Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JorineV schreef:annibel schreef:Zeker ziek melden en naar de dokter! Veel water drinken en ieder uur een hand vol met vitamine C tabletjes.. ik heb heel vaak blaasonsteking gehad, en het is echt niet fijn om dan te werken..
Oef! Elk uur een handvol vitamine C tabletjes... Dat lijkt me toch niet raadzaam eigenlijk. Maak je het echt te bont, dan krijg je te maken met een vitamine C vergiftiging en dan ben je verder van huis... Vitaminen zijn goed voor je, absoluut, maar genoeg is genoeg.
Vitamine C is geen wondermiddel wat je maar onbeperkt kunt gebruiken. Meer is niet altijd beter. Zuurgraad omhoog brengen helpt tegen de bacteriën, maar kan ook het helingsproces van je blaas verhinderen. Als je al veel cranberrysap / vitamine C gebruikt en maar weinig verbetering merkt, kan het zelfs wel eens helpen om te stoppen met zuurgraadverhogers en je lichaam de kans te geven om te herstellen.
Bij veel klachten is het het verstandigst om met je huisarts te overleggen wat in jouw situatie geschikt is. Vaak toch antibiotica en/of ontstekingsremmende pijnstillers.
Ts, beterschap!
lovelucydan schreef:Als ik een blaasontsteking heb dan kan ik niet meer van de wc afkomen en helse pijn. Echt verschrikkelijk. Ik ben er super gevoelig voor helaas. Ik heb standaard een ab kuur in huis voor als het gebeurt.
Maar is echt alleen als het echt doorzet.
Domino_2006 schreef:Mijn moeder heeft ooit van een oude huisarts de tip gekregen om bier te drinken. Dan geen alcoholvrij bier, maar gewoon bier. Ze kon kiezen of 20 flesjes bier in twee dagen of weer een antibioticakuur.
De alcohol dood de bacteriën en van bier ga je plassen, dus gooi je er ook nog veel bacteriën uit.
Hannanas schreef:Je kunt geen vit c vergiftiging krijgen, hoogstens diarree bij een te hoge dosering (is voor ieder anders), bijv de ene bij 3 gram en de ander bij 8 gram, maar meer dan dat is het niet.
pompadour schreef:http://zilverwater.net/
Ik had verleden jaar een blaasontsteking, en ik had geen zin om naar mijn huisarts te gaan voor een kuurtje wat je ca 80 euro kost
Ik heb zilverwater gekocht bij een reform winkel,
2x daags een dopje ( je mag het innemen)
Binnen 10 dagen was ik er vanaf.
Adelaide71 schreef:Ah, dank Janneke! Zal de neuroloog ermee om de oren slaan!Daar kwam het ter sprake namelijk.
Citaat:Jij gaat je neuroloog om de oren slaan met iets dat iemand op internet zegt? Oke, dat zal vast veel indruk maken.
Een paar jaar geleden is er door het LUMC een onderzoek gedaan in een verzorgingstehuis waar uitkwam dat cranberriecapsules met hoge doses wel blaasontstekingen kunnen voorkomen bij vrouwen die er heel gevoelig zijn. Maar er zijn ook onderzoeken waaruit iets anders blijkt. De juiste dosering is erg ingewikkeld dacht ik. Dus ik geloof niet dat het mogelijk is om op dit moment heel stellige uitspraken te doen over cranberries en blaasontstekingen.
Marie_Anne schreef:Adelaide71 schreef:Ah, dank Janneke! Zal de neuroloog ermee om de oren slaan!Daar kwam het ter sprake namelijk.
Jij gaat je neuroloog om de oren slaan met iets dat iemand op internet zegt? Oke, dat zal vast veel indruk maken.
Een paar jaar geleden is er door het LUMC een onderzoek gedaan in een verzorgingstehuis waar uitkwam dat cranberriecapsules met hoge doses wel blaasontstekingen kunnen voorkomen bij vrouwen die er heel gevoelig zijn. Maar er zijn ook onderzoeken waaruit iets anders blijkt. De juiste dosering is erg ingewikkeld dacht ik. Dus ik geloof niet dat het mogelijk is om op dit moment heel stellige uitspraken te doen over cranberries en blaasontstekingen.
Daniquebyoux schreef:Sorry voor het tijdje niks laten horen, maar puntje bij paaltje heb ik nog steeds blaasontsteking. De antibiotica heeft niet goed doorgepakt en ik heb vandaag een andere kuur gekregen.
Mijn afdelingsmanager heeft de algemene manager (degene die het verbod oplegde) op de vingers getikt en verhaal gehaald. 'Hij had het niet zo bedoeld'. Niet dat we daar beide wat van geloofde, maar had nu niet bepaald een keuze met mijn standvaste punt en de steun van mijn dokter.
Ik heb de afgelopen week keurig mogen plassen wanneer ik wilde en moest en mocht continu drinken. Er is niks meer over gezegd, maar ik heb het ook niet bont gemaakt. Heb rustigere momenten gepakt om te plassen, tenzij ik niet anders kon en heb niet in zicht van klanten flessen drinken naar binnen gewerkt. Maar ondanks al dat gedoe heb ik wel mijn contract verlenging gehad en zijn ze ontzettend blij met mij als medewerker, ook dus omdat ik in dit soort gevallen doorzet dus