morgen met de arts te overleggen, dankjewel!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:43

Probeer je rust ook even te pakken. Sterkte!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:45

Fijn dat er actie is ondernomen. Ondanks alle stress denk ik dat je vannacht mss wel een beetje beter slaapt, wetende dat hij nu scherp in de gaten gehouden word. Veel sterkte!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:46

Gelukkig veilig aan de monitor. Hopelijk kan je dan zelf ook even slapen :)

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 07:19

Ooh wat ben ik blij voor je dat je bij hem mag blijven. Sterkte daar, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 07:34

verootjoo schreef:
Het ging niet over astma, maar over een andere ziekte, waardoor je die zoute smaakt krijgt. Die komt niet voor bij astma :)

Aha dat had ik niet begrepen :o

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:16

verootjoo schreef:
Bedoel je Mucoviscidose? Deze wordt namelijk met een zweettest vastgesteld bij vermoeden van, wat de zoute smaak kan veroorzaken die jij bedoelt.

Fijn dat hij is opgenomen TS! Hopelijk komt er snel iets naar voor waar je gericht aan kan werken. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:20

Keet schreef:
Melk producten kunnen veel slijmvorming veroorzaken. Wellicht om daar met artsen eens naar te kijken of hij met speciale melk minder slijm produceert?

Ook mijn eerste ingeving. Wellicht met arts overleggen voor kunstvoeding op geitenmelk basis ipv koemelk?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:24

Retjethorse schreef:
verootjoo schreef:
Bedoel je Mucoviscidose? Deze wordt namelijk met een zweettest vastgesteld bij vermoeden van, wat de zoute smaak kan veroorzaken die jij bedoelt.

Fijn dat hij is opgenomen TS! Hopelijk komt er snel iets naar voor waar je gericht aan kan werken. :)

In België wordt dat zo genoemd idd. Maar ik vind het een beetje gek om zo’n soort ziekte in zo’n topic te noemen :o
Plus dat het dat toch niet kan zijn want dat wordt (in NL iig) al bij jonge baby’s getest met de hielprik.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:30

Jij vind het een beetje gek!
Ik niet. Dat je moet benoemen dat het gek is vind ik dan wel weer een beetje gek.
We zijn allemaal gewone mensen die TS proberen te helpen.

Ontopic maar weer....

Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen TS?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:33

Mijn middelste zoon had ook "astma" vele ziekenhuisopnames gehad.. Toen hij baby en kleuter was. (ook erg benauwd met blauw aanlopen en veel slijm (vol zitten))
Op een gegeven moment toen hij baby af was bleef het probleem..
Ik wou dat ze naar andere oorzaken zochten, er moest wat aan de hand zijn waardoor hij bijna geen lucht kreeg bij toeren.
Toen zijn z'n keel en neusamandelen verwijderd.
Kind is enorm opgeknapt en daarna niet meer opgenomen geweest.
Hij is inmiddels 10 en heeft wel astma hooikoorts etc maar is prima onder controle te houden, (het zit helaas ook hier in de familie)
Beterschap met de kleine
Niks aan om ze zo benauwd te moeten zien.
Mijn jongste is inmiddels 8 had last van kroepaanvallen.. Toen hij klein was.
Pfff waardeloos ook. Maar gelukkig geen astma tot nu toe.
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 06-04-19 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:34

Fijn te lezen dat je in het ziekenhuis bent TS. Dat ze er samen met jullie proberen achter te komen wat het is. Ik vind dat je tot nu toe al heel sterk en daadkrachtig bent geweest, ik weet niet hoe ik op zo'n moment zou reageren...

Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!! Denk je ook een beetje aan jezelf? Zo'n ziekenhuis is slopend...

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:44

Laat kinkhoest even uitsluiten!
Kennis van mij haar dochter ligt al 4 weken in het ziekenhuis.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:59

de dochter van mijn neef had dus een spierziekte waar de klachten uit jou openingspost erg op lijken,
ik wil je niet bang maken, maar zorg echt dat je in een zieken huis komt!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:01

even de moeite nemen, de posst van TS le lezen..... ze heeft een spoedverwijzing gehad en de kleine is al in het ziekenhuis :j