Ondraaglijke pijn, niemand weet wat het is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:46

Alwiene schreef:
Toch zou ik het wel heel kwalijk vinden als HMS/ Ehler danlos in een situatie als deze niet overwogen/uitgesloten is eigenlijk..

Niet elke reumatoloog is even goed bekend met de symptomen. Ik heb er eentje gesproken die vond dat 't pas HMS kon zijn als je gewrichten extreem kon overstrekken en veel luxaties had.

TS, je verhaal doet mij ook denken aan HMS/EDS. Een goede fysiotherapeut kan ook bekijken of je gewrichten overstrekt, dat is één van de kenmerken. Er zijn 3 testmethodes voor hypermobiliteit: Brighton, Beighton en Bulbena. Je kunt eens kijken of je daarin iets herkent: https://www.fysio.net/pdf/Beighton%20cr ... %20HMS.pdf

Ik hoop dat je snel een diagnose én een oplossing vindt, gewrichtspijn is stom. :(:)

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:51

Ben je al eens in een academisch ziekenhuis geweest? Die kijken verder en hebben meer expertise dan een 'gewoon' ziekenhuis. Mochten ze er daar nou ook niet uitkomen, kun je evt nog naar een pijnpoli. Het is niet gezond voor je lijf als je nu al dagelijks brufen gaat slikken, voor een x aantal jaren.
Een homeopaat of natuurgeneeskundige kan mogelijk ook iets voor je betekenen. Of je zou een reading kunnen laten doen, misschien dat je klachten (deels) psychosomatisch zijn?

Het zijn ideeën he, probeer hetgeen waar jij je het prettigst bij voelt.

Kaulitz

Re: Ondraaglijke pijn, niemand weet wat het is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:59

Ik ben met dezelfde klachten weer v/d week bij de reumatoloog geweest, hij gooit het op mijn hypermobiliteit en stuurt mij nu een revalidatie traject in om alles opnieuw te leren.

Ik wijt dit zelf niet aan mijn hypermobiliteit aangezien het bij mij plotseling kwam die pijn en er al een paar jaar bekend was dat ik extreem flexibel ben.

Maargoed, we leven nu verder met 2 tramadol per dag om de pijn te verzachten en ben benieuwd naar dat traject, heeft iemand anders hier ervaring mee? ( sorry voor het crashen van dit topic TS, maar misschien dat meerdere mensen hiervan weten)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 00:29

Volgens je verhaal is je pijn niet plotseling maar in loop der tijd gekomen. Ook op meerdere gebieden en het is verergerd. Dat past wel bij HMS, eerst heb je geen last, pas later komen de klachten. Je kunt eens wat erover gaan lezen op internet. Revalidatie hangt grheel af waar je terecht komt, en welke behsndelaren, de ene kliniek is weer heel anders dan de anderen. Maar weet dat als het HMS/eds is, de kwaliteit van je bindweefsel minder is, je hersteltijd minder, en je dus niet goed over grenzen kunt gaan om het te verbeteren. Dit is wat veel behandelaren vaak niet bewust van zijn, en dus kan het zo maar averechts werken zo een traject.

50plusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:41

Googel eens op bioresonantie therapie